beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Absoluut een mooi technisch stuk kees in de motoplus,mag je weer trots op zijn.👌
 
Laatst bewerkt:
vandaag de wheelie beemer maar weer eens aan de gang geslingert na alle veranderingen.....

waarschijnlijk ga ik de gasklep toch weer na de supercharger zetten. zoals hij nu is heeft hij een enorme trage gasreactie. had wel zoiets verwacht, maar zoals het nu is is het nog minder goed te rijden dan vorig jaar.

dus....weer ff klussen, tjakkaaaah!


klinkt wel ENORM vet en veel sterker dan vorig jaar! *O* *O* *O*


 
van de week weer ff aan het puzzelen geweest met het inlaat traject. de blowoff klep en gasklep zitten nu weer tussen de supercharger en de motor.

loopt toch net ff anders en meteen weer een goede gasreactie.

op het filmpje komt niet echt naar voren hoe bruut het is als je er naast staat. ben echt benieuwd wat er nu voor vermogen uit komt rollen.





:P
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet met een secundaire gasklep werken? Zal wel een hele puzzel zijn om dat af te stellen..
Maar als je bijvoorbeeld de gasklep voor de charger minimaal 1/3e geopend laat en dan mee laat lopen met het gas dat hij vanaf 2/3e gas helemaal open staat. Zou zoiets niet kunnen werken en de gasreactie een stuk soepeler en dus veiliger maken?
 
Kun je niet met een secundaire gasklep werken? Zal wel een hele puzzel zijn om dat af te stellen..
Maar als je bijvoorbeeld de gasklep voor de charger minimaal 1/3e geopend laat en dan mee laat lopen met het gas dat hij vanaf 2/3e gas helemaal open staat. Zou zoiets niet kunnen werken en de gasreactie een stuk soepeler en dus veiliger maken?

zou inderdaad kunnen, maar zoals hij nu is gaat het goed als hij sterk genoeg is om in de 3e versnelling op het gas het voorwiel te liften.

het grootste probleem dat ik vorig jaar had, was dat ik hem met de koppeling in 2e versn op moest clutchen.

als je hem opclutched en het voorwiel gaat de lucht in, laat je het gas heel even los.....hierdoor stopt de omhooggaande beweging. dan moet je zodra het wiel naar beneden gaat de bike ovangen met het gas.
door het wilde karakter was het bijna onmogelijk om de motor goed op te vangen.

dus binnenkort op de testbank zien we wel hoe sterk hij is en of het gaat werken.

het liefst probeer ik de hele setup zo "simpel" :P mogelijk te houden......hoe meer je af kan stellen hoe meer je in de knoop kan komen te zitten... ;)
 
Twee regelingen op 1 systeem zijn - hoewel niet per se een slecht idee - vaak zeer moeilijk in de hand te houden. Simpel werkt inderdaad meestal beter.

Clutchless wheelies in 3e, maar liefst ook weer geen te korte versnellingen neemm ik aan?
 
Twee regelingen op 1 systeem zijn - hoewel niet per se een slecht idee - vaak zeer moeilijk in de hand te houden. Simpel werkt inderdaad meestal beter.

Clutchless wheelies in 3e, maar liefst ook weer geen te korte versnellingen neemm ik aan?

ik schakel tijdens de wheelie door naar 5e versn. de bmw heeft al de langste gearing mogelijk qua bak en cardan......daar valt zonder andere onderdelen te laten maken niks aan te veranderen.

vorig jaar stond de toerenbegrenzer op 9500 toeren....dit jaar gaan we die op 11000 zetten. dan zou ik theorethisch 285kmh moeten kunnen halen qua topsnelheid. vorig jaar was dat 245kmh.

vorig jaar 226kmh gewheeliet....dit jaar hopelijk rond de 260/270 kmh. :P
 
En zeggen dat mijn ktm bij 150 instabiel wordt door de topkoffer.. Zou dat op 1 wiel beter gaan?

Eigenlijk.. Twee zijkoffers vullen met lood = meer wheeliestabiliteit?
 
En zeggen dat mijn ktm bij 150 instabiel wordt door de topkoffer.. Zou dat op 1 wiel beter gaan?

Eigenlijk.. Twee zijkoffers vullen met lood = meer wheeliestabiliteit?

meer gewicht aan de achterkant is juist niet goed.

zie het als een dartpijl.....als het gewicht aan de voorkant zit gaat hij mooi strak door de lucht. als het gewicht achter zou zitten wil dat gewicht naar voren....dus onbalans.

heeft met nog wel meer dingen te maken bij wheelien. hoe hoog je voorwiel in de lucht is, luchtdruk in de band, hoe je zelf op de motor zit...
 
nee, met een zachte band wheelien is net zoiets als gewoon rijden met een stuurdemper die dicht staat.....

als je wil corrigeren ben je telkens net te laat, dus dan ben je constant de correctie aan het corrigeren...echt irritant.
en het hele gewicht van de motor....in het geval van de bmw 260 kilo rust op de achterband...die heeft het sowieso al zwaar. :P

als je op lage snelheid leert wheelien (1e versnelling, stapvoets) kan het wel handig zijn om een band op lage spanning te zetten omdat deze dan juist wel meer stabiliteit geeft, maar zodra je een beetje kan sturen tijdens de wheelie en wat snelheid maakt, meteen de druk omhoog! ;)
 
Ik denk niet dat ik al in de fase zit waar ik 't op de band kan steken, toch heel erg bedankt voor de tips! Haha. *zucht*
 
Terug
Bovenaan Onderaan