Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Bedankt voor de tips. Ik zal nog eens kijken naar de spanningsregelaar en uitzoeken wat die bruine draad doet.

De twee stekkers onder je zadel verbinden.
Contact aan
Je zal de efi teken zien. En daarna -1 of andere code... Gelijk Mode knop ingedrukt houden
Terwijl je dit ingedrukt houd. Set knop ingedrukt houden samen met de Mode en wachten..............

Service zal verdwijnen. })


Alle stekkers zijn met elkaar verbonden, zoals te zien in de foto's. Bedoel je dat ik de twee dezelfde stekkercomi's met elkaar moet omwisselen? Zo ja, maakt het dan nog wat uit dat ik beide op een ander aansluit of moet ik slecht 1 mannelijke op de andere vrouwelijk stekker aansluiten?
 
stanleyBobly bedoelt de twee witte stekkertjes die elk maar 1 enkel draadje hebben. Normaal gesproken liggen ze los maar voor efi codes uitlezen en reset moet je ze doorverbinden.

Als ik je foto's beetje goed bekijk dan is die bruine draad toch dezelfde bruine/grijze draad die naast de groen gele van je regulator weg komt, dus de laad modificatie van je accu. Wel jammer dat daar gamma huisbedrading voor gebruikt is.
 
stanleyBobly bedoelt de twee witte stekkertjes die elk maar 1 enkel draadje hebben. Normaal gesproken liggen ze los maar voor efi codes uitlezen en reset moet je ze doorverbinden.

Als ik je foto's beetje goed bekijk dan is die bruine draad toch dezelfde bruine/grijze draad die naast de groen gele van je regulator weg komt, dus de laad modificatie van je accu. Wel jammer dat daar gamma huisbedrading voor gebruikt is.

Je bedoeld de kleine 2-polige stekker op de onderste foto? Die met twee grijze draden rechts en blauw en gele draden naar links? Deze waren en zijn al met elkaar verbonden. Begrijp ik goed dat ze normaal eigenlijk los horen te liggen?

De situatie op de foto is mijn uitgangssituatie (zoals ik hem gekocht heb). De Bruine gamma-draad is het werk van een eerdere eigenaar, die vervang ik waarschijnlijk nog wel een keer.
 
Zou kunnen zijn, ik durf het niet met zekerheid te zeggen, het is meen ik wel daar in de buurt. Op dit moment staat mijn fuut niet thuis, dus kan het ook niet ff voor je controleren, maar in mijn herrinnering was het een rond enkelpolig stekkertje.
 
Dit heb ik ooit een ergens van internet geplukt:

Aprilia Futura - Re-setting the service light
The Service light (or rather, LCD Display) comes on whenever a service is due. If you have your bike dealer serviced it should be done for you, but in any case, it's easy enough to reset the light yourself.
Here's a step by step guide to re-setting it.
• Remove the seat.
• On the right hand side (as you face the bars) near the battery you will find two connectors. One each, male and female. The female connector has two grey wires and the male has a blue/green wire. Connecting these two together puts the onboard computer into diagnostic mode. Connect these together, noting their original position for later.
• Turn on the ignition (don't start the engine).
• On the right hand instrument panel, "EFI" will now display above the MODE button.
• Press and hold the MODE button.
• While still pressing the MODE button, press and hold the SET button.
• Keep both buttons pressed until the "Service" indicator disappears (seems like a long time, 10+ seconds).
• Turn off the ignition.
• Disconnect the diagnostic connectors and place them in their original position.
• Turn ignition back on to verify "SERVICE" indicator is out and panel displays normally.
• . Replace seat.


edit
misschien heb je hier nog wat aan:

full


check ander ook het engelse futura forum voor manual e.d. Aprilia RST1000 Futura - The website for the Aprilia RST1000 Futura motorcycle

http://www.apriliafutura.co.uk/downloads/documents/FuturaSchematicECUNotes.pdf
 
Laatst bewerkt:
Een goedenavond allemaal.

Vandaag mijn 10.000ste kilometer op mijn Futura gereden :] (binnen een jaar) maar vandaag viel mij op dat de temperatuur heel snel oploopt tijdens stilstaan, binnen enkele minuten richting 100 graden. Dat zal de thermostaat wel wezen. '(

Kan ik de afdichting van de originele koffers vervangen? Van een koffer (remzijde) is die niet helemaal fris meer en die wil ik graag vervangen.

Weet iemand toevallig een goede aprilia dealer in de buurt van Hengelo (ov)?
 
Dat de temp snel oploopt heb ik ook.
Maar nooit hoger dan 105 bij 30graden buiten temp..
2cylinders zijn heethoofden.

Rubber dichtgingen zijn te vervangen ja. Een erg goede aprilia dealer in het noorden is Motoport Assen!
 
Dat is vreemd, daar heb ik eigenlijk nooit last van. De bedrijfstemperatuur is altijd 76/77gr.
Bij stop en go werk heb ik als aanduiding 'n keer 90gr gehaald op 'n zomerse dag!

@Renenee: het schoonmaken van de originele stekkers bij je accu met contactcleaner levert al wat voltwinst op.
 
Laatst bewerkt:
Zomerse dagen kwam ik eigenlijk ook nooit boven de 90 graden, nu haal ik de 100 graden in no-time bij 11 graden
 
Vorig weekend de beste upgrade voor een Futura gedaan..
Andere uitlaten!
De standaard uitlaat klinkt zoals jullie wel weten naar een stofzuiger.

Ik had al een gemodificeerde demper gemonteerd waar het binnenwerk uit is.
Dit zorgt al voor een heerlijke V2 sound.

Toen liep ik deze staintune dempers tegen het lijf!
Gelijk aangeschaft.
Ze hebben maar 3 maanden onder een futura gezeten. Dit was te zien. ze waren gloednieuw!
Klinken super!

Gemodificeerde demper is tegen elk aannemelijk bod te koop.
Ik heb nog een soundfile voor de geinteresseerde.
(Standaard vs gemodificeerde standaard demper vs Staintune's!)
full


full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
De Staintune's zien er top uit! Die van mij liggen al een tijdje stof te happen in de berging maar mijn topkofferrekje past niet in combinatie met de Staintune's. ;( Misschien van de winter het rekje aanpassen zodat ik de Staintune's weer kan monteren.
 
Die staintunes zien er strak uit 8-) De 'opening' tussen de dempers in valt ook wel mee bij deze, dat is het voornaamste wat ik minder mooi vind bij vervangingsdempers..

Zonde trouwens van die aangepaste originele demper met die 2 tuutjes en design, of eigenlijk het ontbreken daarvan :P

Ik ben zelf ook met wat winterprojectjes bezig op uitlaatgebied. Ik heb voor m'n vriendin dr fuut een eindkap aangepast met een eindtuut welke 2x zo groot is als de originele demper, originele looks met een betere sound dus 8-)
Beetje dit idee:

astrobuyscan.jpg


Ook heb ik nog 2 losse dempers liggen welke ik op m'n eigen fuut wil monteren als try-out.
Foto's volgen binnenkort :)

Voor de geïnteresseerde heb ik ook nog 2 aangepaste duc 748 dempers liggen, heb dr een tijdje mee gereden maar ik vind het geluid eigenlijk TE (t klinkt als een duc 748 :p) en m'n koffers kan ik dan ook niet meer monteren..
dsc03496if.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die staintunes zien er strak uit 8-) De 'opening' tussen de dempers in valt ook wel mee bij deze, dat is het voornaamste wat ik minder mooi vind bij vervangingsdempers..

Zonde trouwens van die aangepaste originele demper met die 2 tuutjes en design, of eigenlijk het ontbreken daarvan :P

Ik ben zelf ook met wat winterprojectjes bezig op uitlaatgebied. Ik heb voor m'n vriendin dr fuut een eindkap aangepast met een eindtuut welke 2x zo groot is als de originele demper, originele looks met een betere sound dus 8-)
Beetje dit idee:
Mee eens.. Vond ze zelfs lelijk! Maar het geluid wat uit die standaard demper komt is ook niet om aan te horen. Hier zit een echte V2 sound in.
De eerste die hem wil hebben voor 50,- mag hem hebben.
 
Die originele demper met dat grotere gat vind ik wel ´n mooie oplossing!

Weet nog niet wanneer ik er aan begin, maar welk type vet hebben jullie gebruikt voor de service aan het linksysteem?
 
Mee eens.. Vond ze zelfs lelijk! Maar het geluid wat uit die standaard demper komt is ook niet om aan te horen. Hier zit een echte V2 sound in.
De eerste die hem wil hebben voor 50,- mag hem hebben.

Je hebt de originele eindkap er zeker niet meer bij he?

Voor het smeren van m'n linksysteem heb ik vet van motorex gebruikt, gebruik t voor de meeste montage onderdelen van m'n motoren. Volgensmij heet het white grease ofzo.
In principe wil je je linksysteem smeren met een watervast en drukbestendig vet zodat het beter blijft zitten dan het originele EP2 vet
 
Bedankt voor de reacties! Het voordeel is wel dat ik zowat alle soorten vet op voorraad heb.
Nu nog even zoeken waar ik het allemaal heb liggen. :$
 
Dat is een beetje tegenstrijdig wat je zegt.
White grease is EP2.
Lithium vet van de huidige kwaliteit is er prima voor overigens.
Ik zou echter voor Molykote gaan. Duurzamer en perfect tegen de verdringingskrachten.

lithiumvet_wit_eurol_85g.png


Molykote overigens niet gebruiken bij Wiellagers en balhoofdlagers. Die worden anders belast.

50880.jpg
 
Deze merken heb ik altijd gebruikt. Van 'n aantal soorten vet heb ik het meerdere fabrikanten.

full
 
Laatst bewerkt:
Topproducten!

Overigens, als je ook maar een spoor van roest ziet in het linksysteem, de lagers dan even vervangen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Roestvorming is het begin van het einde. Lagers zijn zeker niet meer optimaal.
 
Ik weet nog niet wanneer ik er aan begin, maar bedankt voor het meedenken. Voor zover heb ik alleen wat speling kunnen vaststellen op het dogbone / achterbrug bevestigingspunt. Ben benieuwd wat ik tegen ga komen. Honda maakt trouwens hele handige afsluitringen met 'n rubberrandje. Speciaal voor linksystemen.
 
Heeft er iemand ervaring met het servicen van de originele Sachs schokbreker?
Wat is 'n goed adres om zoiets uit te laten voeren? Ook voor de voorvering?
 
Laatst bewerkt:
Mooie Fuut! Mooie kleur ook! :}

Ik heb een gereviseerde Sachs veer met een gele 100kg/m veer. Deze heb ik overgenomen van Futura rijder. Hij weet dus wel een goed adres.

Ik begreep van hem dat HK in Tiel het ook kan.
Voor is mainstream en is goed te doen. Ze passen oa de shims aan.
De achterveer moet een pompnippel in geboord worden zodat hij gevuld kan worden.
Daarna wordt hij ook ge serviced.

Goed alternatief is een achterveer van een RSV (dan wel Mille, dan wel mille R (Ohlins)).
 
Terug
Bovenaan Onderaan