Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, zal wel al ergens staan, maar kan iemand me vertellen, liefs aan de hand van illustraties, op welke stekker een 12 volt contactdoos kan worden aangesloten? Heb een CBF 600sa 2005. Bvd Rogier
 
Vandaag 4-5x moeten starten (4-5 ritjes dus :p) en nooit problemen ondervonden.
Echt raar fenomeen..iets elektronisch kan toch niet soms (niet) werken? :p
 
Vandaag 4-5x moeten starten (4-5 ritjes dus :p) en nooit problemen ondervonden.
Echt raar fenomeen..iets elektronisch kan toch niet soms (niet) werken? :p

Wel als er contact overgangsweerstand is, dan kan afhankelijk van de temperatuur en vochtigheid de ene keer net wel en de andere keer net niet aan een voorwaarde voldaan worden om bv de killswitch functie te activeren. Als de vocht inwerking bv nog erger wordt doet hij niets meer, wat fout zoeken wel wat makkelijker maakt.

Ik had het de laatste keer 's avonds laat aan de kust waar het afkoelde en mistig werd na een poosje stil gestaan te hebben. Toen geen brandstofpomp geluid en ook niet starten, paar keer contact aan/uit en deed het gewoon weer daarna, niks aan de hand leek het.
 
Wel als er contact overgangsweerstand is, dan kan afhankelijk van de temperatuur en vochtigheid de ene keer net wel en de andere keer net niet aan een voorwaarde voldaan worden om bv de killswitch functie te activeren. Als de vocht inwerking bv nog erger wordt doet hij niets meer, wat fout zoeken wel wat makkelijker maakt.

Ik had het de laatste keer 's avonds laat aan de kust waar het afkoelde en mistig werd na een poosje stil gestaan te hebben. Toen geen brandstofpomp geluid en ook niet starten, paar keer contact aan/uit en deed het gewoon weer daarna, niks aan de hand leek het.

Gisteren was het hier (België) eigenlijk even zonnig/droog als vandaag :-).
Wat bedoelen jullie trouwens met het geluid van de brandstofpomp? Heb een CBF van 2005 met carbs..hoor ik dit ook te horen?

Bedoelen jullie het geluid op 0:37?
Want dat heb ik nooit gehad op mijn CBF :)
 
Gisteren was het hier (België) eigenlijk even zonnig/droog als vandaag :-).
Wat bedoelen jullie trouwens met het geluid van de brandstofpomp? Heb een CBF van 2005 met carbs..hoor ik dit ook te horen?

Bedoelen jullie het geluid op 0:37?
Want dat heb ik nooit gehad op mijn CBF :)

Nee, jouw cbf heeft nog geen injectie dus ook geen brandstofpomp.
Dan hoor je die dus ook niet lopen bij contact aan. Bij mij viel dat juist op, wat een indicatie was voor de kill switch defect.

Op het filmpje hoor je inderdaad de brandstofpomp lopen bij contact aan op 0:37.
 
Laatst bewerkt:
Ej, nu we het toch over electronica hebben, nou ja enige posts geleden dan. Mijn remlicht brandt niet meer als de voorrem ingeknepen wordt.

Ff controle, stekkertjes eruit, contact aan en een paperclip in de kabeltjes en het lichie brandt.
Blijkbaar het schakelaartje kapot.

Handig dat internet, via een webshop een nieuwe besteld en met enige mazzel is hij morgen in huis.

Fijn die vroege zomeravonden, dan kun je lekker in de tuin een beetje pielen aan je motor...

Met groet,
Michel
 
Hoi allemaal, ik rij zelf met een Suzuki GS500, maar ben voor m'n vader op zoek naar een Haynes manual voor z'n CBF1000 van 2007.
Na een lange winterstop krijgt hij z'n motor niet meer in gang, ondanks dat de batterij is opgeladen. Iemand tips/tricks? Anders wordt het trailer huren om hem naar de garage te brengen...
Alvast bedankt!!
 
Schakelaartje besteld bij motorvenray, stond bijna bovenaan de zoekresultaten van Google. Tja, je zit in het laatste avondzonnetje en gemak dient dan de mens.
 
Hoi, zal wel al ergens staan, maar kan iemand me vertellen, liefs aan de hand van illustraties, op welke stekker een 12 volt contactdoos kan worden aangesloten? Heb een CBF 600sa 2005. Bvd Rogier


Ik heb enkele weken terug een GPS geinstalleerd en heb aan de koplamp de draadjes doorgeknipt en daar de kabel bij tussen gezet.

Aan de zekeringkast onder de buddy had ik niet genoeg werkruimte maar ik heb dan ook 2 linkerhanden ... kan dus aan mij liggen :-)
 
2 vraagjes:

was er iemand van het forum vanmiddag om 16uur met z'n DD op de high tech Campus in Eindhoven?
Er reed een DD net voor mij op de campus en we zijn samen de snelweg op gegaan. De DD richting Tilburg, ik richting Antwerpen.

En vraagje 2: heeft er iemand spiegelverbreders op zijn CBF ? Ik begin een tenniselleboog te krijgen van mijn armen naar binnen te draaien om te kijken wie er in mijn stof rijdt :-)
Linkje naar website waar je ze kan kopen mag altijd in reply :-)

Wim
 
Ja ik heb spiegelverbreders op mijn cbf, heel fijn moet ik zeggen want het beeld van de spiegels gaat nu vrij goed langs me af. En ben niet echt klein ofzo. Kan het dus zeker aanraden als je elke keer je armen opzij moet doen. Ik kan je alleen niet vertellen waar ik ze vandaan heb, ze zaten er namelijk al op toen ik mijn cbf kocht.

Toevallig ook iemand van hier die gisterenochtend op zijn cbf aan het rijden was met nog iemand? Ik reed toen namelijk op mijn wr450 rond helmond/stiphout toen er even een cbf'er achter me reed.

Edit: hier staan wel spiegelverlengers op maar heb geen ervaring met deze: http://www.mpartz.nl/spiegelverlengers-2cm-voor-honda-kawasaki-suzuki-p-919?via_search=1
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb vrij lange armen en hoe ik ze ook afstel, mijn ellebogen beslaan 60/70% van het oppervlak van de spiegel...
 
Grey heeft lange spiegelsteunen, werkt prima. Goed zicht naar achteren en geen trillingen.
 
Ik heb zojuist een log-budget en low-tech oplossing gedaan, eens kijken of het wat helpt voor ik er meer geld in steek. Een langere bout met een afstandsbus ertussen geplaatst, wat toch 3 cm scheelt. Eerste indruk is goed...

DSC_1240.jpg
 
Ik heb op mijn zz spiegelverbreders van swmotec zitten.
Bevalt prima, geen extra trillingen of iets dergelijks en veeeeell meer zicht.
Kortom het geld meer dan waard.
 
Laatst bewerkt:
Even naar gekeken inderdaad, maar hun systeem voor mijn CBF uit 2004 is exact hetzelfde als de Praxis oplossing die ik nu heb, met als verschil dat je bij hun 49,95 betaald en ik nu 3,97 betaald heb. Het nette stukje zwart plastic wat swmotec erbij geeft maak ik wel een keertje na van wat hout of plastic.

En de nieuwe topkoffer is eindelijk binnen!

DSC_1228.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze past bijna in de koffer met haar 1 meter 55... :P

Nee, ze mag niet zelf rijden. Ze heeft door ziekte geen gevoel/kracht in haar vingers, dus zelf rijden is levensgevaarlijk. Zij gaat dus gewoon achterop mee. :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi koffersetje! Die van mij heeft dezelfde grootte, maar dan een stuk lelijker haha. Gaat wel lekker veel in inderdaad! *D
 
Laatst bewerkt:
Ze past bijna in de koffer met haar 1 meter 55... :P

Nee, ze mag niet zelf rijden. Ze heeft door ziekte geen gevoel/kracht in haar vingers, dus zelf rijden is levensgevaarlijk. Zij gaat dus gewoon achterop mee. :)

Ach, dat is jammer. Op de Motorbeurs vertelde iemand dat zijn vrouw alleen mee wilde op de Goldwing, op een andere motor gaan weigerde ze :) En ik moet zeggen, voor achterop zitten is zo'n fauteuil wel het lekkerste, dat snap ik best. Maar rijden op zo'n slagschip, dat dan weer liever niet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan