Kawasaki KLE (3)

Mijn oude uitlaat lekte vanaf de eerste verbuiging tot onder waar de twee delen samen komen.
Nieuwe gaatjes vlogen er bij mijn bochten in vooral onderin.
Als je meerdere kleine gaatjes of een groter gat krijg wordt die redelijk schel. Bij een klein gaatje wil die ook wel eens een plofje geven of als je lekker doortrek hoor je dat die scheller wordt. Mijn uitlaat was echt slecht had soms ook de grootste moeite om een nieuw gaatje te vinden.
Het stofzuiger geluid kan ik niet, had ook niet de originele demper.
 
Kijk maar eens heel goed bij de uitlaatpoorten, de kragen barsten of breken af, zie je niet meteen.

:^

bij die van m'n vriendin, opgehaald en een dag later ineens BROAAAAAAAAAAA....

bleek ook bij de kraag gebroken.

voordeel: fabriekaf zijn ze van binnen gelast, beetje schoonmaken rondom en je kan 'm van buiten lassen :)
 
Dus denk dat het het beste is de uitlaat te verwijderen en te inspecteren op gaten ? Als de reactie zo zie... En dan orginele bochten lassen daar waar nodig en dan een andere einddemper, zag een viper voor 100 eu, dan slijpen, lassen, proberen vast te maken onder zijkap bevestiging en dan zou het uitlaat probleem zijn verholpen:)
 
Vandaag als bleuke en met bang hartje de luchtfilter vervangen samen met mijn vriend. Wat zit die toch handig onder de benzinetank. Dankzij info klickstart toch de darmpjes van de benzinetank durven losmaken.
Ondertussen alles terug ineen gepuzzeld.
We hebben weer wat bijgeleerd ;-)
De oude luchtfilter was niet zo vuil, wel helemaal droog, precies nog geen olie gezien?
 
Hoi Eekhoorn. De luchtfilter hoef je eigenlijk niet te vervangen, tenzij die uit elkaar valt, maar uitwassen en opnieuw inoliën. Maar goed, je hebt nu één op reserve.

Succes nog met je rijlessen en nog veel sleutelplezier.
 
Gister even de Deo test gedaan en wat plaatjes van de uitlaat geschoten...
Ik neem aan dat de ''rubber'' foto (inlaat) rubber is ? wat is jullie mening betreft deze uitlaat '( ( volgende foto's)
full
 
Helaas ging de motor meer toeren draaien na een spuitje deo op de rubbers, vooral de rechterzijde.... die maar sowieso vervangen kijken of dat ook zorgt voor minder plofjes en daarna de uitlaat maar eens onderhanden nemen zover dat kan
 
Uitlaat ziet er goed uit ( wel even doen wat ik zei, loshalen, komborstel, hittebestendige lak etc )

W.b. je carbs, wel goed gecontroleerd of dat vacuumslangetje op de linker carb, en het dopje ( op de zelfde locatie, maar dan aan de rechterzijde ) op de réchter carb nog goed zitten? daar kan hij ook valse lucht trekken.
 
Je kan met veel moeite het slangetje ( en aan de andere carb het dopje ) verwijderen/plaatsen zónder de kappen te verwijderen, dus ik zou zeggen dat als je gericht een straaltje deo die kant op kan spuiten dat wel moet lukken zonder iets te verwijderen.
 
Je moet de uitlaat, zoals Bas zegt, eens helemaal losmaken als je thuis bent, zo kan je het best alles inspecteren en opknappen. Dit valt echt wel mee met de KLE.
En de carbrubbers, als hij met deo in die buurt begint in toeren te klimmen goed vastzetten of vervangen.
Die rubbers kunnen poreus worden, barstjes die je met het blote oog bijna niet ziet.
 
Naar een nieuwe rvs uitlaat gekeken maar twijfelde prijs en oude motor. Dan maar weer een nieuw lekkend gaatje dichten en doorkijken. :) Lang gezocht naar degelijke tweedehands ook niet gelukt. Toen maar een tweede KLE erbij gekocht omdat er een rvs uitlaat op zat. Was goedkoper dan een nieuwe uitlaat. Tweede KLE was verder veel aan kapot, voorpoten lek achter schokdemper veel roest etc.

Edit
En zelfs de rvs uitlaat had last van zware aantasting met roest, bulten en diepe pitten erin. Gelukkig niet lek. Ben er 5 uur mee bezig geweest om hem redelijk te maken. Veel pekel mee gereden zei de oude eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ! ik ben hier ook nieuw op dit forum. vorige week een kle 500 aangeschafd:D
Nu had ik een vraag over de demper.... deze orginele demper maakt niet bijzonder veel geluid dus graag had ik er een andere op gezet. maar... nu zag ik dat de hele uitlaat 1 geheel is. waar kan ik het beste de uitlaat door flexen, en nieuwe koppeling tussen zetten ??
 
Dag Ben, je moet even omhoog scrollen daar staat van mij exact dezelfde vraag ( vind het ook zo een mild geluidje;) Er zijn meerdere die hun uitlaat demper hebben gezaagd hebben en er een andere onder hebben geplaatst. Ik ben van plan om het zelf ook nog te doen na nadere inspectie van de gehele uitlaat.... Mocht je het inmiddels al hebben gedaan ik ben benieuwd naar je resultaat!

Voor de overige KLE rijders, ervaringen met koffer rekken ? ( om zij koffers te plaatsen? ) Ik heb inmiddels al een topkoffer besteld ( spuug lelijk ) maar wel handig, maar was een benieuwd hoe dat in zijn werk gaat zo een kofferek bevestigen/kopen/ want ik geloof dat alle maten verschillen qua motor? zie wel regelmatig ''universele kofferekken op mp staan ...

En succes Ben met je KLE!
 
Ik heb een kappa rek, bijna hetzelfde als het givi rek, dit is specifiek voor de kle, heb zelf een kofferset van Peli, dit zit doormiddel van een touratech (universeel) mount systeem aan t rekje.

Met zo'n systeempje kun je alle soorten en maten koffers aan een rek bevestigen.

Er zijn verschillende merken kofferrekjes te koop, specifiek voor de kle, deze zijn vaak incl. al het montage materiaal en een handleiding.
 
Laatst bewerkt:
hallo gs500..

Toevallig heb ik net een topkoffer op de kle geplaats, dus als je wilt zou ik je wat fotos kunnen sturen van de bevestiging. Gaat om een topkoffer van gifi overigens.
Verder ben ik nog niet bezig geweest met de demper.
Mijn idee is dus om gewoon een ''universele'' demper te kopen (marktplaats?) rekening houdend met de lengte natuurlijk en de diameter. iemand die weet welke diameter de orginele uitlaat heeft ?
 
Mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald Guussok? ik heb @ ben91 ik zou graag je foto willen zien, die van mij komt met enkele dagen binnen:) ik heb zelf ook een laser demper gevonden maar ben je er al uit waar je gaat zagen :P ?
 
Ik heb m tweedehands gekocht incl koffers, de vorige eigenaar had de handleiding bewaard.
De touratech bevestigingskit (rond de 60 euro) heb je ook in namaak versie, evenals de peli koffers, dan blijft alleen t rek nog prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan