KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje aan de heren met een KTM 990 SMR, wat is de actieradius op een volle tank?

Zit eraan te denken om de Speed Triple in te ruilen :)
 
Vraagje aan de heren met een KTM 990 SMR, wat is de actieradius op een volle tank?

Zit eraan te denken om de Speed Triple in te ruilen :)

Bij 150 KM gaat mijn reservelampie branden, ik ga dan ook als de sodemieter tanken want zonder benzine staan vind ik kudt. Als je uitgaat van een verbruik van 1 op 12 kom je met een tank van 15 liter maximaal 180 KM ver ...

De R van de SMR staat duidelijk niet voor Reismotor. :+
 
mmmmmmMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmm
ik heb toch weer een rateltje in mijn blok. weird.
koppeling is het niet, was wel een klein versleten onderdeel maar dat is al vervangen.
distributiekettingspanners ook vervangen en dat is het dus ook niet.
klinkt wel als kettinkje, vooral stationair goed hoorbaar (kan ook te maken hebben met de minder brullende akra's dan :)
als ik motor uitzet terwijl ik nog rol hoor ik niets.
990 sm van mijn vrouw is helemaal stil, net als mijn oude 950 SE en 950 SMR.
iemand idee wat het kan zijn ? Motor rijdt overigens superbe
 
mmmmmmMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmm
ik heb toch weer een rateltje in mijn blok. weird.
koppeling is het niet, was wel een klein versleten onderdeel maar dat is al vervangen.
distributiekettingspanners ook vervangen en dat is het dus ook niet.
klinkt wel als kettinkje, vooral stationair goed hoorbaar (kan ook te maken hebben met de minder brullende akra's dan :)
als ik motor uitzet terwijl ik nog rol hoor ik niets.
990 sm van mijn vrouw is helemaal stil, net als mijn oude 950 SE en 950 SMR.
iemand idee wat het kan zijn ? Motor rijdt overigens superbe

begin dit jaar was er toch een probleem met een batch olie filters?.
Misschien laat bij jou de olie filter bij stationair toerental iets te weining olie door waardoor het wat luidruchtiger is?.
 
Heb net grote beurt gehad met nieuwe olie + filters..
Zo veel opties blijven er niet over.. binnenkort eens de 1290 van verpalen huren, kijken wat hij denkt.
 
Vraagje aan de heren met een KTM 990 SMR, wat is de actieradius op een volle tank?

Zit eraan te denken om de Speed Triple in te ruilen :)

SMR is mooier, maar SMT is praktischer. Ik ga er mee het circuit op, met trackdays (MSL) (en dan komt het standaard lage ruitje er altijd weer even op, anders rij ik met hoog toerscherm), maar gebruik hem ook als reismotor op vakantie. Setje originele alu-koffers erop en gaan. Bij 250 km gaat het lampje branden, en dan kun je max. nog 40 km, en dan moet je echt naar de pomp (bijna 300 km dus, bij rustig rijden). Verbruik tussen de 1 op 8 (circuit) en 1 op 17 (rustig een hele dag binnen-doorweggetjes op vakantie met de vrouw (die op haar eigen motor rijdt).
 
begin dit jaar was er toch een probleem met een batch olie filters?.
Misschien laat bij jou de olie filter bij stationair toerental iets te weining olie door waardoor het wat luidruchtiger is?.

Yep, lijkt er inderdaad sterk op. Vervang alleen ff het filter. Eventueel door een van K&N.
 
SMR is mooier, maar SMT is praktischer. Ik ga er mee het circuit op, met trackdays (MSL) (en dan komt het standaard lage ruitje er altijd weer even op, anders rij ik met hoog toerscherm), maar gebruik hem ook als reismotor op vakantie. Setje originele alu-koffers erop en gaan. Bij 250 km gaat het lampje branden, en dan kun je max. nog 40 km, en dan moet je echt naar de pomp (bijna 300 km dus, bij rustig rijden). Verbruik tussen de 1 op 8 (circuit) en 1 op 17 (rustig een hele dag binnen-doorweggetjes op vakantie met de vrouw (die op haar eigen motor rijdt).

SMT vind ik zelf niks, maar 150 km op een tank van een SMR is niet echt heel praktisch voor op vakantie. '(
 
SMT vind ik zelf niks, maar 150 km op een tank van een SMR is niet echt heel praktisch voor op vakantie. '(

Nee, is inderdaad niet te doen _O-
(reis veel met duo op een 950SMR met 13,5 l tank, reservelampje gaat branden rond 150-160, Garmin helpt om rond 180 km te tanken zonder gevaar om leeg te komen staan. Ik mijd wel de rijksweg maximaal, dan is het irritanter)
 
jeetje. mijn 990 sm gaat 220 km mee en dan gaat het lampje branden.


De 990sm heeft dan ook dezelfde grootte 19 liter tank als de smt ;).


Eigenlijk is een 990SM met de vering en wielen van de SMT de beste optie. De oude 990SMR heeft dan wel lichtere wielen en betere remmen maar de vering is op de veren na hetzelfde.
 
De 990sm heeft dan ook dezelfde grootte 19 liter tank als de smt ;).


Eigenlijk is een 990SM met de vering en wielen van de SMT de beste optie. De oude 990SMR heeft dan wel lichtere wielen en betere remmen maar de vering is op de veren na hetzelfde.

Of.........een SMT (de esthetisch wat minder fraaie achterkant met die bagagebeugels) ombouwen naar SM-look :+

Voor :
Foto-7PBOHJSN-G.jpg


Na :
GroteFoto-WXZHQL38-G.jpg


In dit draadje staat stap-voor-stap beschreven hoe je dat doet :
http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/20977621
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor. Blijft de mooiste SMT in het oranje. Gaaf ook dat kleinere lagere ruitje zo.

Ja, helemaal mee eens (maar ja, ik heb ik niet voor niks een oranje gekozen *O* ). En dat lage ruitje is misschien mooier, maar ik ben toch bij regulier gebruik wat pragmatischer, en heb het toerscherm erop. Alleen op het circuit even het standaard ruitje, en die zou dan misschien nog wel wat kleiner kunnen, hoewel ik er geen last van heb.

Ach ik ben zeer tevreden met mijn SMT maar als ik een geld boompje had dan zou ik hem toch meer ombouwen naar een SM

Als ik een geldboompje had zou ik denk ik de nieuwe BMW s1000rr 2015 erbij nemen, voor de trackdays. Of ktm moet al in staat zijn de rc8r op dat niveau te brengen, want een twin blijft toch meer kicken denk ik. En met dat op niveau brengen doel ik op eenzelfde type traction control (met diverse instellingen) en bochten-abs, en liefst ook ongeveer dat vermogen (getuned 1290sd-blok?), maar vooral die enorme stabiliteit bij gigantische snelheden. Dat lijkt ieder versiejaar nog weer flink beter te worden bij die bmw's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan