het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Tigeraars,

Een vraag.

Normaal hang ik hier rond in het street triple topic. Maar nu ben ik van plan een tiger erbij aan te schaffen. Ik heb een exemplaar uit 1999 met 70.000 km op het oog. Dus met het 885i blok.
Deze: http://link.marktplaats.nl/m850016566

Ziet er goed uit maar wat ik vreemd vind is dat er al een nokkenas is vervangen. En de 2de versnelling. Met name die nokkenas vind ik vreemd. dat zou toch nog lang niet nodig moeten zijn met zo'n km stand. (weet niet of het de in- of uitlaat nokkenas is die vervangen is)

Wat denken jullie? laten staan? of...

bvd
 
Beste Tigeraars,

Een vraag.

Normaal hang ik hier rond in het street triple topic. Maar nu ben ik van plan een tiger erbij aan te schaffen. Ik heb een exemplaar uit 1999 met 70.000 km op het oog. Dus met het 885i blok.
Deze: http://link.marktplaats.nl/m850016566

Ziet er goed uit maar wat ik vreemd vind is dat er al een nokkenas is vervangen. En de 2de versnelling. Met name die nokkenas vind ik vreemd. dat zou toch nog lang niet nodig moeten zijn met zo'n km stand. (weet niet of het de in- of uitlaat nokkenas is die vervangen is)

Wat denken jullie? laten staan? of...

bvd

Het zou kunnen dat 1 vd 2 noodzakelijk was, bijv de versnellingsbak vanwege (2e) versnelling(en) en ze de nokkenas hebben meegenomen omdat die slijtage vertoonde tijdens klepspelingscontrole of klepstellen ?

Ken het type niet qua onderhoud, maar misschien gewoon eens een mailtje aan wagen naar de verkoper en of het mogelijk e.e.a na te vragen bij desbetreffende motorzaak.
 
inmiddels heeft de verkoper contact gehad met zijn vader, van wie de motor was en nu blijkt dat de nokkenas niet vervangen is!! Het blok is wel uitelkaar geweest omdat er een stukje van het 2de versnellings tandwiel afgebroken was. hmmmm

@edit ook contact gehad met de zaak waar de motor in onderhoud was. Nokkenas is helemaal niet vervangen! twee tandwielen wel.

@edit2; en dus maar gekocht; eerste indruk zeer comfortabel; zeker in vergelijk met mijn street triple r.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat een vreselijke turbulentie; er zat een wat korter dan het origineel ruitje op. Die heb ik acuut afgeschroefd. Dat scheelt een stuk.

Iemand hier nog een origineel ruitje liggen? Te koop of ruilen met mijn kortere zwarte ruitje?
 
Ik heb gisteren een paar honderd km snelweg geblazen (naar de Intermot in Keulen geweest), had daarvoor het originele scherm terug op de 955i gezet. Qua windbescherming prima voor een nette 130 km kruissnelheid, maar de herrie rond m'n helm :X

Gaat tot ik een keer een sportscherm kan vinden toch echt weer de korte afgezaagde ruit terug. Met sponsje tussen kuip en scherm, met dat gat afgesloten geeft minder turbulentie :)
 
Ik heb gisteren een paar honderd km snelweg geblazen (naar de Intermot in Keulen geweest), had daarvoor het originele scherm terug op de 955i gezet. Qua windbescherming prima voor een nette 130 km kruissnelheid, maar de herrie rond m'n helm :X

Gaat tot ik een keer een sportscherm kan vinden toch echt weer de korte afgezaagde ruit terug. Met sponsje tussen kuip en scherm, met dat gat afgesloten geeft minder turbulentie :)

Ok duidelijk, origineel scherm is het dus ook niet....

En een origineel scherm met zo'n opzet stukje er nog boven; is dat wat?
 
De Girlie is natuurlijk een ander model dan de Steamer. Gaat erom dat je met de helm in schone lucht wil zitten. Dat gaat het beste door een ENORME ruit te gebruiken of juist GEEN ruit.

Elke motor trekt turbulentie, het slechtste wat je kunt hebben is imho die turbulentie vol op de helm. Klein of geen schermpje is turbulentie op je lijf, bij een goede helm is schone lucht op de helm prima uit te houden. Nadeel is minder windbescherming. Bij een hoge smalle ruit krijg je turbulentie van opzij, ook niet ideaal. Je hebt dan een wat hogere bredere ruit nodig, en de hoek die de ruit maakt heeft ook nog invloed! En je eigen lengte natuurlijk...

Kortom, complex geheel. De Pan 1100 die ik heb gehad zat met oem scherm perfect als m'n zoon achterop zat, solo was net niet perfect. Met hogere ruit ging solo prima, maar als ik zo'n hoog ding zou willen dan ook maar meteen een dakje zodat ik bij stil staan niet nat regen. En iets opzij om de tocht weg te houden. Kan ook meteen wat verwarming of koelte geregeld worden. En oh ja, doe maar 2 wielen extra voor de stabiliteit als we dan toch bezig zijn :+
 
Krijg vandaag mijn vervangings demperlaag van SenC project titaniumdemper.
Ik plaats deze op marktplaats bij motor onderdelen ander merk.
Ik heb nu reeds de zwarte uitvoering gemonteerd staat beter bij een witte tigersport.
Zgan ik vraag er 250,- euro tjes voor so watch oud on marketplace!
 
Met geen mogelijkheid (althans niet zonder hernia) krijg ik mijn Tiger op de middenbok. Ik zou niet weten wat ik niet goed doe. Is dit normaal? Is echt niet m'n eerste motor met middenbok.
 
mm, de link werkt niet helemaal door de , erin. Met wat geluk werkt dit zelfs zonder de hele link te knippen en plakken: Why do they call them....

Opbokken: de mijne ('05 955i) is ook een crime. Met belading is het niet te doen, moet ik m'n reisgenoot vragen om 'm even naar achteren te trekken :X

Thuis leg ik een dunne multiplex plaat onder de bok zodat de vloer niet beschadigt. Dat helpt ook niet met opbokken. Paar weken geleden een dikkere plaat er achter gelegd zodat het achterwiel al een cm hoger staat. Werkt verbluffend goed :)
 
ah, tieten; dat vermoedde ik al een beetje...

ok goede tip plank onder het achterwiel; ga ik proberen
 
nu ik toch bezig ben: ik heb vage vermoeden dat m'n tiger wat verlaagd is. (ik herinner me dat jaren geleden eens even gezeten had op een tiger en dat ik hem erg hoog vond; mijn tiger voelt helemaal niet hoog; kan met 2 voeten zo goed als plat op de grond). Vind het verder prima zo maar vraag me af of de vorkpoten nu net zoveel zijn doorgestoken? Dus wil ik weten hoeveel hij verlaagd is. Dus moet hij even terug op volle hoogte. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat verlagen kan door de excentrische ketting versteller om te draaien? (kan het niet terug vinden) Is dat zo? Hoe werkt dat? Of is verlaging alleen mogelijk door kortere veer oid?

En net nieuwe vorkpootrubbers binnen gekregen; zal kijken of ik die er dit weekend er op kan krijgen. Die zaten er nl niet meer op.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik ben aant rond kijken voor een tiger en nu zag ik een mooie staan.
Nu viel me op de fotos iets op.
309suh1.png

Die rubberen leidingen lijken helemaal groen uitgeslagen. Misschien ben ik heel naîef maar de
Motor is pas 2 jaar oud, dus ik vroeg me af wat dit kan zijn of op kan duiden.
Iemand een idee?

Het is te ver om even te kijken helaas.
 
Niet aan de hand en kan geen kwaad. Dit zie je bij vele motoren. Ik spuit deze slangen veelal in met siliconespray, maar vaselinespray ( ja het bestaat echt) werkt zeker zo goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan