MF Gooi en Vechtstreek Deel 146.... Zomer Editie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W

Druk weekend achter de rug met feest van de tweeling (25 jaar alweer :$ ) voorbereiden, meemaken en opruimen :') Bardienst bij de club, vanmorgen sporten, motor ophalen, rondje van 100 km rijden :] *O* En uit eten met vrienden :9

Jopje: :j

Nieuwes: :W

Ouwes: :P

Nu het werk van morgen voorbereiden |(
 
met mijn dagelijkse auto rijd ik 1. niet zoveel (ik woon op 5 minuten lopen van mijn werk) en 2. ik rijd op de snelweg tegen de 80 (mijl per uur= tegen de 130/u max ). maar dan zit ik lekker beschut achter de voorruit ;-)

't heeft dus met de snelheidsbeleving te maken.
Welkom hier.


Hoeveel lessen heb je al gehad??
 
ik ben begin juli 2013 begonnen met lessen, en ik denk dat ik t/m mijn 1e examen ongeveer 10 lessen (van 1,5 uur) heb gehad. redelijk gemiddeld, als ik het me goed herinner. in november 'gestopt' vanwege de winter en de pijn in de portemonnee.

ik hink momenteel op 2 gedachten: stoppen, vanwege 'de snelheid' (zie voorgaande pagina's), of doorgaan, want ik ben er bijna: alleen nog het 2e examen en A-tje is in the pocket.
 
Volgens mij moet je lekker stoppen met jezelf te kwellen :)
 
Eens met Xtra. Als je niet dé kriebel, de passie voelt die motorrijders voelen, waarom zou je dan in godsnaam moeite doen voor en geld steken in een rijbewijs terwijl je dat zelf eigenlijk niet eens wil?
 
Het antwoord staat al een beetje op zijn profiel.

Hobby's en interesses: Saab, en sinds enige tijd (mede dank zij mijn collega's) bezig met rijbewijs A
 
:^

ik heb ook nog geen antwoord gezien ergens op de vraag of je n grote dikke vette glimlach na een rijles hebt als die helm afgaat??


nee.

dat wil zeggen: de ene keer ging de les beter dan de andere keer, net als indertijd met de autorijles, weet je nog wel?

maar om nou te zeggen: 'hiep hoi, ik ga fijn een stukkie rijden!' mwoah neuh.
 
Bij mij ging de ene les ook wel beter als de andere, maar ik ging altijd met veel plezier naar de rijschool toe. Maar als je al niet met plezier naar de rijlessen gaat moet je misschien toch even nadenken of dit echt is wat je wil, of dat je het doet omdat je collega's motor rijden.
 
En ik zeg; doorgaan. Afhaken is voor mietjes.

En zelfs al haal je nu je A en besluit je dat je er niets mee wil doen, is er geen man overboord. Rijschoolhouder krijgt brood op de plank en bedenk jij je over honderd jaar dat je toch wel graag brommert wil rijden heb je in ieder geval het rijbewijsje al op zak.

En het huidige ontmoedigingsbeleid zie ik ook niet 1,2,3 soepeler worden dus je kan het maar beter vast hebben... :)
 
En zelfs al haal je nu je A en besluit je dat je er niets mee wil doen, is er geen man overboord. Rijschoolhouder krijgt brood op de plank en bedenk jij je over honderd jaar dat je toch wel graag brommert wil rijden heb je in ieder geval het rijbewijsje al op zak.

Ik weet niet hoor, maar we hebben het hier over een veertiger ;)

Als je de lessen niet leuk vindt, bespaar jezelf dan de moeite en het geld.
Want rijbewijs halen en dan vervolgens jarenlang niet op de motor stappen en dus geen kilometers/ervaring rijden, daar word je nou ook niet echt een betere bestuurder van :N
 
ik hink momenteel op 2 gedachten: stoppen, vanwege 'de snelheid' (zie voorgaande pagina's), of doorgaan, want ik ben er bijna: alleen nog het 2e examen en A-tje is in the pocket.

Rest alleen de vraag: Zou je het zonde vinden van het geld wat je er tot dusver in gestoken hebt als je nu zou stoppen? Of zou je hier ooit spijt van kunnen krijgen dat je het toch niet doorgezet hebt?

Als je zover bent dat je de motorbeheersing al in je zak hebt zitten (lastigste deel, alhoewel voor jou misschien juist dat laatste examen het lastigst :+ ) is het eigenlijk nog maar een klein stukje. En het was heel goed geweest als je JUIST in die winter periode (veel regen etc.) door was blijven lessen ;)
 
Zoals vele hier al zeggen. Motorrijden moet je een glimlach geven al voordat je opgestapt bent.

Immers hebben de meeste motorrijders ook hun rijbewijs en een motor omdat ze voor hun plezier ritjes gaan maken. In nederland de standaard rondjes om de kerk met wat vrienden en stoppies om gezellig te ouwehoeren. En in het buitenland om uuuuuren lang gewoon rond te rijden.

Tuurlijk heb je ook diegene die er elke dag op rijden. Ook naar hun werk. Maar dat is niet omdat dit nou zoveel gemak bied. Altijd maar omkleden op je werk. Nat worden met regen. Niet even snel na je werk boodschappen doen. Mja een broodje of bakkie kan, maar verder heb je geen ruimte. Ook deze rijders doen dan voor hun liefde van het rijden.

Je moet echt voor jezelf even nadenken of je dit voor je plezier doet of omdat je vind dat het moet om wat voor reden dan ook. De snelheid ga je aan wennen. Tevens zijn er zoveel verschillende motoren op de markt dat er altijd wel iets is wat bij jou stijl past. Maar het opstappen en de glimlach moet gewoon aanwezig zijn. Anders kan je net zo goed voor gemak gaan en in de auto stappen.
 
Wat X zegt. :^

Zelfs al vind je het niets, gewoon doorgaan. Kan altijd nog komen. En de rijschoolhouder moet ook eten.


Even een kleine aanpassing, anders staat het raar, zo met die ene post er nog tussen. :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan