Kawasaki KLE (3)

full


Hier is de mijne dan, zonder de achterband wel :/

Daar was ie dan *O*

Hele mooie aanwinst! vanwaar komt dat kofferekje eigelijk ?
 
Heerlijke fiets! 80 km gereden en gelijk maar even gebruikt waar ie voor gemaakt is :]
augndk.png


Maar die voorvork moet ik echt even wat oppompen. Hij duikt wel érg bizar bij remmen. Moet er dan een verloopstukje op de ventieltjes gedraaid worden voor er een normale fietspomp/bandenpomp op kan?
 
Heerlijke fiets! 80 km gereden en gelijk maar even gebruikt waar ie voor gemaakt is :]
[afbeelding]

Maar die voorvork moet ik echt even wat oppompen. Hij duikt wel érg bizar bij remmen. Moet er dan een verloopstukje op de ventieltjes gedraaid worden voor er een normale fietspomp/bandenpomp op kan?

Mooie fiets! De voorvork gaat helaas niet minder duiken als je hem meer onder druk gaat zetten, daar zijn die ventieltjes ook niet voor bedoelt. Als je er te veel druk op zetten, komen de keerringen eruit zetten. Als je hem minder wilt laten duiken, dan zul je waarschijnlijk aan andere veren en andere olie gaan denken :)
 
Thanks :)

Waar zijn de ventieltjes dan voor bedoeld? Enkel voor het stugger maken van de demping?

Misschien vervang ik de olie wel voor een slagje dikker.. al kosten progressieve veren ook niet de wereld zag ik.

Nouja, eerst maar ff rijden voorlopig :]
 
Mooie KLE's allemaal! Welkom :)

Wat betreft off-raod voorband en een normale achterband: ik rij al een jaar met deze combinatie, heb een paar wekenterug nog heel wat bochten genomen waarbij de stepjes aan de grond kwamen, zowel in bij droog als nat weer! Ik heb een semi-off-road voorband Heidenau K60, en een straat achterband Bridgestone BT-045. Dit werkt prima! :] Zaten al op de motor bij aanschaf.

In Nederland durven we niet zo te combineren met verschillende banden voor en achter. In Australie en de VS doet men het veel vaker, waarbij er vaak over slechtere wegen wordt gereden. :Z
 
Zo, lekker aan de gang geweest met de brommer net :)

Remmetjes even piepvrij geprobeerd te maken. Is al wel beter geworden, maar nog niet helemaal weg. Denk dat de blokken toch ook wel aan vervanging toe zijn dus maar eens bestellen.
Even het kofferrek gedemonteerd: die gaat waarschijnlijk gestraald en gecoat worden zodat ie weer mooi strak is.

De valbeugels geprobeerd te monteren maar dat was ff te veel werk. Vind ze ook niet zo mooi staan eigenlijk. Als er interesse voor is? ;)

Vraagje: kunnen jullie ook de contactsleutel uit het slot halen als hij op ON staat?
 
Ja, interesse voor de beugels :)

En nee, dat is niet zoals het hoort, ik zou even proberen om het slot goed door te spoelen met remreiniger, goed laten drogen en dan wat grafietpoeder of slotspray er in spuiten.

GEEN wd-40, vet, andere meuk er in stoppen!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, interesse voor de beugels :)

En nee, dat is niet zoals het hoort, ik zou even proberen om het slot goed door te spoelen met remreiniger, goed laten drogen en dan wat grafietpoeder of slotspray er in spuiten.

GEEN wd-40, vet, andere meuk er in stoppen!! ;)
Thanks, gaan we eens proberen morgen.
overigens zijn mijn contactsleutels geen originele Kawa sleutels.. maar van de sleutelboer :P Misschien dat dat nog wat uitmaakt?


Zal bij daglicht ff foto's maken van de beugels.
 
Laatst bewerkt:
Jup, bij mij ook. Goed versleten contactslot denk ik. Tip van bolletjebas is het proberen waard. Ik heb mij sleutelbos vast aan de remleiding via een karabijnhaak. Just in case :+
slim. Het schoonspuiten met remmenreiniger zorgde er wel voor dat ie vast bleef zitten, maar hij ging dan natuurlijk te stroef. Daarna ingesprayd met droog PTFE vet (ook geschikt voor sloten) maar dan komt ie dus weer los.

Dus ook maar ff een haakje scoren ;)
 
35k8ndu.jpg

Linkerbeugel heeft een plekje zoals je kunt zien. Geloof wel dat het setje compleet is.
Je zal enkel 2 busjes moeten regelen die bij het onderste montagepunt komen. Als afstandshouder.. zie deze afbeelding (achter de claxon, door de blokophanging). Misschien ook een langere bout?
http://i57.tinypic.com/e6vejp.jpg

Net aan de beun geweest met de uitlaat. Wát een werk zeg om die roest eraf te krijgen. Komborstel op een betonboor en schuren als een malle. Heb het niet allemaal weggekregen maar ik vond het wel prima. Hoop lagen verf eroverheen geknald en hij kan er weer een poos tegenaan. Zaten wel 2 kleine gaatjes in de demper die denk ik niet meer gasdicht zijn, maar ach. Het ziet er in ieder geval weer toonbaar uit :) Was al lang blij dat de moeren bij de tapeinden gewoon loskwamen en dat de flenzen en collector niet doorgerot waren :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!
Ik volg dit forum al een tijdje en zal me even voorstellen. Ik ben Jeroen, 20 jaar en heb een paar weken geleden mijn A2 rijbewijs gehaald. Na wat zoeken op marktplaats heb ik deze Kawasaki gevonden. Gelijk afspraak gemaakt en langs geweest. De motor zag er goed uit dus gelijk meegenomen. Motor rijdt goed, wel heel erg wennen met het sturen/leunen in bochten in vergelijking met de lesmotor (er6n). Blok maakt wel wat herrie maar dat hoort bij deze blokken heb ik begrepen. :) Kilometerstand is bijna 22.000 en bouwjaar is 1999.
Vandaag samen met een maat de motor schoongemaakt.
2wbtb7t.jpg

ht8go2.jpg

Wat ik deze week nog wil doen:

  • Magneten controleren en als het een oud type rotor is vervangen met een imitatie.Heb geen zin in een blokrevisie als het zo te voorkomen is :)
  • Kleppen stellen.
  • Olie, oliefilter en koelvloeistof vervangen
  • Voorband vervangen
  • Ketting en tandwielen controleren en smeren.
  • Motor-forum sticker kopen ;)
Bedankt voor alle tips en ervaringen hier op het forum, erg leerzaam! :}
Heeft iemand nog een link van een werkplaatshandboek?
 
Laatst bewerkt:
Dag lomano welkom op dit forum :)

ik ben ook nieuw hier en net als u een kle500 als A2 motor ;)

ik dacht wel dat die van '99 37kw hadden, is dat niet teveel ?
 
Hallo allemaal!
Ik volg dit forum al een tijdje en zal me even voorstellen. Ik ben Jeroen, 20 jaar en heb een paar weken geleden mijn A2 rijbewijs gehaald. Na wat zoeken op marktplaats heb ik deze Kawasaki gevonden. Gelijk afspraak gemaakt en langs geweest. De motor zag er goed uit dus gelijk meegenomen. Motor rijdt goed, wel heel erg wennen met het sturen/leunen in bochten in vergelijking met de lesmotor (er6n). Blok maakt wel wat herrie maar dat hoort bij deze blokken heb ik begrepen. :) Kilometerstand is bijna 22.000 en bouwjaar is 1999.
Vandaag samen met een maat de motor schoongemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik deze week nog wil doen:

  • Magneten controleren en als het een oud type rotor is vervangen met een imitatie.Heb geen zin in een blokrevisie als het zo te voorkomen is :)
  • Kleppen stellen.
  • Olie, oliefilter en koelvloeistof vervangen
  • Voorband vervangen
  • Ketting en tandwielen controleren en smeren.
  • Motor-forum sticker kopen ;)
Bedankt voor alle tips en ervaringen hier op het forum, erg leerzaam! :}
Heeft iemand nog een link van een werkplaatshandboek?

Schitterend exemplaar Lomano! Een KLE die voor de verandering eens niet als pekelmotor is gebruikt 8-) Wees er zuinig op, en veel plezier ermee!
 
Schitterend exemplaar Lomano! Een KLE die voor de verandering eens niet als pekelmotor is gebruikt 8-) Wees er zuinig op, en veel plezier ermee!
:^ dat blok...

maar vooral, DIE UITLAAT... spotless!
Bedankt voor de leuke reacties! Voorband is inmiddels besteld (heidenau k60) :9~ maar twijfel nog over de olie keuze :') . Misschien doe ik een beetje moeilijk maar wil graag goed spul erin hebben. Voldoet de motul 5100 10W40? En raden jullie het nog aan om eerst de motor te spoelen met action olie? Alvast bedankt! :W
 
Ik heb er gewoon Castrol 10w40 halfsyntheet ingegooid.. De kosten van motorolie vallen toch weg tegen de brandstofkosten :P

Ik heb een nieuw vliegwiel besteld in Duitsland, voor 190 euro was ik klaar. (Inclusief pakking een vliegwieltrekker).

Vandaag verstralers besteld, 10 watt, 1000 lumen. €90 voor twee stuks :) op donkere bospaden is wat extra licht wel welkom..
 
Terug
Bovenaan Onderaan