Motorrijles: Kletsen over lessen #9, 'Wacht je op het 8-je?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
...
Ja dat weet ik nog. Heb ik het laatst met Boy nog over gehad ;) . AVB is niet meer bij de Pep tegenwoordig. En de AVD-route heb ik een tijdje terug met Boy gereden. Was een leuk tourtje met ik zeggen.
Heb je al getraind bij Osseforth? Zou wel zo handig zijn, zodat je weet waar de oefeningen liggen. Of ga je steeds naar de Kaldeborn?

Als je dezelfde AVD-route hebt als m'n vriendin, let dan op grind in de bochten bij de landelijke weggetjes rond Huls/Bosschenhuizen.
 
Ha, ik ook Aeschere! Heb er eentje op het oog, hopelijk donderdag een proefrit (niet ik natuurlijk, maar mijn man). Ben benieuwd! Woon je ergens in de randstad? Daar staan er zo 10-20 te koop... Hier in 't oosten valt het bar tegen namelijk.


Al bij Anbergen Hardenberg gekeken?

Of deze:
http://www.autoscout24.nl/Moto/Details.aspx?id=241322265&cd=635210665750000000&asrc=st
http://www.autoscout24.nl/Moto/Details.aspx?id=236663157&cd=635117349880000000&asrc=st
 
Laatst bewerkt:
Heb je al getraind bij Osseforth? Zou wel zo handig zijn, zodat je weet waar de oefeningen liggen. Of ga je steeds naar de Kaldeborn?

Als je dezelfde AVD-route hebt als m'n vriendin, let dan op grind in de bochten bij de landelijke weggetjes rond Huls/Bosschenhuizen.

Nee, mij is verteld dat je daar niet zomaar terecht kan om te oefenen ik oefen dus bij Kaldeborn.

Weet niet of het dezelfde route was maar er lag idd veel grind enzo
 
Vanmiddag na een goede proefrit heb ik deze opgehaald :D

1926907_10202404769674971_81281364_n.jpg


Op de terug weg door regen en wind, viel reuze mee eigenlijk. Ook gelijk maar eens een file doorkruist, was eigenlijk makkelijker dan verwacht. Wel jammer dat niet iedereen even goed in zijn spiegels kijkt waardoor je soms wat langer achter een auto moet hangen maar het scheelt zoveel tijd.

Oh, en tanken maakt je vrolijk. €21 voor een volle tank...waarom pak ik de auto nog?
 
Gefeliciteerd met je motor Aeschere!!! Heel veel rijplezier!

Ik zal hier maar niet zeggen dat ik voor 30 euri mijn tank vol heb en vervolgens 450km kan rijden... :X
 
Ik lees en post ook in deze weer mee! Ik zal morgen even mijn informatie voor in de openingspost even doorgeven, heb nu eigenlijk geen tijd maar toch stiekem op MF. :+
 
En een vriendin van mij, klein, smal... had m op de jiffy gezet, en moest toen alsnog op de bok zetten. En dat lukte haar niet....


Bij mijn rijschool hadden ze de middenbok onder de motor uitgeschroefd, dus ook geen problemen met het AVB.

Wel zo fijn

Ook ik mag trouwens bij de ex-lessers gezet worden;

Ricardo1985

Eerste rijles: 26 juli 2013 (proefles)
Theorie: 02 september 2013 (1ste x Geslaagd)
AVB: 20 augustus 2013 ( 1ste x Geslaagd)
AVD: 11 oktober 2013 ( 1ste x Geslaagd)
Rijschool: A2 motorpoint (osseforth)
Lesmotor AVB: Honda CBF 500
Lesmotor AVD: Yamaha XJ6

Eigen motor: Suzuki GSX750F
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Op de terug weg door regen en wind, viel reuze mee eigenlijk. Ook gelijk maar eens een file doorkruist, was eigenlijk makkelijker dan verwacht. Wel jammer dat niet iedereen even goed in zijn spiegels kijkt waardoor je soms wat langer achter een auto moet hangen maar het scheelt zoveel tijd.

Oh, en tanken maakt je vrolijk. €21 voor een volle tank...waarom pak ik de auto nog?

Inderdaad leuk die file Aeschere.

Was er eerst ook een beetje huiverig voor.
Moet om op het werk elke dag door de file (kruispunt Geusselt Maastricht)

En tja.... die irritante koekblikrijders zonder oog voor een motorrijder ben ik al bekend mee.

Tanken daarentegen is wel weer heel leuk.

Meteen een vraag over de tank.

Ik rijd op dit moment een Suzuki gsx750f maar hoeveel liter is de reserve tank en hoeveel kilometer kun je daar ongeveer mee rijden?? Wie durft hier iets over te zeggen??
 
Ligt aan het bouwjaar. Na wat research kom ik hier op uit:

GSX750F Specifications 1988—1997

Fuel Tank (including reserve):
20 ltr
Reserve 5 ltr

Hoeveel kilometer je daarmee kan rijden zal aan jou liggen :+
 
Laatst bewerkt:
Ligt aan het bouwjaar. Na wat research kom ik hier op uit:Hoeveel kilometer je daarmee kan rijden zal aan jou liggen :+

Thnks Broodjeaap,

Moet nog 30km naar huis over de snelweg en vanmorgen al 20km gereden op reserve over de snelweg.

Moet dus eigenlijk we te doen zijn :? met een gemiddelde van 1:18??
 
Laatst bewerkt:
Ja, met 5 liter kun je dan theoretisch gezien 5*18=90 kilometer rijden. Heb je als je thuis komt zelfs nog 2,2 liter over :)
 
Dan ik ook maar in de openingspost!

Eerste rijles: 23 december 2013 (intakeles)
Theorie: Onbekend
AVB: Onbekend
AVD: Onbekend
Rijschool: Rijschool Casper (Zoetermeer)
Lesmotor: Honda CBF 500
 
Zo van de week de 2e les achter de rug, omdat ik geen schakelbrommer ervaring had heb ik de eerste 2 lessen vooral geleerd om te schakelen en koppelen.

Gaat redelijk maar soms twijfel ik of ik wel geschakeld heb (dan hoor ik het klikje niet bv, mijn motorlaarzen geven helaas niet veel feedback) en doe ik het nog een keer met als gevolg dat ik soms 2 versnellingen omhoog gegaan ben ipv 1.

Nog best even wennen maar krijg er al wat handigheid in. Ook richting aangeven geoefend (niet erg ingewikkeld, ben ik al van scooterrijden gewend) en een poging gedaan tot stapvoets rijden, ik moest aan komen rijden, terugschakelen en dan naast de instructeur stapvoets blijven rijden, ging eerst iets te snel (zo hard kan ik niet rennen hoor! :+ ) maar toen ik de tip kreeg om de koppeling slippend te houden lukte het wel aardig.

Moet nog wel erg wennen aan het gewicht van de motor in bochten. De instructeur liet na afloop nog even zien hoe schuin de motor kan terwijl ik achterop zat, dat kan bést wel schuin! Daar zal ik nog wel goed aan moeten oefenen bij de doen van de bijzonde verrichtingen denk ik zo.

A.s. Zaterdag weer les en dan gaan we de weg op, vind ik zelf wel erg snel :o maar oke.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Metro2005 :W

Ik ben zelf in les twee de weg op geweest, vond ik behoorlijk eng, maar je went er echt zo aan!
Verschakelen vond ik nooit zo'n ramp, zodra je het merkt gewoon meteen even corrigeren. Heb het nu ook af en toe nog wel. Ik vergeet ook gewoon te tellen...
Gevoel in de laarzen valt mij ook wel tegen hoor, maar ook daar wen je aan.

Mocht je in de openingpost (lessende MF-ers) willen dan geef je gegevens maar even door.
 
O ja, bijna vergeten, heb net mijn eerste motor gekocht!!! Een Yamaha XJ900s Diversion uit 2000. Ben heel benieuwd... Heb immers niet kunnen proefrijden omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb.
 
O ja, bijna vergeten, heb net mijn eerste motor gekocht!!! Een Yamaha XJ900s Diversion uit 2000. Ben heel benieuwd... Heb immers niet kunnen proefrijden omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb.

Gefeli, foto's :) ?

Welkom Metro2005 :W

Ik ben zelf in les twee de weg op geweest, vond ik behoorlijk eng, maar je went er echt zo aan!
Verschakelen vond ik nooit zo'n ramp, zodra je het merkt gewoon meteen even corrigeren. Heb het nu ook af en toe nog wel. Ik vergeet ook gewoon te tellen...
Gevoel in de laarzen valt mij ook wel tegen hoor, maar ook daar wen je aan.

Mocht je in de openingpost (lessende MF-ers) willen dan geef je gegevens maar even door.


Bij deze :)

Eerste rijles: 8-2-2014
Theorie: nog niet
AVB: nog niet
AVD: nog niet
Rijschool: Marcel vd Bergh te Spijkenisse
Lesmotor: Momenteel Honda CB250 nogiets :P

En ja als ik de tel echt kwijt ben dan schakel ik gewoon helemaal naar 1 en begin ik weer opnieuw met tellen. Heb ook mijn motorlaarzen zoveel mogelijk overdag aan om ze wat in te lopen :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeli, foto's :) ?

Komt eraan, als ik 'm thuis heb staan even een goede pic maken. Duurt nog een ruime week, dus even geduld :)


Bij deze :)

Eerste rijles: 8-2-2014
Theorie: nog niet
AVB: nog niet
AVD: nog niet
Rijschool: Marcel vd Bergh te Spijkenisse
Lesmotor: Momenteel Honda CB250 nogiets :P

En ja als ik de tel echt kwijt ben dan schakel ik gewoon helemaal naar 1 en begin ik weer opnieuw met tellen. Heb ook mijn motorlaarzen zoveel mogelijk overdag aan om ze wat in te lopen :]

Je staat erin!

Wat jij doet doe ik idd ook, bij twijfel koppeling in en gewoon tot het eind schakelen (danwel omhoog danwel naar beneden).
Mijn motorlaarzen zijn tweedehands, omdat ik eerst wilde uitproberen of het wat voor me was. Als ik strakjes klaar ben koop ik mezelf wellicht een stel nieuwe die wat soepeler/minder grof zijn en beter bij mijn pak passen :P ...
 
Laatst bewerkt:
Ben wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden op de openbare weg :o heb dan al wel heel wat jaartjes mijn autorijbewijs maar toch is dit hele andere koek :P Maarja ik wil ook alles gelijk in 1 keer goed doen en dat lukt gewoon niet natuurlijk. Moeilijk om me daar bij neer te leggen . Maar vind het in elk geval wel erg leuk, weer eens wat nieuws om te leren :) Eens zien of ik de baas wordt over de motorfiets :]
 
Laatst bewerkt:
Ben wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden op de openbare weg :o heb dan al wel heel wat jaartjes mijn autorijbewijs maar toch is dit hele andere koek :P Maarja ik wil ook alles gelijk in 1 keer goed doen en dat lukt gewoon niet natuurlijk. Moeilijk om me daar bij neer te leggen . Maar vind het in elk geval wel erg leuk, weer eens wat nieuws om te leren :) Eens zien of ik de baas wordt over de motorfiets :]
Herkenbaar hoor! Mijn instructeur zei afgelopen les: 'joh, dat verkeersplein bij Zwolle zuid kun je wel dromen toch?' (Daar kom ik met mijn werk meerdere keren per dag overheen, en moet ik het anderen aanleren) 'Hoeven we niet veel tijd aan te besteden?' Pfff... Ben blij dat ik heb gezegd dat me dat nog wel eens tegen kon vallen, want dat was ook echt zo! Met de auto rij je daar gewoon, je volgt je strook, kijkt goed om je heen en klaar is kees. Met de motor zie je ineens overal van die stomme witte pijlen (waar je dus NIET overheen wilt, maar moet je dan links of rechts erlangs in zo'n flauwe bocht naar links?) en moet je èn kijken waar je heen wilt om goed te blijven sturen, èn kijken wat al het blik om je heen doet. Want die snappen er in 90% van de gevallen ook geen hout van. Viel me vies tegen!

Daarnaast is perfectionisme mij ook niet geheel vreemd :+
 
Tijdens het rijden of hoe moet ik dat zien?
Ja, gewoon tijdens het rijden. Zolang je je koppeling inhoudt kan er niks gebeuren. En kun je wel even rustig tellen. Ik schakel vanaf 60km/u sowieso altijd helemaal door naar de 6, en dan weet je meteen waar je zit. 60 in de 6 redt ie makkelijk.
 
Haha dat terug schakelen deed ik ook altijd als ik de tel kwijt was
@Jimmy, ja gewoon tijdens het rijden. als je de koppeling in knijpt heb je op een recht stuk tijd genoeg om even helemaal terug naar zn 1 te gaan en daarna weer terug naar de juiste versnelling.

Verder kan ik maandag mn roze papiertje ophalen :) ligt nu al klaar maar heb geen tijd om eerder langs het gemeentehuis te gaan... en heb al een optie tot koop op een motor genomen, dus als die dinsdag bevalt kan ik hem gelijk meenemen :) gaat om een Yamaha FZ6 Fazer uit 2007
 
Ja, gewoon tijdens het rijden. Zolang je je koppeling inhoudt kan er niks gebeuren. En kun je wel even rustig tellen. Ik schakel vanaf 60km/u sowieso altijd helemaal door naar de 6, en dan weet je meteen waar je zit. 60 in de 6 redt ie makkelijk.
Als je gewoon aan het rijden bent op een motor hoef je toch niet te weten in wat voor versnelling je zit? Heb er zelf met lessen niet druk om gemaakt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan