Het grote BMW K1600 topic deel 2

Bij mijne pas gedaan, 30.000 km 715.00€ op factuur bij een officiële Bmw-dealer, en ja alles erop en eraan ook de kleppen nakijken en een klein beetje stellen.
Nu staat hij te koop in de showroom bij de dealer, en tegen Maart-April nieuwe Gs Exclusief met alle toeters en bellekes.
 
60.000 km beurt toch weer meer km’s en verhoudingsgewijs gewijs meer kosten. Maar motoport bmw dealers hanteren zelfde prijzen.
 
Vergelijkbare prijzen. Een BMW dealer mag zijn eigen uurtarief bepalen, maar de gewerkte tijd bij onderhoud is door BMW voorgeschreven (aantal PE per taak, waarbij 1 PE = 5 minuten).
 
Vergelijkbare prijzen. Een BMW dealer mag zijn eigen uurtarief bepalen, maar de gewerkte tijd bij onderhoud is door BMW voorgeschreven (aantal PE per taak, waarbij 1 PE = 5 minuten).

Dan moet het toch aardig overeenkomen.
 
Vandaag een upgrade voor de Beemer besteld.
Ongeveer 6 weken geleden ben ik bijna van de motor af gereden door een automobilst die een rijbaan opschoof omdat dat sneller leek te gaan in de bebouwde kom.
Vervelende bijkomstigheid is dat ik daar al reed.
Vol in de remmen en net de auto kunnen ontwijken, dus ik vol op de claxon. De auto zal hem niet gehoord hebben want het geluid is triest en zal weinige laten opkijken.
Nu heb ik een Denali soundbomb 120db besteld die perfect past op de K.
Gelukkig heb ik familie in de UK wonen dus geen verzendkosten.

Binnenkort weer een klusweekendje
 
Vandaag een upgrade voor de Beemer besteld.
Ongeveer 6 weken geleden ben ik bijna van de motor af gereden door een automobilst die een rijbaan opschoof omdat dat sneller leek te gaan in de bebouwde kom.
Vervelende bijkomstigheid is dat ik daar al reed.
Vol in de remmen en net de auto kunnen ontwijken, dus ik vol op de claxon. De auto zal hem niet gehoord hebben want het geluid is triest en zal weinige laten opkijken.
Nu heb ik een Denali soundbomb 120db besteld die perfect past op de K.
Gelukkig heb ik familie in de UK wonen dus geen verzendkosten.

Binnenkort weer een klusweekendje

Leuke upgrade!!

Graag geluidsbestandje 👍🏼
 
Mijn software update wordt voor mijn beurt al uitgevoerd. Zal laten weten als dit gedaan is of de km teller in het achtergrond menu zit!
 
Laatst bewerkt:
Mijn kofferdeksels zijn gespoten. Hoefde maar 120 euro neer te leggen. Was dus een meevaller😊.
 
Het is niet gelukt.😕
Ze gaan het uitzetten, maar denk dat het niet gaat lukken. Een teleurstelling dus!
 
T standaard toetertje is idd tegenvallend.......k vraag mij af, is t plug and play? Of moet er n relais e.d. tussen??
 
T standaard toetertje is idd tegenvallend.......k vraag mij af, is t plug and play? Of moet er n relais e.d. tussen??

Het is redelijk plug en play.
Bij de Denali soundbomb word een relais geleverd.
Los daarvan moet er een wiringharness en BMW canbus aansluiting worden bijgekocht.

De BMW canbus connector gaat in de originele claxonstekker en het wiringharness word rechtstreeks op de accu en het relais aangesloten.
Er hoeft dus niet in de bestaande draadboom te worden geknipt.

Hier nog een installatievideo:
 
Laatst bewerkt:
He enige wat je zelf even moet maken is een aluminium bracket, maar daar gebruik ik een hoekprofiel voor waar ik zelf de gaten in boor.

Deze is bij de fabrikant in de Verenigde Staten gewoon te bestellen maar dan word de totaalprijs inclusief invoerbelasting en handlingskosten te veel.

Nu heb ik alles buiten de bracket gewoon via Ebay in de UK kunnen bestellen en daar geen invoerbelastingen ed + mijn ouders gaan volgende week naar de UK toe en nemen het pakket mee dus ook geen verzendkosten.
Verzendkosten zijn toch 18 pond en aangezien nog twee vrienden van mij er ook allebei 1 willen hebben besparen we toch 54 pond.
 
Laatst bewerkt:
Mijn bandenspanningsensor is denk ik kapot. Geeft rood lampje en bandje is rood terwijl hij op 2.9 staat??
 
Batterij van het rdc ventiel is niet waarschijnlijk, want als dat zo is, dan zie je - - - in je display.

Wellicht helpt het om dit ventiel opnieuw in te laten leren door de dealer. Als die vervangen moet worden, dan is het geen goedkoop grapje. Ik meen iets van € 130 exclusief montage en inleren.
 
Batterij van het rdc ventiel is niet waarschijnlijk, want als dat zo is, dan zie je - - - in je display.

Wellicht helpt het om dit ventiel opnieuw in te laten leren door de dealer. Als die vervangen moet worden, dan is het geen goedkoop grapje. Ik meen iets van € 130 exclusief montage en inleren.

Banden zijn vervangen en er is schroef in band terecht gekomen. Kan het daarmee te maken hebben?
 
Je zegt hij staat op 2.9. Is dat 2.9 bar in de band of 2.9 in de display?

Controleer eens wat voor ventiel er in je velg zit. Is het het aluminium exemplaar of zie je een rubber ventiel?
 
Laatst bewerkt:
Je zegt hij staat op 2.9. Is dat 2.9 bar in de band of 2.9 in de display?

Controleer eens wat voor ventiel er in je velg zit. Is het het aluminium exemplaar of zie je een rubber ventiel?

In band zit 2.9 volgens motoport. Maar op display 2.7 en dan weer 2.5
Het ventiel is aluminium zo te zien.
 
Een 1600 heeft de ventielen in de gietspaken zitten en die zien er met of zonder RDC hetzelfde uit. Je moet even kijken of er een stickertje op zit thv het ventiel met een waarschuwing dat daar een sensor zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan