Honda Deauville Topic

Hoi hoi,

Mijn knipper lichten van mijn Honda Deauville 650, werken niet echt naar behoren, als het vochtig weer is en ik heb ze aangezet, dan gaan ze pas na een tijdje aan, heel vervelend dus, ik houd nu mijn duim tegen de knop aangedrukt zodat iedereen toch kan zien dat ik wil afslaan, maar als het droog weer is doen ze het wel gelijk, hoe kan ik dit oplossen?
 
Ik had hier pas ook weer eens last van. Boel demonteren en schoonmaken geen leuk klusje pas op met het veertje en kogeltje die springen zo weg. Een beetje wd40 of iets dergelijks kan je dr ook eens inspuiten werkt ook wel

Succes
 
Heb ook eens een probleem gehad met de schakelaar. WD40 bleek de oplossing. Niet eens uit elkaar gehad.
 
Goedemiddag

Ik ben mij aan het oriënteren voor een andere motor die ik voor woon-werk kan gebruiken.
Nu kwam de Deauville 700 toch wel als een gunstige kandidaat op, maar vroeg mij toch af of er nog min punten aan te ontdekken zijn (ondanks dat het een bulletproof honda is)
En zijn er nog grote verschillen tussen een motor van 2009 en 2011 of zijn het enkel uiterlijk puntjes??
Ja het zijn nogal wat vragen en ja weinig vermogen ben ik gewend en heb ik geen bezwaar tegen.
Het moet gewoon een ideale file fiets zijn waarmee je ook nog knap kan sturen.

Grtz

Walter
 
Ik heb de Deauv nu 2 jaar en prima motor. Weinig vermogen? Noh, valt wel mee. wat noem je weinig? Het ding wil prima vooruit. En is ook lekker zuinig. Een dikke 1200 heeft wel lekker vermogen, maar heb je dat nodig? Brandstof verbruik is toch ook wat hoger lijkt me. En de prijs is ook een 100% dikker. De Deauv heeft ook niet zo gek veel onderhoud nodig.
 
Mijn 650 reed ik dagelijks in winter en zomer 1 op 23 ongeveer. Met mijn huidige 700 rij ik niet zo veel en weet ik het niet. Alles hangt uiteraard af van omstandigheden en je rechterhand.
 
Al bij het Deauville forum geregistreerd?

Ik kom daar niet meer (mot met de voorzitter, ene Ed) maar het is wel een goede bron van informatie.
Zijn ook wel wat mopperkonten daar, ook al meegemaakt. Alles wordt streng gecontroleerd en in de gaten gehouden. Citeren willen ze niet hebben.
 
Bij elk forum lopen zulke figuren rond. Ed is/was voorzitter en het clubforum is wel zijn kindje. Die zal extra kritisch zijn op alle bijdragen.
Maar de informatie op dat forum is erg groot en alleen daarom al zou je moeten profiteren van die club.
 
Tijdje terug een brandstof pomp uit china besteld . Voor nog geen 18 euro op de deurmat dus maar eens proberen . Keurig netjes binnen 2 weken ontvangen en ziet er keurig uit ,er zit al een diode op alleen de bedrading is wat te kort (voor een hawk nt650gt prima zo uit mn hoofd) dus stukje er tussen moeten zetten . Ook voor montage ff de pomp spoelen met wat benzine er zit nl wat olie in . Nu een maandje dr op en prima geen probleem gehad
full
 
Schitterend. Rijdt die sukkels op die racers en hun knietjes aan de grond in de bochten zo voorbij. Heeft wel lef.
Doet me denken aan mijn broer pakweg 20 jaar geleden. Die had zo'n 2 takt Kawasaki 3 cilinder van 350 cc. Die hield ook zo'n figuur makkelijk bij met zijn knietjes en verschuiven op het zadel in de bochten.
Of ik met mijn Jawa 350 2 takt. Op de bochtige dijkweggetjes in Friesland hield ik een FJ 900 ook makkelijk bij. Puur doordat ik in de bochten geen gas terug hoefde nemen met de lichte motor. Tuurlijk, op het rechte end spoot hij me voorbij maar ik pakte hem weer in de bochten.
 
Mooi filmpje. Toevallig heb ik exact dezelfde handsvatverwarming met op dezelfde plaats de bediening gemonteerd.


Ik heb trouwens nog 2 velgen over van een Honda Deauville... iemand interesse?
 
hoi, ik ben nieuw op de site.
Ik kan een Deauville (NTV 650) kopen met 20.000 km erop. Hij rijdt goed, het lijkt erop dat hij netjes is gebruikt.

Heeft iemand een idee of er na 20.000 km groot onderhoud zit aan te komen?
Heb liever geen verrassingen op dat punt :-)
 
Geweldig filmpje! Ik heb exact die motor, maar dan met werkende toerenteller en minder lef.

@WalterW: groot onderhoud is niet nodig. Gewoon een beurtje (olie, filters, bougies, etc) en de banden goed controleren. Kijk even hoe oud ze zijn en hoe het rubber eruit ziet.

Die van mij krijgt binnenkort wat nieuwe onderdelen en een grote beurt. Maar ik zit al op de 90k aan kilometers.
Heeft iemand van de 650V rijders ervaring met het vervangen van de lampen in de richtingaanwijzers en achter/remlicht voor LED bulbs?
 
Onderhoud is prima uit te stellen. Mijn Deauville staat inmiddels op de 120.000 kilometer. Groot onderhoud als olie, filtertje, remvloeistof en cardanolie is prima zelf te doen.
Banden inmiddels wel al 8x vervangen (per seizoen 1 paar... is dat normaal)?
 
Hallo,
Even voorstellen: Ik ben een verse Deauville-rijder die zojuist afstand heeft gedaan van een Honda Rebel.
Hopelijk kan ik nu nog een tijdlang motor blijven rijden. Hoe ik ook gehecht was aan die Rebel; rugkachten maakten het zitten daarop tot een meer dan lastige zaak. Ging niet meer, dus.
Ben benieuwd of ik hier op dit forum ook wat dingen kan vinden of delen met andere Deauville-fietsers. Ga me de komende tijd wel verdiepen in wat er hier allemaal te vinden is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan