Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Tot je iets verkeerd besteld en 5 mails moet sturen om na een hoop gezeur je geld terug te krijgen. Klantvriendelijkheid is echt bagger.
 
Beste DD rijders,

Ik ben rustig aan op zoek naar een dorsoduro.
Heb wat tips nodig waar op te letten bij aankoop van een DD?
Welke kilometerstanden zijn acceptabel en bij welke moet men gaan denken aan groot onderhoud?
Wat zijn de punten die om aandacht vragen?

De Akra/mivv etc uitlaten, zijn deze luidruchtig? En is standaard pijp goed genoeg of welke upgrades zijn zeker nodig?

Ik ben een SXV gewend dus weet wat onderhoud is, en zoek nu weer een Vtwin, maar met leukere onderhoudsintervallen!:p
 
Ik ben rustig aan op zoek naar een dorsoduro.

Onderhoud van een DD is gewoon net zoals andere motoren. 20.000 km is volgens mij de eerst grote onderhoudsbeurt volgens het boekje dus klepspeling controleren enz. En verder schrijft het boekje zo uit mijn hoofd om de 10.000 km nieuwe olie voor. Ik doe dit zelf altijd vaker.

Je hoeft niet upgrades te doen aan DD een gelseat kan wel fijn zijn.

P.S mijn DD 750 mag ook weg voor een schappelijke winter prijs. Ik wil volgend jaar een wat meer tour gerichte motor gaan rijden.
 
heeft er hier nog iemand handkappen liggen die ik kan overnemen?
staan vast goed op mijn Tuono ;)

Kosten niet bijzonder veel nieuw :) Persoonlijk zou ik eerder een setje supermoto handkappen zoeken. Voor de dorsoduro moet je een speciale stuurdoppen hebben en ze kappen zitten geloof ik op de rem/koppelingspomp gemonteerd.
 
40€ stuk voor alleen het plastic :o
dus excl stuurdoppen/ringen/schroeven/beugels

ik hoop dat hier iemand ze toevallig over heeft

edit, bij af1 racing 4 dollar stuk! *O*


tis niet meer nodig dus
 
Laatst bewerkt:
Beste dorsoduro-rijders!

Na een hoop wikken en wegen heb ik besloten om een dorsoduro 750 te kopen. (begin van de zomer al)
dus bij deze sluit ik me graag bij jullie aan *D

het is een exemplaar uit het jaar 2010 en jullie zullen mij vooral zien/horen in de regio uithoorn-amsterdam.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. het lukt niet om een foto te posten :?

Groeten fritz
 
Laatst bewerkt:
Beste dorsoduro-rijders!

Na een hoop wikken en wegen heb ik besloten om een dorsoduro 750 te kopen. (begin van de zomer al)
dus bij deze sluit ik me graag bij jullie aan *D

het is een exemplaar uit het jaar 2010 en jullie zullen mij vooral zien/horen in de regio uithoorn-amsterdam.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. het lukt niet om een foto te posten :?

Groeten fritz[afbeelding]

Welkom!

Wow dat heb ik al 10 jaar niet meer gezien dat iemand naar zn desktop probeert te linken _O-

Als je een nieuwe post maakt ff toevoegen bij bijlage toevoegen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Poging om mijn Kriega set gemonteerde foto up te loaden.

Heb ook de 10L tas gemonteerd als tanktas tijdens de motortrip naar Polen.

full
 
Wil iemand ff de diameter opmeten van de chroombuis van de vorkpoot?
Bedankt alvast :)
 
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van onderdelen bij aprilia?
22 juli een akkoord gegeven voor reparatie van m'n motor en nu 3 oktober nog niet klaar!

Hij word gemaakt bij motor city Amsterdam en hun zeggen maar steeds staat in back order.
Kan dat? Dat het zo achterlijk lang duurt?

Ik heb al een aantal keren zelf onderdelen besteld voor mijn Tuono bij Leerkens / motofun.
Meeste spul heb je binnen een paar dagen in huis.
 
Dag heren,

Al een tijdje zit ik mij (zoals wel meer hier) te oriënteren op de aankoop van een dorsoduro, al heeft de aankoop van een ander huis nu wel voor even een deuk in mijn budget geslagen.
Ik zit alleen te zoeken naar de verschillen(ervaringen) tussen de 1200 en de 750, en kan hier gek genoeg niet zo veel over vinden. Ondanks dat hier niet zo veel 1200 rijders zijn hoopte ik dat jullie er misschien iets meer over konden zeggen?

Alvast bedankt en blijf spammen met mooie plaatjes!
 
Dag heren,

Al een tijdje zit ik mij (zoals wel meer hier) te oriënteren op de aankoop van een dorsoduro, al heeft de aankoop van een ander huis nu wel voor even een deuk in mijn budget ........!

Kan je niet helpen met een goed vergelijk van deze twee motoren. Vandaag wel nog lekker wat km op de 750 kunnen zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Dag heren,

Al een tijdje zit ik mij (zoals wel meer hier) te oriënteren op de aankoop van een dorsoduro, al heeft de aankoop van een ander huis nu wel voor even een deuk in mijn budget geslagen.
Ik zit alleen te zoeken naar de verschillen(ervaringen) tussen de 1200 en de 750, en kan hier gek genoeg niet zo veel over vinden. Ondanks dat hier niet zo veel 1200 rijders zijn hoopte ik dat jullie er misschien iets meer over konden zeggen?

Alvast bedankt en blijf spammen met mooie plaatjes!

Test 1200

Ik zou nu voor de 1200 gaan, heb zelf 5 jaar de 750 gehad! Geweldige tijd mee gehad, maar het vermogen van de 1200 is toch wel een stuk extremer om mee te rijden!
Zeker bij vol accelereren! Alleen is 'ie een stuk dorstiger dan de 750...
Prijstechnisch gezien is de aanschafprijs een stuk lager, en ook het aanbod voor een gebruikte 750 is wat groter. Al met al zijn beide modellen een genot om op te knallen!
Succes met je keuze! :?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info boldbart!
De test had ik gelezen maar kon er niet heel duidelijke verschillen uit halen.
Aangezien ik nu een falco heb met tegen de 150pk is een 1200 misschien een betere keuze, al maak ik het mezelf er niet makkelijker mee qua zoektocht:)

Wel jammer dat de actieradius met de 1200 natuurlijk nog weer veel minder zal zijn...
 
De tank van de 1200 is toch groter? ik dacht een keer gelezen te hebben dat de actieradius van de 1200 groter was...
 
Nee mijn 750 lust maar 10, maar ik gooi er 8 in want anders loopt het eruit via de overloop...
 
Terug
Bovenaan Onderaan