Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Als je deze mod uitvoert moet je toch ook nog iets met je naald veranderen, wat dan wel weer riskant kon zijn ofzo? (ben ff de juiste benaming kwijt van die "naald").

Met wat je beschrijft, denk ik dat je de gasnaald bedoeld. Deze zit in de gasschuif en steekt een vastgestelde diepte in de gasmengselbuis.
Bij betere carburateurs zitten er een paar inkepingen aan de bovenkant van de gasnaald waardoor je de uisteeklengte met een borgclipje kan wijzigen. In onze low-budget carburateurs van de GPZ kan dat niet. Je kan wel spelen door er een M3 (of M4?) ringetje onder te leggen en zo de insteeklengte te wijzigen.

Spelen met de stand van die gasnaalden is overigens niet gevaarlijk. Je veranderd er alleen de verhouding van je lucht-benzinemengsel mee waardoor je motor rijker (naar verhouding meer benzine in het mengsel) of armer (naar verhouding minder benzine in het mengsel) kan gaan lopen. Te arm of te rijk loopt niet goed. Heeeel erg arm (maar dan moet je eerder denken aan een te kleine hoofdsproeier) kan de motor zo heet laten worden dat er misschien een kans op vastlopen is. Maar dan heb je waarschijnlijk wel al signalen van te voren genegeerd, zoals slechter lopen en slechtere prestaties.

De gebruiker FOG heeft deze modificatie uitgevogeld. Nou was dat al een weggevertje met de naam "FOG mod" ;) Met de EX-500 heeft hij een tijd op het circuit gereden. Met een rollerbank heeft hij diverse aanpassingen uitgeprobeerd. Voor een standaard GPZ500 bleek zijn FOG-mod het enige echt nuttige en prestatieverhogend.
Het enige wat hij doet voor deze modificatie is het K&N-luchtfilter, het extra 25mm diameter gat in het luchtfilterhuis en de luchtmengselschroeven wat verder open draaien (ongeveer 2,5 slag open draaien). Hij beschrijft niets over de stand van de gasnaalden.
 
Zo, de bandjes voor Helly's brommert zijn onderweg. Ben benieuwd hoe lang het duurt.

Moet weer even goed weer zijn eer ik de motor uit elkaar kan halen, helaas geen garage ter beschikking dus het onderhoud moet in de frisse buitenlucht. Anders even bij de zwager, die heeft een idioot grote garage maar woont een tikkie uit de buurt. Hmm hoor ik daar "lekker sturen"? :] Eerst maar even nieuwe bandjes.
 
Gefeliciteerd met het halen van je avb *O* !!!

Ik heb de Dunlop Arrowmax Streetsmart besteld.

Jeroen rijdt er ook mee. De BT45 is een stuk goedkoper, dat wel. Maar de laatste generatie Dunlops bevielen mij wel, ookal was dat op een zwaardere motorfiets. Dus deze besteld.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag voor het eerst even mogen sturen op mijn nieuwe aanwinst :] Op een afgelegen parkeerterrein uiteraard.
Even wennen aan de motor. Voorzichtig op de bandjes. De nieuwe zijn onderweg.
Uiteraard is het een groot verschil met een redelijk nieuwe lesmotor. Alles aftasten en aanvoelen.
Mijn 1e indruk was niet verkeerd. Ook al heb ik verder geen vergelijkingsmateriaal.
 
Ging best goed op die vierkante bandjes! Alleen jammer van al die anderen die gingen oefenen op dat terrein :+

Met twee personen rijden was apart, hoewel Helly de GPZ wel comfortabeler vond zitten dan mijn Husky (in ieder geval het zadel). :/

Oh... Tip: stop het bagagevakje niet te vol zonder gebruik te maken van een elastiek om de boel vast te zetten. Heb 10 minuten moeten pielen om het zadel er weer vanaf te krijgen... |(
 
Laatst bewerkt:
leek me een mooi plekje voor een schijfremslot :$

Inderdaad. Dat dacht ik ook.

Ellende = ((Gereedschapssetje + Schijfremslot) - Elastiek)

De oplossing was overigens even het voorwiel op de stoep, achterwiel op de straat, even schudden met die billen fiets en voila, zadel kon er zo vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Dat dacht ik ook.

Ellende = ((Gereedschapssetje + Schijfremslot) - Elastiek)

De oplossing was overigens even het voorwiel op de stoep, achterwiel op de straat, even schudden met die billen fiets en voila, zadel kon er zo vanaf.
Agent: Meneer, een wheelie maken mag niet :(
Jij: Jamaar mijn gereedschap! O-)

:+
 
Agent: Meneer, een wheelie maken mag niet :(
Jij: Jamaar mijn gereedschap! O-)

:+

_O-

Zorg er wel voor dat je geen stoppie maakt anders kan je weer van voor af aan beginnen 8-)

Zo, net bericht gehad van Helly dat de bandjes binnen zijn. Maandag gaat hij naar de garage. Dinsdag sturen :]

DOT code:
Voor: 1716
Achter: 0416

full
 
Laatst bewerkt:
Bagagevakje? :/
Daar past buiten het gereedschapssetje en de schijfslot niet eens een lipstick bij. Hoezo bagagevakje? -O-

OK, dinsdag lekker sturen.. of woensdag. Depending on the weather.
 
Hmmmmmmmm net terug van een stukje rijden. Gaat iets niet helemaal lekker, tijdens het rijden vanaf ca. 4000 toeren loopt het voor geen meter meer. Daarbeneden alsof er niks aan de hand is. Als je rustig gas bij geeft stottert hij en klimt hij heeeeeeeel langzaam aan in de toeren naar boven. Al stotterend... Geef je een flinke stoot gas valt de motor bijna stil....mwoooaaaaapp... Totdat je het gas weer loslaat.

Vanuit stationair in vrij, dus onbelast, is het in de toeren klimmen geen probleem, niks aan de hand.

Morgen eerst maar even nieuwe olie, bougies, luchtfilter, boutjes aandraaien van de uitlaat want volgens mij hoorde ik daar ook een rammeltje.

Typisch, daarvoor liep die toch prima.
 
Laatst bewerkt:
We hebben heerlijk geklust in het zonnetje 8-)
Punten die we (ik heb de helft gedaan *D ) hebben gedaan:
* bougies vervangen
* luchtfilter vervangen
* accuwater afgetapt (over de max in een paar cellen)
* olie ververst en oliefilter vervangen

full


En toen liep hij weer als een zonnetje :]
Het euvel wat DJ heeft beschreven heeft waarschijnlijk aan het verschil in bougies gelegen, er zat 1 NGK en 1 NGK-R in. Een zoekactie op het www gaf ook aan dat als die 2 er beiden in zitten, het kon gebeuren. Waarom ze daar 2 verschillende in hadden zitten vond ik zelfs vreemd :')

Zo leer ik ook wat meer over de motor. Verder liep alles gesmeerd en waren we zo klaar. Er was slecht weer voorspeld maar die is (gelukkig) niet geweest.

Er was wel een klein puntje achteraf.. bij de tank bleef hij steeds een zacht "stofzuigergeluid" geven tot we de tankdop even omhoog hadden gewipt. Is er iemand bekend met dit fenomeen?

Vanmiddag geshopt voor een nieuwe motorjas en eindelijk een merk gevonden die geen hoge kraag heeft, ik heb een beetje problemen met "iets" op mijn keel, en was al een beetje moedeloos geworden van al die waterdichte (!) jassen met hoge en harde kragen maar nu kan ik iets gaan bestellen *O* (winkel had niet mijn goede maat, wel veel keus erin).

Helly is happy :Y
 
Laatst bewerkt:
We hebben heerlijk geklust in het zonnetje 8-)
Punten die we (ik heb de helft gedaan *D ) hebben gedaan:
* bougies vervangen
* luchtfilter vervangen
* accuwater afgetapt (over de max in een paar cellen)
* olie ververst en oliefilter vervangen

[afbeelding]

En toen liep hij weer als een zonnetje :]
Het euvel wat DJ heeft beschreven heeft waarschijnlijk aan het verschil in bougies gelegen, er zat 1 NGK en 1 NGK-R in. Een zoekactie op het www gaf ook aan dat als die 2 er beiden in zitten, het kon gebeuren. Waarom ze daar 2 verschillende in hadden zitten vond ik zelfs vreemd :')

Zo leer ik ook wat meer over de motor. Verder liep alles gesmeerd en waren we zo klaar. Er was slecht weer voorspeld maar die is (gelukkig) niet geweest.

Er was wel een klein puntje achteraf.. bij de tank bleef hij steeds een zacht "stofzuigergeluid" geven tot we de tankdop even omhoog hadden gewipt. Is er iemand bekend met dit fenomeen?

Vanmiddag geshopt voor een nieuwe motorjas en eindelijk een merk gevonden die geen hoge kraag heeft, ik heb een beetje problemen met "iets" op mijn keel, en was al een beetje moedeloos geworden van al die waterdichte (!) jassen met hoge en harde kragen maar nu kan ik iets gaan bestellen *O* (winkel had niet mijn goede maat, wel veel keus erin).

Helly is happy :Y
Wonen jullie in Australië :? :P

Haal de tankdop eens uit elkaar en maak dan de kanaaltjes en de plunjer schoon. Wellicht dat het helpt :)
Mijn jas, een Bering, heeft ook geen hoge kraag. Wel rij ik eigenlijk altijd met een col/windstopper van Revit. Voordeel is daarvan dat de kinband van mijn helm niet zo op mijn keel drukt, want ik hou ook niet van dingen tegen mijn keel aan.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Zo, dat zijn nogal wat motorzaken :) Bij mij in de "buurt" zitten een Motoport Wageningen en Motorkledingcenter. Als ik naar mijn ouders ga kan ik ook nog even langs Motorcity en Motozoom Amsterdam maar dat is het wel zo'n beetje. Ik zou ook wel eens naar Louis willen :)

Ik heb trouwens zelf nog steeds niks aan mijn GPZ gedaan. Geen tijd voor gehad -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan