'Nee, hij is niet uniek'

Banden en ketting en tandwielen zijn slijtage onderdelen. Motorrijden = hobby en dat kost geld ;)
Soms wordt ook alle onderhoud wat er aan gepleegd is bij de vraagprijs opgeteld :')
 
Dat zeg ik niet maar vindt 20 of 120 k wel een heel verschil als je spreekt over 2700,- euro.

Mijn 1100 heb ik ook gekocht met 77065 staat nu iets van 83400 op of zo.
Meest erge wat ik heb gehad was da de naks verangen moesten worden.
En slijtage onderdelen als banden en ketting( maar dat heb je vaker met een 2 de hands)

Maar wat verbruikt zo'n 600 dan 1 op 18 1 op 20 ?
Als ik gas dan moet ik bij 138 miles op reserve, 220 km en daar heb ik dan 14 liter voor verbruikt (1:15/1:16) en toen ik nog 25kw reed deed ik 158 miles op 14 liter; 252 km op 14 liter = 1:18. Maar het kan echt nog veul zuiniger :P
 
Als ik gas dan moet ik bij 138 miles op reserve, 220 km en daar heb ik dan 14 liter voor verbruikt (1:15/1:16) en toen ik nog 25kw reed deed ik 158 miles op 14 liter; 252 km op 14 liter = 1:18. Maar het kan echt nog veul zuiniger :P
Zuinig rijden is niet leuk :+
heb het wel eens voor mekaar gekregen om 40 liter te verbruiken van oldenzaal naar Osnabruck en terug _O- _O-

Banden en ketting en tandwielen zijn slijtage onderdelen. Motorrijden = hobby en dat kost geld ;)
Soms wordt ook alle onderhoud wat er aan gepleegd is bij de vraagprijs opgeteld :')
Daarom noemde ik deze ook apart en die kosten zijn ook de duurste nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Zuinig rijden is niet leuk :+
heb het wel eens voor mekaar gekregen om 40 liter te verbruiken van oldenzaal naar Osnabruck en terug _O- _O-
GSX 750 F 1999 (en nog eentje van 1998 staan ook, met op de kop 100.000km)
Net als de CBR *** F, niet kapot te krijgen, maar het zelfde verhaal, ze zijn niets meer waard, ook al staat er nog maar 20.000km op. De mijne van '99 heb ik 600€ betaald (vraagprijs was 1000€), en die heeft 22.238km :P

Maar ook met deze motoren zijn er gekken die tot wel 3000€ gaan ... zelfs als je ze bij een handelaar koopt (die in België dan ook nog verplicht één jaar garantie te geven) is dat gewoon te veel ... in 't beste geval, in zééééér goede conditie, met garantie zeg ik, 2000€, en zelfs dat is al veel :')

Qua verbruik, normaal rijden tot 1:23 met gemak :]
Sportief, maar defensief, nog steeds probleemloos tussen 1:19 en 1:20 :]
Vorig jaar op circuit Zandvoort zakte dat wel tot 1:16, maar als je op circuit gaat rijden (of een circuit rijstijl hanteerd op de weg :X ) kan en mag je geen zuinighuid verwachten he ;)
 
Was toen nog mijn 1000 F
ging nie harde dan 240 of 260 volgens de navigatie :+
280 of op de teller
Unieke motor heb jij, met zo veel metingsverschil :+

[off-topic]
Vertanding niet origineel? Is immers een groot verschil!
Mijn GSX750F op navigatie 228, op te teller 235, en al mijn vorige GSX F'n, en ook mijn BMW hadden ok die kleine afwijking. Hetzelfde met al mijn auto's, en vergeleken met verschillende GPS toestellen.
Teller afwijking is er af fabriek bewust op ingevoerd, zowel bij motoren als bij auto's (indien uw voertuig volledig origineel is, banden, overbrenging, elektronica, ... , bijvoorbeeld ook chiptuning/powercommanders geven dikwijls storing in de metingen die reeds elektronisch gebeuren)
[/off-topic]
 
Zuinig rijden is niet leuk :+
heb het wel eens voor mekaar gekregen om 40 liter te verbruiken van oldenzaal naar Osnabruck en terug _O- _O-Daarom noemde ik deze ook apart en die kosten zijn ook de duurste nog niet.
M'n pa had er eerst ook een, als je idd aan het gassen gaat met die birds dan zie je de teller gewoon zakken :')
 
GSX 750 F 1999 (en nog eentje van 1998 staan ook, met op de kop 100.000km)
Net als de CBR *** F, niet kapot te krijgen, maar het zelfde verhaal, ze zijn niets meer waard, ook al staat er nog maar 20.000km op. De mijne van '99 heb ik 600€ betaald (vraagprijs was 1000€), en die heeft 22.238km :P

Maar ook met deze motoren zijn er gekken die tot wel 3000€ gaan ... zelfs als je ze bij een handelaar koopt (die in België dan ook nog verplicht één jaar garantie te geven) is dat gewoon te veel ... in 't beste geval, in zééééér goede conditie, met garantie zeg ik, 2000€, en zelfs dat is al veel :')

Qua verbruik, normaal rijden tot 1:23 met gemak :]
Sportief, maar defensief, nog steeds probleemloos tussen 1:19 en 1:20 :]
Vorig jaar op circuit Zandvoort zakte dat wel tot 1:16, maar als je op circuit gaat rijden (of een circuit rijstijl hanteerd op de weg :X ) kan en mag je geen zuinighuid verwachten he ;)
GSX'jes zijn niet bepaald motoren die zichzelf verkopen :X Dat is het probleem.
 
Bieden vanaf 2700, dus eigenlijk wil ie nog meer :o

Gouden velgen met diamanten ventieldopjes?
Op één of andere manier heb ik trouwens het idee dat de kleurstelling Amerikaans is. Toevallig iemand die daar iets over kan zeggen?
Lekker belangrijk?
Mijne komt ook uit Canada, ik heb alleen 'n andere teller en af fabriek zitten er wat extra reflectoren op ;)
Heb zelfs de afleverpapieren uit Canada er bij :Y
Kan wel een keer hier posten, wel leuk om te zien.
 
GSX'jes zijn niet bepaald motoren die zichzelf verkopen :X Dat is het probleem.
Klopt :Y maar ze zijn wel echt oerdegelijk
de meesten vinden de GSX F zelfs lelijk, 't is tenslotte maar een "basisfiets" met enkel erop wat je nodig hebt, maar wel zeer betrouwbaar, EN zuinig :]

... maar dat maakt een GSXF niet uniek, want dat is elke GSXF dus :P *

* om toch maar on-topic te blijven :+
 
Was toen nog mijn 1000 F
ging nie harde dan 240 of 260 volgens de navigatie :+
280 op de teller


volgas met mijn FJ1200 heb ik echt niet de tijd of zin om op de teller te kijken hoor |(

weet alleen dat de teller tot 220mph gaat en dat de naald ook een stuk die kant uit gaat wijzen :$ :]
 
Unieke motor heb jij, met zo veel metingsverschil :+

[off-topic]
Vertanding niet origineel? Is immers een groot verschil!
Mijn GSX750F op navigatie 228, op te teller 235, en al mijn vorige GSX F'n, en ook mijn BMW hadden ok die kleine afwijking. Hetzelfde met al mijn auto's, en vergeleken met verschillende GPS toestellen.
Teller afwijking is er af fabriek bewust op ingevoerd, zowel bij motoren als bij auto's (indien uw voertuig volledig origineel is, banden, overbrenging, elektronica, ... , bijvoorbeeld ook chiptuning/powercommanders geven dikwijls storing in de metingen die reeds elektronisch gebeuren)
[/off-topic]
Dit had nog een analoge teller was een ´94 er.
 
volgas met mijn FJ1200 heb ik echt niet de tijd of zin om op de teller te kijken hoor |(

weet alleen dat de teller tot 220mph gaat en dat de naald ook een stuk die kant uit gaat wijzen :$ :]
Mwha bij grote stukken waar niks rijd.
en navigatie slaat snelheid op dus daar hoe ik niet naar te kijken.
Tenminste de mijne slaat de hoogst gereden snelheid op tot dat ik hem wis.
 
Laatst bewerkt:
M'n pa had er eerst ook een, als je idd aan het gassen gaat met die birds dan zie je de teller gewoon zakken :')
Dit was nog mijn 1000F alias olieboot laatste half jaar :')
Vreemd genoeg met deze nog niet op de Duitse snelweg geweest :$
Maar tank gaat vrij snel leeg dat wel als ik 5 dage naar almelo moet moet ik tank ik hem op zondag vol en mag ik op woensdag, donderdag weer :X
 
Bieden vanaf 2700, dus eigenlijk wil ie nog meer :o

Gouden velgen met diamanten ventieldopjes?
Op één of andere manier heb ik trouwens het idee dat de kleurstelling Amerikaans is. Toevallig iemand die daar iets over kan zeggen?


Ik heb exact zelfde kleurstelling en nee, deze is gewoon Nederlands. km-teller is ook in KM en niet in mijlen.
Wel erg duur die speurders link, 2700.. Wel mooie km-stand.. maar voor een motor uit '91 betekend dat wel erg veel stilstand.. En alleen maar standaard onderdelen.. Maargoed die komt er vanzelf wel achter dat ie niet met deze prijs te verkopen is.. :')

Er wordt trouwens geleerd van dit topic.. :P
Te koop: Niet-unieke Fazer 600 '99 met schade ;-)
 
Dit had nog een analoge teller was een ´94 er.
Analoge teller kan ook elektronisch gemeten zijn, is bij de mijne ook zo.

En ook als het nog mechanisch gemeten word, dor een roterende kabel dus (die in 95% op de uitgaande as zit en dus NIET op het voorwiel zoals de meesten denken) geeft een andere vertanding, zelfs maar één tandje verschil, al een sterke afwijking in weergave. Ook een andere bandenmaat geeft dat effect.
 
Analoge teller kan ook elektronisch gemeten zijn, is bij de mijne ook zo.

En ook als het nog mechanisch gemeten word, dor een roterende kabel dus (die in 95% op de uitgaande as zit en dus NIET op het voorwiel zoals de meesten denken) geeft een andere vertanding, zelfs maar één tandje verschil, al een sterke afwijking in weergave. Ook een andere bandenmaat geeft dat effect.
Ik weet niet 100% zeker of hij kwa vertanding origineel was denk het haast wel maar oke dat weet ik dus niet zeker.
Bij deze liep er wel een kabel naar het voor wiel zo uit mijn hoofd
 
Laatst bewerkt:
Mijn CBR heeft 'm ook op 't voorwiel. de F3 heeft hem inderdaad op de uitgaande as ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan