Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Nassefelt Strasse en aansluitend de SP110 tot aan bijvoorbeeld Pontebba is ook mooi.
Pak dan vlak voor Pontebba de SP112.

Plöckenpass is ook prima, en ligt tov de Nassefelt Strasse maar een paar kilometer verder.

Via allebei de routes kun je op dezelfde plekken in Italië komen.

Dank je, ik kom vanuit hermagor dus twijfelde over die 2.
Heb je die SR522 wel eens gedaan?
 
...heb zowel vroeger als nu, zowel met de motor, als met de auto nog nooit in een file op de Brenner gestaan...
...en dan heb ik het over de oude Brenner...

...die tol-Brenner neem ik nooit, want die lijkt me nix aan...



...toen ik als kleine jongen bij pa en ma achter in de Fiat zat, en met de caravan over de oude Brenner tokkelde ging het wel eens erg langzaam, want toen nog moeizaam kruipend vrachtverkeer daar...

...maar van vrachtverkeer heb je hoegenaamd geen last meer op 'de oude'...
 
Fernpas meestal is op de meeste stukken 2 baans en 100kmh en dan ga je in imst naar solden. maarja dat doe je liever met de motor :P

Maar ook een redelijk filewalhalla..... sleurhutten, campers, vrachtwagens... diesel in de bochten... ook niet erg prettig, maar ja, je moet ergens langs.
 
...ik vind tut een onding, die Fernpass...
...veel te vaak opstoppingen ivm ongelukken...
 
Dan kan ik Hotel Olympia in Arabba aanraden. Lekker eten, schone bedden en kamers. Leuk personeel en niet al te duur.
Twee jaar gelden ook daarheen gegaan omdat ons gebruikelijk hotel vol zat.
Ik ben niet positief over Hotel Olympia. Een zeer geïrriteerde oudere dame achter de balie, het eten was redelijk maar niet goed, de kamers waren minimaal, en de motorgarage is best een stukje trappen lopen. Met veel bagage is dat best zwaar.
 
Robertd8 legt dat wegnummer even uit...:

ten zuide van ampezzo naar meduno en was 552 :+

...gevonden !... :)~




...Ampezzo ken ik wel, maar die weg met dat nummer ken ik dan weer niet. Meduno trouwens ook niet.


Ziet er wel grappig uit (ook in Google Earth), beetje bochtjes, en een beetje langs het water.
Keer wat anders dan een rondje Posbank... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nassefelt Strasse en aansluitend de SP110 tot aan bijvoorbeeld Pontebba is ook mooi.
Pak dan vlak voor Pontebba de SP112.

Plöckenpass is ook prima, en ligt tov de Nassefelt Strasse maar een paar kilometer verder.

Via allebei de routes kun je op dezelfde plekken in Italië komen.
Misschien een typefoutje? Het is "Nassfeld Strasse".

Wij hadden een appartement ca. 300m van het hoogte punt van de Naßfeldpas aan de Oostenrijkse kant.
 
...ik geloof dat Robertd8 mij wel begrepen heeft toen ik per abuis in de eerste post mbt dit onderwerp Nassefelt schreef... ;)

...in een andere post heb ik het wel over Nassfeld...
 
...gevonden !... :)~




...Ampezzo ken ik wel, maar die weg met dat nummer ken ik dan weer niet. Meduno trouwens ook niet.

Vorig jaar zat ik bijzonder dicht in de buurt.... net ten Zuiden van Tolmezzo ligt Monte San Simeone... erg leuk (erg krap) mililtair straatje dat prachtig uitziet over het landschap... ramvol krappe hairpins en pins in minitunneltjes. Tegenliggers zijn niet zo handig.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi he..... briljant weggetje... maar je moet van smal houden anders vind je er geen zak aan. Voor mij zijn dat de absolute uitsmijtertjes.... kan daar nog steeds van genieten.

Vorige week dit soort spul op de fiets gedaan vanaf zaterdag weer op de motor kan ik weer lachen :) .

Zoals kittel zou zeggen "Sheize BERGE"
 
Zijn meer van dat soort rare dingetjes... ander land maar net zo grappig... col de Chaussy

full


Toch maar weer even back on topic.... dolo's.... ehhh.... Forcella Laverdet?
 
Zijn meer van dat soort rare dingetjes... ander land maar net zo grappig... col de Chaussy

[afbeelding]

Toch maar weer even back on topic.... dolo's.... ehhh.... Forcella Laverdet?

Goed dat ik het weet ben er al zeker 10 keer langs gereden en het is me nog nooit opgevallen

waar ligt die Forcella Laverdet? enige wat ik vind is ss465 maar zie em niet liggen
 
Laatst bewerkt:
Goed dat ik het weet ben er al zeker 10 keer langs gereden en het is me nog nooit opgevallen

waar ligt die Forcella Laverdet? enige wat ik vind is ss465 maar zie em niet liggen

Je kan er niet vanaf alle kanten komen.... vorig jaar heb ik het bijltje erbij neergegooid want het onverharde werd zo grof dat mijn voorwiel heen en weer bleef stuiteren. Wat een drama was dat.... kortom... kijk hoe je er moet komen.
 
op 09.06.14 was ik op weg naar de brocon pass en reed ik voor een andere nederlander [ook alleen op reis] op een blauwe fjr.

op het hoogste punt van de brocon pass nog even gekletst met simon [cimon] en er achter gekomen dat die ook dit topic leest dus ff *O* *O* :W :W

ik hoop dat je nog een mooie vakantie hebt gehad!!

was leuk je even gesproken te hebben.

groet
fred

Hey Fred :W

Ik ben net weer thuis na een fantastische motorvakantie...20 dagen lang :]
Was idd leuk je ff gesproken te hebben onderweg...Ik heb in deze 20 dagen heel weinig Nederlandse motorrijders gezien.
Fred hopelijk heb jij verder ook een goede reis gehad op je Blackbird.

Gr: Simon
 
Terug
Bovenaan Onderaan