Kawasaki KLE (3)

Gewoon 10w40 van HG of Lois gooi ik erin. Ik wissel wel ieder jaar of om de 5000km. Op deze motor rij ik nu geen 5000km meer op een jaar. Als je olie wisselt, ook het filter meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Hebben de kle dames en heren nog goed advies voor een site waar je veel kle onderdelen kunt kopen?
Wil wat klein onderhoud doen en dacht alles lekker tegelijk te bestellen ( luchtfilter/olie 5 liter/olie filter/bougies/ eventueel remblokken) overige (kleppen stellen/carbs sych) ga ik laten doen
Denk dat KLE beetje valse lucht trekt ivm langzaam terug in toeren zakken. Denk toch maar ff laten controleren (56.000km) icm met kleppen stellen en carb sychno. Mochten jullie tips hebben voor een website waar al het bovengenoemde kleine spul te koop is, ik hoor het graag! Blijft een fantastisch ding zeg!
 
De zaken die je daar noemt haal ik altijd hier uit bij Hein Gericke of bestel ze via internet bij louis.de.
Bougies en olie kan je in de meeste motorzaken kopen.
Kijk ook of je ketting en tandwielen nog goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Net een nieuw vliegwiel in de KLE gezet, als je de oude goed bekijkt is het niet heel vreemd dat de magneten er af vliegen..
Alles zit vast met een heel erg dun laagje brosse lijm :N

Ook de olie en oliefilter vervangen, en even een flink stuk gereden. Dat bleek ook wel nodig te zijn, halverwege de rit begon de motor opeens te hakkelen, en na een tijdje langzaam zo te hebben gereden verdween het gehakkel en trok de motor ineens een stuk beter op :)
 
Voor je wat gaat Kopen zou ik toch eerst proberen een verse accu erin te zetten (lezen).
Ik heb toen ook van alles uit elkaar geschroefd omdat we het niet wisten.

Wij dachten aan sluiting of breuk in een kabel.
Maar het was de accu, nieuwe accu erin, probleem spoorloos.
 
:W

Ben alweer KLE loos....afgelopen dinsdag geruild incl alle spareparts voor een VFR750F.....kwam op m'n pad en soms neem je een gokje....

Bedankt voor het lachen allemaal :W
 
Gek vraagje.... die standaard uitlaat op de KLE met die zwarte demper, bestaat die eigenlijk uit 1 geheel? zag geen bouten/slip on.... leek eerder een las naad
 
Demper er af zagen en een andere demper er op freubelen.. doen meerdere ( ik ook )

Ben je gelijk van die ONTZETTENDE homo fluit af die er standaard in zit :+
 
Laatst bewerkt:
Kan alledrie, ik heb de mijne vastgelast, maar slip on maken kan, en een klemring kan ook, wat jij wil.

Afstellen zou ik me niet druk om maken, KLE's staan standaard erg rijk, die van mij loopt met een open einddemper ( Leovince X3 titanium ), en de rimfire luchtfiltermod pas richting de arme kant.
 
ja die van mij loopt ook een beetje rijk, best hier en daar een plofje met gas terug:P
in principe maakt demper niet zo heel veel uit dan toch? of moet je nog ergens specifiek op letten?
Top deze adviezen !
 
Net even de schoen op de demper gezet, maar viel niet uit of iets dergelijks...?
En heb geen harde geluiden of iets dergelijks kunnen ontdekken
vanavond maar even de deo proef op advies van bolletjesbas
 
Helaas :P

ik zat met m'n kont in de ardennen dit weekend :P

Maar, geen haast, dat ding komt wel een keer mijn kant op/ik kom wel een keer jouw kant op :)

:Y Hij ligt hier voor jou klaar. Net even gekeken, ben bang dat ik hem niet verpakt krijg zodat hij door de brievenbus past. Rubber lampfittingetje is net te breed ;(
 
PROPPEN!! :P

doe me maar een pbtje met je gegevens en kosten, zorg ik dat het binnenkort overgemaakt wordt ( zodra het overgemaakt is zal ik je dat laten weten en direct mijn gegevens sturen )

:)
 
Kan, maar kom op zeg....

Knip dan een blik karvam cevitam open, en knup dat er aan :P


Nee, gewoon marktplaats in de gaten houden voor een demper, meer dan 50 euro ben je niet kwijt.
 
hahah die vind ik ook goed een blik open limo :P ga wel ff op mp jacht! maar eerst maar eens uitvinden of de rest van de uitlaat wel dicht is, heb tot nu toe niks gezien maar ga morgen eens het schild verwijderen om te zien of daar achter misschien een lek zit, jammer genoeg zo weinig tijd
 
Mijn uitlaat bochten waren ook helemaal doorgerot op meerdere plekken. Na lang zoeken maar een donor KLE gekocht met een rvs uitlaat en die geplaatst. Me oude uitlaat demper was er één van een Moto Guzzi hadden ze erop gelast. Wel één met E keur 4 Italiaans keurmerk geloof ik. KLE bochten zijn echt een zwak punt.
 
Even een vraagje dan mannen, hoe merkten jullie dit? Met mijn scooter en auto viel het zo op maar bij deze blijft een als een stofzuiger klinken en zag dat de bochten het begin stuk bijna niet te krijgen zijn...:( dus hoop dat als er een lek is dat het voorbij de bochten is
 
Terug
Bovenaan Onderaan