beemer fighter deeeeeeeel 3.....

omdat hij een stuk beter loopt op een lange pijp.

de voorbochten tot aan de collector zijn ongeveer 60cm. origineel zijn ze ook die maat. alleen heb ik gemerkt dat een demper meteen na de collector nogal wat scheelt in hoe de motor loopt.
vooral onderin en middengebied is veel sterker met een stuk pijp oplopend in diameter tot aan de demper.

denk dat het te vergelijken is met een pistool of een geweer. een lange loop geeft meer snelheid, denk dat dat met de uitlaatgassen ook een beetje zo'n effect heeft.

moderne snelle bikes met een korte pijp hebben allemaal een klep die de diameter kan aanpassen t.o.v. het toerental

deze uitlaat worde hetzelfde qua lengte en diameters als de oude pijp die er vorig jaar onder zat.

ziet er alleen een stuk korter uit. ;)
 
deze pijp. :)
full
 
Schitterend wat je in elkaar bakt op uitlaat gebied en vind die er6 gaaf geworden .
Wat ik me afvraag aangezien je nogal wat geprobeerd hebt met je uitlaatjes.
Is er een verband met het aantal cc, s en aantal cilinders wat nou het beste is voor een motor.
Lange pijp met gelijke diameter .of kort en oplopend naar grotere diameter etc.
 
Verband zit in nok vorm en timing van de nokkenassen, lengte inlaattraject (tussen kleppen en de kelk op de carb/throttlebody) en lengte uitlaat tot exup en uiteinde demper. Het gaat erom dat de drukgolven/frequentie samenvallen/elkaar helpen om het beste resultaat te halen en wanneer.
 
is enorm veel te behalen met een uitlaat. iedereen denkt dat alleen bij 2-takt de uitlaat belangrijk is, maar bij 4-takt is dat minstens zo belangrijk.

is idd van zoveel factoren afhankelijk hoe de uitlaat moet zijn. je kan nog zo'n goede pijp hebben, maar als de rest niet oki is heb je er niks aan.
 
Zo wat mooi werk lever je weer Kees, echt wijs man.
Mooi achterwiel ook. (heb ik ook een setje van staan) :P

pvm velgen zijn nice hej. marvic voorwiel is ook :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

allebei magnesium.....weegt echt niks. 6 kilo lichter dan de originele. 3,5 achter....2,5 voor. *O*
 
Laatst bewerkt:
Schitterend wat je in elkaar bakt op uitlaat gebied en vind die er6 gaaf geworden .
Wat ik me afvraag aangezien je nogal wat geprobeerd hebt met je uitlaatjes.
Is er een verband met het aantal cc, s en aantal cilinders wat nou het beste is voor een motor.
Lange pijp met gelijke diameter .of kort en oplopend naar grotere diameter etc.

heb met alle pijpen die ik tot nu toe gemaakt heb, dat het wel belangrijk is om lengte te hebben.
de voorbocht lengte is erg belangrijk, maar ook de totale lengte.

demper te kort op de collector heeft over het algemeen slechte invloed op het vermogen en koppel.
 
Mooi die uitlaten, ben eigenlijk nieuwsgierig waarmee je de pijp snijdt met een lintzaag machine soms?
Wat is de wanddikte en gebruik je backinggas?

:}
 
gebruik geen backing gas. las op lage spanning en zorg dat alles netjes pas is. vloei alles aan elkaar, blijft prima zitten.

zaag met een kleine lintzaag idd. vroeger sleep ik ze allemaal, maar dat is zooooooo veel werk en nu zijn alle segmenten netjes hetzelfde.

meestal 1,5mm wanddikte, maar als dat niet te krijgen is 2mm. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Zie ik het goed dus er is geen enkele bocht gebruikt aan deze uitlaat enkel rechte buis onder hoek afgezaagd en gelast? Geweldig dat je dit allemaal kan ik ben vooral fan van de BMW is een machtige machine. :Y :Y :Y :Y :Y :Y :} :} :} :} :} :} :}
 
Nou.. Kees, fix nog ff die rand aan de onderkant in de tank. Dan mooi kleurtje en zadeltje.. En je hebt magazine materiaal!
 
Zie ik het goed dus er is geen enkele bocht gebruikt aan deze uitlaat enkel rechte buis onder hoek afgezaagd en gelast? Geweldig dat je dit allemaal kan ik ben vooral fan van de BMW is een machtige machine. :Y :Y :Y :Y :Y :Y :} :} :} :} :} :} :}

jups, alleen maar rechte buis. ;)

binnenkort weer aan de bmw klussen. :Y :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat met lassen aan de motor, ik ben altijd huiverig om dat te doen ivm alle elektronica. Om nou voor elk segmentje de uitlaat er weer af te halen is waarschijnlijk ook teveel van het goede...
 
Terug
Bovenaan Onderaan