Kawasaki KLE (3)

Hey Vrijbuiter889, welkom op het forum! Kan je helaas niet helpen met je issue.

Zelf ook weer een hele middag gesleuteld. Tank eraf, brandstofkraan eruit en deze is mooi schoon en loopt goed door op pri stand. Membraan is niet nieuw maar ook niet gescheurd dus leek me prima.
Verder bekabeling nagelopen of niets los zat, was niet het geval. Toen bougies eruit gehaald en geïnspecteerd, deze zijn wel aan vervanging toe, maar had helaas geen nieuwe nu. Dus maar even opgeschuurd en getest door ze op een kleine cm van het blok te houden en te starten. Deze methode ergens hier op het forum gevonden. Dit vonkt wel maar kan de kleur van de vonkjes (blauw of meer oranje) niet echt beoordelen. Bij het terugzetten in het blok twijfel ik of de bougiedoppen wel ver genoeg over de bougie gaan. Heb het idee dat het rubber om de bougiedop een beetje in de weg zit.

Vervolgens opnieuw geprobeerd te starten maar hij wil maar geen vuurwerk vertonen. Heb het idee dat er geen vonken in het blok zijn. Kan dat de bobines of iets anders aan de electrokant kapot is, maar helaas zelf te weinig kennis om dit te achterhalen.

Tips and tricks dus super welkom, ook als je ervaring hebt met een monteur of hobbyist omgeving Someren, Noord-Brabant. Als ik dan alles wat ik kan geprobeerd heb, toch maar wat centen neerleggen voor de fix :/
 
Idd doorverbinden, heb ik midden op een onverharde bergpas gedaan en werkte prima. Thuis gekomen dacht ik het op te lossen met een nieuwe koppelingssensor maar helaas. Dus oude doorgeluste terug erop en problem solved ;)

Goedemiddag allen,

Als nieuwe KLE 500 eigenaar denk ik dat dit forum een hele uitkomst zal zijn. Ik zal meteen met de deur in huis vallen. Sinds dinsdag een KLE 500 uit 2001 bij een kawa dealer gekocht.

Tot gisteren mooi rondgereden, echter bij het starten van de (koude) motor slaat de motor af zodra ik vanuit de 1 de koppeling op laat komen. Direct branden dan de rode lampjes. Ik heb al wat research gedaan en mogelijk kan dit aan de koppelingschakelaar kan liggen of de jiffy schakelaar.

Ik heb de koppelingschakelaar losgemaakt alleen hoe check ik of deze kapot is?

Alvast bedankt!
 
Goede middag allen!

Sinds dit weekend mag ik mijzelf een (trotse) Kawa KLE 500 eigenaar noemen. Mijn exemplaar is van bouwjaar 2006.

Nu ben ik op zoek naar offersets. In eerste instantie ben ik op zoek naar een topkoffer, met de mogelijkheid om later uit te breiden met bijpassende zijkoffers. Nu vind ik het een hele uitdaging om een type zijdragers te vinden die op mijn Kawa past.

Nu ben ik een beetje aan het speuren geweest, en vond een paar mogelijkheden van Hepco&Becker en SW-Motech. Het combineren lijkt echter wat moeilijker te zijn. Hebben jullie tips? Wat hebben jullie aan de motor hangen?
 
@ Rikben
Gefeliciteerd met je KLE, mooi model heb je ;) koffers heb ik ook nog niet dus ik lees mee.

Zelf kan ik helaas nog niet genieten van mijn fiets. Heb hem half januari op laten halen en na laten kijken door een monteur. Die heeft vastgesteld dat de compressie veel te laag is (onder de 5 bar, die volgens hem +-12 moet zijn). Omdat ik nog aankoopgarantie had bij Motoport Amsterdam heb ik besloten de motorfiets terug te brengen. Helaas een flinke tour maar dit was het risico wat ik bij aankoop nam.

Vandaag stond hij er al weer 2 weken dus maar even gebeld. Ze kunnen me enkel nog maar vertellen dat het inderdaad een compressieprobleem is, dat het kleppendeksel eraf ligt, de kleppen in orde zijn en ze dus verder het blok in moeten duiken. Vermoeden is nu dat de cilinderkoppen of zuigerveren kaduuk zijn. Met andere woorden: verre van goed ;( en wordt vervolgd.

Telefonisch beloven ze me net zo lang door te gaan, tot het probleem verholpen is. Ik kan weinig anders doen dan daarop vertrouwen en probeer het rooskleurig in te zien, ik wil gv.. :X gewoon lekker rijden. Mocht het straks weer werken dan heb ik in ieder geval een soort van gereviseerd blok :')

benieuwd naar jullie gedachtes hierover...
 
Het verbaast me eerlijk gezegd dat Motoport dit zelf niet heeft ontdekt. Als ze garantie geven mag je toch verwachten dat de motor op zijn minst is nagekeken.
 
@slijkmoto
Dit is zeker door mijn hoofd geschoten. Ik heb even snel het juridisch loket geraadpleegd en volgens mij heb ik recht op reparatie of vervangen van het product. Ontbinden van de aankoop en dus geld terug kan pas wanneer ze reparatie of omruilen weigeren en dit is niet het geval. Ook zou ik bij geld terug met lege handen staan, heb namelijk een motor ingeruild. Hier zou ik dus financieel nog slechter van worden.

@Jelle Jawa
Daar mag je wel vanuit gaan, maar blijkt dus niet zorgvuldig genoeg. Hij heeft wel onderhoud gehad als nieuwe banden, olie + filter en draaide toen ik hem meenam. Aan de andere kant... alles kan kapot helaas.
 
Leuke tip voor Fatbar liefhebbers

Voca racing :}
full
 
Hoi,

Ik ga 23 april afrijden en ben op zoek naar een KLE als eerste motor! Er worden er niet veel aangeboden op marktplats dus wil het via dit forum proberen!

dus bij deze de vraag of er hier misschien iemand is die een KLE te koop heeft te staan of misschien een contact heeft voor een KLE? Mijn budget is 2000 euro. Ik ben op zoek naar een KLE van na 1997 ivm A2 rijbewijs.
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Teije
 
Hoi,

Ik ga 23 april afrijden en ben op zoek naar een KLE als eerste motor! Er worden er niet veel aangeboden op marktplats dus wil het via dit forum proberen!

dus bij deze de vraag of er hier misschien iemand is die een KLE te koop heeft te staan of misschien een contact heeft voor een KLE? Mijn budget is 2000 euro. Ik ben op zoek naar een KLE van na 1997 ivm A2 rijbewijs.
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Teije
Heb er nog wel eentje voor de helft :Y

Is een 2005 model.
 
Ik had op de XT 350 Heidenau k60 scout prima bandjes,zowel op de weg als in t zand :t
Op de klr 600 heb ik nu weer noppenbanden en ehhhh das wel weer ff wennen op de weg -O-
de KLR hoort in dit topic niet echt maar verder is er ook niets voor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
toch veel mensen wat met die heidenau k60's rijden..ik dacht de tkc70 of Pirelli mt90 op te leggen?ga wel wat off road ma meestal als het droog is en ben daar nie zo ne straffe in ;-)..

heb de kle nog niet zo lang en denk dat de bande wat er nu op liggen er al veel te lang opliggen daarmee wil ik veranderen ma tis nie simpel,veel teveel keus en sommige banden zijn precies voor zware(gs..)all roads gemaakt,vraag mij dan af of die voor kle ook goed zijn?
grtz
 
Wat betreft enduro/allroad banden voor op de weg moet je er wel op letten dat ze zijn toegestaan voor de openbare weg. Niet iedere band mag zomaar op de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
Ben weer iets verder met mijn KLE. Vorig weekend een complete uitlaat gescoord en een complete voorrem. Mijn uitlaat is niet echt goed meer en de voorrem bleef vastzitten. Bij loshalen bleken de rubbers al wat naar buiten te komen. Dus revisie noodzakelijk. Wat ik nu heb gehaald was als nieuw en werkt perfect voor 50 euro. De uitlaat moet wel nog worden aangepast, want zat onder een caferacer met KLE blok. Maar nu heb ik in ieder geval een zo goed als nieuwe demper en bochten. Met name bochten zijn niet meer te vinden. Dus binnenkort de boel weer opbouwen.
Vandaag nog een reserve radiator et vin en sensor gevonden, goedwerkend. En een oud cross spatbord voor het voorwiel. Zocht ik ook nog.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een origineel systeem gekocht Jelle Kawa?

Bij mij ook eindelijk schot in de zaak. Van de week te horen gekregen dat de zuigerveren het probleem zijn. Dit waarschijnlijk door lang stil staan van de vorige eigenaar. Onderdelen zijn dus eindelijk besteld. Ze zeiden dat ze de zuiger opnieuw afdraaien, weet niet precies wat dat inhoudt maar heb weer goede hoop.
 
Heb je een origineel systeem gekocht Jelle Kawa?

Bij mij ook eindelijk schot in de zaak. Van de week te horen gekregen dat de zuigerveren het probleem zijn. Dit waarschijnlijk door lang stil staan van de vorige eigenaar. Onderdelen zijn dus eindelijk besteld. Ze zeiden dat ze de zuiger opnieuw afdraaien, weet niet precies wat dat inhoudt maar heb weer goede hoop.
Leuke woordspeling. :) Jelle Jawa komt omdat ik al 30 jaar een fervent Jawa fanaat ben. Heb ook ooit een Yamaha XT 600 gehad waar Jawa spiegels op zaten en een topkoffertje van een Jawa. Die werd omgedoopt tot "Jawaha". Met plakletters op de tank. Alleen goede bekenden begrepen dat. Veel lol mee gehad in de bagger. Ik hoop dat met deze KLE ook te hebben.
De uitlaat is een originele volgens mij, maar weet dat niet zeker. Is alleen niet van een KLE maar van een ombouw project met voor en achterwiel van een KLE, evenals het motorblok. Moet een stuk tussen worden gelast omdat het voor een caferacer was gebruikt met lage uitlaat. Maar heb in ieder geval nieuwe originele bochten en einddemper. Aanpassing gaat tzt wel lukken.

Succes met je KLE. Al duurt het wel weer lang voor de zaak in orde is. Net nu het voorjaar in aantocht is.
 
Heb je een origineel systeem gekocht Jelle Kawa?

Bij mij ook eindelijk schot in de zaak. Van de week te horen gekregen dat de zuigerveren het probleem zijn. Dit waarschijnlijk door lang stil staan van de vorige eigenaar. Onderdelen zijn dus eindelijk besteld. Ze zeiden dat ze de zuiger opnieuw afdraaien, weet niet precies wat dat inhoudt maar heb weer goede hoop.
Cilinders honen, en dan nieuwe zuigerveren.
 
Vandaag de KLE weer compleet gemaakt. En een lekker eind gereden. Eerste goede rit na aanschaf sinds vorig jaar september.
 
Ik ga afscheid nemen van mijn KLE500 ;(

Ze heeft inmiddels al weer maanden stil gestaan en ik ben zo gedemotiveerd door de schade en 'gezeik' van afgelopen jaar (diefstal) dat ik er klaar mee ben.

De motor heeft me altijd goed bijgestaan maar ik heb afgelopen twee jaar ongeveer 1500 euro er in gestoken en maar 1500 kilometer gereden... Toen had ik alles net weer netjes op orde en meteen in de eerste rit na dit onderhoud klappen na 10km de magneten van m'n vliegwiel en liep alles in de soep.

Jammer, maar helaas.

Wellicht is er iemand hier die onderdelen nodig heeft en in 1 koop alles van me wilt overnemen. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor.



En reeds verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan