Kawasaki KLE (3)

KLE rijd zeker lekker soort fun fiets zeker in wijken met drempels :-) Ik rijd gemiddeld zo'n 1 op 19 dus valt erg mee. Waarschijnlijk alleen een lekken voorvork keerring eerdaags is ff bekijken. Pas nog een andere startmotor geplaatst waarschijnlijk koolborstels versleten. Start nu weer normaal ipv klik klik relais geluid en dan in versnelling zetje geven voordat die wilde starten:-)
 
Ik heb ook mijn momentje gehad met mijn KLE:)
hoogstwaarschijnlijk door het niet strak hermonteren van mijn uitlaat beugel... gelukkig wel wat materiaal in het topkoffertje zitten die me een tocht naar huis heeft bezorgd

Ik reed met een r6 en een k1200 op de a10 ( stevig gas bijna top) en toe hoorde ik heel hard geluid.... kon net op tijd de ring af waarna ik een uurtje heb moeten klussen bij het pompstation....

Ik moet de boel nog wel weer in orgi herstellen met degelijker materiaal
foto 1 is what happend en foto 2 is de tijdelijke beun oplossing

ppffff was spannend
full
 
eeeh... waar is je uitlaatbeugel? je had toch niet alleen de demper vastgezet aan de overgang demper/uitlaatbocht?

Als je de demper in het midden ook vastzet ( net als ik het heb ) kan die demper nergens heen, ook niet als de klemband rond de bocht losraakt.

252681_501526663197534_54260499_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is het aparte, die zit vast met een RVS plaat aan de ophanging... ik ga vandaag ff langs motor port om te kijken of ze (sterke RVS) klem hebben voor de overgang demper/bocht
full
 
hmm..

Dan gok ik dat de demper heel losjes over je uitlaatbocht heen schoof, no?

Het is sowieso handig om een stevige klem te hebben, maar knip dan eerst uit een plaat ( of iets anders ) blik een strip ( of 2 of 3 ) van 2 cm breed, en net lang genoeg om 1 keer rond de uitlaatbocht te gaan.

Die buig je er om heen, en dán pas je demper er omheen schuiven ( dat hij strak er om heen past )


Indien 1 strip blik niet genoeg is, neem je er 2 ( of 3 )

Máár, dan wel de "opening" van de strip blik verdraaien ( dat niet alle openingen gelijk liggen )
 
Hij zat best strak, dat stuk ( zwart ) is er speciaal op gelast en ik heb de demper destijds met een blok hout erover heen moeten tikken, ik kreeg hem ook niet echt met mijn handen erop/eraf... daar stond ik ook van te kijken...

maar als ik vanmiddag tijd heb ga ik je tip eens proberen! wellicht dat het 2 klemmen worden want daar is ruimte zat voor

ik hou je op de hoogte en dank voor het advies!
 
@gs5001991: ik Heb er sinds kort precies dezelfde demper op. bij mij past alles perfect inmekaar en heb er een dikke klem omheen. eventueel kan ik je wat fotos sturen?
 
He ben, ja dezelfde? Ook open demper;) met een vrij brede doorgang? Heb je die van jou ook bevestigt door een tussenstuk te laten lassen? Ben benieuwd naar je fotos:) je had ook mijn mail toch?
 
gewoon bij een automaterialenzaak een universele uitlaat verbindingsklem halen lijkt met de beste/stevigste oplossing
images


die zijn er in veel verschillende maten, dus altijd prijs ;)

voor extra strakke aansluiting zou je ook de demperaansluiting op 2 stukken een cm in kunnen zagen, en dan de klem eromheen

edit: zou er iemand met een 2005-2007 model mij kunnen vertellen hoe ik de koplamp in hoogte kan afstellen? Heb me rot zitten zoeken naar het stelschroefje, maar niet te vinden :N
Volgens het Haynes WPHB zit ie onder het linker sleufje in het dashboard maar daar zit echt niks bij mij :P

gevonden :P Snap niet hoe ik er overheen heb kunnen kijken. Staat zelfs een pijltje bij met Up en Down _O-
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig maar er zit nu een fatsoenlijke stevige rvs klem omheen. als het goed is gaat deze nergens meer heen!

Andere vraag: zou het mogelijk zijn om een gpz500 uitlaat te monteren op de KLE ? mocht de orginele ooit echt aan zijn einde zijn... ik zie ze namelijk voor hele stevige prijzen voorbij komen (nieuw) 2e hands kan ik de KLE uitlaten nergens vinden... Die van een GPZ heeft 2 dempers natuurlijk maar is er iemand dit dit weet of heeft geprobeerd?
 
Vandaag bleef de versnellingsbak van mijn KLE even zweven tussen de 5 en de 6 bij het opschakelen, gepaard met wat geratel.. even verderop brak mijn koppelingskabel, dus ik hoop dat dat de oorzaak is, maar even goed nakijken voor ik op vakantie ga :P

Ik word altijd erg nerveus van rare geluidjes uit motorblokken...
 
Heren ( en dames )

Ik heb bij mijn vriendin een nieuw achterbandje gemonteerd ( Een nieuwe Heidenau K 60 M+S Sio ) in de maat 130-80-17 ( zij heeft ook een KLE )

Maar na 1 ritje ( 150 km ) was ze toch niet overtuigd van de wondere wereld der heidenau ( tja, vrouwen :P )

Dus die is er weer af, en aangezien ik vorige week ( stom, had ik dus even moeten wachten ) óók een nieuwe Heidenau heb gemonteerd is deze over.

Kostte mij 90 euro incl. verzenden ( Tirendo ) mag weg voor 75 incl. verzenden :)

een paar dagen oud, en 150 km op gereden :)


dit type band is het:

heidenau-k-60-90-90-21m-c-54t-tt-404691-73612100000-feed.jpg
 
Laatst bewerkt:
De M+S Sio is inderdaad de "winterversie"

Ik heb echter telefonisch contact gehad met de technische afdeling van Heidenau ( om even wat vragen te stellen )

Waaruit het volgende kwam ( en mij deed besluiten deze band voor haar te kopen i.p.v. de scout )


De Sio uitvoering heeft een iets zachter rubbermengsel ( waar Sio aan toegevoegd is ) , waardoor ( in de winter, maar zeker in de zomer ) de grip significant hoger ligt bij nat, en al helemaal bij droog weer )

De band slijt +-10% sneller dan een Scout bij gebruik bij temperaturen boven de 20 graden, en 5% bij temperaturen van 10 tot 20 graden.




in andere woorden, een super grippy band die iets sneller slijt dan een scout, perfect voor de gevordere rijder ( platter door de bochten ) maar ook voor de beginner ) meer grip in droog en nat weer )


Daarbij, ik geef meer dan 10% korting op de nieuwprijs, dus dat slijtageverschil ben je dan al kwijt ;)
Wat over blijft is een lekkere grippy band :)
 
Laatst bewerkt:
Ordermail van tirendo:

Geachte heer, 

Uw bestelling met bestelnummer NL600191213 van 30.06.2014 is door ons verwerkt. Uw bestelling wordt zo spoedig mogelijk verzonden. 


  PositieArtikelArtikelprijsAantalTotaalbedrag  1Heidenau K 60 (130/80 -17 69T)
40462190,49 €90,49
 
Laatst bewerkt:
Helaas eergister brak dan uiteindelijk de gaskabel:( gelukkig met tie-wrap noodoplossing gebeund en moest nog maar 3,5 km rijden naar de motorzaak.
gelijk nieuwe banden ( Metzlers ) en ketting en tandwielen waren nog ok
(: en voor de rest word de koppelingskabel/koppeling nog nagelopen en dan is het beestje weer even klaar op wat optische klusjes na ( SM spartbord, knippers, en handkapjes en kofferrek, beetje aanpassen en plaatsen )

Ik zag van de week langs de A1 een groot bouwterein dan gaan we daar ook maar eens even spelen
 
We mogen weer..... met nieuwe bandjes, een gaskabel en nieuwe vlottertjes in de carbs...
ook even het windscherm geplaatst kijken hoe het staat, hopelijk van het weekend monteren:)
full
 
Even een vraagje aan de KLE rijders hier, ik ben misschien van plan een KLE te kopen als tweede motor, nou ja, tweede, is eveneens om geregeld behoorlijk wat kilometers af te leggen op jaarbasis nu weet ik wel dat die dingen fantastisch rijden voor een 500 maar ik wou eens informeren naar het aantal kilometers dat u al op de teller heeft staan zonder enig motorisch probleem (normale slijtage: koppeling, wiellagers, oliekeerringen, ... niet meegerekend) zo kan ik best inschatten hoe betrouwbaar het blokje echt is.
 
Het is (bijna) hetzelfde blok als in een GPZ 500/ER-5. Dat blokje kan redelijk probleemloos richting de ton als het normaal onderhoud krijgt.
 
Het is (bijna) hetzelfde blok als in een GPZ 500/ER-5. Dat blokje kan redelijk probleemloos richting de ton als het normaal onderhoud krijgt.

Dat is toch redelijk betrouwbaar. En een goed onderhouden motor is inderdaad mede bepalend voor de levensduur.
 
Laatst bewerkt:
hallo,
ik kan ergens een wingrack kopen met een aanbouwkit voor een kle voor 100 euro.
Het enige wat me dwarszit is dat bij afbeeldingen op het internet de rekken nogal lelijk breed uit elkaar staan(zie foto)

full


iemand hier ervaring mee om het op te lossen of andere alternatieven voor een rekje?

groeten jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan