Het VTR SP 1 & 2 topic: Jubileum editie deel 25!

Status
Niet open voor verdere reacties.
goeiemorgen,

binnenkort moet ik aan een nieuwe kettingset en ik begreep dat je het bokkige karakter wat kan verminderen door de tandwielverhouding te veranderen.
Met bokkig bedoel ik vooral de lange 1 en rotondes die in zn 1 genomen moeten worden.
zit nu standaard kettingset op en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
kleiner voor of groter achter, en met hoeveel tanden?
kleiner voor geeft volgens mij een zwaardere belasting voor de ketting..

wie kan mij goeie raad geven en waar ze de set gekocht hebben ?
'
16-42 ipv 16-40.
Lange 1? een Yammie R1 loopt 160 in z'n 1 :X
 
goeiemorgen,

binnenkort moet ik aan een nieuwe kettingset en ik begreep dat je het bokkige karakter wat kan verminderen door de tandwielverhouding te veranderen.
Met bokkig bedoel ik vooral de lange 1 en rotondes die in zn 1 genomen moeten worden.
zit nu standaard kettingset op en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
kleiner voor of groter achter, en met hoeveel tanden?
kleiner voor geeft volgens mij een zwaardere belasting voor de ketting..

wie kan mij goeie raad geven en waar ze de set gekocht hebben ?


achter 2 tandjes minder en je probleem met rotondes is opgelost.
voortaan in zijn 2e versnelling te nemen.
topsnelheid wordt wel minder, max 255 echte navigatie km gemeten.
tellersnelheid klopt ook niet meer, te hoge weergave, dus een speedhealer monteren.
vooral ook voor je kmstand die 10% meer weergeeft.
Ben al aan mijn tweede setje op deze manier bezig.
Daarvoor origineel en ik herken je probleem.
In Frankrijk werd ik er helemaal gek van, barst van de rotondes daar.
U
En nu heerlijk in zijn twee erop af vliegen lekker rechts links rechts omgooien en het gas erop. (bij rechtdoor natuurlijk :)

Aantal schakels van de ketting dient ook langer te zijn, dus opletten met bestellen.
Bij de goede motorzaken of bandenboeren zouden ze dat moeten weten, maar toch.
Zelf bij SABRA in Geldermalsen geweest, goede ervaring gehad, al jaren, ff googelen.

had zelf nog problemen met carbon hugger, achterwiel komt iets meer naar het blok toe dan anders. Kan eer ruimte probleem opleveren. Hugger nu iets hoger op de achtervork geplaatst. Als je die dus een hebt moet je opletten op de ruimte die overblijft. Carbon en rubber gaan niet goed samen.

suc6
 
Laatst bewerkt:
achter 2 tandjes minder en je probleem met rotondes is opgelost.
voortaan in zijn 2e versnelling te nemen.
topsnelheid wordt wel minder, max 255 echte navigatie km gemeten.
tellersnelheid klopt ook niet meer, te hoge weergave, dus een speedhealer monteren.
vooral ook voor je kmstand die 10% meer weergeeft.
Ben al aan mijn tweede setje op deze manier bezig.
Daarvoor origineel en ik herken je probleem.
In Frankrijk werd ik er helemaal gek van, barst van de rotondes daar.
U
En nu heerlijk in zijn twee erop af vliegen lekker rechts links rechts omgooien en het gas erop. (bij rechtdoor natuurlijk :)

Aantal schakels van de ketting dient ook langer te zijn, dus opletten met bestellen.
Bij de goede motorzaken of bandenboeren zouden ze dat moeten weten, maar toch.
Zelf bij SABRA in Geldermalsen geweest, goede ervaring gehad, al jaren, ff googelen.

suc6

Moet het dan niet 2 tanden groter :? :?

2 tanden kleiner is toch meer topsnelheid en minder trekkracht

Of zit ik er compleet naast :? :? :?

Mijne moet ook nieuw setje en ik wou van standaard geloof 16/40 naar 16/42
 
Voor kleiner of achter groter,ik rij met 15/43 225 max op gps
 
Laatst bewerkt:
Moet het dan niet 2 tanden groter :? :?

2 tanden kleiner is toch meer topsnelheid en minder trekkracht

Of zit ik er compleet naast :? :? :?

Mijne moet ook nieuw setje en ik wou van standaard geloof 16/40 naar 16/42


$#$#@$@ foutje bedankt.

tuurlijk 2 tanden groter, 42 ipv 40.

Minder top maar nog meer acceleratie :-)

was vanmorgen nog niet echt wakker.
 
goeiemorgen,

binnenkort moet ik aan een nieuwe kettingset en ik begreep dat je het bokkige karakter wat kan verminderen door de tandwielverhouding te veranderen.
Met bokkig bedoel ik vooral de lange 1 en rotondes die in zn 1 genomen moeten worden.
zit nu standaard kettingset op en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
kleiner voor of groter achter, en met hoeveel tanden?
kleiner voor geeft volgens mij een zwaardere belasting voor de ketting..

wie kan mij goeie raad geven en waar ze de set gekocht hebben ?

Ik heb 15-40, rotondes gaan goed in zn twee. Top is ook prima, vorig jaar 279 km/h (had nog iets over). Teller geeft wel meer aan, tot 100 km/h geeft ie 10 teveel aan, boven de 100 geeft ie 20 teveel aan.
 
Ik rij al jaren met 16/42 vertanding.
Zou niet meer terugwillen.
Zoals reeds gezegd is het soepeler rijden op rotondes zonder dat je het gevoel hebt dat ie te kort gegeared is.
Dat beetje topsnelheid wat je inlevert is een klein offer tov van de voordelen vind ik
 
Ik monteerde al snel 43 achter, vond de 1 iets te lang. Toen vond ik 'm weer te kort... Als ik alles weer moet vervangen neem ik 16/42.
 
Laatst bewerkt:
Rij met de originele vertanding maar heb er een Rabit Bike tussen zitten
Geen probleem met de rotondes


rabbit bike ?

full
 
Wat ligt er dan af fabriek onder een sp 1? Moet zeggen dat ik hem fijn vindt rijden zoals die nu is. Rotondes in zijn 2 geen probleem maar zit er wel aan te denken om achter ook een paar tandjes extra te nemen })
Zal binnenkort eens ff checken wat er nu op ligt maar het voorste tandwiel kan ik zo 1,2,3 niet tellen want daar zit nog een kapje voor. Weet niet of je dat zomaar los kunt halen
 
Wat ligt er dan af fabriek onder een sp 1? Moet zeggen dat ik hem fijn vindt rijden zoals die nu is. Rotondes in zijn 2 geen probleem maar zit er wel aan te denken om achter ook een paar tandjes extra te nemen })
Zal binnenkort eens ff checken wat er nu op ligt maar het voorste tandwiel kan ik zo 1,2,3 niet tellen want daar zit nog een kapje voor. Weet niet of je dat zomaar los kunt halen

er zit een gaatje in dat kapje waardoor je met een schroevendraaier oid een tandje kan bekrassen en als je dan het achterwiel ronddraait tot het krasje weer voorbij komt zal je er waarschijnlijk 16 tellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan