Hét MF Motorweekend 2015 - 10e Editie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt mij leuk eens mee te gaan maar zit met nog wat vragen.
Eerste weekend (4 nachten) €160
Tweede weekend (4 nachten) €160
Hele week (8 nachten) €320

Eerste weekend duidelijk
Tweede weekend is maandag de terug route in 1X ?
Of een binnendoor route en dan ?
Hele week is 8 nachten en ik weet niet beter dat er 7 in een week zitten.
Dus je kan beter 2x een weekend doen dat is goedkoper als een week. Want dan moet je nog een nacht extra boeken. ;)

En ik zit een beetje met de regels.
Ik kan mij moeilijk gedragen als ik mijn helm opzet.
Word dan een beetje blind voor snelheid borden :+
:Y
 
Lijkt mij leuk eens mee te gaan maar zit met nog wat vragen.
Eerste weekend (4 nachten) €160
Tweede weekend (4 nachten) €160
Hele week (8 nachten) €320

Eerste weekend duidelijk
Tweede weekend is maandag de terug route in 1X ?
Of een binnendoor route en dan ?
Hele week is 8 nachten en ik weet niet beter dat er 7 in een week zitten.
Dus je kan beter 2x een weekend doen dat is goedkoper als een week. Want dan moet je nog een nacht extra boeken. ;)

En ik zit een beetje met de regels.
Ik kan mij moeilijk gedragen als ik mijn helm opzet.
Word dan een beetje blind voor snelheid borden :+
:Y

We noemen het een hele week, maar het is een week en 1 dag. (Of je gaat zaterdag weg of komt pas op zondag dan wordt het 7 nachten)

Volgens mij is de zondag de retourdag trouwens en niet de maandag.

Blind zijn voor regels kan een probleem zijn.
Wil je hard kan je proberen Roland bij te houden door in zijn groepje te gaan. Voor alsnog zijn er wel die het geprobeerd hebben en beweren het gedaan te hebben, maar feitelijk hebben we ze nog niet gesproken. O-)
 
We noemen het een hele week, maar het is een week en 1 dag. (Of je gaat zaterdag weg of komt pas op zondag dan wordt het 7 nachten)

Volgens mij is de zondag de retourdag trouwens en niet de maandag.

Blind zijn voor regels kan een probleem zijn.
Wil je hard kan je proberen Roland bij te houden door in zijn groepje te gaan. Voor alsnog zijn er wel die het geprobeerd hebben en beweren het gedaan te hebben, maar feitelijk hebben we ze nog niet gesproken. O-)


Ik wil niet hard dat doen ze bij de GP ik wil gewoon door rijden en heb moeite om op 1 plek te rijden in een groep. Ik word gek als ik achter iemand aan moet rijden die hem dood legt in een bocht. Na een kleine 30 jaar deze toertjes rijden/begeleiden/veegwagen bemannen weet ik gerust wel hoe het gaat en rij meestal ook met een man/vrouw van een stuk of 6 in 1 groep dat is wel zo veilig.
Maar als er plek is voor Roland ( wie dat ook mag zijn ) is er ook hoop voor mij ;)
En het is geen wedstrijd anders had ik wel een andere motor gekocht ipv het 304 Kg wegende slagschip waar ik nu mee rij en die kleine 120 Kg die ik weeg :]
Met de jaren wel geleerd dat een ongeluk in een klein hoekje zit en je je rijbewijs zomaar kan inleveren. Heb namelijk in dat hoekje gezeten en het rijbewijs moeten inleveren :(
Maar we zijn nog lekker onderweg en weten nu ook dat het veel belangrijker is om avonds met zijn alle aan de bar te zitten bieren en sterke verhalen op te hangen als dat je de snelste van de dag bent.Want dat ben je niet lang er is altijd een grotere gek die harder kan.

Ik zal eens kijken of de baas mee gaat in de te nemen vrije dagen voor volgend jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet hard dat doen ze bij de GP ik wil gewoon door rijden en heb moeite om op 1 plek te rijden in een groep. Ik word gek als ik achter iemand aan moet rijden die hem dood legt in een bocht. Na een kleine 30 jaar deze toertjes rijden/begeleiden/veegwagen bemannen weet ik gerust wel hoe het gaat en rij meestal ook met een man/vrouw van een stuk of 6 in 1 groep dat is wel zo veilig.
Maar als er plek is voor Ronald ( wie dat ook mag zijn ) is er ook hoop voor mij ;)
En het is geen wedstrijd anders had ik wel een andere motor gekocht ipv het 304 Kg wegende slagschip waar ik nu mee rij en die kleine 120 Kg die ik weeg :]
Met de jaren wel geleerd dat een ongeluk in een klein hoekje zit en je je rijbewijs zomaar kan inleveren. Heb namelijk in dat hoekje gezeten en het rijbewijs moeten inleveren :(
Maar we zijn nog lekker onderweg en weten nu ook dat het veel belangrijker is om avonds met zijn alle aan de bar te zitten bieren en sterke verhalen op te hangen als dat je de snelste van de dag bent.Want dat ben je niet lang er is altijd een grotere gek die harder kan.

Ik zal eens kijken of de baas mee gaat in de te nemen vrije dagen voor volgend jaar ;)

Roland is de organisator en dat al 10 jaar lang, ZZR1400 (2012) en pakweg 120 kg O-)
Inhouden doet hij alleen voor de plas en tank pauze en de lunch en natuurlijk voor het ijsje in de avond.... Navigatie gebruiken we niet we volgen gewoon de zwarte streep die hij trekt op de weg O-)
 
Laatst bewerkt:
Roland is de organisator en dat al 10 jaar lang, ZZR1400 (2012) en pakweg 120 kg O-)
Inhouden doet hij alleen voor de plas en tank pauze en de lunch en natuurlijk voor het ijsje in de avond.... Navigatie gebruiken we niet we volgen gewoon de zwarte streep die hij trekt op de weg O-)
:^ Hele aardige vent, maar een vol idioot zodra hij op de ZZR kruipt.
 
Oke ( zag dat ik Ronald had gebruikt ipv Roland Sorry )
Dan gaat het zeker goed komen
Misschien is hij ook lid van het ZZRforum dan zouden we elkaar misschien kennen

Rij zelf een GTR1400 van 2012 ;)
En een ZZR1100Turbo met 212 Aw/Pk :Y
Om een idee te geven kan je hier ff kijken :Y
Dit was nog met 165Pk

Maar voor de toertjes rij ik met de GTR1400 :]

:+
 
Laatst bewerkt:
Oke ( zag dat ik Ronald had gebruikt ipv Roland Sorry )
Dan gaat het zeker goed komen
Misschien is hij ook lid van het ZZRforum dan zouden we elkaar misschien kennen

Rij zelf een GTR1400 van 2012 ;)
En een ZZR1100Turbo met 212 Aw/Pk :Y
Om een idee te geven kan je hier ff kijken :Y
Dit was nog met 165Pk

Maar voor de toertjes rij ik met de GTR1400 :]

:+

Is altijd jammer dat die filmdingen zo vertekenen. Lijkt altijd alsof je veel sneller rijd dan je werkelijk doet. Rij je 50 lijkt het 120 O-)

Ik neem aan dat dat water niet in die meter hoort?
 
Ik wil niet hard dat doen ze bij de GP ik wil gewoon door rijden en heb moeite om op 1 plek te rijden in een groep. Ik word gek als ik achter iemand aan moet rijden die hem dood legt in een bocht. Na een kleine 30 jaar deze toertjes rijden/begeleiden/veegwagen bemannen weet ik gerust wel hoe het gaat en rij meestal ook met een man/vrouw van een stuk of 6 in 1 groep dat is wel zo veilig.
Maar als er plek is voor Roland ( wie dat ook mag zijn ) is er ook hoop voor mij ;)
En het is geen wedstrijd anders had ik wel een andere motor gekocht ipv het 304 Kg wegende slagschip waar ik nu mee rij en die kleine 120 Kg die ik weeg :]
Met de jaren wel geleerd dat een ongeluk in een klein hoekje zit en je je rijbewijs zomaar kan inleveren. Heb namelijk in dat hoekje gezeten en het rijbewijs moeten inleveren :(
Maar we zijn nog lekker onderweg en weten nu ook dat het veel belangrijker is om avonds met zijn alle aan de bar te zitten bieren en sterke verhalen op te hangen als dat je de snelste van de dag bent.Want dat ben je niet lang er is altijd een grotere gek die harder kan.

Ik zal eens kijken of de baas mee gaat in de te nemen vrije dagen voor volgend jaar ;)
Dat weet je als je in een groep gaat rijden, er kan altijd iemand voor je rijden. En als je je na 30 jaar ervaring dan nog niet kan beheersen waarom wil je dan met een grotere groep mee rijden?
 
Dat weet je als je in een groep gaat rijden, er kan altijd iemand voor je rijden. En als je je na 30 jaar ervaring dan nog niet kan beheersen waarom wil je dan met een grotere groep mee rijden?

De grote groepen waar ik met mee ging reden altijd in zelf samengestelde groepjes van 4>8 personen
En dat er iemand voor je rijd is geen probleem behalve als die rechtop en met groot snelheids-verschil door een bocht voor je rijd
Volgens mij rijd die persoon voor mij dan ook niet lekker en we moeten toch allemaal genieten als we onder weg zijn
Dus kan die persoon beter met gelijk gezinde mee rijden net als ik ;)

Daarom vind ik het geen probleem om voorop te rijden maar om de beurt voorop is wel zo leuk
Anders lijkt het net weer of je alleen onderweg bent
Dropbox - Error
*D

En dat water in de meter is glycol om het trillen van de vuldruk meter te dempen
Dus dat hoort zo :)
 
Voordat je een definitief ja zeg, lees dan ook ff de regels na in de o.p. Een van de regels luidt als volgt en daar moet je wel mee dealen:

De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.


Het is maar dat je het weet :P

Dit is een van de regels die we echt stipt navolgen, daarom gaat het al jaren (redelijk) goed tijdens onze tripjes. :Y

Welkom streekgenoot :W
 
Laatst bewerkt:
Voordat je een definitief ja zeg, lees dan ook ff de regels na in de o.p. Een van de regels luidt als volgt:

De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.


Het is maar dat je het weet :P

Dit is een van de regels die we echt stipt navolgen, daarom gaat het al jaren (redelijk) goed tijdens onze tripjes. :Y

Dat dit gehandhaafd word met grotere groepen en een mix van rij talend geloof ik dat ook meteen.
En sta daar ook achter

Vandaar dat ik ook de voorkeur geef aan een groep van 4>8 personen met het zelfde talend en geef dat dus ook aan.
Vrijheid blijheid :]
 
De grote groepen waar ik met mee ging reden altijd in zelf samengestelde groepjes van 4>8 personen
En dat er iemand voor je rijd is geen probleem behalve als die rechtop en met groot snelheids-verschil door een bocht voor je rijd
Volgens mij rijd die persoon voor mij dan ook niet lekker en we moeten toch allemaal genieten als we onder weg zijn
Dus kan die persoon beter met gelijk gezinde mee rijden net als ik ;)


Daarom vind ik het geen probleem om voorop te rijden maar om de beurt voorop is wel zo leuk
Anders lijkt het net weer of je alleen onderweg bent
Dropbox - Error
*D

En dat water in de meter is glycol om het trillen van de vuldruk meter te dempen
Dus dat hoort zo :)
Die persoon voor je rijdt waarschijnlijk ook veilig in z'n comfort zone. Net als jij en ik dat ook altijd doen alleen zijn de onderlinge verschillen in snelheid wat groter...
Ik ben van mening dat tijdens dit weekend voor iedereen een juist plekje in een fijn groepje te vinden is :) .

Overigens lijkt deze discussie/problematiek elk jaar wel naar voren te komen :P
 
Dat dit gehandhaafd word met grotere groepen en een mix van rij talend geloof ik dat ook meteen.
En sta daar ook achter

Vandaar dat ik ook de voorkeur geef aan een groep van 4>8 personen met het zelfde talend en geef dat dus ook aan.
Vrijheid blijheid :]

Gelukkig, want onze groepjes zijn ook niet groter dan 6 tot 8 man/vrouw met dezelfde skills/ervaring anders is het echt niet meer te overzien.
 
Turbo Bul, je kan jezelf misschien afvragen waarom je dan zo graag mee zou willen als het in groepjes rijden een beetje moeilijk voor je is?
In een groep moet je je altijd aan elkaar aanpassen, dat weet jij ook na jouw 30 jaar ervaring dus waarom vraag je dan (dit lees ik tussen de regels) of er ook groepjes zijn die niet rekening met elkaar hoeven te houden?
Ik heb 2 jaar terug in een heel fijn groepje gereden na enige wisseling van groepjes. Ik ben van mening dat juist tijdens dit weekend voor iedere motorrijder wel een plekje is waar hij/zij zichzelf prettig in voelt.
 
Iedereen is welkom *O*

We'll make a groeprijder out of everyone :P

Maar je zou niet de eerste zijn die zo hoog van de toren blazend zich komt aanmelden, en vervolgens (aan het eind van het weekend) niet eens in de snelste groep mee rijdt. Dus zolang je nog geen dubbele strepen in een bocht trekt denk ik dat het wel meevalt :)

Sterker nog, je zou de eerste zijn die het wel doet, als ik me niet vergis })

Ojah, Ronald :

... En tril-impressie van achterin snelste groep (vooraan rijden ze dus stukje harder )

... En stiekem vraag ik me af of Turbobul geen kloon is ? O-) :+
( "stevig" persoon, voorliefde voor FJR/GTR achtige motorfietsen, houdt ook van stevig doorrijden en al bekend met MFweekend-achtige zaken ;) )
 
Laatst bewerkt:
Turbo Bul, je kan jezelf misschien afvragen waarom je dan zo graag mee zou willen als het in groepjes rijden een beetje moeilijk voor je is?
In een groep moet je je altijd aan elkaar aanpassen, dat weet jij ook na jouw 30 jaar ervaring dus waarom vraag je dan (dit lees ik tussen de regels) of er ook groepjes zijn die niet rekening met elkaar hoeven te houden?
Ik heb 2 jaar terug in een heel fijn groepje gereden na enige wisseling van groepjes. Ik ben van mening dat juist tijdens dit weekend voor iedere motorrijder wel een plekje is waar hij/zij zichzelf prettig in voelt.

Het blijkt maar weer dat bepaalde text niet Door iedereen het zelfde begrepen worden. :)
Dus nog een aanvulling is blijkbaar nodig.
Grote groepen rijden pas ik voor.
Net als een mix van rij talent in een groep.
Ik geef de voorkeur aan vlot/sportief door rijden
Het is leuk om elkaar onderweg tegen te komen en met zijn alle aan het einde van de dag gezellig bij te kletsen.
Organiseer zelf ook toer weekenden/weken.
Begeleid op vrijwillige basis sommige deelnemers met een berg training.
Kijk routes na voor andere organisators en ga soms mee met na rijden van evenementen.(3000km)
Ondersteun mensen tijdens de toer met hun zumos
Maar omdat ik onbekend ben met deze toer en weten wil waar ik aan begin peil ik even de situatie.
Hoop dat het nu wat duidelijker is voor de mee lezers.

;)
 
Laatst bewerkt:
Iedereen is welkom *O*

We'll make a groeprijder out of everyone :P

Maar je zou niet de eerste zijn die zo hoog van de toren blazend zich komt aanmelden, en vervolgens (aan het eind van het weekend) niet eens in de snelste groep mee rijdt. Dus zolang je nog geen dubbele strepen in een bocht trekt denk ik dat het wel meevalt :)

Sterker nog, je zou de eerste zijn die het wel doet, als ik me niet vergis })

Ojah, Ronald :

... En tril-impressie van achterin snelste groep (vooraan rijden ze dus stukje harder )

... En stiekem vraag ik me af of Turbobul geen kloon is ? O-) :+
( "stevig" persoon, voorliefde voor FJR/GTR achtige motorfietsen, houdt ook van stevig doorrijden en al bekend met MFweekend-achtige zaken ;) )

Ik heb nooit gezegd dat ik in de snelste groep wil rijden. En de tijd dat ik nog strepen trok in een bocht is sinds ik vader ben verleden tijd. Maar hou wel van door rijden.
Acira ken ik nog van de kwaliteit club nl denk ik. Als het dezelfde Acira is. ( Die had toen een stripster mee met dat weekend als zijnde zijn vriendin. _O- )

Zoek maar bij YouTube op Turbolul
En dan op
Een andere blik op de weg.
En dat was 20 jaar terug. :Y

Het topic word wel levendig zo :+
 
Ik heb nooit gezegd dat ik in de snelste groep wil rijden. En de tijd dat ik nog strepen trok in een bocht is sinds ik vader ben verleden tijd. Maar hou wel van door rijden.
Acira ken ik nog van de kwaliteit club nl denk ik. Als het dezelfde Acira is. ( Die had toen een stripster mee met dat weekend als zijnde zijn vriendin. _O- )

Zoek maar bij YouTube op Turbolul
En dan op
Een andere blik op de weg.
En dat was 20 jaar terug. :Y

Het topic word wel levendig zo :+

En zelfs strepen trekken in een bocht is niet genoeg. het gaat om Dubbele strepen trekken met beide banden. Pas daarna is u, grasshopper, een snelle rijder _O-

trollmodus off
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan