Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Hotel Da Remo in Tenna ligt ook lekker centraal.

Je kunt makkelijk naar het Gardameer rijden, naar het noorden de Dolo's via Passo Manghen of Passo Rolle en naar het zuiden via de ss133 kom je ook mooie stuurweggetjes tegen.

Of de sp85 west van Trento :9~

En je zit tussen 2 meertjes.
 
Laatst bewerkt:
Hotel Da Remo in Tenna ligt ook lekker centraal.

Je kunt makkelijk naar het Gardameer rijden, naar het noorden de Dolo's via Passo Manghen of Passo Rolle en naar het zuiden via de ss133 kom je ook mooie stuurweggetjes tegen.

Of de sp85 west van Trento :9~

En je zit tussen 2 meertjes.

SP85 neem ik altijd als ik naar t Gardameer rijd *O*

en dan via de SP25 :Y
 
Aantal voorgebakken routes en andere info http://www.dolomiten-bike.com/motorrad-touren.html

Ik heb ook een landkaart van deze organisatie, met alleen alle passen in de dolomieten erop, hoogtes. Zeer overzichtelijk om snel even te kijken waar je heen wilt of waar je geweest bent.

full

full


nog een website Internetagentur Südtirol | Webdesign | Suchmaschinen Optimierung
 
Laatst bewerkt:
Wij vertrekken donderdag met de auto (witte Mercedes met aanhanger met een witte Versys 1000 en een zwarte Hornet erop) naar de Dolomieten via de fernpas ri Eggen 30 km onder Bolzano. Wel effe toeteren. Zullen wij zwaaien. :W :W :W :W :W

Heb ik jullie niet ingehaald in een tunnel, stuk na bolzano (SS241 denk)?

Ik reed op een KTM 690 SMC-R en mijn neef op een GS, ik haalde een witte Mercedes station in met deze motoren erop geloof ik. Ergens donderdagmiddag.
 
Heb ik jullie niet ingehaald in een tunnel, stuk na bolzano (SS241 denk)?

Ik reed op een KTM 690 SMC-R en mijn neef op een GS, ik haalde een witte Mercedes station in met deze motoren erop geloof ik. Ergens donderdagmiddag.

Zou kunnen echter geen stationwagen. Heb ik het geld niet voor.
 
Ben voorlopig uit gereden.
Rijden vanmiddag op een mooie bochtige weg. Komen op een gegeven moment achter een auto terecht die niet vooruit te trappen was. Is niet erg ga je op een rustig moment wel voorbij.
Echter achter ons zit een k... Italiaan met een golf die er zo nodig voorbij moest. Om een tegenligger te kunnen ontwijken pakte hij mij bij men stepje waardoor ik niet meer kon rijden. Zelf gelukkig niks. Alleen mijn ego beschadigd. En die k... Italiaan gewoon doorrijden. Maar we zijn met brommer weer in het hotel. Dinsdag komen de onderdelen.
Wij blijven echter altijd lachen. Hoop alleen dat de onderdelen snel binnen zijn. Waren niet op voorraad maar zijn van een fiets in de showroom afgehaald. Hulde aan Hans van Wijk motoren uit Zoetermeer
 
Ben voorlopig uit gereden.
Rijden vanmiddag op een mooie bochtige weg. Komen op een gegeven moment achter een auto terecht die niet vooruit te trappen was. Is niet erg ga je op een rustig moment wel voorbij.
Echter achter ons zit een k... Italiaan met een golf die er zo nodig voorbij moest. Om een tegenligger te kunnen ontwijken pakte hij mij bij men stepje waardoor ik niet meer kon rijden. Zelf gelukkig niks. Alleen mijn ego beschadigd. En die k... Italiaan gewoon doorrijden. Maar we zijn met brommer weer in het hotel. Dinsdag komen de onderdelen.
Wij blijven echter altijd lachen. Hoop alleen dat de onderdelen snel binnen zijn. Waren niet op voorraad maar zijn van een fiets in de showroom afgehaald. Hulde aan Hans van Wijk motoren uit Zoetermeer

Wat een eikel die man. gelukkig heb je zelf niets!! Zeker ook geen kenteken kunnen noteren?

en hulde aan Hans van Wijk *O*
 
dat is klote anders had je vandaag nog kunnen rijden..

ik zal morgen extra opletten op een witte benz met 2 motoren op de aanhanger waarvan er maar 1 met 1 stepje...

gelukkig heb je zelf niks..

over 24 uur ben ik al onderweg....
 
dat is klote anders had je vandaag nog kunnen rijden..

ik zal morgen extra opletten op een witte benz met 2 motoren op de aanhanger waarvan er maar 1 met 1 stepje...

gelukkig heb je zelf niks..

over 24 uur ben ik al onderweg....

Dan heb jij meer pech. Wij gaan 2e pinksterdag pas terug. :P :P
 
Denk dat er campings genoeg zijn. Maar waarom het Gardameer?
In de zomer is het er stervensdruk, nu zal het wel meevallen, maar toch.

40 km hoger is ook leuk, het meer van Molveno. Goedkope hotels en zeer goed. Ook is er 1 nog wel redelijk grote camping.

En het voordeel is je zit met de motor gelijk op de mooie wegen, Bij het Gardameer is toch even pruts pruts voordat je kunt genieten.

het ligt alleen wel veel hoger. op >800m toc 70m en het is er dus veel kouder. Als je naast motorrijden ook nog wat wil zwemmen en relaxten op een lekker warm strandje kan je beter aan t Gardameer zitten.
 
het ligt alleen wel veel hoger. op >800m toc 70m en het is er dus veel kouder. Als je naast motorrijden ook nog wat wil zwemmen en relaxten op een lekker warm strandje kan je beter aan t Gardameer zitten.

Daar heb je wel een punt. Ook helemaal niet aan gedacht. Misschien wil Leroy wel badderen ipv rijden.
Het hotel in Molveno had wel een zwembad, waar alleen de dames gebruik van maakten. Toen we begin juni in Molveno waren hadden we volgens de mensen daar ook geluk. Het was de eerste mooie week. (misschien vertellen ze dat verhaaltje wel altijd)(maar het was ook gelijk al weer veel te warm om in het leer te zitten)

Ik vond Molveno wel lekker. Niet te warm maar ook niet te koud, zoals een jaar later in Ortisei (Dolomieten, Sellaronde)
Dat ligt nog weer een stukje hoger, is s'avonds te koud zonder jas op het terras.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik wel graag de combinatie;) Vaak in de avond ben wel beetje klaar met rijden en dan wil nog wel lekker de gezelligheid opzoeken.
Kreeg helaas een negatief bericht van camping in Molveno, dus nog even verder zoeken...


Daar heb je wel een punt. Ook helemaal niet aan gedacht. Misschien wil Leroy wel badderen ipv rijden.
Het hotel in Molveno had wel een zwembad, waar alleen de dames gebruik van maakten. Toen we begin juni in Molveno waren hadden we volgens de mensen daar ook geluk. Het was de eerste mooie week. (misschien vertellen ze dat verhaaltje wel altijd)(maar het was ook gelijk al weer veel te warm om in het leer te zitten)

Ik vond Molveno wel lekker. Niet te warm maar ook niet te koud, zoals een jaar later in Ortisei (Dolomieten, Sellaronde)
Dat ligt nog weer een stukje hoger, is s'avonds te koud zonder jas op het terras.
 
oopeps augustus zie ik, dan is het stervensdruk rond het Gardameer.

en associaal warm :/

Nou ik wel graag de combinatie;) Vaak in de avond ben wel beetje klaar met rijden en dan wil nog wel lekker de gezelligheid opzoeken.
Kreeg helaas een negatief bericht van camping in Molveno, dus nog even verder zoeken...

camping lido mss
wat je kan doe is er gewoon heen gaan en vragen of ze plek hebben er zijn zoveel campings daar.

Rijden gaat niet lukken dan daar rond het meer. Is 1 lange ronde file :')
 
Laatst bewerkt:
en associaal warm :/camping lido mss
wat je kan doe is er gewoon heen gaan en vragen of ze plek hebben er zijn zoveel campings daar.

Rijden gaat niet lukken dan daar rond het meer. Is 1 lange ronde file :')

Maar als je je een keer in de weg vergist en je komt midden tussen de schreeuwende, stinkende Italianen terecht aan het Gardameer, dan sla je halfweg het meer gewoon rechtsaf brasa schlucht gardameer - Google zoeken :] :] *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Boevie schreef...:

Maar als je je een keer in de weg vergist en je komt midden tussen de schreeuwende, stinkende Italianen terecht aan het Gardameer, dan sla je halfweg het meer gewoon

...nou..., 'k weet het niet..., maar die ene keer dat ik aan het Gardameer was, had ik het idee dat ik een Nederlandse enclave terecht was gekomen... B|

...of het had een Nederlands kenteken op de auto/caravan/vouwagen zitten...
...of het sprak Nederlands...
...of er zat een Nederlands vlaggetje op 1 van de voorste tentstokken...

...of Sjonnie met de Gouden Ketting, had samen met zijn Anita een te dikke boot gehuurd...


...Friet van Piet...
...Kroket van Ed...
...Broodje van Ootje...

...en Saté van Kees hé !...



...en onder de bloedhitte jankten zelfs de kinderen in het Nederlands... :/

...was weinig Italiaans aan... :/
 
...nou..., 'k weet het niet..., maar die ene keer dat ik aan het Gardameer was, had ik het idee dat ik een Nederlandse enclave terecht was gekomen... B|

...of het had een Nederlands kenteken op de auto/caravan/vouwagen zitten...
...of het sprak Nederlands...
...of er zat een Nederlands vlaggetje op 1 van de voorste tentstokken...

...of Sjonnie met de Gouden Ketting, had samen met zijn Anita een te dikke boot gehuurd...


...Friet van Piet...
...Kroket van Ed...
...Broodje van Ootje...

...en Saté van Kees hé !...



...en onder de bloedhitte jankten zelfs de kinderen in het Nederlands... :/

...was weinig Italiaans aan... :/
Jeuj :') _O-

14-6 zitten we met een clubje in een huisje bij madonna di campiglio, een weekje toeren met de motors :)
 
Je kunt beter met die berg Italianen te doen hebben, zit oostenrijks bloed in.
Italianen hebben dus gewoon dezelfde kenmerken als Nederlanders. Eigenlijk is er weinig verschil. (behalve dat ze stinken)
 
Ik hou van asociaal warm *O*

En planning was ook niet om te rijden rond het meer, maar meer daar en standplaats te hebben.

en associaal warm :/camping lido mss
wat je kan doe is er gewoon heen gaan en vragen of ze plek hebben er zijn zoveel campings daar.

Rijden gaat niet lukken dan daar rond het meer. Is 1 lange ronde file :')
 
Ik snap het idee, maar dan zit je denk ik wel te ver van de mooie passen af. Iksnap eigenlijk niet meer wat je precies wilt.beetje bergen begint aan de bovenkant van het gardameer. Vanuit molveno bestreik je het brenta gebergte, ook de zwitserse grens is nog goed bereikbaar, met zeer mooie passen. Dolomieten is ook nog redelijk te doen, maar dan kun je beter wat hoger gaan zitten. Dan kun je de oostelijke dolomieten makkelijker bereiken.

Maar oke, je gaat dus niet voor de passen, maar voor de zon?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan