Honda Deauville Topic

Hallo,
Even voorstellen: Ik ben een verse Deauville-rijder die zojuist afstand heeft gedaan van een Honda Rebel.
Hopelijk kan ik nu nog een tijdlang motor blijven rijden. Hoe ik ook gehecht was aan die Rebel; rugkachten maakten het zitten daarop tot een meer dan lastige zaak. Ging niet meer, dus.
Ben benieuwd of ik hier op dit forum ook wat dingen kan vinden of delen met andere Deauville-fietsers. Ga me de komende tijd wel verdiepen in wat er hier allemaal te vinden is.

Welkom hier :] :]
Is het een 650 of 700 ?
 
Rustig forumpje, dit.
Maar goed, het rijdt nog steeds goed en ik ben er blij mee. Problemen met mijn vorige Honda waren dus de rug en de nek. Nek bleef zeer doen en toen dacht ik aan een nieuwe butsmuts. Geprobeerd. Scheelt een hele kilo, systeem- of jethelm! Misschien zijn er nog systeemhelmpjes die zo licht zijn als veertje?
Zal trouwens m'n profiel ook moeten wijzigen :/
 
Laatst bewerkt:
Bij elk forum lopen zulke figuren rond. Ed is/was voorzitter en het clubforum is wel zijn kindje. Die zal extra kritisch zijn op alle bijdragen.
Maar de informatie op dat forum is erg groot en alleen daarom al zou je moeten profiteren van die club.
Ik had me er ook aangemeld, netjes voorgesteld kon ik niks nergens niets plaatsen of vragen werden verwijderd :X
Navraag via pb gedaan blijkt dat ik ook even betalen moet, toen zei ik maar er is toch ook een openbaar gedeelte ?
Nee dus, dit vind ik zo raar ik ben van div fora lid , sommigen ook betaald maar ik werd altijd netjes behandeld en te woord gestaan, dit heb ik ook aangegeven , maar de reactie was, dit is geen FJ , FJR , of XM forum hier doen we dit niet.
Het gaat mij niet om die paar centen wel om hun houding, ze kijken maar ff.
 
Met de mijne gaat het trouwens maar moeizaam vooruit, na veel voorvorkproblemen, andere gehaald, blijhkt dat deze van een 2002 zijn de mijne is van 1999, en dus zit er verchil in de remklauw ophanging.
Nog geprobeert dit mooi pas te krijgen, helaas .
toen de klauwen gekocht die bij de vork hoorden(van dezelfde fiets) , dit is een dual rem systeem, phhh.
Dit allemaal omgezet nu heeft de mijne dit ook, het rare is dat(ik heb de klauwen ,voor, helemaal uit elkaar gehaald en schoon en zuiver weer in elkaar gezet) de klauwen ook net niet langs de ophang punten van de vork gingen, heel raar want dit setje hoort bij elkaar.
van de ophang punten iets afgeslepen, toen kreeg ik hem er net aan op, ook nieuwe remblokken gestoken.
Rijden , blijven ze aanlopen, schijven heet, zonder dat ik rem, dit moet dus weer uit elkaar.
Heb er nu wel 80 uur inzitten het wordt tijd dat die eens af komt......
 
Het gaat mij niet om die paar centen wel om hun houding, ze kijken maar ff.

Het gaat inderdaad niet om die paar euro's. Wel om de (naar mijn mening) neerbuigende toon die Ed Visser (de voorzitter van de club) hanteert in de berichten die hij naar je stuurt als je naar zijn mening een regeltje hebt overtreden.

't kan wel zijn kindje zijn, maar wij zijn niet zijn pipo's :+

Ondertussen doet mijn NT700V het prima ... een van de redenen waarom dit topic zo rustig is, is natuurlijk omdat de Deauville zo'n betrouwbare fiets is :Y

Ik ben alleen niet tevreden over de turbulentie van het ruitje, zelfs niet in de laagste stand ... iemand die daar een spoiler op heeft gezet, of het ruitje nog verder heeft ingekort?
 
Laatst bewerkt:
Turbulentie achter scherm.............................
Als ik iets in elkaar duik, heb ik er helemaal geen last van. Ik kijk met mijn ogen (!) net over de bovenrand. Wellicht ben ik iets te groot, zit ik iets te hoog? :]
 
Het gaat inderdaad niet om die paar euro's. Wel om de (naar mijn mening) neerbuigende toon die Ed Visser (de voorzitter van de club) hanteert in de berichten die hij naar je stuurt als je naar zijn mening een regeltje hebt overtreden.

't kan wel zijn kindje zijn, maar wij zijn niet zijn pipo's :+

Ondertussen doet mijn NT700V het prima ... een van de redenen waarom dit topic zo rustig is, is natuurlijk omdat de Deauville zo'n betrouwbare fiets is :Y

Ik ben alleen niet tevreden over de turbulentie van het ruitje, zelfs niet in de laagste stand ... iemand die daar een spoiler op heeft gezet, of het ruitje nog verder heeft ingekort?
Op mijn 700 heb ik ook wat wervelingen. Heb wel een 15 cm hoger scherm dan origineel. Op de 650 had ik veel meer last en heb van alles geprobeerd. Ook een flip up. Maar hielp allemaal nauwelijks. In de zomer reed ik dan ook met een laag ruitje waardoor de wervelingen onder mijn helm door gingen.
 
Op mijn 700 heb ik ook wat wervelingen. Heb wel een 15 cm hoger scherm dan origineel. Op de 650 had ik veel meer last en heb van alles geprobeerd. Ook een flip up. Maar hielp allemaal nauwelijks. In de zomer reed ik dan ook met een laag ruitje waardoor de wervelingen onder mijn helm door gingen.

Ik heb op mijn 650 de wind precies op mijn vizier staan. Even open doen voor wat extra zuurstof en afkoeling resulteerde in een halve whiplash :-)
Misschien dat ik ook maar moet investeren in een laag scherm.

Morgen ga ik de hele motor onder handen nemen. Hopelijk na de Pinksteren weer lekker sturen!
 
Turbulentie achter scherm.............................
Als ik iets in elkaar duik, heb ik er helemaal geen last van. Ik kijk met mijn ogen (!) net over de bovenrand. Wellicht ben ik iets te groot, zit ik iets te hoog? :]

Ik denk dat ik dan langer ben dan jij, maar ik heb het scherm standaard in de laagste stand.

Op de 650 had ik minder last van de wind, met het standaard ruitje. Dat was nog wat lager dan de ruit van de 700. Maar ja, een stuk eraf zagen is ook behoorlijk drastisch.
 
Ik ben aan het kijken naar een NT700 uit 2007.
Alles aan de Deauville bevalt me, behalve het gecombineerd remsysteem. Het lijkt me niet leuk dat je bij traag verkeer de achterrem wil gebruiken, of bij het kort keren (gymkhana-style), dat je naar voor duikt. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik ben aan het kijken naar een NT700 uit 2007.
Alles aan de Deauville bevalt me, behalve het gecombineerd remsysteem. Het lijkt me niet leuk dat je bij traag verkeer de achterrem wil gebruiken, of bij het kort keren (gymkhana-style), dat je naar voor duikt. Wat zijn jullie ervaringen?
Wat bedoel je er precies mee? Ik herken geen problemen met het remsysteem. Werkt prima. Alles hangt af van je rechtervoet en hand.
 
Ik ben aan het kijken naar een NT700 uit 2007.
Alles aan de Deauville bevalt me, behalve het gecombineerd remsysteem. Het lijkt me niet leuk dat je bij traag verkeer de achterrem wil gebruiken, of bij het kort keren (gymkhana-style), dat je naar voor duikt. Wat zijn jullie ervaringen?

In het dagelijks verkeer? Geen enkel probleem.
 
Daaaag Oma! :W

Goedemorgen. Afgelopen week ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Deauville uit '99.
Ik had dit model al in mijn achterhoofd, en door dit topic er een aangeschaft! Ik hoop
er nog lang van te genieten, het rijdt heerlijk!
Groeten, Michel
 
zouden er nog nieuwe deauvilles te bestellen zijn en geleverd worden?
Vanaf volgend jaar mogen er geen euro 3 motoren meer nieuw worden verkocht.
 
Rustig hier.

Heb nu een ruime week ook een Deauville uit 99 met nog geen 50000 op de klok. Bij de testritjes vond ik hem heerlijk zitten. Wegens het formaat wel een gedoe om in de schuur te krijgen, maar na wat oefening gaat dat redelijk vlot en zonder krassen te maken.

Na wat langere ritten, valt mij op dat de motor heel relaxed kan rijden. Hij leent zich niet zo voor het scheurwerk. Er zit naar mijn beleving niet zoveel fun in de fiets. Ik denk dat dat ook de reden zal worden om over enkele 1000 km's uit te gaan kijken naar wat anders. Ik gebruik hem niet voor woon werk. Koos voor de Deauville puur vanwege zithouding en tamheid. Merkte al aan mijn andere topic dat ik beter niet kan zeggen dat ik gecharmeerd ben van de Suzuki Gladius. Eerst maar leren rijden voordat ik een duurdere fiets koop.

Terug naar de Deauville. Van het rijden kan ik verder wel genieten. Het is dus rustig en voorspelbaar rijden. Wat mij opviel was het gemak waarmee hij de bocht door gaat. Had ik niet verwacht vanwege het formaat en gewicht.

De gasrespons is prima, maar bedeesd. Je zult je geen poep in de broek schrikken als je hem helemaal open trekt. De vermogensafgifte is heel geleidelijk. Wat misschien ook wel te verwachten is met een 2 cilinder.

Qua zithouding ben ik erachter gekomen dat ik toch wat stijfheid voel in mijn onderrug na ongeveer een half uur rijden. Ik moet dan heel bewust mijn rug hol maken. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen. Toch denk ik dat het komt dat de afstand zadel - stuur voor mij persoonlijk te groot is. Hierdoor zit ik dus wat gebogen.

Afgelopen week heb ik de remvloeistof voor vervangen. Was een klusje van niks, viel me heel erg mee.
Ook heb ik het rechter binnenpaneel vervangen. Deze was gebroken bij de bevestiging aan de ruit bovenin.
Ik ben nog van plan om op 1 plekje waar een gaatje in de kuip zit iets met glasvezel mat en epoxy te repareren. De lakstift is daarvoor al binnen.

Dan zit ik nog met een probleempje met de voorrem. Het voorwiel krijg ik met moeite een slag rondgedraaid. De rem loopt daar aan. Is dit normaal? Ik heb wel gecontroleerd of na een stuk rijden de schijf heet wordt, maar dat is niet het geval. Kan misschien geen kwaad of moet hiernaar gekeken worden?

Ander probleempje is de versnelling. Die wil met draaiende motor met geen mogelijkheid in neutraal. Soms lukt het met heel veel geluk wel. Als de motor uit staat, heb ik geen enkel probleem om hem in neutraal te krijgen. Ik las dat meerdere Deauvilles hier last van hebben. Ik moet nog uitzoeken of ik hier iets aan kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat je rem aanloopt is niet goed: als het al moeite kost om het wiel met de hand te draaien, kost dat vermogen.
En wellicht erger: je remblokken slijten als een jekko (verglazen) en zullen dus ook niet goed remmen.
Even uit elkaar halen en remvloeistof (daarna) vervangen.
Als je schijf niet heet wordt (wat ik mij dan niet kan voorstellen), dan valt het best mee.

Over het -in-de-vrij-krijgen- ... ja, bekend.
Even oefenen gewoon.
 
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met neutraal.
Maar goed, mijn Deauville is dan ook geen moter. ;)

Voor wat betreft de Deauville, betrouwbaardere motoren zijn er haast niet lijkt me. In drie jaar tijd zijn de ergste mankementen bij die van mij:
- een bougie die los trilde (eigen schuld);
- een veertje in de richtingaanwijzerschakelaar die los schoot;
- een lekke schokbreker, dat laatste is wel jammer :P

Voor de rest, al bijna 60.000 km met alleen normaal onderhoud.
Inmiddels ruim 98.000 op de teller :W

Oersaai, dat zeker. Maar voor de echte motorfun heb ik nog wel wat anders :)
 
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met neutraal.
Maar goed, mijn Deauville is dan ook geen moter. ;)

Nou, ik vind hem een middenMOTER. En nu probeer ik me uit mijn fout te l*llen. Even opgezocht. Dacht altijd dat de moter de aandrijving van de motor regelt. Blijkt het woord niet eens los te bestaan. En dat voor een ex schoolmeester.
 
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met neutraal.
Maar goed, mijn Deauville is dan ook geen moter. ;)

Voor wat betreft de Deauville, betrouwbaardere motoren zijn er haast niet lijkt me. In drie jaar tijd zijn de ergste mankementen bij die van mij:
- een bougie die los trilde (eigen schuld);
- een veertje in de richtingaanwijzerschakelaar die los schoot;
- een lekke schokbreker, dat laatste is wel jammer :P

Voor de rest, al bijna 60.000 km met alleen normaal onderhoud.
Inmiddels ruim 98.000 op de teller :W

Oersaai, dat zeker. Maar voor de echte motorfun heb ik nog wel wat anders :)


Vorige week is ook mijn demper achter vervangen. Ik ging als een zweefmolen over drempels heen, op zich best aardig. Geeft een Amerikaans gevoel.
Nu dus een nieuwe achterdemper, niet origineel Honda. Was waanzinnig duur. dus een andere, maar wel zo een dat de demper wel te verstellen is. Die was tenminste te betalen.
 
Ander probleempje is de versnelling. Die wil met draaiende motor met geen mogelijkheid in neutraal. Soms lukt het met heel veel geluk wel. Als de motor uit staat, heb ik geen enkel probleem om hem in neutraal te krijgen. Ik las dat meerdere Deauvilles hier last van hebben. Ik moet nog uitzoeken of ik hier iets aan kan doen.
Geen problemen mee. Veel motoren willen lastig in de vrij bij stilstand. wat ik al mijn hele motorleven doe is vanuit de 2 de motor in de vrij zetten nog voordat ik stil sta. Gaat perfect en moeiteloos. waar ik me wel altijd wat aan stoor is de luide "klak" bij opschakelen.
En nog iets anders.
Vanaf dat ik de deauville kocht had deze soms wat last van stotteren/inhouden als ik gas gaf bij laag toerental. Terug naar de dealer. Die heeft er mee proef gereden, van alles nagekeken (zegt hij) en niets kunnen vinden. Het euvel was wel de hele zomer over. Maar afgelopen voorjaar weer aanwezig. Tot op een gegeven moment de motor er na ca. 8 km er helemaal de brui aan gaf en op 1 cilinder ging lopen. Had geen tijd en ruimte om te sleutelen wegens Hongarije plannen. Maar na de vakantie kuip er af en vond meteen een probleem. allemaal vonken op de bougiedop. Dus een nieuwe er op. erg duur, 26,45 euro. Het 1 cilinder lopen was meteen over. Helaas het stotteren/inhouden niet en werd steeds erger. wederom de kuip voor een deel er af en op zondag 2 nieuwe bougies en bougiekabels gehaald en gemonteerd. En wat heerlijk om na al dat geklooi weer stottervrij te kunnen motor rijden. Ik begrijp niet dat een dealer zoiets niet kan vinden. Ik vermoedde zoiets, waarom een professioneel monteur dan niet? Wat rijdt het dan weer heerlijk zonder stress voor het stotteren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan