Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelf nooit gereden op een BMW maar het lijkt mij geen verkeerde fiets. Vorige week toevallig de film "Long way round" gezien (met dank aan Piratebay *D) waar 2 GSen de hoofdrol in spelen. Best een leuke film in 7 delen, waar ook de BMWs het zwaar te verduren hebben. Ik denk ook niet dat je dat met iedere motor zou kunnen doen.
 
Lekker bezig pinda ;)

Ik mag binnenkort ook aan de bak bij een vriendin haarcbf600 uit 2005.
Motorolie,oliefilter,bougies,remklauwen rondom,remvloeistof,koelvloeistof,ketting,luchtfilter.

Carbs afstellen heb ik geen gereedschap voor maar de rest moet wel lukken.


Ook een boel te doen, maar wel leuk. Met een wph gaat het prima, ik word er steeds handiger in.
Heb van de zomer alles nagelopen en vervangen was niet nodig m.i..
wel had ik moeite de laatste boegie eruit te krijgen. Het frame zit er boven en met mijn gereedschap net niet genoeg ruimte om er een sleutel tussen te krijgen.

Succes in iedergeval nutty!

OT : IEMAND nog suggesties voor een ander windscherm?
 
Ook een boel te doen, maar wel leuk. Met een wph gaat het prima, ik word er steeds handiger in.
Heb van de zomer alles nagelopen en vervangen was niet nodig m.i..
wel had ik moeite de laatste boegie eruit te krijgen. Het frame zit er boven en met mijn gereedschap net niet genoeg ruimte om er een sleutel tussen te krijgen.

Succes in iedergeval nutty!

OT : IEMAND nog suggesties voor een ander windscherm?


Dankje ;)
De dame in kwestie heeft haar autootje naar de sloop moeten brengen en was met spoed op zoek naar een 2de vervoer woon werk.
Een heel leuk Honda (ja ja hij blijft on topic die lul) scootertje gevonden en die heeft ook wat TLC van het voorremmetje nodig.


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]~[/quote]
 
Welke van de Michelin pilot road 2 of 3 vinden jullie het beste rijden (qua grip, en bochtenwerk, nat weer...) ?
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je veel verschil tussen 2 of 3 gaat merken. Beide zijn goeie banden. Ik heb ze zelfs onder de MV liggen :W
 
Mooi, geen apk voor motoren! *O* hoef ik m'n uitlaat niet te vervangen voor standaard exemplaar met katalysator ieder jaar. :)

Is ook dikke onzin. Als ik mijzelf even als voorbeeld neem. Ik zit nu op zo'n 10dkm per jaar. Onderhoudsinterval is elke 6dkm. Een simpel rekensommetje zegt dat ik elk jaar al een beurt heb en soms zelfs twee. Dit jaar heb ik de eerste al gehad. En ik ga er vanuit dat de volgende beurt er ook nog wel aankomt dit jaar. Dus dan heb ik al twee beurten gehad en dan ook nog eens een APK ? Dit ruikt gewoon naar pure geldklopperij.
 
Is ook dikke onzin. Als ik mijzelf even als voorbeeld neem. Ik zit nu op zo'n 10dkm per jaar. Onderhoudsinterval is elke 6dkm. Een simpel rekensommetje zegt dat ik elk jaar al een beurt heb en soms zelfs twee. Dit jaar heb ik de eerste al gehad. En ik ga er vanuit dat de volgende beurt er ook nog wel aankomt dit jaar. Dus dan heb ik al twee beurten gehad en dan ook nog eens een APK ? Dit ruikt gewoon naar pure geldklopperij.

Precies!, ik ken geen motorrijders die hun motor niet goed onderhouden, dat is nl. zelfmoord.
Hoewel ze zouden natuurlijk wel kunnen zeiken over de milieu belasting door de motor (uitlaatgas en herrie). Daar zullen lang niet alle motoren aan kunnen voldoen.
Zelf neem ik al twee banden per jaar, en verder normaal onderhoud, dan moeten ze ook twee keer per jaar keuren. Dat gaat hem niet worden denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Hé, ik zie net dat er voor modeljaar 2014 geen CBF1000 meer in het pakket zit? WTF?
 
Ik heb van het weekend de cbf ook maar weer eens uit de garage getrokken, heerlijk gereden! Weer bijna 500 km op de teller gezet (320km ervan was helaas snelweg, mijn vriendin woont nogal ver weg haha). Morgen weer eens een stukje rijden.

Alleen even een vraagje. Het reservelampje van de benzinetank begon te branden, maar toen ik ging tanken ging er net geen 13 liter in. Doe ik iets verkeerd? Toen ik de motor had weggezet en later weer ging kijken in de tank was de benzine ook niet gedaald ofzo..
 
Deze week stond ik bijna stil, Grey rukte aan haar schijfremslot om na een werkdag huiswaarts te gaan. Rustig, rustig mompelde ik en hurkte naast haar voorwiel. De sleutel draaide zeer soepel rond maar de schijfrembeugel klikte niet los. Nog een keer de sleutel eruit en opnieuw proberen, helaas met hetzelfde resultaat. Wat nu? We wilden toch via "the long way" naar huis?

Na enkele nieuwe pogingen kreeg ik de Abus toch los en opgelucht maar verhit in 't pak gingen we op weg.

Gisteren namiddag bijna hetzelfde, vandaar dat we eerst koers hebben gezet naar de lokale motordealer. Vooraf al wat orientatiewerk verricht via het web en uitgekomen op een nieuw exemplaar van Abus, de Granit Sledg 77. Klein, compact, met één hand te plaatsen zonder vieze vingers te krijgen van remschijf of velg.

Ter plaatse eerst passen, want de CBFfen zijn uitgerust met lastige remschijven.
Het is even wennen, maar met enige aandacht is de nieuwe Abus goed aan te brengen.

Vandaar, om het dievengilde het lastig te maken, Grey staat voortaan met een nieuw slot op stal.

http://youtu.be/k1TEqbfW4vs
 
Deze week stond ik bijna stil, Grey rukte aan haar schijfremslot om na een werkdag huiswaarts te gaan. Rustig, rustig mompelde ik en hurkte naast haar voorwiel. De sleutel draaide zeer soepel rond maar de schijfrembeugel klikte niet los. Nog een keer de sleutel eruit en opnieuw proberen, helaas met hetzelfde resultaat. Wat nu? We wilden toch via "the long way" naar huis?

Na enkele nieuwe pogingen kreeg ik de Abus toch los en opgelucht maar verhit in 't pak gingen we op weg.

Gisteren namiddag bijna hetzelfde, vandaar dat we eerst koers hebben gezet naar de lokale motordealer. Vooraf al wat orientatiewerk verricht via het web en uitgekomen op een nieuw exemplaar van Abus, de Granit Sledg 77. Klein, compact, met één hand te plaatsen zonder vieze vingers te krijgen van remschijf of velg.

Ter plaatse eerst passen, want de CBFfen zijn uitgerust met lastige remschijven.
Het is even wennen, maar met enige aandacht is de nieuwe Abus goed aan te brengen.

Vandaar, om het dievengilde het lastig te maken, Grey staat voortaan met een nieuw slot op stal.

http://youtu.be/k1TEqbfW4vs

Kreeg je die dame er ook bij, die je in het filmpje zag. Zo ja dan ga ik ook maar eens zo'n schijfremslot halen :+
 
Laatst bewerkt:
Zo het motor seizoen begint weer :]
Iedereen weer de motor uit het stof getrokken?

Zelf zit ik nu te overwegen om een ander zadel aan te schaffen een bagster.

Het probleem bij mij is dat ik steeds naar voren glij, waardoor ik ontzettend last van zadelpijn krijg en het rijden naar zo'n 200-300km niet meer plezierig word.
Nu heb ik er al een keer wat harder schuim in laten zetten, maar dat heeft niet veel geholpen.

Heeft iemand er iemand ervaring met zo'n zadel? of tips?

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘motorzadels motorfiets zadel’
 
@honda
Kijk ook eens naar een zadel van het merk shad ( oa bij Louis) zijn wat mooier afgewerkt en sluiten wat mooier tegen de tank aan.
 
Heeft er iemand nog een originele honda topkoffer in de aanbieding voor mijn 600 uit 2008?

Overigens zag ik dat je op de honda site niet meer naar de motorfiets accesoires kunt gaan. Of hebben jullie de topkoffer besteld bij de lokale motordealer?
 
Laatst bewerkt:
Zo het motor seizoen begint weer :]
Iedereen weer de motor uit het stof getrokken?

Zelf zit ik nu te overwegen om een ander zadel aan te schaffen een bagster.

Het probleem bij mij is dat ik steeds naar voren glij, waardoor ik ontzettend last van zadelpijn krijg en het rijden naar zo'n 200-300km niet meer plezierig word.
Nu heb ik er al een keer wat harder schuim in laten zetten, maar dat heeft niet veel geholpen.

Heeft iemand er iemand ervaring met zo'n zadel? of tips?

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘motorzadels motorfiets zadel’

In Honda CBF deel 4 is er wat over gezegd.
Honda CBF deel 4
 
Even een vraagje over de carter ontluchting.

Dat doorzichtig buisje is bij mij altijd droog geweest ... tot nu

Staat een beetje vocht in dus ik ga dat dit weekend even leeghalen.

In Deel 4 is er ook eens sprake overgeweest maar toen ging het over dat het steeds droog was.

Vanwaar komt dat vocht ?
Motor staat de laatste dagen/weken 's nachts buiten om 's ochtends stil te kunnen vertrekken.
Is dat condensatie vocht ofzo ?
 
Alleen even een vraagje. Het reservelampje van de benzinetank begon te branden, maar toen ik ging tanken ging er net geen 13 liter in. Doe ik iets verkeerd? Toen ik de motor had weggezet en later weer ging kijken in de tank was de benzine ook niet gedaald ofzo..

Niemand die dit weet?
 
Ik kan je helaas niet helpen; heb de 20 liter injectie-versie.
Maar jouw versie heeft toch 19 liter, waarvan 3 reserve...
Kom je nog 3 tekort...
Misschien dat jouw vlotter errig voorzichtig staat afgesteld.
Maar aan een vlottertje in je tank kun jeniet veel veranderen.
Hou je kilometers en getankte liters eens in de gaten.
 
En als je nu opnieuw tankt en de tank leeg gaat rijden gaat het lampje dan weer branden als er nog 6 liter in zit ? ( als je een 19L tank hebt)

Ik heb een carburateur fiets waarschijnlijk zelfde type die jij ook hebt maar bij mij gaat het lampje juist heel laat branden vanuit gaan dat het lampje aan gaat als er nog 3 liter reserve in zit. En als ik ga tanken dan gaan er zo maar even 17 a 18 liter in.

Maar ik weet van mij zelf dat ik 400+ km kan rijden op één tank (mijn record is 420 km op één tank) dus bij 350 trip km zit je altijd goed als je gaat tanken. Zo doe ik het altijd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan