wie is mielko

Met veel dingen te gelijk bezig.
Maar het totaal komt steeds verder af.

Als eerste meer verlaging op de bak
Foto720-CGQ7BHQB.jpg

Ik heb de bestaande slappe vering er af geslepen.En moet nu op zoek naar iets stijvers.Ik wil een mono shock van een lichte motor er nu onder zetten.Ik heb dit ook op mijn CX bakje,en daar ben ik zeer tevreden over.
Ik heb de bak laten zakken zodat hij niet boven de motor uit steekt straks.Je ziet dat het totaal plaatje een stuk beter past nu.

Dan verlichting.
Bij een lokaal citrofiel bedrijfje een toffe koplamp gescoord!!!!
Traction Avant.
Ik vind hem prachtig .
Nu nog wat opknappen.
Foto1k0-UKLHBMNT.jpg


Ook op een brommer beurs een achterlicht voor 4Euro gevonden.
Ja hij is flink,maar na jaren van die aftermarket rommel te hebben gebruikt.Is hen nu echt tijd voor iets wat licht geeft en blijft werken.
Foto360-IEWJJRQ8.jpg



Dan is de achterbrug ook ontdaan van alle roest,alle honda bruggen rotten altijd door bij het verbindingsstuk tussen de 2 poten.Dit weg geslepen,ingelast en de brug op een flink obesitas dieet gezet .
Foto1k0-FSRHGNAN.jpg


Dan eindelijk het voorwiel,
Dit is af,en redelijk naar mijn zin.
Ja redelijk omdat er hier en daar wat te verbeteren valt.
Bij het volgende wiel ga ik rekening houden met een aantal dingen:

Dan gebruik ik een nieuwe velg,deze bleek een deuk te hebben wat mee nam in het uitlijnen.
Dan moet ik zorgen dat ik geen hoogte slag hoef uit te klokken.
Dat ik geen houten frame bouw,maar staal .Zodat corrigeren in het lasframe beter gaat.(wie heeft ooit bedacht om hout als bouw materiaal te gebruiken,wat een pruts spul.Altijd krom,werkt altijd
Dat ik vooraf bepaal of de remklauwen er later wel tussen de spaken en de schijf passen .Ik heb nu een andere schijf moeten pakken om ruimte te maken/hebben.


Na het hele uitlijnen en aflassen ,heeft de velg een hoogte slag van een halve cm helaas.Ik zal het daar nu even mee moeten doen.En later een nieuwe bouw zonder slag.
Al ga ik mij niet heel druk maken om 0,5cm.Want ik heb auto velgen gezien die meer hadden,en daar viel prima mee te rijden.
Maar het hoort niet,dat weet ik
Foto1k0-TON6ZK7G.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook van wiel gewisseld,ik vind het lichtmetalen wiel veel te modern.Dus er zit nu een stalen wiel op.

Dus dit smart wiel is nu te koop,met net nankang bandje er om.
Prijs? Doe is een aanbieding?
Foto1k0-SGYEYDSN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer een beetje gehobby'd .
Het gaat erg langzaam,alles moet van uit nul gemaakt worden,en ik wil in juni met dat ding op vakantie .
Maar goed iedere keer wat

Ik heb de wiel ophanging van het bakje wat aangepast,ik vond de 2 schokbrekers die er op zaten te slap.
Dus het ik van alles er af geslepen om een monoshock te monteren.Dit heb ik ook gedaan op mijn izh bak .Dus dat heb ik ook maar toegepast op deze bak.

OUD
Foto540-BZYEYXCA.jpg


Nieuw
Foto1k0-EC3638ED.jpg


Ik heb hem ook meteen geschilderd in de nieuwe frame kleur.
Jammer dat ik vergeten was dat ik nog beugels moet lassen voor het nieuwe spatbord.
Ach ja....

Dan bij http://www.badassseats.nl in prachtig zadel besteld .Super mooi,dik leer en een rvs bodemplaat .Helemaal goed!
Ik moet Anita bedanken voor haar super service ,ik had in eerst instantie een maat M besteld,omdat dit qua maat zou moeten passen.
Helaas zag dit er echt niet uit,veels te klein.
Ik mocht hem gewoon terug sturen en zij maakte een mooie nieuwe voor mij.
SUPER.
Ik heb zelf de ophanging op de fiets gemaakt,met 2 spelden veertjes .En het zit super
Foto720-6VH3UKZE.jpg

Foto1k0-OR3AKRAC.jpg


Op het voorwiel de achterband gemonteerd omdat ik zo'n dik wiel veel mooier vind.
Ik kwam ook in het wiel nog een probleem tegen,als de schijven er op vast zaten,dan was er weer geen ruimte om de klauw over de schijf te schuiven.schit.
Dus heb ik de schijf 8mm kleiner gedraait.Toen ging de klauw er gelukkig wel overheen/om.
 
Laatst bewerkt:
Mielko, waar is dat een spatbord van? Aanhanger spatborden hebben vaak een rechte en een ronde zijkant, maar deze niet zo te zien.

Zoek zoiets voor boven 15 inch auto band.

greets wim
 
Mielko, waar is dat een spatbord van? Aanhanger spatborden hebben vaak een rechte en een ronde zijkant, maar deze niet zo te zien.

Zoek zoiets voor boven 15 inch auto band.

greets wim

Dat zijn vaak spatborden voor boottrailers, die hebben twee ronde kanten.

Ik heb trouwens wel interesse in dat Smart wiel, als dat er nog is :+
 
Ja zijn boottrailer spatbordjes ,die zijn in redelijk wat maten te krijgen,en kosten gem rond de 30Euro.

@enigma ,smart wiel is nog te koop.Stuur anders een email met bod naar vliegwielen@zeelandnet.nl

grtz mielko
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met het mooie weer mezelf weer opgesloten in de garage.
En een heel eind gekomen met de remmerij.
Foto720-YPPX7ZHL.jpg


Ik heb 2 bussen gedraaid waar tussen de 2 schetsplaten komen .De bussen zitten vast en de schetsplaten kunnen draaien op een bronzen bus .
Ik heb in de bus een smeer kanaal gedraaid ,en op de schetsplaat een smeernippel gezet.
Ik heb dit liever dan een kogellager,nu moet ik lekker ouderwets met de vetspuit rond .
Ook heb ik gezorgd dat de kilometerteller aandrijving ook nog in de naaf past.Zodat ik niet met zo'n klein fiets tellertje hoef te rijden,en gewoon een echte teller kan behouden
Ook zijn de klemmen voor de as alvast gemonteerd .
Foto1k0-6RTB6XJO.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je zo door gaat komt het gewicht van jou span ook boven de 500kg met al die bonken ijzer ;)

Met 24+ graden in de garage :?

Wel weer lekker bezig Mielko ;)
 
Wees gerust,er komen nog "speedholes" in,en de garage blijf altijd lekker koel.En in de winter lekker warm.
Geen reden om niet de garage in te kruipen :-)
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij helpen aan een goed leesbaar draadschema van mijn vt100 shodow van 1985
Ik heb een digi scan in huis,maar daar zijn de kleine letters en het draadscheme bijna niet te lezen.
Heeeel erg bedankt alvast !!!
 
Dat is dezelfde als dat ik heb,alleen in deze ontbreken diverse modules die ik er wel in heb zitten.
 
Ik ben de werking van alle relays en modules aan het doorzoeken.
Gaat een beetje.
Helaas heb ik natuurlijk weer een fiets met extra's die ik niet terug kan vinden in schema's.

Als eerste een icu-13 module .Deze zit tussen de onstekingsmodule en he pulse gever in het blok.
Is dit een vonk versterker?Omdat ik een twin spark heb?
Of is dit een module die van de enkele pulsgever in het blok iets maakt dat hij werkt op een 2cilinder? Waste spark system..
Foto1k0-HBZQUYYE.jpg


Dan komt er uit de achterste cilinder kop een dubbele draad.Is deze voor het brandstof pomp
aan/uit systeem?
Foto720-VQXWFLO8.jpg


Dan komt uit de kabel van de pulsegever nog 2 draden op 1 connector .Deze komen van een sensor uit het onderblok,maar wat is dit?olie druk?
Ik ben er achter dat ik het shindigen relay kan overbruggen .Dit is een relay wat de brandstofpomp aan zet pas als de motor echt rond gaat.
Maar dan word die draad gesplits naar een andere connector.Moet deze dan op die onbekende die ik boven beschreef?
Foto1k0-ONQSN7QG.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel gelezen dat het icu 13 kastje iets te maken heeft met een beveiliging .Er zit een beveiliging op dat de onsteking het niet doet als het blok minder dan 200rpm draait.Dit om start motor te beveiligen.

Ik denk dus dat als ik de icu-13 er gewoon tussen uit haal,dat er niets aan de hand is.
Dus gewoon de pulse gever in het blok direct aansluiten op de ontstekings module.
Zo heb ik het op vele andere tekeningen ook gewoon gezien.

Draadjes.......vak appart .....
 
ik zou je graag willen helpen.... maar kan alleen maar zeggen:

Succes!....

;)

(gewoon systematisch werken en beetje bij beetje, dan komt het vast goed!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan