Het grote BMW K1600 topic deel 2

Het zou erg toevallig zijn, maar is er toevallig een K1600 rijder in omgeving Ede ?
Zag vandaag een bordeaux rode 1600 met duo langskomen op de galvanistraat langs de Tinq.
De dag ervoor zag ik deze ook al , maar weet niet meer waar precies, zou toevallig zijn als het niet dezelfde was :)
 
ik reed vanochtend rond 9u Mijnsheerenland in en toen reed er een zwarte 1600GT... echt mooie kleurstelling ook!

afgelopen weekenden ruzie gehad met Schubert SRC en Scala Rider G9 in combinatie met muziek en navigatie

Verbind je de helmen met de rest uit werkt het perfect, Geluid is ook verbazingwekkend helder.

Verbind je eerst je helm met de motor/navigatie, krijg je over je helm de mededeling dat rijder B is aangesloten. Alles werkt dan nog. Maar zodra je gaat praten (knopje drukt voor verbinding of via je stem) krijgt ie moeizaam verbinding met de ander. Daarna kan je wel gewoon praten maar is de verbinding tussen motor/navigatie gewoon weg. Volgens display nog wel BT verbinding maar gewoon geen geluid. Enigste oplossing is je helm (src kraag) uit- en aanzetten.

de helm niet met de motor verbinden maar rechtstreeks met de Zumo helpt ook niet. Geluid van navigatie is dan ook stuk slechter.

Dus het lijkt een Schubert SRC probleem. Ik vraag me af of "origineel" BMW helm/kraag nou beter zou werken

Iemand een oplossing?
 
mijn Rukka pak is meer dan 10 jaar oud, nog steeds waterdicht maar wel aardig verschoten

ga eens kijken of ik mijzelf een Atlantis 5 pak cadeau ga doen. De 4 is al niet meer in mijn maat te vinden

Rukka Merlin vind ik eigenlijk mooier, maar veel te duur en schijnt ook warmer te zijn.

Alternatief is wel een leren pak op maat (bijvoorbeeld Damen) en dan een regenpak

moeilijk moeilijk O-)
 
Neem eens een kijkje bij het merk Buse, wij hebben daar pakken van, en zeer tevreden en niet duur.
 
Laatst bewerkt:
iemand een idee wat een 60k beurt inhoudt en wat dit in euro's is bij de certified BMW-dealer?

thx

Peter
 
Haha, keuze stress, herken ik wel :) succes bij je keuze!
nou het is weer moeilijker geworden want ik was eigenlijk om voor de Atlantis en al aan het passen geslagen toen de verkoper me meldde dat het pak niet waterdicht was in de zin van echt gedurende enige tijd door een regenbui rijden

dus een buitje of wat miezer, waterdichter dan een "gewoon" leren pak maar een dagtochtje dat in het water valt is dus echt nat worden. Met andere woorden op vakantie een regenpak mee.

en ik wil er juist mee op vakantie. Dus ik neig nu naar toch maar oriënteren op een ander leren pak (misschien toch maar bij Damen kijken) of voor onder mijn Rukka Gore-tex pak zo'n Merlin broek aanschaffen. In Nijmegen krijg je nog wel een beetje korting ook
 
...'k gebruik al jaren 'waterdichte' kleding van Büse...
...mooie kwaliteit, en voor mij een uitstekende pasvorm...

...1 nadeel is de broek, want die is nogal zwaar, en zakt dus iets af tijdens een wandeltochtje, maar..., daar heb ik een paar passende (Büse) bretels voor gevonden, en dan gaat het goed...

...ziet er niet uit van die bretels, en het doet mij denken aan mijn opa..., die liep ook altijd met van die dingen aan de broek... :/

...bretels rits je zo aan de broek, en de jas rits eventueel weer aan de bretels ; past goed, en mooie grote ritsen, met mooie grote lopers (kun je eventueel met je handschoenen aan open en dicht trekken)...



...en mocht het ECHT (en dan heel ECHT) serieus regenachtig weer worden, dan heb ik op de grote toeren altijd een simpel, maar zeer doeltreffend, HEMA regenpak bij de hand...

...kost maar 15 Euries, en het ding trek je zo over je motorkleding aan...

...tis een vreselijk naar pak om het ding op de trapfiets aan te hebben, want geen ventilatie, maar voor op de motor is het uitstekend (omdat er dus geen ventilatiegaatjes in zitten)...

...en is tie eventueel versleten, donder je 'm weg, en koop je voor 15 Euro weer een nieuwe...!



...mijn herfst/fris voorjaar outfit voor op de RT derhalve : broek Büse Nogaro Lederhose (met verwijderbare, en waterdichte membraan voering, die ik er nooit in heb zitten...), en als jas de Büse Open Road...
 
........tja........

Ik heb het weer gedaan
Na 3 jaar enorm van mijn K 1600GT te hebben genoten, ga ik hem inruilen.

Weer eens terug naar de boxer.
De R1200RS wordt volgende week geproduceerd. Over een weekje of 3 vanaf nu ga ik dus met 4 pitten minder over s' heeren wegen.

Tot ziens dus, zal ik maar zeggen
 
Helaas moet mijn GTL ook gaan... ;( We gaan verhuizen en ik heb 'n stadsmotor nodig waarmee ik en vooral m'n betere helft daar mee uit de voeten kan.

Als er iemand interesse heeft in 'n prachtige GTL, super onderhouden natuurlijk en met heel veel extra's, stuur me 'n PM of kijk even op Marktplaats (staat in Veldhoven).

Een F800GS inruilen hoort bij de mogelijkheden
full
 
Laatst bewerkt:
Ron schreef;
...en mocht het ECHT (en dan heel ECHT) serieus regenachtig weer worden, dan heb ik op de grote toeren altijd een simpel, maar zeer doeltreffend, HEMA regenpak bij de hand...

...kost maar 15 Euries, en het ding trek je zo over je motorkleding aan...

...tis een vreselijk naar pak om het ding op de trapfiets aan te hebben, want geen ventilatie, maar voor op de motor is het uitstekend (omdat er dus geen ventilatiegaatjes in zitten)...


Met zulke regenpakken wordt je inderdaad aan de binnen zijde net zo nat als aan de buitenzijde. Ik heb deze http://www.polo-motorrad.com/en/stormchaser-regenhose-weiss.html en deze http://www.polo-motorrad.com/en/stormchaser-regenjacke-weiss.html en bevallen mij goed. Droog en toch ventilatie.
 
Helaas moet mijn GTL ook gaan... ;( We gaan verhuizen en ik heb 'n stadsmotor nodig waarmee ik en vooral m'n betere helft daar mee uit de voeten kan.

Als er iemand interesse heeft in 'n prachtige GTL, super onderhouden natuurlijk en met heel veel extra's, stuur me 'n PM of kijk even op Marktplaats (staat in Veldhoven).

Een F800GS inruilen hoort bij de mogelijkheden[afbeelding]


Volgens mij ben je m al kwijt, want op Marktplaats is ie niet meer te vinden...
 
Net even gekeken in de garage maar hij staat er nog :] Ook op marktplaats. Dit is de titel van de advertentie:

Prachtige K 1600 GTL incl alle opties en GPS - ruilen kan

Of stuur me een pm voor meer info.

Groeten!
 
Hé, nu wel gevonden.
Ben bang dat ik m'n vrouw niet zover krijg dat ik zo'n bedrag
mag investeren in een motor...
Heb een F800ST, niet een GS...

Maar het is een hele mooie fiets!

Edit 26-5:
Heb de advertentie laten zien.
En ja hij is mooi, maar we kunnen het geld beter in andere zaken investeren,
is het oordeel.
 
Laatst bewerkt:
Geen buse hier in de buurt gevonden

Nu met de GT Lake District en Dumfries in dus daarna maar eens verder zoeken

Wat meer on topic... start jullie GT(L) ook zo moeizaam als ie net uit is geweest? Dus na het tanken of een korte tussenstop?

'S ochtends koud geen enkel probleem alleen als ie warm is lijkt het
 
Nope. 1 druk op de knop en starten maar, warm, koud,, droog, nat geen enkel probleem.
Net weer een paar verse Metzelers geregeld. Rijdt toch wel weer lekker met fraaie rondingen voor maar E 370,- Veel snelweg levert vooral hoekige bandjes op.

Peter
 
Duur! Bij mijn banderboer 308€ al in (btw , monteren op de moto en oude daar laten) Z8
en 324€ michelin R4 GT.
 
Geen buse hier in de buurt gevonden

Nu met de GT Lake District en Dumfries in dus daarna maar eens verder zoeken

Wat meer on topic... start jullie GT(L) ook zo moeizaam als ie net uit is geweest? Dus na het tanken of een korte tussenstop?

'S ochtends koud geen enkel probleem alleen als ie warm is lijkt het


Ook bij mij is starten geen enkel probleem. Zelfde als bij Peter.
 
Hé, nu wel gevonden.
Ben bang dat ik m'n vrouw niet zover krijg dat ik zo'n bedrag
mag investeren in een motor...
Heb een F800ST, niet een GS...

Maar het is een hele mooie fiets!

Edit 26-5:
Heb de advertentie laten zien.
En ja hij is mooi, maar we kunnen het geld beter in andere zaken investeren,
is het oordeel.

Wat dan nog werkt is 'n proefrit met de betere helft achterop! Dat heeft voor mij ook gewerkt *D

Inruil van de ST zou ook 'n optie zijn maar het klopt, het is 'n hele investering zo'n fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan