Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

@MotoX: helaas niet, aan de andere kant niet eens gedacht. Was nog een beetje van de wereld toen mijn motor meegenomen werd (en ik nog 1 uur op mijn lift moest wachten)..

Meet-up: leuk, maar helaas kan ik niet die dag. Had Zwolle binnendoor wel gered met een oplaadmoment daar.
 
lijkt me wel leuk om even langs te komen in zwolle, en andere ev rijders te spreken
maar voorwaarde is wel dat ik ter plekke op kan laden, kan de afstand met 1 volle accu lading maar net halen. is daar een mogelijkheid voor?
 
Ik heb hetzelfde probleem, maar er staan zat laadpalen in Zwolle en de organisator gaat de locatie aanpassen zodat er meer laadpalen in de buurt zijn.
 
Ik heb vorige maand handkappen en een ruitje gemonteerd. de luchtweerstand is duidelijk verbeterd
minderverbruik is ongeveer 7%. zal er en paar foto's van maken, die komen dan later.
 
De nieuwe locatie in Zwolle lijkt mij zeer geschikt, zeker omdat dat er ook ( gewone ) stopcontacten aanwezig zijn
Ik kom dus ook.
 
Ik heb vorige maand handkappen en een ruitje gemonteerd. de luchtweerstand is duidelijk verbeterd
minderverbruik is ongeveer 7%. zal er en paar foto's van maken, die komen dan later.
Zo jammer dat er nog geen elektrische (sport)tourmotoren zijn, met een slim ontwerp kun je de range flink laten toenemen.
 
helemaal mee eens, ook een beetje vreemd dat de grote japanse merken nog helemaal geen E motoren in het programma hebben zitten, ze zien het waarschijnlijk als een niche markt. Met hoge ontwerp en produktie kosten, en weinig omzet
 
vorige week probleempje met de brammo
vlak voor de eindbestemming sprong de laadings toestand van de accu van 8% ineens naar 0%
verschillende waarschuwings- lampen gingen knipperen motor springt in vrijloop
geen aandrijving meer, stond ik daar op de vluchtstrook voor de galecopperbrug bij utrecht
contact uitgezet, 1 minuut gewacht, contact aan code B3 met waaschuwingsymbolen.
ondanks foutcodes rijdt de motor, acculading 0%, ik rijdt rustig naar de bestemming.
oorzaak van dit geheel als je het mij vraagt. te veel (gas) gegeven bij een bijna lege accu
elektro motor vraagt grote stroomsterkte maar het accupakket kan dit niet meer leveren
elektronica merkt onregelmatigheden op en flipt. Bij het opladen verdwijnt foutcode B3 na enkele minuten uit het scherm.Het was me al eerder opgevallen dat bij vol gas gebruik onder de 30%
ladingtoestand het rode waarschuwingslampje gaat branden.
Naar mijn mening is het raadzaam om met lage accu spanning rustig te rijden en volgas gebruik te vermijden
 
Volgens mij klopt jouw redenatie helemaal, en helemaal wanneer het koud is!
Ik heb tijdens de vorst periode ook bij 60% lading eens dat waarschuwingslampje aangehad bij vol gas (vol stroom?!). Maar toen had mijn motor zonder opladen de hele nacht buiten gestaan en waren de accu's zeker onder de 0 graden.

Doordat ik al ervaring met mijn Vectrix had en weet hoe accu's zich gedragen bij lage "State of Charge" heb ik wel al een keer gehad dat de indicator terugsprong van 8% naar 0% maar toen sloeg de motor niet in vrijloop/error en bleef hij gewoon rijden.
Mijn advies: onder de 20% niet meer vol stroom geven en onder de 10% zelfs heel voorzichtig accelereren. En daarbij: hoe kouder, hoe voorzichtiger!

@hemimo2000
Hoeveel kilometer heb je nog gereden nadat je de motor weer aan de praat kreeg?
 
Ontdek deze topic nu pas, en gegrepen, ga alles nog doorlezen, dit is een notificatieberichtje met een praktische vraag.
Hoe groot is de motor, kun je met 1,96 nog fatsoenlijk op de motor zitten. Veel motoren zijn vaak aan de kleine kant met deze lengte
 
Even een schopje omhoog,ik vind dit een zeer interresant topic.
Jammer genoeg is zo'n electro-bike voor mij nog niet te betalen,anders wist ik het wel met mijn 120 ww kilometers per dag.
Helemaal na de positieve ervaringen die ik hier lees. *D
 
Thanks
Polaris laat er geen gras over groeien en heeft de naam Victory Charger geregistreerd!!!
Ik ben benieuwd hoe deze elektrische Victories eruit gaan zien. Dat er serieus werk van de overname wordt gemaakt is nu wel duidelijk

Nu dus weer op de markt met de Victory Empulse TT.




Wel geinige video trouwens
 
Even een schopje omhoog,ik vind dit een zeer interresant topic.
Jammer genoeg is zo'n electro-bike voor mij nog niet te betalen,anders wist ik het wel met mijn 120 ww kilometers per dag.
Helemaal na de positieve ervaringen die ik hier lees. *D

Met 120 km ww verdien je hem best snel terug 8-)
 
Klopt,maar je moet het geld voor de aanschaf wel hebben 8-)
 
@ kingcharles ik las op een ander forum dat je van plan was om een oplossing te zoeken voor het lawaai van de koelventilator bij het laden. Heb je hier al wat op gevonden?
Bij de Enertia worden er weleens stillere :z ventilatoren opgezet.
Ik ben benieuwd
 
Zodra de garantie verloopt zet ik er andere ventilatoren in.
Ik zit nu al bijna 2 maanden met een lekkende radiator trouwens. Ik hoop dat dat binnenkort eens wordt opgelost!
Moet nu elke 2 dagen water bijvullen...
 
FF gereed gemaakt voor de winter, met een beenkleed om de accu's warm (+mijn benen :) ) te houden én een Modder & Sneeuw achterband.
20.000 gereden met de eerste achterband, een record voor mij!

winterized_brammo.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan