Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Wie hier heeft de puig windscherm op de dorso gezet?

En wat zijn dan de ervaringen voor de windbescherming?

Qua looks vind ik t niet geweldig maar ben wel aan het twijfelen om de snelweg kmters iets comfortabeler te krijgen.
 
Wie hier heeft de puig windscherm op de dorso gezet?

En wat zijn dan de ervaringen voor de windbescherming?

Qua looks vind ik t niet geweldig maar ben wel aan het twijfelen om de snelweg kmters iets comfortabeler te krijgen.

Het wordt iets beter, verwacht geen wonderen!
full
 
Thx....over ander halve week vertrek ik voor n Tripje naar Oostenrijk en Italië. Ga het avontuurtje nog een keertje aan zonder. Maak daarna de beslissing.

Aan de ene kant vind ik in de wind ook wat hebben. Behalve op de snelweg..

Meestal snelheid 145 km/uur in Duitsland op snelheid. Is het n duidelijk verschil bij deze snelheid.
 
Meestal snelheid 145 km/uur in Duitsland op snelheid. Is het n duidelijk verschil bij deze snelheid.
Wel als je wat voorover bukt om uit de wind te zitten, ik vond het een enorm verschil.
Looks zijn niet om over naar huis te schrijven, maar hij zat er al op bij aanschaf. Wel zo eerlijk om het een kans te geven.

Kleine walk around is op YouTube te zien.
 
Thx....over ander halve week vertrek ik voor n Tripje naar Oostenrijk en Italië. Ga het avontuurtje nog een keertje aan zonder. Maak daarna de beslissing.

Aan de ene kant vind ik in de wind ook wat hebben. Behalve op de snelweg..

Meestal snelheid 145 km/uur in Duitsland op snelheid. Is het n duidelijk verschil bij deze snelheid.

Was ook mijn kruissnelheid met scherm. Hield het meestal zo'n 3 uur vol haha. Maar ben dan ook 189cm, dus pak ook wel wat wind.
 
Dat Puig schermpje is het eerste wat ik heb aangeschaft, alle beetjes helpen. Het doet niet superveel maar het scheelt wel wat druk op je bovenlichaam.

En over smaak valt niet te twisten, maar ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik een dorso zonder dat schermpje er nu juist een beetje kaal uit vind zien...
 
Hallo mede SMV-ers, leuk om te zien dat dit forum nog steeds actief is.
Momenteel rijd ik nog af en toe om de mijne...maar de tijd is aangekomen dat ik hem ga verkopen.

Dus bij deze mijn 750 smv factory gaat de deur uit, ik hoop richting een liefhebber :-)

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=aac83237bf18a6d5e31fc8a013549382&oe=5975CFDB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=0c29de8102da56c8a8481aa51fde24b3&oe=5974CECD


Hij is van 2010, nu 16K KM, altijd binnen gestaan, druppellader, sinds ik hem in 201O aangeschaft heb nooit problemen gehad...dus eerst voor de liefhebber hier op het forum, volgende week zet ik hem in de verkoop hier op de verkoopsite van het forum en daarna marktplaats.

Een fijne dag, groeten Lito
 
Hallo mede SMV-ers, leuk om te zien dat dit forum nog steeds actief is.
Momenteel rijd ik nog af en toe om de mijne...maar de tijd is aangekomen dat ik hem ga verkopen.

Dus bij deze mijn 750 smv factory gaat de deur uit, ik hoop richting een liefhebber :-)

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=aac83237bf18a6d5e31fc8a013549382&oe=5975CFDB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=0c29de8102da56c8a8481aa51fde24b3&oe=5974CECD


Hij is van 2010, nu 16K KM, altijd binnen gestaan, druppellader, sinds ik hem in 201O aangeschaft heb nooit problemen gehad...dus eerst voor de liefhebber hier op het forum, volgende week zet ik hem in de verkoop hier op de verkoopsite van het forum en daarna marktplaats.

Een fijne dag, groeten Lito

Hee Lito
Zou je mijn een pb willen sturen? Heb misschien wel interesse.

Gr remco
 
Hey allen,

Ik heb nu sinds maart een dorsoduro 750. Zitten inmiddels een paar mivvs op, met dank aan Jorgos. Ga er nog een ander luchtfilter inzetten. Vroeg mij alleen af of een decat het geld waard is. Lees er vrij veel over op internet, maar niet echt een duidelijk antwoord. Geluid schijnt wat beter te worden en de hittebron van de motor wordt een stuk minder. Verder schijn je er 5 pk op te winnen ofzo. Hebben jullie hier ervaring mee en is het de investering van zo'n 250 a 300 eu waard?
full
 
Ik heb er een leo vinci kat vervanger tussen gehad, had geen andere dempers, maar ik kreeg er niet meer pk's door, iets scheller geluid.
 
Dag allemaal,

Ik ben Danny, 36 jaar en kom uit Utrecht. Mijn vorige motor was een RSV Mille en sinds kort de eigenaar van een zwarte dorso 750 uit 2009. Ben blij dat ik de overstap gemaakt heb en dacht dat ik veel vermogen zou missen maar integendeel. Wat rijdt de Dorso toch super! Lange stukken wind vangen op de snelweg is wat minder comfortabel, maar dat is altijd als een racer gewend bent.

Enige wat mij opvalt is dat bij middelmatig remmen op snelheden onder de 80-90 km per uur, de vering en het stuur wat schokkerig reageren. Dit is niet zo bij zacht of juist heel hard remmen en bij de hogere snelheden. Iemand hier ook last van en/of een idee wat de oorzaak kan zijn? Kromme remschijven lijkt mij niet want dan zou je het ook moeten voelen als je bij hogere snelheden zacht de remmen aantikt...

Ik heb volgende week al een afspraak staan bij de garage om ernaar te laten kijken maar was even benieuwd of jullie dit herkennen en een mogelijke richting voor een oorzaak/oplossing weten.

Alvast bedankt!
 
Ik heb precies hetzelfde. N trilling bij het aanremmen. Rij er al 10k km mee rond. Vind het niet echt storend meer.

Maar ben egenlijk ook wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn.

Welkom hier trouwens!!
 
Zou evt de veren in de voorvork kunnen zijn of de olie in de voorvork
Dag Lee-tow! Dank voor je reactie, ben benieuwd welke constatering de garage doet. Als ze dan toch vervangen moeten worden dan lijkt het mij beter om er gelijk Hyperpro vering in te plaatsen. Of zijn er betere alternatieven?
 
Voorvork van de DD is redelijk "licht", zeker als he zelf ook wat zwaarder bent. Ook de factory heeft hier, ondanks zn instelmogelijkheden, last van. Progressievere veren is een goed alternatief. Hyperpro is altijd goed :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan