Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hey hallo allemaal,

Recent mijn 12RT ingeruild voor een 16GT. Een machtige machine, ik geniet van iedere kilometer! :]

Ik heb een vraag: Als ik op een vlakke weg constant 50 rijd dan klinkt er na een paar seconden van rechts een soort tingelgeluidje. Niet heel storend maar het ljikt net op een rammeltje in een lager wat niet zwaar belast wordt. Bij gas bij of los verdwijnt het geluid. Iemand ervaring mee? :?

Ik hoor graag van jullie

Groeten Ben
 
Rolf schreef...:

1) Rolf is helaas eigen baas maar zelfs (vooral?) dan krijgt ie geen vrij ;-)

2) En overnemen doe ik je maar niet aan, met zo'n meute van 20 miepende vrouwen.

1) ...ja halloooow..., dat weet ik toch... ;)

2) ...eh..., daar heb als vent toch van die blauwe pilletjes voor..., toch... ? :+
 
Hey hallo allemaal,

Recent mijn 12RT ingeruild voor een 16GT. Een machtige machine, ik geniet van iedere kilometer! :]

Ik heb een vraag: Als ik op een vlakke weg constant 50 rijd dan klinkt er na een paar seconden van rechts een soort tingelgeluidje. Niet heel storend maar het ljikt net op een rammeltje in een lager wat niet zwaar belast wordt. Bij gas bij of los verdwijnt het geluid. Iemand ervaring mee? :?

Ik hoor graag van jullie

Groeten Ben


Ik herken dit wel.
Niet bij een K1600, maar toch.

Ligt er misschien, ergens in de kuip, een boutje/moertje of ringetje te rammelen?
 
Hey hallo allemaal,

Recent mijn 12RT ingeruild voor een 16GT. Een machtige machine, ik geniet van iedere kilometer! :]

Ik heb een vraag: Als ik op een vlakke weg constant 50 rijd dan klinkt er na een paar seconden van rechts een soort tingelgeluidje. Niet heel storend maar het ljikt net op een rammeltje in een lager wat niet zwaar belast wordt. Bij gas bij of los verdwijnt het geluid. Iemand ervaring mee? :?

Ik hoor graag van jullie

Groeten Ben


Ik herken dit wel.
Niet bij een K1600, maar toch.

Ligt er misschien, ergens in de kuip, een boutje/moertje of ringetje te rammelen?

Helaas Wipneussie, geen losse onderdelen.
 
En die Wipneussie heeft er helemaal geen verstand van :+

Zit Gerard2 gewoon op mijn account -O- -O-
 
Voor de liefhebber heb ik nog te koop:

1 tanktas origineel van BMW voor de K1600GT (1 jaar oud) €.90,-


:Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Heren

Iets in mijn aandrijving begint te trillen. Rond de 1.500 rpm zit er een trilling in die erger aan het worden is. Zelfs de spiegels beginnen al te trillen. Is dit fenomeen hier bij iemand herkenbaar?
 
Had wel een trilling in mijn stuur, maar na het vervangen van het voorwiellager en de banden was het over. Rijdt weer als een zonnetje.

Peter
 
Peter

Dat van die banden heb ik ook gehad, trillen in het stuur. Banden vervangen en het was over. En het trillen waar ik het net over had is over als ik mijn koppeling intrek. Dus is mijn idee dat het ergens van de aandrijflijn vandaan moet komen. Volgende week staat hij bij de dealer.

Co
 
Peter

Dat van die banden heb ik ook gehad, trillen in het stuur. Banden vervangen en het was over. En het trillen waar ik het net over had is over als ik mijn koppeling intrek. Dus is mijn idee dat het ergens van de aandrijflijn vandaan moet komen. Volgende week staat hij bij de dealer.

Co

Je bent er maar druk mee. ;(
 
En hier dan nog een filmpje van een ritje over de Grossglockner van afgelopen zomer.
Met een Oostenrijks muziekje erbij :) :

 
Gisterenavond weer veel te laat naar huis en dan baal ik echt van die bridgestones op dat halfnatte wegdek

Je voelt hem echt de hele tijd stapjes zetten :X

Ik vind het in de volle regen om de een of andere reden minder eng met die dingen
 
Gisterenavond weer veel te laat naar huis en dan baal ik echt van die bridgestones op dat halfnatte wegdek

Je voelt hem echt de hele tijd stapjes zetten :X

Ik vind het in de volle regen om de een of andere reden minder eng met die dingen

Misschien michelin banden de volgende keer, wel zo veilig. :Y
 
En hier dan nog een filmpje van een ritje over de Grossglockner van afgelopen zomer.
Met een Oostenrijks muziekje erbij :) :


Mooi filmpje, om te zien, en al die sneeuw die er nog ligt. :Y Zeer goede beeldkwaliteit ook.
 
De cardan wil bij constante snelheid nog weleens wat geluid gaan maken.
Ik heb het rond de 70km/hr als ik in zijn 3 rijdt......

Ik ga vrijdag toch maar even langs bij de dealer, het geluid lijkt kloppend en als ik de koppeling inknijp is het weg, bij ongeveer 2400 toeren is het goed hoorbaar.... Zelf denk ik aan de overbrenging naar de cardan, ik kan me voorstellen dat die haakse hoek bijgeluiden geeft, of t normaal is weet ik niet :?, anders onder garantie maken stel ik me voor. Keep you posted
 
Terug
Bovenaan Onderaan