Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties :) Ik zou het dan maar eens in de gaten gaan houden, neem inderdaad aan dat ik gewoon een 19 liter tank heb... Inderdaad toch maar eens even mn kilometers en getankte liters bij gaan houden dan.

Maar mocht ie dus zomaar 3 liter te vroeg aangeven dat ik moet tanken, dan is hier niks aan te veranderen?

Goed veel trouwens Tim, 400+ km op een tank. Rijd jij zo zuinig of is jouw motor gewoon zo zuinig op de een of andere manier? Ik heb het bij mijn motor ook even bijgehouden, en toen zat ik op gemiddeld zo'n 1:20. Dan zou ik in theorie ook wel 350km aan kunnen houden met tanken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een CBF 600 zelf al heel zuinig is. Het was een rondje IJsselmeer. Ik heb zelf normaal gereden niet overdreven veel gas gegeven mooi snel door geschakeld. En dan is het goed te doen.
Als je er nog belang bij hebt filmpje van het rondje IJsselmeer.
Totaal 420,1 km, 19,20 L. Gemiddeld verbruik 21,88 km/L
 
Er zit wel wat verschil tussen een model van 2004 of een model van 2005 en later. Ik haal de 300 km niet op een tank met mijn 2004 model.
 
De Cbf600 starte regelmatig niet na even stil gestaan te hebben (bv even pauzeren tijdens rit..)
Dat bleek aan de nood schakelaar te liggen, die was wat geoxideerd door vocht.
Schoongemaakt -> doet het weer als het hoort. *O*

Tevens erachter dat als je het gas te weinig handvat speling geeft, je lastiger schakelt.

Mss hebben meer mensen hier wat aan...
 
Echt knap dat veel hier toch zeker 350km op een tank halen ook met de oudere type's *O*
Ik haal met mijn injectie 600tje net de 300km.
Doorrijden doe ik net echt, maar vaak kan ik me niet beheersen met het optrekken.
Dan wil je toch wel het geluid van de akra horen O-)

Vandaag bij termaat in nijmegen geweest, en daar heb ik een bagster zadel besteld.
Duurt ongeveer 1 kleine maand, dan heb ik hopelijk iets meer plezier met het rijden van langere stukken :]
 
Ik haal met mijn injectie 600tje net de 300km.


Vandaag bij termaat in nijmegen geweest, en daar heb ik een bagster zadel besteld.
Duurt ongeveer 1 kleine maand, dan heb ik hopelijk iets meer plezier met het rijden van langere stukken :]

Ik heb wel eens 400 km gehaald met m'n 2010 model....

Ben erg benieuwd naar je bevindingen met je zadel.
Wat merk je nu? Waar krijg je last; je onderrug of van je zitknoken? Doof en tintelend gevoel in je benen?
 
Is er een beetje makkelijk bij de kleppen te komen?
Donderdag ga ik proberen zoveel mogelijk te doen aan de cbf van goede vriendin.

Motorolie.
Oliefilter.
Luchtfilter.
Bougies.
Remblokken achter.
Ketting spannen en smeren.

Eens kijken hoever ik kom.
Luchtfilter zit onder de tank denk?
Tips hoe deze te verwijderen?
 
Ik heb wel eens 400 km gehaald met m'n 2010 model....

Ben erg benieuwd naar je bevindingen met je zadel.
Wat merk je nu? Waar krijg je last; je onderrug of van je zitknoken? Doof en tintelend gevoel in je benen?

Wat ik eerst merkte was dat het schuim wat te zacht is waardoor je drukpunten op het plastic krijgt.
Toen heb ik er op de bodem Dikker schuim laten zetten.
Probleem wat er toen ontstond was ik steeds naar voren zakte tegen de tank aan.

Ik zal mijn bevindingen posten als ik hem binnen heb.
Het zal alleen nog wel 1 maand duren.
 
Luchtfilter zit onder de tank denk?
Tips hoe deze te verwijderen?
Bij mijn 2004 model zit hij onder de tank, maar je kunt erbij zonder de tank los te halen. Onder het zadel zit een zwart stuk plastic, die aan de kant van de schakelpook haal los, daar zit de behuizing van het filter gelijk achter.
 
Laatst bewerkt:
Is er een beetje makkelijk bij de kleppen te komen?
Donderdag ga ik proberen zoveel mogelijk te doen aan de cbf van goede vriendin.

Motorolie.
Oliefilter.
Luchtfilter.
Bougies.
Remblokken achter.
Ketting spannen en smeren.

Eens kijken hoever ik kom.
Luchtfilter zit onder de tank denk?
Tips hoe deze te verwijderen?

Makkelijk kleppen stellen valt wat tegen, er moet best wel eea uit elkaar, en dan kan je toch de kleppen niet stellen, want er zitten shims in. Ik zou dit laten doen of erg goed voorbereiden.

Luchtfilter zit achter linker kapje bij motor, zit met drie schroeven vast, zie foto':

Succes donderdag!



full
 
Nou half 1 kan ik aan de bak ;)

Oude broek, check!
Gereedschap, check!
Mooi weer, check!

Eens kijken hoe ver ik kom vandaag.
Remklauwen ben ik altijd zeer secuur in en vaak 2 uur zoet per remklauw ;)
Alle onderdelen eruit, kwastje met wasbenzine, poetsdoeken en koper/zuurvrije vaseline en teflonvet.

Voorbeeldje.
20140315_115403_zpsio7l5yhq.jpg
20140315_115245_zpsjoy7nar7.jpg
 
Heeft er iemand hier toevallig een werkplaatshandboek voor de cbf600 '04 liggen waar ie niks meer mee doet? Ik ben namelijk op zoek naar eentje, maar liever iets goedkoper dan de 30 euro nieuwprijs. Stuur maar even een pb als je iets hebt liggen :)
 
Ja die onedrive had ik inderdaad al gezien, maar toen ik hem aan het downloaden was stopte de download opeens met als melding dat er virussen in de bestanden waren aangetroffen..
 
Laatst bewerkt:
Klopt, die heeft nog nooit iemand binnen kunnen krijgen geloof ik. Zelfs op de Microsoft forums gaan er hele topics over, tot nu toe zonder antwoord.
 
20140320_133545_zpsawsrshqn.jpg
20140320_133548_zps1shyt1be.jpg


Pijpje gelijk ook maar zgm schoongemaakt.

Achterremklauw wat liefde gegeven.
20140320_140806_zps5i1nhgcp.jpg

20140320_141513_zpspcpqtbhi.jpg

20140320_141749_zpswd93l8ne.jpg


Natuurlijk ging die 3 liter nét niet in de oliebak,heb ik weer ;)
20140320_133557_zps9zuwy2w3.jpg


Oliefilter had ik geen dop voor om los te draaien,kut!
Voorzichtig met een bijteltje en hamer langs het randje lostikken en hup daar kwam hij :)
Nieuwe zo strak mogelijk met de hand vast gezet,moet voldoende zijn.
Incl filter ging er effe 3 liter in.

Olie
Oliefilter
Luchtfilter
Achterremklauw weer fris
Remvloeistof voor en achter doorgezogen.


Rest nog kleppen stellen,boegies en carbs synchrobiseren en koelvloeistof.
Komt goeeeeeeed ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan