wie is mielko

Gewoon lassen met RVS draad
Schoon borstelen
Beitsen - goed schoon spoelen met water (het gaat toch niet roesten)
Pasiveren en klaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.

en nope roest
 
passiveren kan ook niet elk bedrijf even goed.
We hebben op het werk regelmatig producten die dan toch weer gaan roesten.
 
Nieuwe plannen !
Om mn vriendinnetje toch wat meer ruimte te geven toch maar een nieuwe aanhanger gezocht.
Het is een replica EML geworden.Flink groter dan de izh bak aan mn cxje.
Flinke kofferbak,dus prima voor een weekeindje weg of treffen.
Dat zal wel wennen worden met rijden straks .

Foto540-UVO78SN7.jpg

Foto540-VU4USORH.jpg

Foto540-4AKCXH7L.jpg


De bak zal niet zwart blijven,ik ben een 2 kleuren schema aan het bedenken.
Er word absoluut niet gespoten.Gewoon wat owatrol bij goede verf en rollen maar!

Ook ben ik een boottrailer spatbord aan het passen voor de achterkant,op het subframe alle flauwe kul weg geslepen.
Nu nog verzinnen hoe ik een zweefzadel ga maken,of toch misschien kopen.Maar kopen kost geld,en is minder leuk om te maken.
 
Even je ogen open houden voor een Ural of Dnepr zadel, die heb je rond de 25 euro.
Althans, zoveel kostte die van mij.
:)
 
oude eigenaar heeft ooit mallen van deze bak gehad .En heeft toen een aantal replica's gemaakt.
Dus indirect is het eml ,maar door een ander gemaakt
 
Nieuwe plannen !

Nu nog verzinnen hoe ik een zweefzadel ga maken,of toch misschien kopen.Maar kopen kost geld,en is minder leuk om te maken.

Het wordt wel een heel andere combi dan de blér-cx ;)


Zadels zadels voor 40 - 45 Eypo.
Hmm, eerst hadden ze altijd nog goedkopere zadels...... -O-
 
Bij Joost die volgende wk het winter treffen organiseert bij ons. Iedereen welkom uiteraard.
 
Ik heb ooit een TR1 bobber gehad met een stalen trekker-zadel (weet je mss nog wel). Zit eigenlijk helemaal niet verkeerd, kosten geen ruk en zijn hufter-proof.

Grtz Erik
 
Kan je hem zo op je frame vastlassen! Lijkt me wel koud aan de billetjes. Behalve net na het lassen natuurlijk!
Ik heb ooit een TR1 bobber gehad met een stalen trekker-zadel (weet je mss nog wel). Zit eigenlijk helemaal niet verkeerd, kosten geen ruk en zijn hufter-proof.

Grtz Erik
 
Ik heb ooit een TR1 bobber gehad met een stalen trekker-zadel (weet je mss nog wel). Zit eigenlijk helemaal niet verkeerd, kosten geen ruk en zijn hufter-proof.

Grtz Erik

Kan je hem zo op je frame vastlassen! Lijkt me wel koud aan de billetjes. Behalve net na het lassen natuurlijk!

Met een paas stukjes pijp een kleine omleiding van de uitlaat maken??? Heb jij geen kouwe billetjes meer.

Hoe het in de zomer bij +30 gr. kan uitpakken, daar moet je even wat anders voor bedenken.
hKNqQtp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Men neme een honda Comstar wiel,ontdoe die van bouten en moeren en de velg.
Plaats de naaf met spaken en een kleiner velgje,
volgens mij ben je dan al een heel eind.
Foto360-NXI3MRHC.jpg
 
hoe ga je vanaf dit punt precies verder? ga je de spaken in korten en vast lassen? of weer bouten?
zitten die spaken dan echt vast aan de naaf?
Bij de GL kun je de spaken er ook zo van de naaf afschroeven en dan heb je alleen nog maar een losse naaf met bevestigingspunten voor nwe spaken
 
ik vind die bak er wel een beetje lomp naast staan... iets minder ruimte voor de lieftallige jonge dame zou voor de combi beter gematched hebben...
 
Ik denk dat als de voorkant van de fiets wat meer aangekleed is het een combinatie kan worden die mooi in balans is. Nu oogt de fiets inderdaad wat iel naast de enorme badkuip.
 
Ik heb ook een comstar gebruikt.alleen 2e generatie.
die hebben alu spaken.heb alleen naaf gebruikt.
 
Dit comstar wiel had een allu hart en stalen spaken .
Ik weet nog niet wat ik ga doen,of deze spaken inkorten en vast lassen .
Of 2 stalen schijven maken die precies in de velg vallen .
Omdat ik het gevoel heb dat deze honda spaken iets minder tegen zijdelingse krachten kunnen .
 
mijn wiel is ook met schijven gelast
wel met "spaken" waarin pijpen onderling zitten gelast
ik heb gebruikte overgenomen.
die was opengeslepen om naaf er uit te halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan