Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vandaag een fenomenaal rondje 'Dutch Mountains' gedaan. Lekdijk tot stukje voor Culemborg en toen binnendoor naar Lingedijk terug naar Schoonhoven en Rotterdam. Gelukkig op tijd (<10.00 uur) weggegaan want toen we terugkwamen was echt bizar druk.
Blijf me zelf gelukkig prijzen met deze fantastische motor.

Peter 8-)

Ps
weinig (=geen) mede K 1600-rijders gezien.....
 
Ik ben maas/waal kant opgegaan maar was vanaf uur of 13 inderdaad geen doen meer op de dijken
 
Hey allemaal, van het weekend drie uur in het mergelland getoerd, heerlijk weer en niet te druk :]

Heb nog wel een andere vraag: ik heb van Wunderlich breedstralers gemonteerd, die hebben af fabriek alleen H3 lampen met geel licht, ik wil deze aanpassen aan de kleurtemperatuur van de xenon. Ik heb bij de dealer gevraagd welke temperatuur de xenon lamp is om te zorgen voor een match maar deze kon het nergens vinden |( Weet iemand van jullie welke kleurtemperatuur de xenon lamp van een GT 2011 heeft? Alvast dank voor het denkwerk
 
over dat nieuwe keyless systeem, kan iemand met zekerheid zeggen of het al dan niet mogelijk is dat achteraf te laten installeren?

concreet, je koopt een 2e hands K1600, zonder dat systeem dus, maar je wilt die optie achteraf erop installeren, gaat dit? :/
 
Gisteren werd ik door de dealer gebeld met het verzoek om m'n K1600GT (2012) langs te brengen voor een software update. Een groene N heeft de K al heel lang. Iemand op de hoogte wat de aard van de update kan zijn? Ik was niet zo slim om dat te vragen :N .

Alvast bedankt!
Roelof Jan
 
Laatst bewerkt:
over dat nieuwe keyless systeem, kan iemand met zekerheid zeggen of het al dan niet mogelijk is dat achteraf te laten installeren?

concreet, je koopt een 2e hands K1600, zonder dat systeem dus, maar je wilt die optie achteraf erop installeren, gaat dit? :/

Ik denk dat je dan beter een nieuwe kunt kopen..... Alles kan, maar in het contactslot zit ook de startblokkering, aansturing alarm en het hele spul communiceert via de CAN-bus.
Ga er maar vanuit dat je heel veel dure zwarte doosjes zult moeten vervangen en de nodige software zult moeten aanpassen.
 
Nog maar te zwijgen over het motortje dat via de drukknop het stuurslot bediend en het feit dat alleen in neutraal stand het benzine deksel te openen is [ook keyless]
 
mijn op 5 maart geregistreerde blackstorm metalic op pirelli angel GT a banden loopt toch wel lekkerder dan mijn ingeruilde GT van 2011 want ik hoor geen klak bij versnelling inleggen en ook niet meer bij gas los of gas erop :)
 
Bij mij is gisteren ook de nieuwe afgeleverd , na de rooie en antracietkleur nu dus pikdonkerzwart, best mooi :) . Ski `s in het vet gezet laat het mooie weer maar komen.(geloof dat er met Pasen niet veel van inrijden komt.
 
Bij mij is gisteren ook de nieuwe afgeleverd , na de rooie en antracietkleur nu dus pikdonkerzwart, best mooi :) . Ski `s in het vet gezet laat het mooie weer maar komen.(geloof dat er met Pasen niet veel van inrijden komt.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
Hallo Allemaal,

Ik ben als oude bekende MF-er nieuw op 't GT/L forum... heb sinds 'n aantal maanden met héél véél plezier een GTL!!

Ik heb twee sets stuurverhogers voor de GTL uit Amerika laten over laten komen; eentje zelf gemonteerd en eentje over. Iemand interesse? Het scheelt heel veel voor vooral schouders en nek!

Groeten!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Francis,

Ik meen me te herinneren dat je inderdaad de kabels aan moet passen maar zeker weet ik 't niet aangezien ik ze voor de GTL gekocht heb. Ik vraag 175euro.

Groeten,

Erik
 
vandaag stond ik aan de lichten, radio in helm....en door het geluid heen hoorde ik ineens het geluid van wat ik eerst dacht een muscle car ofzo te zijn die optrok.
Toen ik het voertuig zag passeren was de verbazing des te groter: een rode GT :)

Nu weet ik zeker sat dit men volgende wordt, ondanks de aanhoudende berichten van weerkerende kinderziektes die dit model heeft.

Verder, meer fotos hier aub?
 
Afgelopen weekend wel lekker weer, dus maar de nieuwe ingereden.Rond Heidelberg de nodige km`s gemaakt,mooi sturen daar!wat me opviel tov mijn vorige twee: helaas nu een 24 L tank,ipv wat ik gewend was 26,5. Wat ik als een totaal overbodig accessoire beschouwde de hill hold is erg fijn en handig en gebruik je wel 10 maal per dag (je hoeft niet meer na te denken waar je stopt,effe de remhandel inknijpen en je motor staat vast en je hebt alle 2 je handen vrij)
maar het allergrootste verschil: is het verschil van de rijmodi. na 1000km mocht ik gelukkig weer wat gas geven en waar vroeger het verschil tussen "road"en "dynamic " niet zo heel groot was is het nu wauwwww. wanneer je nu gas geeft klimt hij zo snel in toeren dat je het haast niet bij kan houden , echt niet normaal en beregaaf (de Akras doen er ook nog een schepje bovenop)
Ik heb wel de laatste software update erin en ik hoop voor alle oudere model rijders dat het daar mee te maken heeft zodat jullie ook binnenkort van deze sensatie kunnen genieten! en anders maar een nieuwe kopen :) . Groetjes Herman.
 
vandaag stond ik aan de lichten, radio in helm....en door het geluid heen hoorde ik ineens het geluid van wat ik eerst dacht een muscle car ofzo te zijn die optrok.
Toen ik het voertuig zag passeren was de verbazing des te groter: een rode GT :)

Nu weet ik zeker sat dit men volgende wordt, ondanks de aanhoudende berichten van weerkerende kinderziektes die dit model heeft

Hoezo "aanhoudende ......weerkerende kinderziektes" Schakelaars en een incidentele waterpomp, dat is het wel zo'n beetje. Tenzij je de continue stroom van post uit Leeuwarden als chronische aandoening bestempelt. Het geluid is een overweldigend accessoire, zeker als je in een tunnel twee versnellingen teruggaat en dan het gas erop!

Hoop dat je snel tot ons gilde toe kan treden

Peter 8-)
 
welja, ik volg het Amerikaanse forum, en blijkbaar zijn er nog steeds gebreken die gemeld worden betreffende de nieuwe schakelaars...wat er ook van zij, dit wordt ooit de opvolger van mijn motoscootertje :)

Ik ga er van uit, en dat mag wel voor een merk als BMW denk ik, dat tegen ik tot aankoop overga, BMW orde op zaken heeft gezet en dat de modellen er enkel maar betrouwbaarder op worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan