Kawasaki KLE (3)

Dag mensen, opnieuw een vraagje:
Ik wil mijn motor voorzien van zijkoffers om wat extra bagage mee te kunnen nemen op mijn trip richting Slovenië/Italië van komende September/Oktober. Aangezien sets uit de winkel volslagen idioot duur zijn, heb ik besloten met wat kunst en vlieg werk zelf wat in elkaar te knutselen.
Heb van marktplaats super goedkope koffers geplukt €3,-(!) per stuk, zie de foto.

full


Nu wil ik dus een rek maken, maar dit is nog niet eenvoudig, kan zelf helaas nog niet lassen.
Sw-motech bied een rek aan voor de KLE 2007, maar die is dus +-230€, te duur dus. Ik heb iets gevonden over het merk 'Five Stars'maar kan geen duidelijke verkoop info vinden.
Het idee is dus nu een bestaand rek passend te maken voor de KLE.

Mijn vraag: Hebben jullie iets aan te bieden als goede basis? of eventueel toch een passende rek? Of is iemand zelf zo handig en bereid mij te helpen iets in elkaar te flansen? Heb 4 koffers aangeschaft dus ben bereid 2 stuks te doneren aan de handige Harrie.

Alle tips & tricks zijn weer welkom!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag bij de motorzaak geweest; er zat inderdaad een binnenband in! Dit terwijl in werkplaatshandboeken staat dat de KLE tubeless is...
Enfin, nu heb ik voor 35 euro een nieuwe binnenband én is mijn wiel weer keurig uitgelijnd en gedaan :)

het is een beetje ouderwets, maar ik moet zeggen dat de Kle wel ideaal was met zijn binnenbanden voor mijn woon-werk ritten. Ik rij nu met een DL 650 (tubeless) Een prop in de band doet ook wonderen maar uiteindelijk wordt toch de slof voortijdig vervangen.

ik weet niet als ie nog rond rijdt maar deze was hem > P


full
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Ik wil graag overstappen van een Suzuki Savage naar de KLE.
1. Wat zijn belangrijke punten om op te letten bij aanschaf?
2. Heeft iemand op het forum nog een mooie KLE in de aanbieding?

Alvast bedankt!
 
Beste allemaal,

Ik wil graag overstappen van een Suzuki Savage naar de KLE.
1. Wat zijn belangrijke punten om op te letten bij aanschaf?
2. Heeft iemand op het forum nog een mooie KLE in de aanbieding?

Alvast bedankt!

Een zwak punt van de oude types is het vliegwiel. Wil je zeker zijn of dit is verholpen kun je even het kleine dopje van het ontstekingsdeksel afschroeven. Hier kun je zien of er losse magneten zijn gelijmd, met een oranje/rode lijm. Als dit het geval is moet het eigenlijk preventief vervangen worden. Kost je rond de €200,- voor het vliegwiel. Verder heb ik ondervonden dat de KLE behoorlijk degelijk in elkaar zit. Als de KLE veel pekel heeft gezien kan de uitlaatbocht wel eens doorgerot zijn.

Die van mij is niet te koop, maar ben zelf wel opzoek naar nieuw kuipwerk. Mocht iemand er een hebben die kapot is gelopen maar optisch nog netjes, krijg ik graag een pb.
 
Mijn oude uit 2006 had ik verkocht met 80k op de teller. De uitlaat was aardig aan het roesten; verder eigenlijk geen problemen. Enig min punt vond ik de te kleine tank.
 
Ik heb er geen te koop, maar weet dateren schermpje van een Z1000 ook past. Dat heeft kawasaki lekker universeel gemaakt.
 
KLE loopt nog steeds niet lekker. Maar staat inmiddels op de aanhanger. Gaat mee naar Hongarije. Uurlonen zijn daar een heel stuk lager dan hier. Ik laat daar een monteur van een motorzaakje er wel wat mee stoeien. Denk dat het dan zeker goed komt. Ik heb toch sterk het idee dat het iets met de carburateur is.
KLE heeft inmiddels wat km gemaakt in Hongarije. Na 6 km al met zwaailicht en sirene van de weg gehaald door de Rendörség. Goed begin voor de Kawa. Dacht dat ik te snel had gereden in het dorpje. Maar bleek alleen maar te gaan om mijn kentekenplaat waarvan 1 boutje los was gegaan. Want de eerste 4 km waren onverhard en vastgelopen in een diepe geul met als gevolg een deuk in het carterscherm. Had ook kenteken vergeten in mijn zak te stoppen. Geen spiegels nog, want net aangekomen wilde ik ff rijden. Maar gelukkig geen probleem. Rijbewijs had ik wel bij me. En de mannen waren ook slim zat om op de RDW site de motor na te trekken. En zagen de woorden ´niet geregistreerd´ als een klein probleem. Maar kon ze snel uitleggen dat dit om de BPM ging en de motor al 26 jaar oud was. Inwoners van het dorp vonden het wel een verzetje. En kwamen meteen kijken en vragen toen de Rendörség was vertrokken.
 
Ik heb er geen te koop, maar weet dateren schermpje van een Z1000 ook past. Dat heeft kawasaki lekker universeel gemaakt.

Dat heb ik inderdaad ook gevonden. Wil graag een hoger scherm, maar vind die van Puig niet echt mooi. Wel wat tofs kunnen vinden voor een z1000 op ebay. Maar om nu iets van 90€ zo op de gok uit Polen te laten komen..... ook wat prijzig, twijfels twijfels
 
Heren,

M'n kle moet de deur uit.. staat hier eigenlijk meer stil of dat er mee gereden wordt!

ik zal binnekort wel eens een fotootje van posten, het is niet moeders mooiste maar technisch wel goed, net nieuwe batt!
Hoef er de hoofdprijs niet voor, moet gewoon weg!
 
Heren,

M'n kle moet de deur uit.. staat hier eigenlijk meer stil of dat er mee gereden wordt!

ik zal binnekort wel eens een fotootje van posten, het is niet moeders mooiste maar technisch wel goed, net nieuwe batt!
Hoef er de hoofdprijs niet voor, moet gewoon weg!

Laat de foto’s maar komen!
 
ah je weet nooit iemand die nog eentje zoekt, ik post het altijd ffe in het topic, dan gooi ik die wel op de verkoops site

heb nog geen foto's ervan genomen, deze wel

WP_20170108_15_35_10_Pro_zpsgqarkbsa.jpg

20170716_125740_zpshnyvvm5g.jpg


zit achter ook een bitubo veertje onder nog geen 1000km gebold
 
ah je weet nooit iemand die nog eentje zoekt, ik post het altijd ffe in het topic, dan gooi ik die wel op de verkoops site

heb nog geen foto's ervan genomen, deze wel

[afbeelding]
[afbeelding]

zit achter ook een bitubo veertje onder nog geen 1000km gebold


Jammer dat je afstand moet doen van je KLE. Tof ding zie ik op je fotos. Ik heb er inderdaad zelf al 1 maar ben wel zeer geïnteresseerd in je crashbars + die leuke jerrycans die je erop hebt zitten. Ben je bereid die los aan mij te verkopen? Heb wel een '07 model maar dat past volgens mij ook.
 
pm terug!

alles gaat in 1 zooi de deur uit! tis opruiming, der moet nog een FZR400rr, ducati , gsxr weg! :)
 
Voila, hij staat nu hier mijn originele KLE de ogen uit te steken.
Er is nog veel sleutelwerk aan, maar dan heb ik weer een fijne fiets om door de files te laveren.
Tezijnertijd ga ik nog wel melden wat er overblijft en weg kan.
De valbaren met jerrycans ga ik zelf houden, vind ze voorlopig te leuk om weg te doen.
 
Om eerlijk te zijn vind ik het zonde dat je aan de creatie van Sorage gaat sleutelen. vind het zo vet en origineel ontwerp. Zou daar lekker op gaan rijden!
 
Ik vind het ook vet hoor!
Maar voor ligt er een dikker wiel op dan achter en dat stuurt niet fijn, daarbij rij ik graag offroad ermee, dus voor komt weer een groot en smal 21" wiel. Verder ga ik er niet zoveel aan veranderen, behalve dan wat legaal maken, want zonder spiegels en knippers voor ga ik gauw aan de kant gezet worden door de blauwpetten.
 
Laatst bewerkt:
Idd een mooie fiets! Spiegels en knippers moeten er wel op, maar daar zijn ook kleintjes van, hoeven geen badkamerspiegels te zijn, toch? Kom morgen ff de nieuweling bekijken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan