Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Sinds begin 2014 ben ik de trotse bezitter van een dorso 750 uit 2013. Ook heb ik een tijdje de dorso 1200 gehad. Zo af en toe lees ik nog mee op dit forum en er moet mij toch iets van het hart.

Waarom zijn er altijd weer mensen die nog nooit op een dorso gereden hebben die twijfelen aan de pit van een dorso 750 tov een dorso 1200. Mijn tip is ga een keer achter je computer vandaan en huur of maak een proefrit op een dorso 750. Op de dorso zitten 3 snelheidsstanden, zet hem in de S stand en probeer eens of je voluit durft te gaan. Diegene die met een dorso 750 in de S stand voluit durft te gaan kan beter voor een dorso 1200 gaan.

De 1200 rijdt ook erg prima maar ik kon niet leven met de acceradius van deze motor.
 
Kijk,dit is nu nuttige info maar ga toch voor de Hypermotard 821 omdat ik die veel mooier vind en een stuk duurder ja. :+
 
Laatst bewerkt:
@jerryt Ja de Hypermotard 821 is ook prachtig, had er laatst bijna een gekocht maar toen ik bij de Ducati dealer in Zaltbommel was begon ik toch te twijfelen. Dit niet door specs, acceradius etc. want die zijn gewoon goed, maar gewoon door smaak en mijn bevooroordeelde liefde voor de Dorsoduro.
 
Heb een paar weken geleden de Dorso in het echt bekeken en dat was het voor mij toch niet helemaal,vooral die brede kont vond ik niet mooi en kwa lijn spreekt me de 821 gewoon veel meer aan. O-)
 
@ Jerryt
Heb zelf 5 jaar met heel veel plezier op de DD 750 gereden, en ook de overweging gemaakt om over te stappen naar de Duc Hyper 821.
2x flinke proefrit gemaakt, welke goed zijn bevallen, maar vond het daarna op de Dorso toch wat 'relaxer' rijden. Zeker op de wat langere stukken!
De 821 is al veel meer een SM-achtige stuurfiets (zit korter op het stuur)
waar de Dorso toch wat meer 'motor' is. Voor de 'Looks' kan ik het goed begrijpen dat je voor de Duc kiest! :9 Succes!
 
Laatst bewerkt:
Keus is gemaakt,gisteren bij de 821 wezen kijken en dat word hem zeker! *O*
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben wat rijden betreft. O-)
 
Iemand meer met ervaring als deze?

Oog aan het frame afgebroken!

Motor stond heel schuin en het schijfremslot wat klemde tegen de voorvork hield de motor net zo dat het niet op straat lag.
Hier zit een bout in van de plaat waarop de zijstandaard o.a. aan vast zit.

Is gebeurt in november 2015, motor wordt 30 maart a.s. 3 jaar dus net 7~8 maanden uit garantie van Aprilia. Die doen er niets aan, geen coulance-regeling hier.
All-risk verzekering weer wel maar €110 eigen risico.

DD rijdt weer natuurlijk na een week.
Gelukkig vorst en zout weg dus maar 2 weken binnen gestaan.
full
 
Beste dorsoduro-fans en andere rijders,

Ik zou graag jullie mening willen horen.
Dit voorjaar is mijn dorso aan de beurt voor een onderhoudsbeurtje.
Mijn vorige motor (een Kawasaki) bracht ik altijd naar motoport Uithoorn wat mij gewoon goed is bevallen. Aprillia dealer roké zit ook op een kwartiertje afstand. Bij deze dealer heb ik een flinke afknapper gehad 10 jaar geleden.

Bij welke monteur zouden jullie een dorso laten onderhouden? En wat heeft een specifieke aprilia dealer mij meer te bieden dan een algemene dealer??

Ik zie graag jullie mening verschijnen!
 
Ik heb mijn Dorsoduro verkocht is er iemand die misschien dit topic van mij over wil nemen?

En ik deed altijd het onderhoud van mijn Dorsoduro zelf. Als je software matig iets wil doen zul je naar de dealer moeten maar verder zou ik hem gewoon bij een bedrijf brengen waar je vertrouwen in heb.
 
New owner present! :W Na een XT660X en een hoop andere japanse motoren nu aan een italiaan.. ben benieuwd! Lees vanaf nu ook af en toe maar braaf mee :Y
 
Welkom inderdaad! Zelf kom ik ook van een XT af en ik moet zeggen.. Heb nog geen spijt gehad tot nu toe! Alleen de actieradius mag wat groter maar ach, die spanning heeft eigenlijk ook wel weer wat haha.
 
Iemand meer met ervaring als deze?

Oog aan het frame afgebroken!

Motor stond heel schuin en het schijfremslot wat klemde tegen de voorvork hield de motor net zo dat het niet op straat lag.
Hier zit een bout in van de plaat waarop de zijstandaard o.a. aan vast zit.

Is gebeurt in november 2015, motor wordt 30 maart a.s. 3 jaar dus net 7~8 maanden uit garantie van Aprilia. Die doen er niets aan, geen coulance-regeling hier.
All-risk verzekering weer wel maar €110 eigen risico.

DD rijdt weer natuurlijk na een week.
Gelukkig vorst en zout weg dus maar 2 weken binnen gestaan.[afbeelding]

-O-
Hoe heb je dit nu opgelost ?
 
Goedemorgen heren (en dames?),

Ik ben een beetje aan het oriënteren naar een andere motor. Wil weer iets heel anders dan ik nu heb (1000RR), en mijn oog is gevallen op een 990SMR, Hypermotard 1100S en natuurlijk de Dorsoduro 1200. Heb nog op geen enkele gereden maar mijn voorkeur gaat uit naar een DD1200, dus daar richt ik me eerst op (een witte vanaf 2012 met ABS-ATC).

Nu is mijn vraag of het te doen is om rond de 400km achter elkaar snelweg te rijden? Ik snap dat het te doen is, maar daarna wil ik verder binnendoor rijden en niet gebroken/uitgeteld op de grond vallen..... :+

Alvast bedankt voor de reacties :}
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dat te doen :-). Zeker als je bedenkt dat je toch twee keer moet stoppen om te tanken. Haha.

Zelf 250 km snelweg gedaan en dan nog 300 kilometer binnendoor naar de Eiffel. Voor mij persoonlijk geen enkel probleem op de DD1200.
Voor de zekerheid altijd wel 2 liter benzine mee in de zijtassen. Dat geeft wel een geruststellend gevoel.
 
Natuurlijk is dat te doen :-). Zeker als je bedenkt dat je toch twee keer moet stoppen om te tanken. Haha.

Zelf 250 km snelweg gedaan en dan nog 300 kilometer binnendoor naar de Eiffel. Voor mij persoonlijk geen enkel probleem op de DD1200.
Voor de zekerheid altijd wel 2 liter benzine mee in de zijtassen. Dat geeft wel een geruststellend gevoel.

Het tanken is mij bekend ;) Maar dat maakt me niet uit, neem ik voor lief. En inderdaad mooi de gelegenheid om de benen te strekken.

Maar goed om te horen dat het te doen is (ik begrijp dat het persoonsafhankelijk is).

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Nu nog aan het twijfelen. Of de motor particulier verkopen of inruilen.
 
Laatst bewerkt:
ik kwam ook van de Respol, en gebruik de DD 1200 nu voor woon werk verkeer.

Vorig jaar op 9maanden toch 10700kms gebold, en nog steeds met de glimlach elke keer de moto op!
 
Is er iemand die geprobeerd heeft een 190/55 band op een dorso 750 te leggen?
Ik kan aan een setje komen die van de nieuwe R1 af komen en kan het zo proberen
Maar als iemand het eerder geprobeerd heeft en het gaat niet scheelt dat weer n hoop
Moeite voor niks :p
 
Is er iemand die geprobeerd heeft een 190/55 band op een dorso 750 te leggen?
Ik kan aan een setje komen die van de nieuwe R1 af komen en kan het zo proberen
Maar als iemand het eerder geprobeerd heeft en het gaat niet scheelt dat weer n hoop
Moeite voor niks :p

Ik kreeg het aangeraden bij de laatste bandenwissel. Je zal iets platter mee kunnen met meer loopvlak.
Ik zeg doen!
 
Ja dat gaat. Alleen het gooi en smijt werk komt het niet ten goede geloof ik. Ja, je kan platter en hij zou stabieler moeten zijn geloof ik, maar je bent minder wendbaar.

Gr. Marijn
 
Ik zou graag mijn verlichting aan de voorzijde willen upgraden.. Nu zit ik een beetje te zoeken en kom ik H4 LED lampen tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?

De reden dat ik liever xenon over sla is dat het nogal een hoop stroomverbruik geeft met starten. En dan kan ik wel een aparte schakelaar maken, maar die ga ik gegarandeerd vergeten te gebruiken denk ik.

Dussss, ervaringen met LED H4?
 
Terug
Bovenaan Onderaan