Honda Deauville Topic

Zojuist stuurverhogers bij de dealer gehaald en gemonteerd. Zo op de eerste zit lijkt het een verbetering. Kijken wat het met de langere ritten doet.

Verder heb ik nog eens goed gekeken naar de bevestigingspunten van de grondplaat. De grondplaat is verstelbaar, dus wellicht gaat 'ie toch nog passen. Alleen ik krijg de twee bouten op de afdekplaat van de motor zelf met geen mogelijkheid los. Er zit geen beweging in en ik ben zelfs bang dat er iets af gaat breken als ik er nog meer kracht op zet. Heeft iemand al eens zelf een topkoffer geplaatst op een NT700V? Zo ja, hoe heeft 'ie dan die twee bouten (sleutel 10) los kunnen krijgen. Het betreft de afdekplaat boven de achterlichten en achter het zadel. Graag advies!

Hmmm, zo te zien hebben er nog maar weinig mensen een topkoffer gemonteerd op een NT700V. En ik krijg die twee bouten met geen mogelijkheid los. Grrrr...
 
Volgens mij lekt m'n blok olie bij de kleppen deksel (ofwel dus de pakking) de achterste cylinder zit aan het laagste punt van de cylinder kleppendeksel onder de olie... in de winter zelf kleppen gesteld zonder vloeibare pakking er tussen te doen weer de deksel erop gedaan kan misschien daaraan liggen, zal dadelijk even langs de dealer rijden aangezien ik het ganze weekend de motor nodig heb (BATA 44 RACE)
 
Dames, Heren,

Ik ben van plan om men ouwe diversion900 om te ruilen voor iets nieuws.
Naast een Vstrom650, een CBF1000A, en een TDM900, komt ook de NT700V in aanmerking.
(jaja een waaier aan verschillende fietsen, I know)
Testritjes zeggen niet zoveel over het irl gebruik (10.000km/jaar woonwerk+toeren, geen duo, geen lange reizen, normale rijstijl)

Zijn er hier Deauville700 eigenaars die ook een diversion900 hebben gehad, en daarom een zinnige vergelijking kunnen maken?

Tnx.
 
Dames, Heren,

Ik ben van plan om men ouwe diversion900 om te ruilen voor iets nieuws.
Naast een Vstrom650, een CBF1000A, en een TDM900, komt ook de NT700V in aanmerking.
(jaja een waaier aan verschillende fietsen, I know)
Testritjes zeggen niet zoveel over het irl gebruik (10.000km/jaar woonwerk+toeren, geen duo, geen lange reizen, normale rijstijl)

Zijn er hier Deauville700 eigenaars die ook een diversion900 hebben gehad, en daarom een zinnige vergelijking kunnen maken?

Tnx.

Nee, wel een xj600 en een Deauville 650, beiden de oudere maar kleinere broertjes :)

Mijn ervaring: de Deauville zit "kleiner" (knieën meer opgetrokken) en meer rechtop dan de XJ / Diversion. Qua "oempfh!" ga je er met de Deauville (ook de 700) op achteruit; de Diversion 900 voelt, vanuit mijn beperkte ervaring (proefritten), veel krachtiger en sneller dan de Deauville.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
Qua prestaties zal de 700 het afleggen tegen een 900 div. Qua verdere rijeigenschappen zal hij het wel winnen. Daarnaast is een groot voordeel dat ABS als optie verkrijgbaar is. Nog een belangrijk punt is het lage benzineverbruik van de NT700V. 1:20 tot 1:22 zijn waarden die de meeste rijders halen.
 
Wie geïnteresseerd is in de digitale handleiding van de Deauville. Schrijf mij even een email en zet erbij voor welke Deauville.

NT650V model 1998
NT650V model 2002
NT700V
Mail naar:
info@honda-deauville.nl
 
Hm ben nog wel opzoek naar een mooie uitlaat voor de deauville ! (NT 650) iemand nog ideen waar er een ligt ?

eventueel ook een rechter kuipdeel ! (bordeaux)

Aan een uitlaat zal niet zo makkelijk te komen zijn. Je hebt RVS vervangingsuitlaten van bv Motad. Als je die bij motad zelf bestelt kost dat momeneel incl verzendkosten ca € 370 voor de complete set dus incl bochten.
 
Dames, Heren,

Ik ben van plan om men ouwe diversion900 om te ruilen voor iets nieuws.
Naast een Vstrom650, een CBF1000A, en een TDM900, komt ook de NT700V in aanmerking.
(jaja een waaier aan verschillende fietsen, I know)
Testritjes zeggen niet zoveel over het irl gebruik (10.000km/jaar woonwerk+toeren, geen duo, geen lange reizen, normale rijstijl)

Zijn er hier Deauville700 eigenaars die ook een diversion900 hebben gehad, en daarom een zinnige vergelijking kunnen maken?

Tnx.
ik kan het vergelijken met TDM900A-Gt die ik nu heb en CBF600SA
Beide zijn veel lichter dan 900div. En rijden allebij veel makkelijker.
Voordeel TDM tov CBF1000 evensterk meer kracht onderin. en veel zuinig. ik rijd 1:21,5 gemiddelde CBf1000 1:16
Ik vindt de TDM wat volwassener moter en staat hoger op zijn poten.

Succes met de keuze
 
Hoi,

ben nieuw op dit forum.
Ik rijd een Deauville 650 uit 2001, dus een type 1998 zonder ABS.

Ik ben nog op zoek naar bredere kofferdeksels, maar ik had al begrepen dat dat erg moeilijk wordt...
Mocht iemand deze nog hebben dan hou ik me natuurlijk aanbevolen. Kleur is niet belangrijk.
De kleur van mijn motor is champagne, maar gelukkig ken ik wel een spuiter die eventuele delen kan bijkleuren...

Groet,
Jeroen.
 
Hoi,

ben nieuw op dit forum.
Ik rijd een Deauville 650 uit 2001, dus een type 1998 zonder ABS.

Ik ben nog op zoek naar bredere kofferdeksels, maar ik had al begrepen dat dat erg moeilijk wordt...
Mocht iemand deze nog hebben dan hou ik me natuurlijk aanbevolen. Kleur is niet belangrijk.
De kleur van mijn motor is champagne, maar gelukkig ken ik wel een spuiter die eventuele delen kan bijkleuren...

Groet,
Jeroen.

Welkom Jeroen. Rijdt lekker he, zo'n Deauville! Heb je al eens op marktplaats.nl gekeken voor die verbreedde kofferdeksels. Want daar worden ze toch wel eens aangeboden.
 
gewoon heel hard trekken als je de uiteinde van het stuur er af hebt gehaald;p

zo lekker gereden in t schwarzwald 1x van de weg geraakt en linkerkap kapot maar wel super gereden
 
Handvaten?????????????????????????????????????????????????
Handvatten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kijk, dit zijn de echte vaten om aan te vatten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Foto-OCEUD3D4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is iedereen nu laveloos omdat we aan mijn vaten hebben gezeten
of zijn er echt geen berichten meer?
 
Vandaag weer heerlijk op de Deauville gereden. Vaten er nog nooit af proberen te halen.
 
Effe gecheckt op reactie's.

Volgens mij is FreBa in een vorig leven leraar geweest.

Zo meteen eerst boodschappen doen. Daarna outfit om te gaan touren. Vanavond effe bij motozoom.nl kijken naar nieuwe handvatten ( zo goed ) en eventueel bestellen. Zodra binnen oude handvatten er af en nieuwe er op. ( Hopelijk handleiding bij nieuwe vatten ).

:]

PS: mochten er spelfouten in staan, dan verneem ik dit graag _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan