het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft een van jullie ervaring met een Givi topkoffer op de 1050? Ik heb de koffer nog van mijn oude 900 en ben op zoek gegaan naar een bevestigingsplaat. Wat ik op internet kan vinden blijkt deze niet in combinatie met de zijkofferhouders te kunnen :?
 
Bij mij komt er zaterdag een nieuwe set Angel GT's onder :Y Voor de eerste keer. Afgelopen reis in Tsjechië mijn achterband (MPR3) kapot gereden op een spijker, en voorband is gewoon versleten.

Toen ik mijn PR1 lek had gereden in Italië heb ik de PR3 laten monteren. Man man, wat is die band me tegen gevallen.
Twijfel nu aan Angel GT en Bridgestone's T3. Bridgestone is me altijd goed bevallen dus neig daar meer naar toe.
Voor mijn trip (sept.) door Pyreneeën van Frankrijk naar Spanje moet er nieuw rubber op.
 
Waarom viel de MPR3 je tegen? Ik moet zeggen dat ik ook niet echt vertrouwen erin heb, maar dat kan komen omdat ik ermee onderuit ben gegaan door onverklaarbare reden tijdens m'n proefrit met de Tiger. Volgens mij zit dat dus tegen m'n oren maar jij vindt ze ze ook tegenvallen? Wel vreemd, want over de MPR2 was ik altijd enorm te spreken. Ik heb wel 6 van die setjes versleten denk ik ;) Laat wel horen hoe de Angel's bevallen.

Binnenkort overigens leuke dingetjes uithalen met m'n Tiger: heb een gebruikte OEM bellypan gescored via Marktplaats, die ga ik oranje spuiten, dus in kleur met de motor :) Verder komen er LED stripjes in de "ventilatiegaatjes" onder de koplamp, vond ik wel leuk idee. Dit idee:

2n4leb.jpg


En ik ga samen met een andere Tiger rijder de Retrofitlab Xenon kit inbouwen. Hoop werk, maar het resultaat moet wel mooi zijn: Xenon daglicht op beide lampen én Xenon groot licht op beide lampen in andere projectors.
 
Laatst bewerkt:
Waarom viel de MPR3 je tegen?.

De band zet zich nog al snel opzij als je een scherpe(haarspeld) bocht strak inzet of snel het gas erop zet.
Dat zorgt voor een schrikmomentje, je weet het ..maar toch elke keer......
Komt tevens bij dat de band in mijn beleving nog al eens wil "doorvallen" uiteindelijk niet zo heel spannend hier in NL maar Pinksterweekend weer even in teutoburgerwald geweest.
Dalen, stijgen, in de bochten en ja hoor daar gingen we weer.

Een 2e Tiger 1050 had met mij dezelfde ervaring vorig jaar in de Dolomieten met de MPR3 maar heeft nu de Conti Evo 2 en dat bevalt hem nu veel beter.
Blijkt trouwens dat de meeste ervaringen met de MPR2 beter zijn dan de MPR3.
Zou je zeggen neem dan ook de Conti, maar als gezegd heb ik meer vertrouwen in de voor mij altijd goed bevallen Bridgestone's.

Maar voor ieder geldt zijn eigen beleving, zoveel mensen zoveel wensen.
En het zijn natuurlijk niet alleen je banden hè, denk ook aan vering, belading, duopassagier en de bandenspanning zelf.
 
De band zet zich nog al snel opzij als je een scherpe(haarspeld) bocht strak inzet of snel het gas erop zet.
Dat zorgt voor een schrikmomentje, je weet het ..maar toch elke keer......
Komt tevens bij dat de band in mijn beleving nog al eens wil "doorvallen" uiteindelijk niet zo heel spannend hier in NL maar Pinksterweekend weer even in teutoburgerwald geweest.
Dalen, stijgen, in de bochten en ja hoor daar gingen we weer.
Ja! Precies dat! Enne.. Vering zal het niet aan liggen, Wilbers shock achter, Hyperpro voor :)
 
Heerlijk hoor de GT's, wel even wennen. Maar sowieso bij snelweggebruik voelen ze veel comfortabeler dan de MPR3's, alsof je zweeft ;) Verder nog niet echt getest. Op lage snelweg manouvreren door de stad bijv. voelde in het begin wel even "vaag". Alsof de voorkant "zwaarder" stuurt.
 
Zo, even goed getest en niets dan lof. Schaamrandjes al weg en ook kneedown geen probleem O-)

Geven veel vertrouwen en sturen lekker neutraal. Nu nog wachten op de eerste regenbui..
 
Heeft een van jullie ervaring met een Givi topkoffer op de 1050? Ik heb de koffer nog van mijn oude 900 en ben op zoek gegaan naar een bevestigingsplaat. Wat ik op internet kan vinden blijkt deze niet in combinatie met de zijkofferhouders te kunnen :?

Heb je zijkoffers van triumph zelf?
Want volgens deze link moet je juist de Givi zijkofferrek combineren met een topkofferrek.

http://www.motorcorner.nl/zijkofferrek-triumph-tiger-1050-van-givi-voor-monokey-koffer
 
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje.

Mijn oom stopt met motorrijden, nu is het mogelijk dat ik zijn motor voor hem verkoop.

Het gaat om een triumph tiger 1050 uit 2011, zonder(!) ABS.
De motor heeft 11950 kilometer gelopen en is op een middenbok na volledig origineel.
Onderhoudshistorie is bekend.

IMAG1425_zpsgibrreit.jpg


Wat zou deze motor ongeveer waard zijn als particuliere verkoop? Ik kan niet veel vergelijkbaars vinden, ivm abs.

Alvast bedankt.

Groeten, Cas
 
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje.

Mijn oom stopt met motorrijden, nu is het mogelijk dat ik zijn motor voor hem verkoop.

Het gaat om een triumph tiger 1050 uit 2011, zonder(!) ABS.
De motor heeft 11950 kilometer gelopen en is op een middenbok na volledig origineel.
Onderhoudshistorie is bekend.

[afbeelding]

Wat zou deze motor ongeveer waard zijn als particuliere verkoop? Ik kan niet veel vergelijkbaars vinden, ivm abs.

Alvast bedankt.

Groeten, Cas
Als ik zou moeten gokken, rond 8500 á 9000. Dit gezien de lage km-stand.
 
Ik denk dat ie met 8500 echt wel in z'n handjes mag knijpen, 7500 lijkt mij persoonlijk niet onrealistisch. Zoals je zegt, geen ABS. Als ik even naar mezelf zou kijken: als er dan toch een flink bedrag betaald moet worden dan maar even doorzoeken naar een exemplaar met ABS. Of met kofferset. Of beide :9~ .

Dat het een jonge motor is zou voor mij net even wat minder uit maken, een '09 met minder dan 20 dkm is serieuze concurrentie. En vergeet niet, de prijzen op b.v. Marktplaats zijn vraagprijzen, de gaande prijs kan daar rustig 500-1000 euro onder liggen. Want zoals vaker gezegd: de motoren die je op mp ziet zijn niet verkocht, in principe dus te duur. Een motor die echt een goede prijs heeft staat er niet lang, die is in 1-2 weken naar een nieuw baasje.
 
Bedankt voor de reacties heren.

De motor is vanaf nu te koop, totdat die verkocht is mag ik ermee rond rijden. Zou niet veel zijn maar vind het wel weer leuk.
Aan de zithouding zou ik wel kunnen wennen! :)
 
Vandaag de nieuw rubber laten monteren. Michelin Pilot Road 3 eraf (bevielen me echt niet :N ) nu de Continental Road attack 2 Evo eronder.
Heb momenteel nog te weinig gereden :] om een vergelijk te maken. Nieuwe banden zijn altijd fijn in begin, dus nog maar even afwachten. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan