het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volg nu een tijdje dit topic maar vraag me af waarom het zo inactief is?

Anyway; ik mag me nu ook een tiger eigenaar noemen :-D

[afbeelding]

Van de week opgehaald, een witte SE uit 2012.

//happyy
Gefeliciteerd, mooi motort en lekkuh bier op achtergrond. Alleen die spanbanden op stuur uiteinden? Is dat goed gegaan? Stuur trek je zo uit zijn verband.....
 
Gefeliciteerd, mooi motort en lekkuh bier op achtergrond. Alleen die spanbanden op stuur uiteinden? Is dat goed gegaan? Stuur trek je zo uit zijn verband.....

spanband-met-tankbescherming.jpg


Werkt perfect
 
Hier is het anders dan bij de Tiger. Stuur van tiger is één geheel en niet meer dan een buis. Vraagt gewoon dus wel even wat oplettendheid want met te strak spanband trek je stuur zo krom. Mijn voorkeur is om de spanbanden om de kroonplaat of vorkpoten te doen. Maar is natuurlijk ieder zijn keus.
 
Hallo (bijna) Allemaal,

Ik heb onlangs mijn Bandit 1200 verkocht en heb een selectie gemaakt, wat uit komt/kwam op FZ1 fazer, cbf1000F en Triumph Sprint ST 1050.
Nu heb ik gisteren proef gereden op de ST, en moet zeggen dat het toch wel een heerlijk blok is , maar mijn zithouding was niet wat ik wil hebben B|
Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusssssssssssssss, komt de Tiger 1050 duidelijk in het vizier.
Ik weet dat hij sinds 2007 op de markt is.

Wat zijn de belangrijkste op- en aanmerkingen voor wat betreft motor, vering, banden..................... noem maar op.

Zijn er bijv. nog updates geweest m.b.t. de vering o.i.d :? :?

Laat maar ff horen.
Ik heb nog niet op de FZ1 of CBF 1000 F (>'10) gereden :/
 
Als ik dat lijstje zo bekijk heb jij iets met fietsen die af fabriek op "budgetvering" staan :+

Maar dat geeft niets, dat is allemaal perfect te verhelpen *D
 
Omdat het hier al een tijdje stil is.
Www.pezzeiboyz.nl klik op item foto's en zie onze trip naar en in de Pyreneeën.
:] :] :} :} :W :W
 
Omdat het hier al een tijdje stil is.
Www.pezzeiboyz.nl klik op item foto's en zie onze trip naar en in de Pyreneeën.
:] :] :} :} :W :W

Zijn de "kale bergen " een deel van de Picos ?? :?
Hebben jullie "toevallig" ook de C-13 gehad ? :?
Echt een geweldige weg, een van de geweldigste wat uitzichten en asfalt betreft *O* *O*
 
En nóg een "nieuwe" Tiger berijder hier :Y *O*
'09, 29k gelopen, met spatbordverlenger vóór, Hyperpro vóór en achter, middenbok en handvatverwarming *O*
O ja, en zijkoffer set, :Y uiteraard incl. ophangbeugels |(

full
 
Laatst bewerkt:
Heb je eigenlijk ook een andere passagiersbeugel er bij ?
 
Heb je eigenlijk ook een andere passagiersbeugel er bij ?

Yep, die zit er ook bij :Y *O*

Nog ff een vraagje over het ruitje.
Ik weet niet of jullie zo kunnen zien of er een originele ruit op zit, maar als ik een beetje hoger/rechter op ga zitten is de turbulentie (bijna) helemaal weg *O*

Dus een lagere ruit zou waarschijnlijk een hoop verschil maken.
De huidige ruit is vanaf de onderzijde gemeten 38 cm hoog.
 
Ik kan me herinneren dat moto73 de triumph explorer 1200 een duurtest heeft gedaan op deze motor. Kan het alleen nergens terug vinden. Of was het een ander blad?
 
Yep, die zit er ook bij :Y *O*

Nog ff een vraagje over het ruitje.
Ik weet niet of jullie zo kunnen zien of er een originele ruit op zit, maar als ik een beetje hoger/rechter op ga zitten is de turbulentie (bijna) helemaal weg *O*

Dus een lagere ruit zou waarschijnlijk een hoop verschil maken.
De huidige ruit is vanaf de onderzijde gemeten 38 cm hoog.

Herkenbaar probleem..... :+

Ik heb, zoals meerdere mensen hier, ook een beetje zitten stoeien met de hoogte van de ruit.
Toen ik mijn Tiger kocht zat er een originele verhoogde "toornig" ruit op, maar ook ik had nog steeds last van turbulentie om de helm. Toen de normale originele ruit gemonteerd die ik er ook bij gekregen had.... Nog steeds turbulentie.....
Toen via marktplaats hier in de buurt het zogenaamde "sport ruitje" van MRA gekocht om te proberen. Je kunt dit amper een ruitje noemen :+ . Turbulentie is weg, maar je hebt ook helemaal geen windbescherming meer...... :')
Ik heb toen even mogen proefrijden met de ruit van MRA met "spoiler" ( Twinbrother van dit forum was zo vriendelijk om deze gelegenheid te bieden, nogmaals hartstikke bedankt !!! :} ).
Dit kwam al meer in de richting, maar had nog steeds mij twijfels.
Toen via dit forum in contact gekomen met iemand die 2 ruiten te koop had. 1 "touring" van Puig. Een enorme ruit. Nier echt mooi vind ik, maar ik wilde het wel even proberen. Daarnaast had hij nog een ruitje te koop, wat enigszins op het "sportruitje" van Triumph leek, maar dan met een "bubbel" . Die was van het merk Thunderbike, uit Nieuw Zeeland....
Ik ging in eerste instantie voor die grote "puig" ruit, maar ook dat was het niet helemaal.....
Omdat ik er toen toch was maar even gereden met dan andere ruitje....
Niet te geloven , maar voor mij was die precies goed..... *O*
De wind komt nu precies op mijn nek, dus onder mijn helm, maar toch houdt het de winddruk van mijn schouders......
Er zijn denk ik veel factoren die meespelen bij de keuze van een goede ruit. Je lengte (mijn lengte 1.85), breedte, zithouding, wat vind je acceptabel.......
Het heeft voor mij aardig wat tijd gekost om een goede ruit te vinden, maar ben nu wel heel tevreden....


http://www.thunderbike.co.nz/spi/tbike_TIG

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn originele ruit is idd 38 cm.
De Triumph verhoogde ruit is 40,5 cm
De MRA "sportruit" is 27 cm....

De hoogte van die "thunderbike" heb ik zo niet bij de hand, maar als je echt nieuwsgierig bent kan ik die wel een keer opmeten... Ik schat dat die zo'n 33 cm is, maar die heeft dus wel die "bubble"
 
Laatst bewerkt:
Herkenbaar probleem..... :+

Ik heb, zoals meerdere mensen hier, ook een beetje zitten stoeien met de hoogte van de ruit.
Toen ik mijn Tiger kocht zat er een originele verhoogde "toornig" ruit op, maar ook ik had nog steeds last van turbulentie om de helm. Toen de normale originele ruit gemonteerd die ik er ook bij gekregen had.... Nog steeds turbulentie.....
Toen via marktplaats hier in de buurt het zogenaamde "sport ruitje" van MRA gekocht om te proberen. Je kunt dit amper een ruitje noemen :+ . Turbulentie is weg, maar je hebt ook helemaal geen windbescherming meer...... :')
Ik heb toen even mogen proefrijden met de ruit van MRA met "spoiler" ( Twinbrother van dit forum was zo vriendelijk om deze gelegenheid te bieden, nogmaals hartstikke bedankt !!! :} ).
Dit kwam al meer in de richting, maar had nog steeds mij twijfels.
Toen via dit forum in contact gekomen met iemand die 2 ruiten te koop had. 1 "toornig" van Puig. Een enorme ruit. Nier echt mooi vind ik, maar ik wilde het wel even proberen. Daarnaast had hij nog een ruitje te koop, wat enigszins op het "sportruitje" van Triumph leek, maar dan met een "bubbel" . Die was van het merk Thunderbike, uit Nieuw Zeeland....
Ik ging in eerste instantie voor die grote "puig" ruit, maar ook dat was het niet helemaal.....
Omdat ik er toen toch was maar even gereden met dan andere ruitje....
Niet te geloven , maar voor mij was die precies goed..... *O*
De wind komt nu precies op mijn nek, dus onder mijn helm, maar toch houdt het de winddruk van mijn schouders......
Er zijn denk ik veel factoren die meespelen bij de keuze van een goede ruit. Je lengte (mijn lengte 1.85), breedte, zithouding, wat vind je acceptabel.......
Het heeft voor mij aardig wat tijd gekost om een goede ruit te vinden, maar ben nu wel heel tevreden....


http://www.thunderbike.co.nz/spi/tbike_TIG

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn originele ruit is idd 38 cm.
De Triumph verhoogde ruit is 40,5 cm
De MRA "sportruit" is 27 cm....

De hoogte van die "thunderbike" heb ik zo niet bij de hand, maar als je echt nieuwsgierig bent kan ik die wel een keer opmeten... Ik schat dat die zo'n 33 cm is, maar die heeft dus wel die "bubble"

Nou *jd, aan zo'n reactie heb ik tenminste wat :} :}
Ik ben 1.84, dus dat moet behoorlijk overeen komen denk ik zo :Y
Ik ben dus wel nieuwsgierig, dus als je wil....... :}
ik zal eens even kijken op hun site :}
 
Dit ruitje werkt voor mij prima:

10513530_842713855740186_6884200450940935732_n.jpg


Vooral dat opzet-stukje werkt top.
Maar ik zou niet weten welk merk het is, dus je hebt misschien niet veel aan mijn info :$
 
Voor de liefhebber, heb ik nog de complete, zwarte, zij-kofferset te koop voor de Tiger 1050, '07 -'13
Ik rij 95 % van de tijd toch zonder koffers, en indien ik een koffer nodig heb, zal ik een topkoffer erop gaan zetten
full
 
Voor de liefhebber, heb ik nog de complete, zwarte, zij-kofferset te koop voor de Tiger 1050, '07 -'13
Ik rij 95 % van de tijd toch zonder koffers, en indien ik een koffer nodig heb, zal ik een topkoffer erop gaan zetten[afbeelding]


Meer foto's op Marktplaats.
Zoals je wellicht weet, zijn de zwarte zijpanelen, indien gewenst, te vervangen door andere met ook originele Triumph kleuren.
Deze zijn los verkrijgbaar. *O*

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...6ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&orderSource=SYI
 
Laatst bewerkt:
Dit ruitje werkt voor mij prima:

[afbeelding]

Vooral dat opzet-stukje werkt top.
Maar ik zou niet weten welk merk het is, dus je hebt misschien niet veel aan mijn info :$


Dit is volgens mij dus zo'n MRA ruit met spoiler....... :Y
Ik dacht dat 1 van de Pezzelboys (Robse ??) ook met dit type rond rijdt....
 
Laatst bewerkt:
Dit is volgens mij dus zo'n MRA ruit met spoiler....... :Y
Ik dacht dat 1 van de Pezzelboys (Robse ??) ook met dit type rond rijdt....

Yep, helemaal goed. Maar om nou te zeggen dat dit ruitje nou zo goed bevalt..... :?
Ben behoorlijk aan het verstellen geweest met het spoilertje. Echter ga ik ook maar iets op de stepjes staan (meer uitrekken dan me oprichten) dan merk ik dat er minder turbulentie is. Ik zou dus eigenlijk beter af zijn met een iets lager ruitje. Wellicht dus dat bubble ruitje.
 
Ik heb de double bubble short van zero gravity. Net iets lager dan het originele ruitje (2-3 cm) en dat is net genoeg om de windstroom tegen de onderzijde van m'n helm kwijt te zijn en toch nogenigszins beschermd te zitten. Bevalt mij goed.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan