Kawasaki KLE (3)

Ik rijd ook wel eens 160/165 met de KLE maar ik vind hem best stabiel voor zo een type motor, mijn gs500 was instabieler nabij de 160. hij stopt bij mij wel rond de 160, althans ik heb nog niet de kans gekregen om veel langer door te rijden op deze snelheid. en mijn geschubde bandjes dragen hierbij aan denk ik...... volgende banden set worden denk ik volledige wegbanden denk ik. iemand hier ervaring mee op een KLE ?

Bas bedankt nog voor de info + foto's het is gelukt ben zeer tevreden met de laser demper, soms wel erg hard haha maar het oogt en klink lekker! bougies zijn vervangen en schakelen was na de olie wissel ook aangenamer.... alleen nog binnenkort de staat van de ketting laten checken en nieuwe bandjes dan zijn we gereed voor wellicht een klein motor tripje :]
full
 
Iemand ervaring met die hogere mra windschermen? Het is is me niet helemaal duidelijk of die op mijn1999 model past en of het enigzins scheelt...
 
Zo, weer even melden hier :W

Ik heb heerlijk genoten van de KLE de vorige week; 3 dagen sturen in de Eifel, Luxemburg, en de Ardennen: 1550 km. Lekker gecampeerd, ondanks de relatief lage temperaturen die we 's nachts hebben gehad (ik campeer nooit in de koude maanden).

Schapenvachtje tegen bips pijn; hield het er daardoor wel 2x langer uit dan normaal gesproken op dat iele doorzakte stukje schuimzadel dat al sedert 1992 meegaat :')

Heerlijk bochtjes gereden, mooi hairpins, schitterende uitzicht, en dat zo dicht bij huis. *O*

Kan het iedereen aanraden. Mijn KLE heeft + 134.000 km op de klok staan. Gaf niet 1x een verkeerde slag :] Haalde ondanks de Dynojet, open filters, en door mij zelf "natte vinger werk" iets te rijk afgestelde carbs en mij agressieve rijstijl, met gemak 1 op 21. :}

Slecht wegdek? Geen probleem! Gravel op de weg, weg opgebroken, of een omleiding? No way, dwars erdoor heen, waarbij de Heidenau K60 voorband en Bridgestone BT-45 achterband I know, rare combinatie :X) heel veel vertrouwen gaven. Genoeg om zelfs op nat wegdek de stepjes aan de grond te rijden.

Min punten: de remmen zijn wat onderbemeten. Ben er voor de reis niet aan toegekomen om te upgraden naar zachtere blokken, stalen remleiding, en verse remvloeistof die ik thuis al op de plank heb liggen. Dat staat nu boven aan mijn lijst.

full

full

full
 
Goed gedaan, de KLE is een perfecte motor voor zulke ritten :]
Wij zijn zaterdag ook in de Ardennen gaan rijden. Ik heb er zelfs op de terugweg in Engis een hele mooie afgesloten weg gereden. Waarom die afgesloten is weet ik niet. Was wel opletten op wat er achter de bochten lag voor vuiligheid en opgedroogde modderstromen.
Op het eind van die weg een trial trainingsplek (oude steengroeve) bezocht met de KLE, ben maar beneden in de vallei gebleven :+
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer even melden hier :W

Ik heb heerlijk genoten van de KLE de vorige week; 3 dagen sturen in de Eifel, Luxemburg, en de Ardennen: 1550 km. Lekker gecampeerd, ondanks de relatief lage temperaturen die we 's nachts hebben gehad (ik campeer nooit in de koude maanden).

Schapenvachtje tegen bips pijn; hield het er daardoor wel 2x langer uit dan normaal gesproken op dat iele doorzakte stukje schuimzadel dat al sedert 1992 meegaat :')

Heerlijk bochtjes gereden, mooi hairpins, schitterende uitzicht, en dat zo dicht bij huis. *O*

Kan het iedereen aanraden. Mijn KLE heeft + 134.000 km op de klok staan. Gaf niet 1x een verkeerde slag :] Haalde ondanks de Dynojet, open filters, en door mij zelf "natte vinger werk" iets te rijk afgestelde carbs en mij agressieve rijstijl, met gemak 1 op 21. :}

Slecht wegdek? Geen probleem! Gravel op de weg, weg opgebroken, of een omleiding? No way, dwars erdoor heen, waarbij de Heidenau K60 voorband en Bridgestone BT-45 achterband I know, rare combinatie :X) heel veel vertrouwen gaven. Genoeg om zelfs op nat wegdek de stepjes aan de grond te rijden.

Min punten: de remmen zijn wat onderbemeten. Ben er voor de reis niet aan toegekomen om te upgraden naar zachtere blokken, stalen remleiding, en verse remvloeistof die ik thuis al op de plank heb liggen. Dat staat nu boven aan mijn lijst.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk man! Foto's zien er goed uit :Y
 
Morgen een KLE bezichtigen. Ben erg benieuwd :Y
Als het goed is zondag ophalen :Y

Technisch gewoon een goed ding, met uitzondering van de uitlaatbochten die wel een nieuwe lik verf kunnen gebruiken. Maar voor zover ik kon zien zagen ze er nog redelijk uit. Ergste roest was bij de collector maar dat klonk allemaal nog hard. De flenzen bij de cilinder zagen er ook nog redelijk uit. Als het goed is een kwestie van borstelen en zwart spuiten.

Verder kon ie wel een schoonmaakbeurtje gebruiken, blok zat onder het straatvuil. Maar wel helemaal droog verder en geen rare geluiden oid. Spaakjes wat roestig, maar ach. Met Belgom kom je een eind.

Wel een hele goede set banden, pas nieuwe ketting, zijkofferrek, valbeugels, topkoffer (al is het een hele lelijke :+), handvatverwarming, middenbok, speciaal kastje voor alarmlichten ofzo..

En voor een goede prijs. Ik ben tevreden :)
 
Laatst bewerkt:
jaja vette shit :+

Weet nog niet wat ik met het kofferrek ga doen. Is een Givi Monokey rek dacht ik.. maar die koffers zijn zo vreselijk duur :X
Eerst maar eens kijken of ik bijvoorbeeld een set zadeltassen tegen die rekken aan kan hangen.

Het originele zadel is wel dra-ma-tisch zeg. Nondeju.. daar moeten we wat op verzinnen. Misschien laat ik hem wel opnieuw maken met veel harder schuim en gelijk die zitkuil eruit. Beetje kunnen verzitten is wel zo prettig maar dat laat het originele zadel helemaal niet toe. Plus dat het zo zacht is dat ik met m'n kont zowat tegen de zijkappen aan zat :o
 
Laatst bewerkt:
jaja vette shit :+

Weet nog niet wat ik met het kofferrek ga doen. Is een Givi Monokey rek dacht ik.. maar die koffers zijn zo vreselijk duur :X
Eerst maar eens kijken of ik bijvoorbeeld een set zadeltassen tegen die rekken aan kan hangen.

Het originele zadel is wel dra-ma-tisch zeg. Nondeju.. daar moeten we wat op verzinnen. Misschien laat ik hem wel opnieuw maken met veel harder schuim en gelijk die zitkuil eruit. Beetje kunnen verzitten is wel zo prettig maar dat laat het originele zadel helemaal niet toe. Plus dat het zo zacht is dat ik met m'n kont zowat tegen de zijkappen aan zat :o
Via marktplaats kun je op ongeveer 50 euro per koffer uitkomen. Als je dan al een topkoffer hebt vallen die kosten an sich nog best mee (als je de nieuwprijs er tegenover stelt tenminste)
 
Via marktplaats kun je op ongeveer 50 euro per koffer uitkomen. Als je dan al een topkoffer hebt vallen die kosten an sich nog best mee (als je de nieuwprijs er tegenover stelt tenminste)
Je hebt gelijk. Maar ondanks dat ik uiterlijk niet heel belangrijk vind, zou ik het liefst wel een beetje "adventure" koffers willen. De goedkopere koffers op marktplaats zijn vaak van die plompe zwarte kisten van 36 liter of groter. Ik heb liever wat smallers. Litertje of 20 is zat. Maar die zijn moeilijk te vinden, tenzij je ze nieuw koopt :P
 
Je hebt gelijk. Maar ondanks dat ik uiterlijk niet heel belangrijk vind, zou ik het liefst wel een beetje "adventure" koffers willen. De goedkopere koffers op marktplaats zijn vaak van die plompe zwarte kisten van 36 liter of groter. Ik heb liever wat smallers. Litertje of 20 is zat. Maar die zijn moeilijk te vinden, tenzij je ze nieuw koopt :P
stickertjes van de koffers af?

dan krijg je zoiets:
090720102071.jpg

070720102069.jpg

070720102070.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk da's een mooi formaatje ja :Y

Topkoffer heb ik niet nodig. Die er nu op zit gooi ik ook op marktplaats. Ik kan de ruimte op het zadel en het bagagerekje beter gebruiken voor de tent en slaapmatje straks :Y Dan zit een topkoffer alleen maar in de weg.
Maar even googelen leert mij dat die Givi (en Kappa) koffers van 21 liter maar €120 nieuw kosten. Voor een setje!
En de nieuwere 22 liters zijn voor zowat dezelfde prijs te vinden.. en zien er wat strakker uit.

Daar maar eens voor kijken :Y
 
Kijk da's een mooi formaatje ja :Y

Topkoffer heb ik niet nodig. Die er nu op zit gooi ik ook op marktplaats. Ik kan de ruimte op het zadel en het bagagerekje beter gebruiken voor de tent en slaapmatje straks :Y Dan zit een topkoffer alleen maar in de weg.
Maar even googelen leert mij dat die Givi (en Kappa) koffers van 21 liter maar €120 nieuw kosten. Voor een setje!
En de nieuwere 22 liters zijn voor zowat dezelfde prijs te vinden.. en zien er wat strakker uit.

Daar maar eens voor kijken :Y

Gefeliciteerd met je KLE 8-) Het is een fijne en best betrouwbare motor voor weinig geld O-) Veel plezier ermee!
 
Hebben degene die een andere demper hebben gemonteerd, een open demper/ keurmerk / db killers?
Gewoon even benieuwd naar haha.... mijn open laser die geeft best een lekker geluidje hahah

alleen voor het buitenland niet zo handig maar gelukkig nog geen plannen:)
 
Hebben degene die een andere demper hebben gemonteerd, een open demper/ keurmerk / db killers?
Gewoon even benieuwd naar haha.... mijn open laser die geeft best een lekker geluidje hahah

alleen voor het buitenland niet zo handig maar gelukkig nog geen plannen:)
Geen keurmerk. Wel een db-killer van mn de akrapovic die op mn ouwe super duke zaten :P passen niet heel goed. Maar het scheelt wel een beetje
 
Ziet er strak uit! Helaas geen ervaring mee.... Ben ook nog op ontdekking met mijn KLE
Kwam er net achter dat als ik gas helemaal opendraai dat die dan blijft hangen op het verste punt:/
Nog nooit eerder gehad is ook alleen als je hem helemaal vol opendraait... Gaskabel kwestie? Is die een beetje makkelijk te vervangen of heeft iemand een andere diagnose? Dus bij helemaal volgas(best ver draaien trouwens) blijft die hangen had het net bij de 150 was best apart!
 
hallo,

ik ben sinds een drietal maanden in het bezit van een kle :) ( zal straks een foto posten)
Sindsdien hier zitten lurken maar tot een post is het nooit gekomen.

Nu moet ik een nieuwe achterband steken want die is kapot, de vorige eigenaar had er all road banden op zitten maar ik rij eigenlijk toch alleen maar op de weg. De voorband is nog goed dus is dat iets, een achterband met een weg profiel en een voorband all road ?

groetjes,

Jan
 
hallo,

ik ben sinds een drietal maanden in het bezit van een kle :) ( zal straks een foto posten)
Sindsdien hier zitten lurken maar tot een post is het nooit gekomen.

Nu moet ik een nieuwe achterband steken want die is kapot, de vorige eigenaar had er all road banden op zitten maar ik rij eigenlijk toch alleen maar op de weg. De voorband is nog goed dus is dat iets, een achterband met een weg profiel en een voorband all road ?

groetjes,

Jan
lijkt me niet heel verstandig. Je krijgt dan een combinatie waarvan de voorband beduidend minder grip heeft dan de achterband. Als de achterband een stapje opzij doet dan is dat allemaal niet zo erg.. als de voorband wegglijdt heb je een probleem.

Het kan wel, maar wees je er dan wel heel goed van bewust dat je voorband het zwakke punt is ;)
 
Bedankt voor informatie, zal dan voor een all road band gaan, moest het zijn dat ik tijdens een tripje wat off road wil dan kan ik toch uit de voeten :)

groetjes
 
Daar was ie dan *O*

2lbdk04.jpg

De valbeugels heb ik er los bij, daar moet ik nog even tijd en zin voor maken om die te monteren. Verder zit er een Safety Light System op, maar da's alleen maar vervelend. De knipperlichten branden constant half mee en wanneer ik ga remmen dan beginnen ze als alarmlichten te functioneren. Lijdt alleen maar af en kun je natuurlijk ook een boete voor krijgen. Ff uitzoeken waar dat kastje gemonteerd zit en de boel er tussenuit slopen.

Handvatverwarming moet ik nog ff netjes maken, zit nu allemaal met tape en tie-wraps aan het stuur gebeund. Misschien haal ik het er wel helemaal af..

Zadel gaat komende week naar een MF'er om voorzien te worden van nieuw schuim en wordt qua vorm wat hoger, ik laat de kuil eruit halen. Nieuwe bekleding met een stiksel in de kleur van het frame *O*

Oh en een vraagje: wat moet ik in hemelsnaam voor pomp hebben om de voorvork op te pompen? Hij lijkt helemaal leeg te zijn.. hij sist niet eens meer als ik het ventieltje indruk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan