Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Beste, ik ga met een maatje in juli een weekje de dolomieten in.
We verblijven in Selva di Val Gardena, paar km ten oosten van de A22.

Wat ik tot nu toe heb gevonden zitten we in redelijk goed gebied kwa wegen en dergelijke.
Hebben de ervaren Italië gangers nog tips voor wegen of passen welke we niet mogen missen?

Alvast bedankt !
Ik heb tientallen routes vanuit Valgardena liggen. Het beste startpunt voor Dolomietentrips naar mijn mening vanwege de centrale ligging.
Welk hotel zit je?
 
Rondje om het Sella-massief. En de Passo della Mendola.


Passo Mendola zal me altijd bijblijven als de pas der passen :}
Met zijn tweeen op volle snelheid naar boven gassen met alles wat je halen kon.
Levensgevaarlijk maar wat een adrenaline kik :} :}

De Stelvio vond ik tegenvallen.
 
Laatst bewerkt:
Passo Mendola zal me altijd bijblijven als de pas der passen :}
Met zijn tweeen op volle snelheid naar boven gassen met alles wat je halen kon.
Levensgevaarlijk maar wat een adrenaline kik :} :}

De Stelvio vond ik tegenvallen.

Dat is echt een racebaan ja :] Stelvio moet je een keer gedaan hebben, maar om die nou een paar keer te gaan rijden... :N
 
Dat is echt een racebaan ja :] Stelvio moet je een keer gedaan hebben, maar om die nou een paar keer te gaan rijden... :N


Het is nu al weer 2 jaar geleden, maar als we er aan terugdenken worden we er weer lyrisch van :j
Kijk eens naar deze jongeman, blij als een klein kind

full


Pas is trouwens maar 1360 meter zie ik nu.
 
Het is nu al weer 2 jaar geleden, maar als we er aan terugdenken worden we er weer lyrisch van :j
Kijk eens naar deze jongeman, blij als een klein kind

[afbeelding]

Pas is trouwens maar 1360 meter zie ik nu.

Ik ben op mijn VFR inderdaad nog nooit zo snel naar boven gereden als op die pas. Geeft je ook weer veel zelfvertrouwen als je weet dat dat hok toch platter kan dan jij in eerste instantie dacht.
 
Morgenvroeg naar de Dolomieten voor een weekje *O* hebben een camping in latsch :)

hey toevallig...ik zat daar op 7 en 8 juni...waren jullie dat groepje van 4 of 5 die in het hotel zaten??

ik zat op de camping bij de ingang van de tiefgarage niet de garage in maar rechtdoor naar boven toe en dan helemaal achterin...

mooie camping met dito zwembad...
 
We zijn weer thuis. Het was geweldig.
35 gr. is wel erg warm in je lerenpak maar we klagen niet hoor.....

ruim 1000km passen gereden....
En heul veul motoren tegen gekomen
 
op 09.06.14 was ik op weg naar de brocon pass en reed ik voor een andere nederlander [ook alleen op reis] op een blauwe fjr.

op het hoogste punt van de brocon pass nog even gekletst met simon [cimon] en er achter gekomen dat die ook dit topic leest dus ff *O* *O* :W :W

ik hoop dat je nog een mooie vakantie hebt gehad!!

was leuk je even gesproken te hebben.

groet
fred
 
Een vraagje voor de mensen die bekend zijn in de Dolomieten.
Eind augustus gaan wij met een groepje voor de 4e keer 8 dagen naar Oostenrijk (Sankt Anton am Arlberg) van waaruit we dagritten maken.
Het is de bedoeling om een 2-daagse rit te rijden, via de Grossglockner heen naar Italië en de volgende dag via de passo Pordoi en oude brenner weer terug naar Sankt Anton.
In verband met de afstand zijn wij op zoek naar een (motor)hotel in Cortina d'Ampezzo of directe omgeving.
Hier toevallig iemand die daar een goed onderkomen weet......

Alvast bedankt, Ron
 
Laatst bewerkt:
Wel een stukje verderop, in Arabba. Ben je gebonden aan Cortina?
Op zich niet maar dan hebben we er +/- 420 km. opzitten en dan is bij enkele het batterijtje aardig leeg vermoed ik.....
Maar ik hoor het graag van je. :+
 
Op zich niet maar dan hebben we er +/- 420 km. opzitten en dan is bij enkele het batterijtje aardig leeg vermoed ik.....
Maar ik hoor het graag van je. :+

Dan kan ik Hotel Olympia in Arabba aanraden. Lekker eten, schone bedden en kamers. Leuk personeel en niet al te duur.
 
Marmolada Winter Skiing Holidays Italy Hotel Pordoi Dolomites Arabba

Albergo Pordoi in Arabba kan ik aanraden... goede maaltijd, geen grote kamers, gezellig terras, garage voor de motoren en prima prijs. Ben er twee keer met plezier geweest. :Y

Cortina d'Ampezzo zelf is redelijk aan de prijs.... zie die plaats maar als het St Tropez van de Italiaanse wintersport. Hoewel mooi, zou ik daar niet snel mijn basis zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Passo Mendola zal me altijd bijblijven als de pas der passen :}
Met zijn tweeen op volle snelheid naar boven gassen met alles wat je halen kon.
Levensgevaarlijk maar wat een adrenaline kik :} :}

De Stelvio vond ik tegenvallen.
Andersom ook leuk ;)
12436784113_f55e67c2ac_o.png

en dit natuurlijk
10851447704_fcf7b24f0d_o.jpg
 
...dat stoppen daar is gewijzigd..., voorheen kon je de motor aan de kant van het meer neerzetten...

...mag niet meer, en kan niet meer...
...nu moet je het ding op een betaalde plek neerzetten... :/

...m.a.w., dat eventjes stoppen en rond kijken kost nu ook gelijk geld...
 
Marmolada Winter Skiing Holidays Italy Hotel Pordoi Dolomites Arabba

Albergo Pordoi in Arabba kan ik aanraden... goede maaltijd, geen grote kamers, gezellig terras, garage voor de motoren en prima prijs. Ben er twee keer met plezier geweest. :Y

Cortina d'Ampezzo zelf is redelijk aan de prijs.... zie die plaats maar als het St Tropez van de Italiaanse wintersport. Hoewel mooi, zou ik daar niet snel mijn basis zoeken.
Dank!
Was er inmiddels al achter dat het niet de goedkoopste plaats is in Italië, daarbij weigerd het enigste motorhotel wat ik er gevonden heb mijn aanvraag en e-mail te beantwoorden.......
Zal het eens in de groep gooien of ze nog een stukje aan de route willen plakken.
Dan kan ik Hotel Olympia in Arabba aanraden. Lekker eten, schone bedden en kamers. Leuk personeel en niet al te duur.
Bedankt!!
Vermoed dat onze route nog een stukje langer wordt. ;)
 
Dank!
Was er inmiddels al achter dat het niet de goedkoopste plaats is in Italië, daarbij weigerd het enigste motorhotel wat ik er gevonden heb mijn aanvraag en e-mail te beantwoorden.......
Zal het eens in de groep gooien of ze nog een stukje aan de route willen plakken.

Je zit aan de voet van de Pordoi op dat moment..... 's ochtends meteen 33 pins omhoog.
Prachtige weg. Brede pins... lekker opwarmen *D

full


Voor de beeldvorming.... het uitzicht vanaf de Pordoi 's ochtends vroeg ;)


...m.a.w., dat eventjes stoppen en rond kijken kost nu ook gelijk geld...

Da's jammer.... vroeger had je dat gravelparkeerplaatsje verderop.
Direct langs de kant zetten was daar niet zo'n aanrader. De berm lag tien centimeter lager dan de weg.
 
Dank!
Was er inmiddels al achter dat het niet de goedkoopste plaats is in Italië, daarbij weigerd het enigste motorhotel wat ik er gevonden heb mijn aanvraag en e-mail te beantwoorden.......
Zal het eens in de groep gooien of ze nog een stukje aan de route willen plakken.Bedankt!!
Vermoed dat onze route nog een stukje langer wordt. ;)

Arabba zit tussen de passen in. Zoals al aangegeven, is de Pordoi vlakbij. Magnifiek uitzicht ook *O*
 
Nassefelt Strasse en aansluitend de SP110 tot aan bijvoorbeeld Pontebba is ook mooi.
Pak dan vlak voor Pontebba de SP112.

Plöckenpass is ook prima, en ligt tov de Nassefelt Strasse maar een paar kilometer verder.

Via allebei de routes kun je op dezelfde plekken in Italië komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan