KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje,

Ik ga beide banden vervangen.
Hoe krijgen jullie beide banden uit het frame, zonder dat de motor omgedraaid kan hoeft te worden.

Ik heb een paddock stand voor de achterkant, maar om de voorkant van de grond te krijgen moet de motor in het midden omhoog o.i.d. . I.v.m. de uitlaat kan ik er geen trapbok onder kwijt.
Hoe doen jullie dit?

Paddock-stand voor de voorkant.
Deze komt onder het balhoofd.
Zoek maar eens met google.
 
Echt een hele fijne motor, hoewel er nog wel wat verbeterpunten zijn zoals in andere forums te lezen.
Een paar dagen geleden zat er een klik in het balhoofd, tijdens inknijpen van de voorrem. Gelukkig bleek dat de grote moer aan de bovenkant van het balhoofd niet goed vast zat. Iets aangedraaid en het klikken is weg. Het voelde net alsof er speling op de vorkpoten zat. En dat bij een ktm......?
Heeeeejjj. Dat heeft die van mij ook B|
Hmm, nog 300km tot de 1000km beurt. Moeten ze daar meteen ook maar even naar kijken.
- claxon niet goed
- 12V aansluiting sluit niet
- lekke kleppendeksel pakking voorste cilinder
- balhoofd schijnbaar ook niet goed aangedraaid
Ik heb blijkbaar een maandagmorgen modelletje meegekregen :/
 
Radiateur is gelukkig niet lek. Slangenklem zat niet fijn meer, vervangen en klaar voor de vakantie.
 
Hey SuskeTeflon, een betere foto dan de mijne.. Ziet er ook goed uit! Andere banden precies?

De mijne heb ik gekocht net na zijn eerste beurtje, dus ik weet niet goed wat er gebeurd is. Die klik dacht ik trouwens dit weekend ook te horen. eens op letten bij de volgende rit. Voor de rest nog geen gekke dingen gezien. Ik vind alleen dat de lak/frame wat gevoelig is voor beschadigingen. Linkerlaars heeft al wat zwarte lak verwijderd van het frame (zit nu zwarte tape over) en de rechterknie maakt krassen in het kunstof tegen de tank aan. Ik heb de motor gekocht toen er 750km opstond. nu s dat 2200 ongeveer.

Leuk, Zen gek maken!
 
Iemand hier radiatoren nodig voor je huis of schuur? Heb er 3 over van m'n huis. De dag na oplevering verwijderd dus als nieuw
 
mmmmm die adventure is om te smullen!
het is dat ik me net tot aan de oksels in de schulden steek voor mijn eigen zaakie, anders had ik hem al opgehaald!
sowieso eerst een nieuwe 450 halen, en dat moet voor het nieuwe enduroseizoen wel lukken!
 
Iemand hier radiatoren nodig voor je huis of schuur? Heb er 3 over van m'n huis. De dag na oplevering verwijderd dus als nieuw
Ik heb vandaag de sleutels ontvangen en kan ze waarschijnlijk wel goed gebruiken, vorige eigenaar heeft de huidige mee geschilderd namelijk.

Maar 5 kwartier rijden enkele reis voor een paar radiatoren.. Ik denk er nog even over na. :+ Even voor het idee, wat zijn de afmetingen?
 
Zo de SMT weer voorzien van nieuw rubber , nu de Bridgestone S20 er op laten zetten , had hiervoor de Dunlop roadsmart 2 er op maar die vind ik veel te hard , had in de dolomieten het gevoel dat de voor en achterkant constant aan het glijden waren en das niet leuk , en dat bij temperaturen van 36 graden , heb de banden spanning toen naar 2 bar gezet en toen werd het wel beter maar nog geen genot om mee te rijden |(

Maar kwam er bij montage ook achter dat de wiellager het begeven hadden zowel voor als achter niet goed meer |( gelukkig net op tijd voordat de boel vast loopt :Y

Dus nu met gerust hart weer de bergen in :] *O*
 
Zo de SMT weer voorzien van nieuw rubber , nu de Bridgestone S20 er op laten zetten , had hiervoor de Dunlop roadsmart 2 er op maar die vind ik veel te hard , had in de dolomieten het gevoel dat de voor en achterkant constant aan het glijden waren en das niet leuk , en dat bij temperaturen van 36 graden , heb de banden spanning toen naar 2 bar gezet en toen werd het wel beter maar nog geen genot om mee te rijden |(

Maar kwam er bij montage ook achter dat de wiellager het begeven hadden zowel voor als achter niet goed meer |( gelukkig net op tijd voordat de boel vast loopt :Y

Dus nu met gerust hart weer de bergen in :] *O*

Wij hebben thuis een rijschool, ook met motoren. Nu reed een leerling de achterband van onze Honda CBF600 lek. Voorband zat er ook aan te komen dus beide banden konden vervangen worden. Kom ik 's avonds thuis hebben ze er ook S20's onder gegooid. Lijkt me een beetje overkill :+
 
Ik heb vandaag de sleutels ontvangen en kan ze waarschijnlijk wel goed gebruiken, vorige eigenaar heeft de huidige mee geschilderd namelijk.

Maar 5 kwartier rijden enkele reis voor een paar radiatoren.. Ik denk er nog even over na. :+ Even voor het idee, wat zijn de afmetingen?

Tom je heb pb
 
Wij hebben thuis een rijschool, ook met motoren. Nu reed een leerling de achterband van onze Honda CBF600 lek. Voorband zat er ook aan te komen dus beide banden konden vervangen worden. Kom ik 's avonds thuis hebben ze er ook S20's onder gegooid. Lijkt me een beetje overkill :+

als ze nu nog vallen zal het toch zeker niet aan de grip van de banden liggen *D
 
Ga mijzelf toch maar ook even hier melden.
Waarschijnlijk zijn er hier ook gegadigden.

Ik zal me wel even netjes voorstellen:
Ik ben Tim 21 jaar en heb na mijn Dominator een KTM 950 adv s uit 2004 gekocht.
Wat een geweldige machiene. Voor de hobby heb ik er ook nog een Suzuki DR400 uit 1980 bij. (gekocht in 3 bananen dozen haha)

Deze foto is van de technische dag van lc8 forum ;)


Verder sleutel ikzelf maar al te graag. Heb al mijn complete WP voorvork uit elkaar gehaald en de rebound gefixt.
Verder heb ik ook vaak zat aan motoren van vrienden geklust / gereviseerd.





Hier dan maar een interresse peilinkje:
Dit zet ik ook maar even hier neer omdat niet iedereen op het lc8 forum zit

Heee


Laatst was het suster topic er al maar dit ging vooral over olie in de grensstreek met belgië

Nu weet ik dat er ook wat lc8 rijders zijn in deze omgeving.

Heb al een bedrijf aangesproken waarbij we korting krijgen.
Hoe meer we kopen hoe meer korting.

In iedergeval goedkoper dan de olieshop €49.50-
Motul 7100 10w 60 4t 4L

Het zou toch haast niet kunnen zeg
Toch wel


Interesse-peiling:
-Timieh: 1x 4L
-.
-.
-.
-.
-.

Origneel topic@ lc8.nl :: Bekijk onderwerp - Lc8 groepsaankoop olie (omgeving 'T Gooi/Huizen)
 
Heb thuis een inrijklem staan. Ook makkelijk. Alleen kun je met dat ding geen ketting invetten dus heb ook een paddockstand.
 
Laatst bewerkt:
kreeg dit weekend de opmerking dat ik wat 'anders' rijd met de KTM dan met de vroegere Varadero... bochten en dat soort zaken.. Wat een genot! Eerst nog eens goed naar mijn rijbewijs kijken en nog maar eens beseffen hoe graag ik dat dingetje in mijn eigen zak heb zitten...
 
Waarschijnlijk gaan we binnenkort naar de Dolo's.
Zullen we jullie vervelen met lokale info of foto's?
Ik ben benieuwd of en anders hoelang ik voorop mag rijden.

ff google maps geraadpleegd kom ik dit tegen.
Is dat te doen met een Yahammer FZ1 oid?

full
 
Waarschijnlijk gaan we binnenkort naar de Dolo's.
Nice!
Zullen we jullie vervelen met lokale info of foto's?
Doe beide maar :P
Ik ben benieuwd of en anders hoelang ik voorop mag rijden.

ff google maps geraadpleegd kom ik dit tegen.
Is dat te doen met een Yahammer FZ1 oid?

[afbeelding]
't Kan wel maar fijn ist nie. Ben een keer met m'n Boxercup in het tempo van de Stelvio de Umbrail op gevlogen. Daar word je best tam van kan ik je vertellen :X :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan