Het grote "Circuit Lelystad" topic

ik ga zondag een rondje sturen op het PVI baantje, met een street triple r op pirelli rosso 2's, iemand advies wbt bandenspanning met dit soort temperaturen? rijdt normaal op straat met 2.7/2.5
 
ik ga zondag een rondje sturen op het PVI baantje, met een street triple r op pirelli rosso 2's, iemand advies wbt bandenspanning met dit soort temperaturen? rijdt normaal op straat met 2.7/2.5

Ik rij (koud gemeten) met 2,5 (laatste keer 2,4 op Zandvoort) met mijn monster. Dat gaat prima. Nou staat in mijn boekje dat 2,5/2,5 normaal is. Dus eigenlijk verander ik niks. Het zijn straat banden dus hou ze lekker op een bandenspanning die daarbij past zou ik zeggen.
Mijn banden rulden overigens keurig op. Volgens mij een bevestiging dat de spanning prima was.

Ik was erg tevreden over de banden trouwens :Y
 
Laatst bewerkt:
ik ga zondag een rondje sturen op het PVI baantje, met een street triple r op pirelli rosso 2's, iemand advies wbt bandenspanning met dit soort temperaturen? rijdt normaal op straat met 2.7/2.5

Op Lelystad kun je gewoon met straatspanning rondrijden. Eventueel iets verlagen met een paar tiende bar.
 
Misschien een stomme vraag, maar ik heb voor de 7e gereserveert op het midland circuit via mct.

Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen het midland circuit het politie circuit lelystad? :X
 
Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb voor de 7e gereserveert op het midland circuit via mct.

Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen het midland circuit het politie circuit lelystad? :X

Het Midland circuit is het kleine circuit. Het Politiecircuit is het grote circuit.

Zoek maar eens op plaatjes via Google naar circuit Lelystad, dan krijg je plaatjes van beide te zien.
 
Het Midland circuit is het kleine circuit. Het Politiecircuit is het grote circuit.

Zoek maar eens op plaatjes via Google naar circuit Lelystad, dan krijg je plaatjes van beide te zien.

Aha, jammer..
Ik dacht eigenlijk dat het op die grote zou zijn...

Is op het midland ook nog een beetje leuk te rijden dan?
Als ik het zo bekijk lijkt het me een beetje een kartbaan formaat
 
Als ik het zo bekijk lijkt het me een beetje een kartbaan formaat

Dat klopt aardig helaas :P Voor mij persoonlijk wil ik er ook niet heen. Ik hou ervan als de bochtensnelheid hoger is dan 50km/u.

Er zijn hier genoeg mensen die een leuke dag op Midland hebben gehad. Ik denk alleen wel dat de meeste mensen het Politie Circuit beter vinden.
 
Mijn 1e circuitervaring was op Midland, omdat ik niet meteen op een "echt" circuit wilde beginnen
Voor een 1e keer circuit, is het een geschikte baan.
De snelheid ligt relatief laag en veel langzame bochten.

Daarna Assen gedaan en politiecircuit.
Dan is Midland wel een echt Mickey Mouse baantje....
 
Aha, jammer..
Ik dacht eigenlijk dat het op die grote zou zijn...

Is op het midland ook nog een beetje leuk te rijden dan?
Als ik het zo bekijk lijkt het me een beetje een kartbaan formaat
voor de supermoto is het perfect zegmaar..
maar, *nou komt het* ik heb er destijds met m'n 02 r1 die -1/+2 verstand was gereden en aan het eind van de dag heb ik echt een hoop schik gehad,
Ik ga met de r1 naar het politie circuit en met de cb500 naar Midland toe want dat is daarmee echt lekker gooien en smijten!
 
ik ga zondag een rondje sturen op het PVI baantje, met een street triple r op pirelli rosso 2's, iemand advies wbt bandenspanning met dit soort temperaturen? rijdt normaal op straat met 2.7/2.5
Tot zondag :)

Maar gewoon met straat spanning. Snelheden liggen niet zodanig hoog dat je banden eraan gaan. Hooguit vanwege de temperaturen een tiende lager. :]
 
Dan houdt ik dat aan :)

Normaal gesproken doe ik straatspanning -0.10, maar vroeg mij af wat anderen ervaren hebben
 
Ik laat m meestal ook wat zakken. Normaal op straat 2.3 voor 2.7 achter maar op het politie circuit druk ik m meestal naar 2.5 achter. Voorkant doe ik niks aan
 
Zo...was weer een lekker dagje sturen op het circuit...mooi weer ...genoeg grip :] ...groep één, was nu snel genoeg..maar voor één iets te snel :X die eindigde in de greppel -O- maar gelukkig alleen materiële schade :') ...bedankt motorcircuittraining.... :W
 
Laatst bewerkt:
Zo...was weer een lekker dagje sturen op het circuit...mooi weer ...genoeg grip :] ...groep één, was nu snel genoeg..maar voor één iets te snel :X die eindigde in de greppel -O- maar gelukkig alleen materiële schade :') ...bedankt motorcircuittraining.... :W




Ja was inderdaad een lekker daggie.
En om het circuit linksom te rijden was ook leuk.
Ook het tempo was niet verkeerd. :] *O*
 
Zo...was weer een lekker dagje sturen op het circuit...mooi weer ...genoeg grip :] ...groep één, was nu snel genoeg..maar voor één iets te snel :X die eindigde in de greppel -O- maar gelukkig alleen materiële schade :') ...bedankt motorcircuittraining.... :W

Toen ik met hun reed ging die r6 eraf...stelletje wijsneuzen dje organisatie. Teveel lui op een klein baantje en enkel 4 sessies...ipv 8 bij bv motoport..

Ik was hier niet bij maar normaal ziet de organisatie wel dat iemand boven zijn kunnen gaat en zet die persoon een groep terug.
 
4 sessies ben ik gewend en rij normaal ook met een andere organisatie en die bevalt mij persoonlijk beter maar dit viel ook zeker niet tegen.

En ja vallen gebeurt en is je eigen risico de organisatie kan daar weinig aan doen, in dit geval iig niet.
 
4 sessies ben ik gewend en rij normaal ook met een andere organisatie en die bevalt mij persoonlijk beter maar dit viel ook zeker niet tegen.

En ja vallen gebeurt en is je eigen risico
de organisatie kan daar weinig aan doen, in dit geval iig niet.
Dat dus, crashen daar is niemand op uit ;) het enige wat je in de gaten kan houden is of er iemand veel fouten maakt maar zelfs iemand die weinig tot geen fouten maakt kan ineens weg zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan