Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Hi jongens,

...bericht...

Iemand hier ervaring mee, of een soort gelijk product?

Geen ervaring mee, wel is het zo dat de gewichtsverdeling niet ideaal is als je bagage erg ver naar achteren bevestigd.

Misschien een setje afstandhouders icm universele (tweedehands?) zijtassen die je over het zadel gooit?
 
Vraagje:

Is ook ergens een overzicht te vinden met de verschillen tussen de 1200 modellen? (Wat is wanneer veranderd en hoe kun je zien dat je niet met een overjarig model te maken hebt, bijv model 2011 en op kenteken gezet in 2012).

Alvast bedankt voor het reageren!
 
Vraagje:

Is ook ergens een overzicht te vinden met de verschillen tussen de 1200 modellen? (Wat is wanneer veranderd en hoe kun je zien dat je niet met een overjarig model te maken hebt, bijv model 2011 en op kenteken gezet in 2012).

Alvast bedankt voor het reageren!

Zoeken op bikez.com, daar kom je een heel eind meestal. Volgens mij staan daar kleurstellingen enzo per jaar.

Niet perfect en vast niet alle info, maar wel een goed punt om te beginnen.
 
Zoeken op bikez.com, daar kom je een heel eind meestal. Volgens mij staan daar kleurstellingen enzo per jaar.

Niet perfect en vast niet alle info, maar wel een goed punt om te beginnen.

Bedankt voor het reageren. Heb op die site gekeken maar ook dit heeft me niet geholpen. Via de site van Motorfreaks is het volgende te lezen:

Amper een jaar nadat Aprilia de Dorsoduro 1200 lanceerde hebben de Italianen de dikke hypermotard al een flinke update gegeven. De 2012 versie van de Dorsoduro 1200 is lichter, sterker en heeft verbeterde elektronica om het je als rijder een stuk gemakkelijker te maken. Ofwel, Aprilia heeft de nieuwe Dorsoduro 1200 betere stuureigenschappen gegeven en het traction control verfijnd. Nieuwe graphics moeten het nieuwe model onderscheiden van het oorspronkelijke 2010-2011 model.

Alleen wordt me nog steeds niet duidelijk wat nu precies het '10-'11 model is en wat het model daarna ('12 en verder) is....
 
ben er uit *O*

Het nieuwe model heeft minder spaken dan het "oude" model

full


En daarnaast moet de kentekenhouder en de snavel anders zijn, maar dat kan ik zo niet zien...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Aprilioten
Ik kan voor weinig een Dorsoduro kopen
Enige probleem:
Onder t blok zit blijkbaar een koelslang en die lekt een heel klein
beetje koelvloeistof
Nou hebben ze me verteld dat t gehele blok uitgebouwt
Moet worden, frame gesplist etc
Heeft iemand hier ervaring mee?
Verkoper vertelde me dat t zon twee dagen werk is
Of als hier iemand erg handig is , dan mag diegene de klus ook aannemen van me😆
Zelf ben ik niet technisch namelijk
Gr Jurgen
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Maar ze zijn wel wat groter van n 1200. Dus het lijkt me dat de ophangpunten toch net anders zijn.
 
Thanks
Heb um vandaag gekocht
Een 750 uit 2008
Uitlaatbochten zien er wel echt goedkoop uit( roestig)
Iemand een tip om de bochten op te leuken?

Gr Jorgossss
 
Ik heb deze week de Fat duc o2 optimiser ontvangen.
Zijn de basis instellingen gewoon goed om mee te beginnen?
 
Beste mensen.

Ik heb n originele uitlaat erbij gekocht en ben van plan deze open te maken en dan te zorgen dat het geluid minder gedempt gaat worden. Ik vond de oplossing in onderstaande foto misschien wel.

Mijn doel is eigelijk om het niet heel veel luider te krijgen maar wel de zwaardere grom die je bij n sportuitlaat kunt horen te krijgen.

Ik wil geen slip on voor de kosten en voor het uiterlijk. Vind de standaard uitlaten namelijk al heel mooi.
full
 
Dit is de foto Hoe het origineel zit.

Nou is de vraag. Zou dit niet een te asociaal geluid of te blikkerig geluid creëren. Zou hier toch iets van demping in moeten?
full
 
Ola
Ik zoek een originele uitlaat voor de DD 2008
Er zitten mivv dempers op
Wat zouden ze op kunnen brengen denken jullie?

Gr jorgosssss
 
Hallo allemaal, mijn naam is Tom en ben sinds zaterdag trotse eigenaar van een dorsoduro 750 uit 2008 met 13200km op de teller. Tevens net laten keuren bij rdw dus binnenkort met geel plaatje achterop. Nou wil ik een kleine beurt laten doen en de banden vervangen. Weet iemand een goede garage in de buurt van of in Amsterdam? Tevens wil ik hem ook opleuken dus als iemand nog leuke dempers of catvervanger of een o2 optimizer heeft dan hoor ik het graag. Momenteel trekt hij in de bochten wat nogal naar links. Rechtuit geen problemen. Zou dit aan de banden kunnen liggen. Deze zitten er blijkbaar al op sinds 2009. Graag neem ik al jullie informatie tot mij. Foto's volgen nog.
Groetjes

Tom
 
Dunlop roadsmart schijnt t goed te doen hoor ik op dit forum

Heb je al met losse handen gereden?, das een goede manier om erachter te komen of je motor niet " krom" is
 
Losse handen is ook geen probleem. Alleen bij het insturen naar links is hij nogal wat enthousiast en rechts moet je een handje helpen lijkt het. Heb wel eerder dorso gereden en toen was het niet zo. Dus vandaar de vraag
 
Terug
Bovenaan Onderaan