Wie? Wat? Waterland! #24: Weekenden Worden Weggereden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond :W
Ennnnn de vogezen is weer 118 euro duurder, WEER Purmerend....
-O-
Speed begint alweer redelijk schoon te worden. Gaat wel vies veel tijd in zitten!
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas komen de lagers en keerringen naar verwachting dinsdag pas binnen.
Kettingsetje is wel al binnen *O*
Dus we rommelen elke avond weer een stukje verder :)
Ziet er netjes uit :Y
Zijn er nog mensen in voor een Nederland-Spanje ritje?
En..zijn jullie nog gegaan? Zag nl. 3 fietsjes (waarvan volgens mij 2 Triples) op de Kanaaldijk rijden richting Spijkerboor
 
En we zijn weer wat verder :)
Het schoonmaken begint mij ondertussen wel de neus uit te komen.
De rest kom ik op deze manier niet beter bij als normaal dus dat komt wel weer.

Kettingsetje maar geklonken en even gekeken hoe dat staat:
Foto650-QHALKTU6.jpg

Kleuren vertekenen wat op de foto. Moet even aankijken hoe het totaal plaatje is.
Mogelijk spuit ik het deksel van de aandrijf rubbers nog wel gewoon zwart. :P

Verder nog een tooltje gemaakt om de achterbrug as vast te zetten.
Foto650-8U66TPKL.jpg

Deze zet je gewoon in de dop 46 die je voor het achterwiel al gebruikt en dankzij de 2 boutjes kan hij niet verdraaien

Formidable! *D
 
En we zijn weer wat verder :)
Het schoonmaken begint mij ondertussen wel de neus uit te komen.
De rest kom ik op deze manier niet beter bij als normaal dus dat komt wel weer.

Kettingsetje maar geklonken en even gekeken hoe dat staat:
[afbeelding]
Kleuren vertekenen wat op de foto. Moet even aankijken hoe het totaal plaatje is.
Mogelijk spuit ik het deksel van de aandrijf rubbers nog wel gewoon zwart. :P

Verder nog een tooltje gemaakt om de achterbrug as vast te zetten.
[afbeelding]
Deze zet je gewoon in de dop 46 die je voor het achterwiel al gebruikt en dankzij de 2 boutjes kan hij niet verdraaien

Formidable! *D
Ziet er netjes uit!!!

Klinken van je ketting...heb jij gereedschap?
 
Heb even google maps gecheckt en inderdaad dat was hem.
Ze stonden voor dat schooltje of wat het ook is.
Volgens mij in tegengestelde richting alleen van wat wij reden.Ja als je toch overal bij kunt en geen haast hebt...

Ik zou trouwens als ik jou was eens die onderste schokdemper bout eruit draaien en kijken wat er bij jou verrot is. Als die eruit is kan je alle lagers eenvoudig controleren.
Wellicht zijn het bij jou ook maar enkele lagers en is het de moeite om te reviseren.
Dan weet je wel wat je hebt ipv maar afwachten wat je opgestuurd krijgt indien je wat op ebay ongezien koopt.
Is al losgeweest, zei toch al dat het me bekend voor kwam ;)

Sterker nog, had er al 1 lager uitgeperst tot ik er achter kwam wat het allemaal moest kosten. Het linksysteem is overigens niet het ergste, de bruglageringen zijn er waarschijnlijk nog erger aan toe.
 
Tres bien!
Je Frans wordt steeds beter.
vous êtes bon à l'artisanat

Merci
J'aime l'artisanat donc je travaille chez Fiat ;) (Oke, google heeft een kleine ondersteuning gegeven.)

Zo das lelijk zon groene ketting :X

Verder goed bezig hoor :Y

Alleen geschikt voor de echte posers :+
Ziet er netjes uit!!!

Klinken van je ketting...heb jij gereedschap?

Zoals meerderen hier alleen voor DID kettingen of die in ieder geval een pen hebben met een kuiltje in het uiteinde. Maar het blijft een k*t werkje vind ik.
Is al losgeweest, zei toch al dat het me bekend voor kwam ;)

Sterker nog, had er al 1 lager uitgeperst tot ik er achter kwam wat het allemaal moest kosten. Het linksysteem is overigens niet het ergste, de bruglageringen zijn er waarschijnlijk nog erger aan toe.


Aaahh op die fiets!
Ja de lagers van het link systeem zijn niet goedkoop sowieso.
Naaldlager per stuk 20 euro, keerring 4,50 per stuk en daar komt de bus nog bij.
Ik dacht overigens ook dat mijn achterbrug lager slecht was maar dat bleek grind/kiezel steentjes te zijn die tussen de brug en het blok zaten. De ruimte is daar krap dus blijft er mooi tussen kraken.
 
:-)het roestwater loopt er uit, de brug blijft met enige regelmaat hangen en kraakt. De boel is echt wel verrot...
 
hello hello, even op voorhand maar de vraag.

Ondanks dat NL morgen moet spelen, wordt er nog gereden??? laat het even weten, anders gaan we andere plannen maken.
 
Ik ga morgen niet ga de volgende dag 3 en een halve week naar Canada dus moet effe inpakken. :9
En voor het gemak ook maar effe voetbal kijken
 
Foto650-6SEPLZNI.jpg

Ligt er bij elkaar even een dikke 250 euro aan spulletjes op tafel :X

Dus vanavond aan het timmeren geslagen om die lagers even op hun plek te bonjouren.
Die van het link systeem deden erg moeilijk en hebben vooral om eruit te krijgen heel wat flinke klappen gekregen. Maar uiteindelijk luisteren ze wel naar het baasje ;)
Alles dik in het vet, speciaal voor (wiel)lagers en draaipunten met hoge belastingen.
De pest is alleen dat als je eenmaal bezig bent en je broek begint af te zakken je gewoon kansloos bent. Tot je op een gegeven moment met de broek op de enkels en handen compleet blauw van het o zo mooie vet naar binnen waggelt als een pinguin om een poging te wagen de handen schoon te maken, of beter gezegd de keuken ook even te smeren. :+
Foto650-M8JEQOC7.jpg

Begint al wat te lijken.
Morgen alles even aandraaien en de uitlaat eronder zetten etc.
Dan kunnen we de uiterst speciale gehaktballen woensdag WK editie gewoon verrijden :]
 
[afbeelding]
Ligt er bij elkaar even een dikke 250 euro aan spulletjes op tafel :X

Dus vanavond aan het timmeren geslagen om die lagers even op hun plek te bonjouren.
Die van het link systeem deden erg moeilijk en hebben vooral om eruit te krijgen heel wat flinke klappen gekregen. Maar uiteindelijk luisteren ze wel naar het baasje ;)
Alles dik in het vet, speciaal voor (wiel)lagers en draaipunten met hoge belastingen.
De pest is alleen dat als je eenmaal bezig bent en je broek begint af te zakken je gewoon kansloos bent. Tot je op een gegeven moment met de broek op de enkels en handen compleet blauw van het o zo mooie vet naar binnen waggelt als een pinguin om een poging te wagen de handen schoon te maken, of beter gezegd de keuken ook even te smeren. :+
[afbeelding]
Begint al wat te lijken.
Morgen alles even aandraaien en de uitlaat eronder zetten etc.
Dan kunnen we de uiterst speciale gehaktballen woensdag WK editie gewoon verrijden :]

Kortom, als je sleutelt kun je beter naturist worden.
 
:Y
Kom net terug van een proefritje, hij is er klaar voor! :]

Alleen jammer van dat kettingvet wat op de nieuwe ketting zit. Dat is in slierten over de net gepoetste achterbrug verdeeld B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan