Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
de eerste idd niet gebruiken is een minerale olie.
ik heb vorige keer deze gebruikt

EUROL Motorcycle 10W-40 4 liter

is iets goedkoper dan die andere semi-synthetische die jij voorsteld, volgens mij is deze ook goed

Bedankt!!
Er staat inderdaad "Deze olie kan ook toegepast worden in motorfietstransmissies waar een SF, of SG olie vereist is."
Had het niet gelezen + Lijkt op de bus olie die ik vroeger kocht :p
 
Het is gebeurd: ik ben voor het eerst omgekacheld met mijn eigen motor (voorheen alleen met de lesmotor). Beginnersfout. Het ging vrij langzaam dus ik ben nog heel, alleen de after market onderkuip op de CBF is aan een kant afgebroken en moet er dus af. Hier zat ik al min of meer op te wachten want echt mooi vind ik hem niet. Nu wil ik om de schade in de toekomst te beperken graag valbeugels of -doppen monteren. Heeft iemand dit gedaan en misschien tips voor goede en niet te gek dure spullen?
 
Het is gebeurd: ik ben voor het eerst omgekacheld met mijn eigen motor (voorheen alleen met de lesmotor). Beginnersfout. Het ging vrij langzaam dus ik ben nog heel, alleen de after market onderkuip op de CBF is aan een kant afgebroken en moet er dus af. Hier zat ik al min of meer op te wachten want echt mooi vind ik hem niet. Nu wil ik om de schade in de toekomst te beperken graag valbeugels of -doppen monteren. Heeft iemand dit gedaan en misschien tips voor goede en niet te gek dure spullen?

http://www.mdi-online.nl

Geef het merk, type en bouwjaar in en ook voor de CBF zijn er valdoppen of sliders.
Spijtig om onderuit te gaan. Gelukkig geen persoonlijk letsel?

Met groet,
Michel
 
Vandaag leuke toertocht gedaan in noord holland "Kings of the road".
Heel wat dijkjes gezien, de CBF hielt zich uitstekend met zijn tweeën erop.
Lekker gereden, afstand was 87Km, net mooi voor een middagje weg.
 
Ergens eind augustus, begin september, heb ik me voorgenomen om naar Zwitserland te gaan.

Datum staat vast:
Aankomst op 18 augustus,
Vertrekken op 22 augustus.

Even een leuke alternatieve tocht uitgestippeld.
Voor als de Grimsel, Furka en Nüfenpas me zouden gaan vervelen.

Jammer alleen dat ik 't niet voor elkaar krijg om een route uit Google Maps hier in te linken.
|(
 
Laatst bewerkt:
Wie kan me helpen in m'n dilemma;
Ik ga dus in augustus naar Zwitserland, maar weet nog niet hoe ik daar naartoe wil.

Optie 1: met de motor
Optie 2: met de auto en de motor op een aanhangertje
Optie 3: met de slaaptrein.

Optie 3 lijkt me het minst interessant, omdat ik nog een 300 km. zou moeten rijden van einstation tot Innertkirchen

Over optie 2 twijfel ik, omdat je maar max. 80 km/u mag rijden, een duurder vignet moet kopen voor Zwitserse tolwegen. Voordeel is wel dat je alles kunt meenemen wat je wilt.
Het is minder vermoeiend (regen) en je rijdt je bandjes niet vierkant op de snelweg.

Optie 1 lijkt me het goedkoopst. Maar ook het meest vermoeiende. En om het leuk te houden denk ik dat 'n tussenstop rond Freiburg verstandig is.

Graag hoor ik jullie meningen wat jullie zouden kiezen en waarom.

:)
 
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar volgens mij voldoet alleen optie 1 ;)
Maak er eens een mooie rit van, 2 dagen heen en in twee dagen terug.
Je zou dan via de Vogezen heen kunnen gaan en hier overnachten Accueil Is net onder St Marie aux Mines, komen veel motorrijders en is goed, ben er al een paar keer geweest. Maak je tourtjes in Zwitserland en kom via het zwarte woud terug en maak daar een tussenstop. Gewoon vooraf een leuke route in elkaar zetten (navigatie?) en genieten van het cbfje.
Bedenk wel als je met de aanhanger gaat dat je 3 Vignetten moet hebben(officieel :+ )
 
Gisteren heb ik dit ook nog eens met wat collega's besproken,
bij de ANWB geïnformeerd over de verplichte vignetten...
En heb geconcludeerd dat ik met de motor ga!

Als tussenstop heb ik een kamertje gereserveerd bij Gasthof Schwanen.
Precies vóórdat de leuke heuveltjes beginnen.
:]
 
Bij een rondje Duitsland gister op mijn CBF 1000 met verhoogde GIVI ruit heb ik eens geprobeerd hoe het gebulder in de helm zou zijn als ik eens niet achter het ruitje zat.
Bij 150 km/uur even opgestaan, en tot mijn stomme verbazing
was het geluid echt heel veel minder !
Wel wat winddruk uiteraard, maar veel minder herrie !
Ik denk er over om de GIVI ruit maar te vervangen door een laag origineel exemplaar.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen ?
 
Yep!
Ik heb een MRA X-Creen op de originele ruit.
Mijn ervaring is dat het een balansschuif is tussen óf winddruk óf geluidsdruk!

Als ik niet met schuim in m'n oren zou rijden, dan zou ik subiet de originele ruit houden en de verhoogde winddruk voor lief nemen.

Met extra windbescherming is het gemakkelijker lange afstanden op de snelweg te overbruggen.
Maar het gebulder maakt doppen tot een noodzaak.
 
Laatst bewerkt:
Geeft die MRA X-creen dan ook gebulder op een standaardruit ? ? Ik dacht er aan om zo'n ding op de verhoogde GIVI ruit te zetten, maar dan wordt de CBF wel een soort pausmobiel. Maar, als je daarmee het geluid wegkrijgt , dan zou het een optie zijn.
 
Nja, alles staat en valt met je lengte;
als je de ruit zó hoog kunt maken dat de bovenkant van het geheel boven je uit komt, dan zul je geen gebulder hebben.
Anders, zoals met de originele ruit, zul je wel moeten schipperen tussen wind of herrie.
 
Edit:
dat extra schermpje heb ik nu een half motorseizoen
(vorig najaar gekocht dus) en moet zeggen:
je blíjft veranderen met de standen.
Vanmiddag, na een uur of 5 touren, tot de voorlopige conclusie gekomen
dat ie met de pootjes maximaal naar me toe moet staan.
De stand van het schermpje 1 klik bóven parallel aan de standaard ruit.
Dit lijkt me een hele fijn stand voor gebulder en extra windbescherming.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: moet je nu echt een nieuwe klinkschakel in je ketting zetten als je het achterwiel demonteerd?
 
En weer terug van 4 dagen Eifel, zaterdag via de Ardennen naar Biersdorf am see gereden.
Daar 3 overnachtingen gehad, zondag rondrit met koffiestop in Cochem. Maandag deels Eifel en deels luxembourg, en vandaag weer een stukje Eifel en via de Ardennen naar huis.
Totaal 1420 km gereden, het waren weer 4 fantastische dagen *O*
 
Een 24.000 km-beurt met een nieuwe voorband en nieuwe remblokjes vóór en achter...
Wat vraagt een (merk)dealer zo al voor zo'n beurt?
 
Een 24.000 km-beurt met een nieuwe voorband en nieuwe remblokjes vóór en achter...
Wat vraagt een (merk)dealer zo al voor zo'n beurt?

Remblokjes ongeveer 175 euro, kan goedkoper maar is dan weer niet goed voor je schijven.
Voorbandje 0ngeveer 125 euro. Beurtje ook een paar honderd euro is met kleppen controle,
bougies, remolie, motorolie plus filter vervangen, eventueel de luchtfilter ook.
Gaat best wel in de papieren lopen. Vooraf prijsindicatie vragen lijkt mij niet onverstandig.
 
Zonder remblokken en voorband zeiden ze bij de motorzaak hier dat een grote beurt (exclusief kleppen stellen) rond de 350-400 zou komen. Inclusief kleppen stellen zou het rond de 600 komen.

Ik kan je aanraden om het zelf te doen, ik was alleen aan de onderdelen (dus exclusief remblokken en voorband) voor de grote beurt maar 136 euro kwijt. Dit was alleen wel met kortingen op sommige onderdelen vorige maand bij rad.eu. Grote beurt is echt heel makkelijk, gewoon even het werkplaatshandboek volgen. De kleppen werden mij helaas wel iets te moeilijk en deze moesten gesteld worden dus daarvoor heb ik de motor gisteren dan toch maar even weggebracht. Carburateur moesten schijnbaar ook gesynchroniseerd worden want het bleek volgens de dealer allemaal niet goed te staan. Dit kostte me 222 euro. Alles bij elkaar dus 350 euro kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan