Honda Deauville Topic



Deze bochten waren ook helemaal bruin. Zien er nu toch weer goed uit lijkt me.
De foto is nog niets eens heel duidelijk. In werkelijkheid zijn ze veel mooier geworden.

Zo waren ze voordat ik ze gepoetst heb.

upload img
 
Laatst bewerkt:
RVS en ontbinding? hahaha
De bochten van de 650 zijn gewoon verchroomd staal met een binnenbuis
die binnenbuis rot weg zonder dat je het ziet en dan hoor je rammelen binnenin.
De 700 heeft een enkele buis in RVS (geen binnenbuis dus)
Het geel/bruin worden kan je wegpoetsen, regelmatig doen.
Echt chroomglanzend zal je ze nooit krijgen maar wel proper metaal.

Ja dacht ik ook eigenlijk. Hij zei ook dat het geen originele uitlaat was. Zal wel, had geen zin daarover te discussiëren. Volgens mij was het gewoon origineel spul. Maar echt mooi was het idd niet meer.
 
[~[url="https://s33.postimg.cc/8i9vvkpnz/20180521_094222.jpg"]afbeelding~][/url]

Deze bochten waren ook helemaal bruin. Zien er nu toch weer goed uit lijkt me.
De foto is nog niets eens heel duidelijk. In werkelijkheid zijn ze veel mooier geworden.

Zo waren ze voordat ik ze gepoetst heb.

[~[url="https://s33.postimg.cc/e2qyjslkv/bochten.jpg"]afbeelding~][/url]upload img
Ik zie dat je een Maxxis voorband hebt gemonteerd. Hoe bevalt die? Ik heb onlangs een Maxxis achterband laten monteren. Van diverse kanten uiteraard gezeur over deze "goedkope" band. Voor mij doet de band wat de band moet doen en al bijna tot de rand opgeruwd. :)
 
Beste Deauville rijders,

Na het behalen van mijn rijbewijs gisteren een proefrit op een NT700V van 2006 gemaakt. Wat een totaal andere ervaring dan de lesmotor. Dat was een Honda CBF500. Wat is de windbescherming door de kuip lekker zeg.

Wat me wel opviel dat ik bij een snelheid van boven de 105 a 110 km/h een behoorlijke last had van wind geruis op de helm.

Ik ben 1,91m met een binnenbeenlengte van 89cm om jullie een idee te geven van mijn postuur. Op de motor zat een standaard scherm in de hoogste stand gemonteerd.

Wat is de beste optie om dit gebulder weg te nemen? Ik weet dat er andere/hogere ruitjes zijn en opzet stukjes. Maar welke moet je hebben dan?

Als ik tijdens het rijden met een iets kromme rug en ingezakte schouders ging zitten en het hoofd iets naar voren bewoog richting het scherm was het super stil. Maar dat zit natuurlijk niet echt lekker.

Vond de motor lekker sturen en verder een leuke uitstraling hebben.

Wil de motor gaan gebruiken voor woonwerk verkeer. Dat is 50 km enkele reis.

Ik had al wat terug gelezen in het topic maar helaas zijn niet alle foto's meer zichtbaar.

Alvast bedankt voor de tips.


Groet Patrick
 
Beste Deauville rijders,

Na het behalen van mijn rijbewijs gisteren een proefrit op een NT700V van 2006 gemaakt. Wat een totaal andere ervaring dan de lesmotor. Dat was een Honda CBF500. Wat is de windbescherming door de kuip lekker zeg.

Wat me wel opviel dat ik bij een snelheid van boven de 105 a 110 km/h een behoorlijke last had van wind geruis op de helm.

Ik ben 1,91m met een binnenbeenlengte van 89cm om jullie een idee te geven van mijn postuur. Op de motor zat een standaard scherm in de hoogste stand gemonteerd.

Wat is de beste optie om dit gebulder weg te nemen? Ik weet dat er andere/hogere ruitjes zijn en opzet stukjes. Maar welke moet je hebben dan?

Als ik tijdens het rijden met een iets kromme rug en ingezakte schouders ging zitten en het hoofd iets naar voren bewoog richting het scherm was het super stil. Maar dat zit natuurlijk niet echt lekker.

Vond de motor lekker sturen en verder een leuke uitstraling hebben.

Wil de motor gaan gebruiken voor woonwerk verkeer. Dat is 50 km enkele reis.

Ik had al wat terug gelezen in het topic maar helaas zijn niet alle foto's meer zichtbaar.

Alvast bedankt voor de tips.


Groet Patrick
Als eerste zou ik goede gehoorbescherming aanschaffen. Voor rond de 100 euro heb je op maat gemaakte dopjes voor in je helm. zitten in mijn geval prettiger dan die goedkope schuimpjes.
Ik ben ook 190 cm en had ook veel gebulder op mijn helm. Ik heb 3 jaar geleden een scherm gekocht in Engeland via DreamScreen. Dat scherm is 12 cm hoger en iets breder. Bovendien heeft het een kromming bovenop. Hou er wel rekening mee dat je niet alles kunt voorkomen. Als de wind meer van de zijkant komt heb je evengoed last, hoe hoog het scherm ook is.
 
Hoi Jelle Jawa,


Gehoorbescherming heb ik. Autoplastieken geheel op maat. Had ze niet ingedaan om de motor meer te ervaren. Evengoed bedankt voor de tip daarover. Het zal zeker wat lawaai verminderen.


Ik ga eens kijken bij Dreamscreen in Engeland. Klinkt al een stuk beter met 12 cm hoger en wat breder. Ik begrijp dat je niet alles kunt weghalen maar dat wat je wel weg krijgt is mee genomen toch? Scheelt toch een aanslag op je oren.

Nog meer tips zijn altijd welkom.

Bedankt.

PS: Heb je een linkje van het betreffende scherm? Ik ben aan het googlen maar kan het niet goed vinden. ;(
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jelle Jawa,


Gehoorbescherming heb ik. Autoplastieken geheel op maat. Had ze niet ingedaan om de motor meer te ervaren. Evengoed bedankt voor de tip daarover. Het zal zeker wat lawaai verminderen.


Ik ga eens kijken bij Dreamscreen in Engeland. Klinkt al een stuk beter met 12 cm hoger en wat breder. Ik begrijp dat je niet alles kunt weghalen maar dat wat je wel weg krijgt is mee genomen toch? Scheelt toch een aanslag op je oren.

Nog meer tips zijn altijd welkom.

Bedankt.

PS: Heb je een linkje van het betreffende scherm? Ik ben aan het googlen maar kan het niet goed vinden. ;(
Patrick. Ik heb geen webadres. Vond hem destijds op Ebay. Heb hem toen benaderd via de mail. contactdreamscreen@yahoo.co.uk Ik heb toen 108 euro betaald incl. het verzenden. Maar dat was begin 2015. Gewoon mail zenden en vragen om meer info en foto's. De kwaliteit van de mijne is prima. Het screen is 12 cm hoger en 6 cm breder aan de voet.
 
@Patrick. Ja, dat is hetzelfde scherm. Ik heb het nooit op de hoogste stand, want dan kan ik er niet meer over heen kijken. En kijk ik net door de gebogen rand.
 
Ik zie dat je een Maxxis voorband hebt gemonteerd. Hoe bevalt die? Ik heb onlangs een Maxxis achterband laten monteren. Van diverse kanten uiteraard gezeur over deze "goedkope" band. Voor mij doet de band wat de band moet doen en al bijna tot de rand opgeruwd. :)

Ja????

Ik rij er nu al een paar maanden mee. eigenlijk geen gekke dingen ervaren.
Dus ook bij mij, voldoen ze prima.
Toen ik deze motor een paar maanden geleden kocht ( van 2007 ) zaten de originele fabrieks banden er nog op.
Dus die banden zaten er al 11 jaar op.
Ze waren nog niet versleten.
De deauvile had echte 7500 km gelopen.
De banden waren echter kei hard en uitgedroogd, dus maar gelijk vervangen.
De motorzaak had deze nog liggen daarom heb ik deze maxis banden gepakt.
Puur omdat ik geen zin had om te wachten. De prijs scheeld niet zo heel veel.

De volgende worden toch weer van bridgestone motorbanden bt serie.
Bridgestone banden hebben toch mijn voorkeur.
Ik hoop echter dat, dat nog heel wat kilomters duurt.

Norbert
 
Ik erger me al lange tijd aan het gegier van mijn motor. Met name als ik gas dicht doe. Het is niet echt luid of zo. Maar ik hoor het telkens en heb geen flauw idee wat het kan zijn. Ik denk aan de aandrijflijn of zoiets. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben. De Deauville rijdt verder prima.
 
De Deauville´s hebben wel een eigen geluidje. bij mij hoor ik ook de cardanas of versnellingsbak als ik het gas los laat. de vorouge had dat ook dus ga ervan uit dat het zo´n eigen geluidje is.
welke rpvincie woon je?
Als het in de buurt is zou ik kunnen luisteren.
ik woon in Limburg
 
Ik moet zeggen dat ik praktisch geen vermogen verschil merk hoor. Ben zelf al niet 1 van de lichste (122kilo) en laatst met een bijna even zware collega ff naar Berg en Dal gereden via de dijk vanaf Veenendaal maar dat viel mij dus 100% mee. Je erkt wel iets maar mijn top was het zelfde...en ik ben nou niet een rustige rijder hoor, ik houd van opschieten vandaar dus een motor :)

Helaas gistern wel een vette boete ontvangen....geflitst bij B'veld s'avonds om 21:15....41 KM te hard...ik reed dus 161 .....€243,= Sjagerijnig geld maar ja..eigen schuld. Misschien maar goed dat ik niet harder kan, hahahaha ;)

goeje auwe teijt.
 
Wees blij dat je niet met een Pan-European rondrijdt, continu op een fluitketel zitten is echt niet leuk LOL mijn Deauville 700 heeft ook zo zijn bijgeluiden, daar ben ik al lang aangewend geraakt en gezien de bombproof reputatie van die bike zou ik me niet te veel zorgen maken, enkel zorgen dat het oliepeil van motor en cardan OK is en de oliën op tijd ververst worden ;-))
 
Laatst bewerkt:
De Deauville´s hebben wel een eigen geluidje. bij mij hoor ik ook de cardanas of versnellingsbak als ik het gas los laat. de vorouge had dat ook dus ga ervan uit dat het zo´n eigen geluidje is.
welke rpvincie woon je?
Als het in de buurt is zou ik kunnen luisteren.
ik woon in Limburg
Jelle is tegenwoordig een soort van exotische naam die je overal in NL hoort. Maar ik kom inderdaad uit Friesland. Maar woon al weer 12 jaar in Noord Holland en hopelijk over 10 jaar in Hongarije.
Mijn vorige was een 650 en die had ook geluiden. En deze gebruikt gekocht, maar altijd geluidjes aanwezig. En inderdaad ff op een andere Deauville rijden zou een mooie oplossing zijn om te vergelijken. Het is een soort van licht gejammer als ik het gas los laat.
 
Beste,

Ik zal me hier nog even netjes voorstellen. (Zag dat ik dat niet gedaan had hier. '( )

Ik ben Patrick en kom uit Noord Holland.
37 jaar en nu sinds een maand in het bezit van Rijbewijs A.

Na wat proefritjes gemaakt te hebben op een paar verschillende motoren toch hier terecht gekomen. Ik ben het rijbewijs gaan halen om woonwerk verkeer te gaan doen.

Sinds vrijdag avond mag ik me eigenaar noemen van een Honda NT700VA Deauville uit 2006.

Behoorlijk compleet uitgevoerd met de brede kofferdeksels (originele bijgeleverd), Onderkuip in kleur, grote topkoffer in kleur, Garmin Zumo 660 en binnentassen. Tevens voorzien van een versnellingsindicator en een hoog scherm.

De eerste 125km reeds erop gereden. Wat een fijne motor om mee te rijden :) :] :] . Lekker uit de wind, hoewel lekker? Vandaag best zweten met dat lekkere zonnetje *D .

full


full


@JelleJawa: Nog bedankt voor de tips over het verhoogde scherm. Hij zit er al op bij deze motor. Hij is wel iets ingekort door de vorige eigenaar maar kan prima uit de wind zitten. :t
 
Laatst bewerkt:
Beste allen, mijn naam is Michel Verbruggen. Trouwe scooterrijder, maar vanaf 4 augustus zal ook ik op een Deauville gaan rijden. Een exemplaar uit 2012 met 18k op de teller. Het is een zwarte, ik hoop dat de motor wel een beetje kleurvast is. Verder zitten er allerlei opties op. Met 1.93 heb ik waarschijnlijk wel een hoog scherm op. Het liefst kijk ik de het scherm heen, zal dus een hoog scherm moeten aanschaffen. Voldoet het hierboven voorgeschreven scherm, of heb ik een nog hoger scherm nodig of is het denkbaar om zo'n los schermpje op de originele scherm te monteren. Alvast bedankt en ik volg vanaf nu dit forum. Gr. Michel
 
Beste allen, mijn naam is Michel Verbruggen. Trouwe scooterrijder, maar vanaf 4 augustus zal ook ik op een Deauville gaan rijden. Een exemplaar uit 2012 met 18k op de teller. Het is een zwarte, ik hoop dat de motor wel een beetje kleurvast is. Verder zitten er allerlei opties op. Met 1.93 heb ik waarschijnlijk wel een hoog scherm op. Het liefst kijk ik de het scherm heen, zal dus een hoog scherm moeten aanschaffen. Voldoet het hierboven voorgeschreven scherm, of heb ik een nog hoger scherm nodig of is het denkbaar om zo'n los schermpje op de originele scherm te monteren. Alvast bedankt en ik volg vanaf nu dit forum. Gr. Michel
Ik wil absoluut niet door een scherm heen kijken. Heb het dus wat lager gezet omdat het vrij hoog is. Het bovendeel van het scherm is gebogen voor een betere wind geleiding. Door dat stuk heen kijken is niet prettig omdat je zicht wordt vervormd door de buiging.
 
Ok, bedankt voor de tip. Ik heb alleen ervaring door een recht scherm heen te kijken. Wie kan mij een hoog recht scherm aanraden of gewoon maar bij andere Deauville rijders uitproberen?
 
Ok, bedankt voor de tip. Ik heb alleen ervaring door een recht scherm heen te kijken. Wie kan mij een hoog recht scherm aanraden of gewoon maar bij andere Deauville rijders uitproberen?
Als je in de buurt van Schagen woont mag je wat mij betreft komen proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan