Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Ben al 1,5 uur bezig met het wisselen van een H4 lampje...
Hoes er af, even kijken, hoe zit dit... Shit regen, hoes er over. Ah droog, hoes er af, okay, zo dus... Hmmmja dat moet lukken zo. Plan: Stofkap van onder losmaken. Lamp van bovenaf wisselen. Go! Stekker eraf. Shit regen, hoes er weer op. Okay, zon. Mooi! Nu kunnen we meters maken. Hoes er af. Stofkap los, ff pielen met dat veertje ja los! Oei druppels. Weer hoes er over. Even droog volgens buienradar. Hoes er af. Generale repetitie met kapot lampje. Lampje er in. Pielen. Veertje er op. Okay dat moet gaan. Regen. Hoes er weer op. Hey, droog. Nu met goede lamp, met beleid... Rustig an DirkJan. Lamp er in, Stofkap. Stekker.... Aarrgghhh wil niet. Druppels... Regen... Hoes er weer over. Weer even droog. Hoes er af. Ff pielen. Ja! Contact aan, let there be light... Jaaaaaaa! Okay weer druppels. Wat een k.t weer. Maar het lampje is verwisseld. *O*
Net op tijd. Serieus onweer nu. B|
 
Wat een idioot. Ik heb nog wel wat nodig maar die gast gun ik mijn geld niet.

Ik heb de advertentie gemeld aan marktplaats.
In strijd met hoofdstuk II, punt 2.3 lid b. Beledigend en opruiend

Ik raad aan hetzelfde te doen.
 
Het wordt mij steeds duidelijker waarom de GPZ niet aan wilde slaan. De volledig verstopte benzinekraan is vervangen, dus dat probleem is opgelost. Nu de carburateurs schoonmaken. Ongelooflijk wat een vieze dichtgeslibde bende :r Niet te geloven, aanslag, drek, gel-achtige substanties. De eerste is schoon, de tweede is nu aan de beurt. Kijken of hij daarna aan wil slaan!
 
Als je prik/vonk/sap hebt, zie ik niet in waarom je GPZ niet zou aanslaan.

Knipperlicht: voor of achter? (Of zijn die gelijk? Geen idee. Bij mijn GPZ kreeg ik nog een doos met onderdelen. Misschien zit daar wat tussen)
 
En er is progressie! Carbs met het handje schoongebikt en gepoetst en weer gemonteerd. Starten en lopen! Erg blij (en een heel klein beetje trots :') ) dat de Kawa weer loopt.

Omdat de carb er nadien weer even uit moest vanwege een klein beetje lekkage heb ik meteen de startmotor er uit gehaald en van binnen schoongemaakt en gesmeerd. Dit omdat hij soms geen zin had om rond te gaan. Die doet het nu ook weer netjes.

Om de startmotor te monteren moest het zijdeksel aan de vliegwielkant er weer af (wie heeft dat verzonnen... |( )en zat ik weer naar mijn ouwe vliegwiel te turen... Zo loop je van het een in het ander.

Besloten om het blok maar even open te laten liggen tot ik een nieuw vliegwiel heb besteld, anders blijf ik olie aftappen en vloeibare pakking smeren. Helemaal afbouwen kan nu toch niet omdat er nog twee rubber doppen voor de benzinetank onderweg zijn. Dus nu de laatste dingetjes bestellen, volgende week een keer in elkaar knexen en dan maar eens kijken hoe hij zich houdt op de weg!

En een filmpje van het moment supreme!
 
full


Hoi ik ben louii (nieuw hier).
Ik heb vol enthousiasme mn gpz 500 s uit elkaar gesleuteld, echt verstsnd heb ik er niet van. Vandaar ook dat ik nu niet meer weet waar dit slangetje heen gaat.
Iemand die me kan helpen?
 
Hoi Louii, welkom! Dit slangetje is een overloop/ ontluchting, die moet je naar beneden leiden, hoeft nergens aan vast.
 
Zolang hij maar nergens knelt of knikt. Er moet wel lucht gemakkelijk in en uit kunnen. Er zijn ook mensen die de slang gewoon verwijderen en de aansluiting waar hij op zit naar beneden draaien zodat er geen vuil in kan komen.

Aparte deksel heb je boven op je carburateurs. Het lijkt erop dat iemand een of andere modificatie heeft gemaakt. De boutjes boven op je deksels zijn namelijk niet origineel. Enig idee waar ze voor zijn?
 
Mooi werk Paul! Je mag zeker trots zijn :Y

Welkom Louiii :W

Saabert, het is het linker voor knipperlicht. Hij heeft de neiging zich af en toe op te hangen. Raar gezicht.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk @paulz!
@saabert, het gaat om een linker voorknipperlichtje. Dwz als je er op zit, links. Het rubber is afgescheurd, dat is het probleem.
 
Heeft de gpz ergens een stationairtoerentalafstelschroefje? :P
Hij loopt ff een paar honderd toeren meer stationair dan echt nodig...
 
Heb jij hem besteld en/of ontvangen? Ik heb hem vorige week besteld, maar nog geen verzendbevestiging of pakketje gezien. Hoop dat het niet al te lang gaat duren....


Vandaag mail van onze zuiderburen, de rotor is onderweg *O*
 
Heb jij hem besteld en/of ontvangen? Ik heb hem vorige week besteld, maar nog geen verzendbevestiging of pakketje gezien. Hoop dat het niet al te lang gaat duren....



Vandaag mail van onze zuiderburen, de rotor is onderweg *O*

Mooi dat ie onderweg is, ik wacht meestal met iets bestellen tot het echt niet anders kan of te laat is.... :$

Met die rotor ben ik dus nog niet zo ver
 
Ja, dat herken ik wel van mezelf. Mijn rotor leek nog goed in orde, maar bij de demontage lieten de eerste twee magneten al los... Ben blij dat ik heb gekozen voor preventief vervangen. Meer geluk dan wijsheid in mijn geval.
 
@knipperlicht: ik zal eens gaan grutten in de Kawasakizooi-doos. zit deze week nog even in Gerardmer. 'helaas' met het hydraulische koekblik.

volgend jaar maar eens een vakantie met de Pan E. uitstippelen.
 
Thanks @saabert :) Het zit quasi vast maar mooi is het niet :N

Ben nu in het mooie Paal (Belgie) met de moto (niet de kawa overigens).

Voor de routes gebruik ik deze overigens Enjoy the nicest routes je komt langs hele leuke stukjes die je normaal gesproken zou missen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan