Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Ok bedankt beiden. Gelukkig is het verder geen probleem. Dat de fiets lelijker wordt vind ik niet zo erg, nu past het blok tenminste bij de rest van de looks :]
 
Vandaag weer even lekker gaan rijden. Ik ben elke keer weer meer verrukt als ik zie waar zo'n funduro toe in staat is :P Echt even heerlijk allroad gaan knallen vandaag. Volgende keer alleen niet vergeten de topkoffer eraf te halen... Het kettingslot dat erin ligt rammelt zo als je off road gaat :P

17861745_1143769752411565_8923950628824721467_n.jpg


Oh, 's avonds nog voor een ronde twee gegaan en een "botsing" gehad met zo'n 80 km/h...

17757569_1143769789078228_4984958741485643526_n.jpg



Om een aantal redenen ben ik stiekem toch aan het kijken naar die F650GS Dakars... Iemand ervaring mee? En hoe verhoudt het zich tot een funduro op de weg (stabiliteit, bochtenwerk, etc..)?
 
Laatst bewerkt:
De motor is nu eindelijk gereed. Onze MF huisbekleder heeft het zadeltje van een nieuw huidje voorzien met nette rode stiksels.
full
 
Voor het totaalplaatje:
full


Ik heb ook besloten dat hij weer mag gaan. Eencilinder en ketting is niets voor mij. Om nog maar te zwijgen over de Japanse richtingaanwijzer schakelaar.
Mocht je dus iemand weten die zo'n leuk 35kW dingetje zoekt, deze is te koop.
 
Ziet er strak uit, jammer dat het niks voor je is.

Afgelopen week even berekend hoeveel ik gebruikt heb met mn laatste tank... 1:13,4...

50% normale wegen, 45% offroad, 5% snelweg.
Alles met topkoffer
'Sportieve' rijstijl :+
Anakee 3 banden die goed op spanning zijn
Als brandstof V-power erin dit keer...

Lijkt me toch wat hoog... Of niet?
 
Laatst bewerkt:
Ruim 1:21 met nieuwe naaldbuizen en naalden. W/w pittig doorrijden, flink optrekken, snelweg, stad. Zeer tevreden met dit gebruik zonder dat ik de motor spaar.
 
Ruim 1:21 met nieuwe naaldbuizen en naalden. W/w pittig doorrijden, flink optrekken, snelweg, stad. Zeer tevreden met dit gebruik zonder dat ik de motor spaar.

Dat kan ik me voorstellen! Is het vervangen van die naalden een beetje te doen voor een niet-technisch persoon? Ik ben namelijk zo technisch als een boterham met pindakaas. Haynes manual staat op de planning om besteld te worden (het leven van een student). Dus dat kan ik nog niet als referentie gebruiken :P

Iemand verder nog ideeën? Of moet ik er maar mee leven omdat het beestje al dr nodige kilometers heeft gemaakt? (klokje is al rond geweest). Daarnaast moet ik wel vermelden dat ze (tot op heden) geen druppel olie verbruikt :)
 
Is heel goed zelf te doen. Maar als je een keer naar Castricum wil rijden, wil ik het ook wel samen doen. Als jij de spullen besteld (iets van €60,- in totaal).
En met een site als f650.com heb je geen handboek nodig 😉
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ook zijwaartse speling op jullie rempedaal? Ik vermoed dat er bij mij te veel speling op zit daar hij een beetje rammelt door de ketting.
 
Om mijn verbruik van 1/13 terug te krijgen naar 1/21, heb ik het volgende moeten doen:

Carburateurrevisie waarbij de vlotters zijn vervangen (bij de bmw dealer laten doen)
Nieuwe bougiedoppen+kabels

De kabels en doppen leverden in 1x de grootste verbetering op; 1/18.5
Is niet bijzonder moeilijk om te doen.
 
Dat kan ik me voorstellen! Is het vervangen van die naalden een beetje te doen voor een niet-technisch persoon? Ik ben namelijk zo technisch als een boterham met pindakaas. Haynes manual staat op de planning om besteld te worden (het leven van een student). Dus dat kan ik nog niet als referentie gebruiken :P

Iemand verder nog ideeën? Of moet ik er maar mee leven omdat het beestje al dr nodige kilometers heeft gemaakt? (klokje is al rond geweest). Daarnaast moet ik wel vermelden dat ze (tot op heden) geen druppel olie verbruikt :)
Ik zou het een niet techneut niet aanraden. Ten eerste is het uit en inbouwen van de carburateurs al een bereklus waarbij je geen rubbers wil beschadigen. Daarnaast moet je ook de werking en afstelmogelijkheden van de carburateur kennen. Als ik jou was zou ik het aanbod van Jonne om het samen te doen met twee handen aangrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen ook zijwaartse speling op de rempedaal, maar niet veel misschien net een halve cm.


1/15
 
Laatst bewerkt:
Is heel goed zelf te doen. Maar als je een keer naar Castricum wil rijden, wil ik het ook wel samen doen. Als jij de spullen besteld (iets van €60,- in totaal).
En met een site als f650.com heb je geen handboek nodig 😉

Dat is een heel aanlokkelijk aanbod, iets als remblokjes, en dat soort spul daar durf ik wel aan te beginnen met een handleiding, het blok is iets waar ik toch wat huiveriger voor ben. Ik ga dan ook graag op je aanbod in :). Wat voor onderdelen heb ik hiervoor nodig?

In de week van de eerste ben ik in de gelegenheid om naar Castricum te komen, weekend van 6&7 mei kan ook (de rest zit vol met school, werk, stage). Anders is eventueel een later weekend ook mogelijk.

@Halflive Ik denk dat je gelijk hebt. Die 230km enkele reis zijn me het wel waard om dat samen met iemand te doen die er meer verstand van heeft dan ik :P

@Jonne: PS: Wat voor drank lust je graag? ;)
 
Doe maar in de avond.

Heeft iemand hier nog een goed werkende demper voor de Funduro liggen? Van een 650GS mag ook.
De mijne is lek. En diegene die ik nog had liggen, daarvan is de verstelling van de ingaande demping stuk waardoor deze nu op z'n zwaarst staat. Maar dat rijdt niet fijn.
 
Ik meld me ook aan bij dit forum :) Zojuist een F650 uit '95 gekocht als eerste motor en meteen 118km naar huis getuft (Breda -> Nijmegen). Gekocht van de eerste eigenaar en heeft 22 duizend op de teller. Binnenkort alle vloeistoffen vervangen voor de zekerheid, maar ziet er verder top uit! Foto's volgen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heeft hij de hoofdprijs wel betaald. :?
Met deze kilometerstand ruik ik een carburateur revisie.

Maar ondanks mijn scepsis, welkom en veel plezier en geluk met je aanwinst.

Heb er 1500 voor neergeteld, wat volgens mij een prima deal is. Ga dit weekend motorolie + filter, remvloeistof en koelvloeistof verversen, misschien dan ook maar even de carburateur schoonmaken als ik daar aan toe kom.
 
Lijkt me een nette prijs, zonder foto's gezien te hebben. Ik zou de carburateurs nog even laten zitten tot je de rubbertjes in huis hebt. Die dingen er uit en weer in zetten is geen leuk klusje. Bovendien, ga eerst maar eens rijden en kijken of hij inderdaad lekt. Misschien ben ik wel veel te pessimistisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan