Kawasaki KLE (3)

Dat motorblok is in verschillende modellen gebruikt (GPZ-ER-KLE) als dan niet met kleine aanpassingen (o.a. nokkenassen). Staat wel bekend als betrouwbaar en makkelijk aan te sleutelen (+ goedkope onderdelen).


Pijnpunten van de KLE (imho):
- Voor- en achtervering
- Uitlaat (3 katalysatoren, ongelijke voorbochten, loeizwaar, snel doorroesten, ...)
- Luchtfilterkast onderbemeten en te kleine + ongelijke sproeiers op latere modellen
- Vliegwiel (magneten komen los)
- Voorrem onderbemeten

Na bovenstaande verbeteringen herken je de KLE niet meer, totaal andere fiets die heel goed meekan.
 
Hebben jullie ook als de kawa op zijn kant ligt dat er benzine lekt uit de tankdop? Niet heel erg maar vest vervelend met off road ritjes
 
:)
full
 
:W

Een paar jaar geleden heb ik een KLE gehad, en afgelopen maandag heb ik er weer eentje aangeschaft als pekel brommer / leuke speel brommer voor op de onverharde paden.

Ik zal eerdaags ook eens een foto uploaden.

Wel heb ik gelijk al een vraag, gezien ik zelf een andere topkuip wil gaan maken ben in opzoek naar een 2e hands topkuip om als basis te gebruiken.

Heeft iemand er toevallig 1 liggen? ( maakt niet uit welk model )

Groet, Michel.
 
Is er nog leven in de brouwerij? ik heb mijn KLE uit elkaar getrokken voor groot onderhoud en wat flinke aanpassingen, zo heb ik al een WP43-voorvork gekocht om het oude zwabberding te vervangen. Op de planning staat nog het vervangen van de waardeloze schokdemper en achtervork, en het aanpassen van de uitlaat. Ook worden de carburateurs wat gekieteld.
 
Nee sorry, vond het een leuke fiets om te sleutelen en zo maar heb het al een jaar niet meer jammer genoeg
 
Ik heb de KLgay nog wel en ik zit me af te vragen waarom je een KLE'tje veringtechnisch zou willen pimpen. Als je een goed sturende allroad wilt hebben, koop dat een goed sturende motor af fabriek. Ik heb de KLE wel verhoogd, maar dat was een soort van noodzaak. De vering is voor mij prima, al heb ik wel keringen en olie vervangen.
 
Ik heb de kle ook nog steeds.
Geen behoefte om er iets aan te vervangen..vering is lekker comfortabel en de 48 paardjes brengen mij ook waar ik nasrtoe wil..alleen minder spectaculair...maar soit..genoeg met dat ding.
 
mijnes leeft nog steeds!
als je goed wil veren moet je er geld tegengooien ..veertje achter kost je wel wat maar dan heb je ook wat.
ik heb ondertussen nog een maico 500cc aangeschaft ..en ook nog een KTM SX om wat te crossen als de KLE wat te zwaar is.

ik ben nog steeds tevreden over de kle, tuft lekker ..ik zou geen bmw of een ander lomp onding willen, gewoon een leuke goedkope fiets, ik droom stiekem wel van de MT 07 offroad ..leuke twin hoogpoter en licht :}
 
Laatst bewerkt:
Veer of complete nieuwe schokbreker ??

HEt leuke van de standaard shock is dat de kle zo lekker comfortabel is afgeveerd....

Nu kan je er wel bv een hyperpro emulsie schokbreker onder gooien...wordt het dan niet te stug....( al zal de wegligging er behoorlijk op vooruit gaan....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan