Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

na 7 dagen weer terug zat in Arabba Hotel Albergo

passo Giau
full
 
Hoi hoi, en hoe is gegaan met de nachttrein?
Wat was de prijs pp?
Ik wil graag de terug weg met de nachttrein.


Wij gaan met de nachttrein Dusseldorf-Innsbruck naar Osstenrijk/Dolomieten.
Liever ook met de motor dat hele stuk gereden maar komt met werk niet goed uit.
En we willen zoveel mogelijk tijd in de Dolomieten doorbrengen, dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Ben benieuwd of ik in de trein kan slapen, er gaat in ieder geval genoeg bier in.
 
Laatst bewerkt:
En deze ook niet te vergeten, volgens mij hier 3 motorrijders tegengekomen. Het is een veredelde fietspad (wel strak asfalt) maar een overweldigende natuurpracht en landschappen/uitzichten
De Colle Fauniera oftewel Colle Pantani oftewel Colle dei Morti, "Hill of the Dead")
 
Dank voor je mooie films Adje!
Nivolet kende ik nog niet, staat inmiddels op de lijst.
Morti 2x gereden, schitterende pas maar niet voor iedereen!
Ervaring vereist zeg maar...
 
En deze ook niet te vergeten, volgens mij hier 3 motorrijders tegengekomen. Het is een veredelde fietspad (wel strak asfalt) maar een overweldigende natuurpracht en landschappen/uitzichten
De Colle Fauniera oftewel Colle Pantani oftewel Colle dei Morti, "Hill of the Dead")
deze even op mijn lijstje gezet !

col de nivolet wilden wij ook graag doen, echter door tijd te kort niet gedaan omdat hij niet doorgaand was.
 
wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Hotel Mondschein ongeveer 15 km van Bolzano , voorzien van allerlei luxe sauna zwembad etc met vrijwel alle populaire passen in de buurt, wel op tijd boeken ! bijna altijd vol

Wij zijn er 12 a 13 jaar achter elkaar geweest en dan altijd in mei en september. Echter dit jaar voor het laatst. Als je de prijs van een overnachting met 10 euro verhoogt per overnachting dan pest je je klanten wel de deur uit
 
Ja helemaal met je eens !!! Wij zijn dit jaar ook voorlopig voor de laatste keer geweest. Het wordt er niet leuker op zo. Al die luxe is aan mij niet besteed. Leuk voor de wintersporters , maar mij boeit t niet. Volgend jaar hebben we de regio Como meer op de agenda staan en daarna een week Piemonte
 
In de laatste week van juli '19 rijden wij met 8 man op de bike naar de Dolemieten. Planning is:
za 20 - ma 22 juli: vanaf Utrecht naar Rider Hotel in Obereggen
Di 23 - do 25 juli: rondrijden in de Dolemieten
Vr 26 - zo 28 juli: terug naar Utrecht

Ik ga nu de heen- en terugreis plannen en zou hiervoor heel graag jullie ervaringen lezen. Via het Zwarte Woud gaan?
 
Je hebt meerdere mogelijkheden.
Als je dag 1 via de Autobahn naar Baden Baden rijdt, dan ben je daar begin van de middag. Dan kan je de hele middag binnendoor het Zwarte Woud rijden en mogelijk eindigen in Zwitserland. Alleen eindig je dan wel waarschijnlijk op een minder interessante en duurdere overnachtingsplaats. Ikzelf zou er voor kiezen om in het Zuiden van het Zwarte Woud te overnachten, en dan in 1 dag naar Obereggen te rijden. Ook de terugweg zou ik 1 dag inkorten. Je hebt dan 2 extra dagen in de Dolomieten (voor mij de mooiste motorregio in Europa). Het zijn dan wel vrij stevige dagetappes, maar wel mogelijk. Sterker nog, ik heb het meerdere keren in 1 dag gedaan (al is dat niet leuk) voor een extra vakantiedag.
 
In de laatste week van juli '19 rijden wij met 8 man op de bike naar de Dolemieten. Planning is:
za 20 - ma 22 juli: vanaf Utrecht naar Rider Hotel in Obereggen
Di 23 - do 25 juli: rondrijden in de Dolemieten
Vr 26 - zo 28 juli: terug naar Utrecht

Ik ga nu de heen- en terugreis plannen en zou hiervoor heel graag jullie ervaringen lezen. Via het Zwarte Woud gaan?
is ook afhankelijk hoeveel km je per dag wil maken...
via bodensee-lichtenstein-chur-langweis-davos-sush-zemez-is een hele mooie route.vanaf daar kun je weer kiezen via stelvio of lago di livigno of noordkant naar meranen-Bozen

lichtenstein-bludens silvrettapas is ook een optie en dan via kaltur ischl richting insbruck en daar weer naar zuiden kan ook via de reggenpass bij nauders dit zijn geen zware maar wel hele mooie passen, reggenzee(pass) is met dat kerkje onder water.
 
Je bedoelt de Reschen pas.
Maar als je dan in die hoek zit kun je beter na Silvretta het Ötztal inrijden en via Timmelsjoch en Jaufenpass naar Vipiteno rijden
 
Dank voor het meedenken, ik ga het allemaal bekijken. We zijn met 8 man en niet iedereen heeft veel rij-ervaring in het buitenland. Daarom richt ik op 6-8 uur per dag rijden. Voor de eerste dag hou ik rekening met meer uren vanwege het eerste stuk snelweg.
 
Hey wij zitten er met 6 pers net iets later...,we rijden dit jaar ook met minder ervaren rijders dus heb routes met rijuren van max 5 uur...behalve dag 1,dan gaan we inderdaad meteen via snelweg naar zwarte woud 431 km en dan nog 81 km bochten naar hotel en langs waterval etc(leuke dingen bezoeken hoort ook bij onze vakantie)
Hier staat de route
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/1438402?mode=share
,makkelijk te doen hoor,sommige zien er tegenop,maar wij hebben dit al een 4 maal zo gedaan en het hotel in bad petersal is topie....
En dan zou je inderdaad langs bodensee ik adviseer Zwitserse kant en dan via silvretta naar Galtur ofergens in die buurt en dag erop via timmeltjoch naar dolomieten...of je pakt slaaptrein...ik heb dat overigens nooit gedaan..
Succes
 
Wat heel erg gaaf om te doen is de fietstocht van mals naar Merano of door naar Bolzano door de en waar de auto niet mogen komen langs er leuke koffie huisjes.
Fiets kan je huren en met de trein weer terug
 
Hey wij zitten er met 6 pers net iets later...,we rijden dit jaar ook met minder ervaren rijders dus heb routes met rijuren van max 5 uur...behalve dag 1,dan gaan we inderdaad meteen via snelweg naar zwarte woud 431 km en dan nog 81 km bochten naar hotel en langs waterval etc(leuke dingen bezoeken hoort ook bij onze vakantie)
Hier staat de route
Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool
,makkelijk te doen hoor,sommige zien er tegenop,maar wij hebben dit al een 4 maal zo gedaan en het hotel in bad petersal is topie....
En dan zou je inderdaad langs bodensee ik adviseer Zwitserse kant en dan via silvretta naar Galtur ofergens in die buurt en dag erop via timmeltjoch naar dolomieten...of je pakt slaaptrein...ik heb dat overigens nooit gedaan..
Succes
Link helaas niet openbaar
 
Bedankt voor jullie tips, ik ben op onderstaande uitgekomen.

Heenweg:
Dag 1 vanaf huis naar het zwarte woud
dag 2 roze route vanaf het zwarte woud richting Chur, ergens in de buurt overnachten
dag 3 gele route richting Rider Hotel Obereggen

Terugweg:
Dag 1 groene route richting Feldkirck en daar ergens overnachten
dag 2 blauwe route richting het zwarte woud
dag 3 terug naar NL
Schermafbeelding 2019-01-01 om 17.49.28.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan