SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het een regelmatige of onregelmatige ratel?

Als het onregelmatig lijkt alsof kabouters met kleine hamertjes op metaal slaan is het 'het' SV geluid :9~
 
tSyvUuq.jpg
 
heyyy allemaal

slecht nieuws, ik wil mijn schatje weer eens mee uit nemen, helemaal dood.
ik dacht accu leeg, nieuwe accu erin gezet, hetzelfde:

geen licht, geen dashboard, geen geklik of brandstofpomp.

ik ga es ff googlen en ik kom uit op de "green connector" die tussen de hoofdzekering en het contactslot zit.

is dit bij jullie bekend?

waar zit die connector ergens??
 
Hee uffootje,

Ik heb dit ook een keer gehad toen ik hem net gekocht had.
Is het zo dat wanneer je aan de kabel juttert die vanaf je contactslot komt, je soms soms wel contact hebt?
Dat was bij mij zo.

Green connector vind je wanneer je je tank omhoog zet, voor tegen het frame aan.
Even uit elkaar halen en naar de pinnetjes in de connector kijken.

Bij mij was er eentje ingebrand. Even schoongemaakt en contactspray dr in gespoten. Sinds dien was het probleem bij mij verholpen.

succes.
 
OK bedankt, dat wilde ik even horen!!
ik ga van t weekend de tank eens lichten, kijken wat ik daar aantref.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Iedereen,

MIjn SV lekt vloeistof. Ik ben er echter niet 100% zeker van welke. Mijn eerste gok is koelvloeistof.
full

Het komt uit dit slangetje.

Wie kan me vertellen wat het is en waarom het eruit komt?
 
proef even aan die vloeistof. als het MIERZOET is, dan is het koelvloeistof, proef je niks, dan is het water. olie hoef je niet te proeven, dat zie je wel. en remvloeistof is wat bitterachtig.

en uit dat slangetje kan olie en of koelvloeistof komen.
 
Hee uffootje,

Ik heb dit ook een keer gehad toen ik hem net gekocht had.
Is het zo dat wanneer je aan de kabel juttert die vanaf je contactslot komt, je soms soms wel contact hebt?
Dat was bij mij zo.

Green connector vind je wanneer je je tank omhoog zet, voor tegen het frame aan.
Even uit elkaar halen en naar de pinnetjes in de connector kijken.

Bij mij was er eentje ingebrand. Even schoongemaakt en contactspray dr in gespoten. Sinds dien was het probleem bij mij verholpen.

succes.

Het was inderdaad de groene connector.
Ik heb het niet zelf gedaan, ik heb m naar de garage gebracht.
SV-tje rijdt weer als een speer!!
 
Het was inderdaad de groene connector.
Ik heb het niet zelf gedaan, ik heb m naar de garage gebracht.
SV-tje rijdt weer als een speer!!
En om dit probleem te voorkomen heb ik een 'H4 Headlight Relay Kit' van Eastern Beaver geïnstalleerd. Zo worden de koplampen via een relais rechtstreeks geschakeld aan de accu en dus niet meer via de groene connector. En zo branden mijn koplampen ook nog eens feller.
 
En om dit probleem te voorkomen heb ik een 'H4 Headlight Relay Kit' van Eastern Beaver geïnstalleerd. Zo worden de koplampen via een relais rechtstreeks geschakeld aan de accu en dus niet meer via de groene connector. En zo branden mijn koplampen ook nog eens feller.
Vreemd dit, je zegt dat je de koplampen via een aparte voeding laat lopen en dat dat 't probleem oplost. Het feit dat de motor niet meer start en geen display geeft als je dit probleem hebt, geeft aan dat dezelfde kabel dus niet alleen voor de koplamp wordt gebruikt voor andere dingen.
Zijn er misschien extra dingen aan de motor toegevoegd? Handvatverwarming, Xenon oid? Dat zou de toename van de stroom over deze pin kunnen verklaren...
 
heren bedankt voor de tips mbt de koelvloeistof/olie.

Uiteindelijk toch maar naar de dealer gegaan. Het was koelvloeistof. Hij heeft de pakking van de waterpomp vervangen en wat keerringen en afdichtingen.

Dit had ik uiteindelijk zelf denk ik ook wel gekund. Maar ik was bang dat er nog wat lagers aan te pas moesten komen enz...

Wat ik wel vreemd vind is dat ze hier 2,5 uur over doen?
 
neuh, is vrij normaal hoor. het spul moet 'even' uit elkaar. dan moet die kiramische keerring vervangen worden. dan moet het weer 'even' in elkaar. wellicht is je oude pakking van de carter helft er niet in z'n geheel afgekomen. dus voor dat je al die zooi er af geplukt hebt ben je zo maar weer een half uur verder...

nou dan moet de motor nog even warm draaien. en weer afkoelen, koelvloeistof weer bij vullen. weer warm draaien. dan nog even een proef ritje. de tijd vliegt voor bij.

en wellicht was er nog een boutje wat niet los wilde. zeg het maar. ik vind het keurig
 
Vreemd dit, je zegt dat je de koplampen via een aparte voeding laat lopen en dat dat 't probleem oplost. Het feit dat de motor niet meer start en geen display geeft als je dit probleem hebt, geeft aan dat dezelfde kabel dus niet alleen voor de koplamp wordt gebruikt voor andere dingen.
Zijn er misschien extra dingen aan de motor toegevoegd? Handvatverwarming, Xenon oid? Dat zou de toename van de stroom over deze pin kunnen verklaren...
Ik zeg niet dat het probleem is opgelost met een aparte voeding voor de koplampen. Maar een aparte voeding voor de koplampen kan het probleem met het doorbranden van de groene connector wel voorkomen. De meeste stroom door het contactslot is voor de koplampen.
 
Hoop dat je het omgebouwd hebt voor het fellere licht?
Even de groene connector uit mekaar en schoon maken klinkt als minder werk.
 
Goedemiddag :) Ik ben een hele tijd AFK geweest hier maar ik heb nogsteeds een SV1000S :D Echter helaas sindskort met een (eenmalige) 'chec' melding.

Ik heb vandaag voor een tweedemaal (eerste keer was een maand terug, vlak voor de Nürburgring) een chec gehad op mijn SV1000S.

Thuis aangekomen heb ik opgezocht hoe hij in dealermode kan (ter info: Wit stekker onder het zadel met een rubberen dop erover. Twee pinnen aan de zijkant die onder elkaar zitten shortwiren et voila), maar aangezien ik thuis weer geen 'chec' had, gaf hij melding _c00 (No Fault).

Ik zit nu te zoeken naar wat er mogelijk fout is, want hij besloot voor 30 seconden niet te starten 8)7
Intussen ook even aan de radiatoren gevoeld na een rit van ruim een uur, en de koelvloeistofradiator is goed warm, maar die van de olie is prima vast te pakken.... (En het blok is goed heet!). Zit de oliepomp in het circuit van de radiator bij de Suzuki SV1000S? Ik heb _geen_ FI of olielampje zien branden tijdens het rijden en ik hoop niet dat mijn olie intussen aan het koken was :X

Edit: zojuist nog even een rondje gereden, de radiator van de olie wordt wel heet gelukkig. Nu moet ik alleen de chec melding nog zien te reproduceren
 
Laatst bewerkt:
Sinds zondag ook de trotse eigenaar van een SV1000S K4 *D *D *D. Zodra ik een mooi kliekje heb zal ik hem posten voor de OP!
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :) Ik ben een hele tijd AFK geweest hier maar ik heb nogsteeds een SV1000S :D Echter helaas sindskort met een (eenmalige) 'chec' melding.

Ik heb vandaag voor een tweedemaal (eerste keer was een maand terug, vlak voor de Nürburgring) een chec gehad op mijn SV1000S.

Thuis aangekomen heb ik opgezocht hoe hij in dealermode kan (ter info: Wit stekker onder het zadel met een rubberen dop erover. Twee pinnen aan de zijkant die onder elkaar zitten shortwiren et voila), maar aangezien ik thuis weer geen 'chec' had, gaf hij melding _c00 (No Fault).

Ik zit nu te zoeken naar wat er mogelijk fout is, want hij besloot voor 30 seconden niet te starten 8)7
Intussen ook even aan de radiatoren gevoeld na een rit van ruim een uur, en de koelvloeistofradiator is goed warm, maar die van de olie is prima vast te pakken.... (En het blok is goed heet!). Zit de oliepomp in het circuit van de radiator bij de Suzuki SV1000S? Ik heb _geen_ FI of olielampje zien branden tijdens het rijden en ik hoop niet dat mijn olie intussen aan het koken was :X

Edit: zojuist nog even een rondje gereden, de radiator van de olie wordt wel heet gelukkig. Nu moet ik alleen de chec melding nog zien te reproduceren

ffe uitlezen in dealer mode ,kan je met een paperclip doen er zit een stekker in in je buddy seat ruimte, die code google en je weet je probleem ;).

dit is bij een gixxer maar het is het zelfde als bij de sv

 
Ik zit er aan te denken om de Optimate USB lader te monteren ergens bij mijn cockpit/stuur.

Deze:
O100v2_4-1A.jpg


Geen idee wat voor bevestigingsmaterialen er allemaal bij zitten, ik verwacht geen. Is het een idee om deze met stevig dubbelzijdig tape te monteren ergens links van de teller? Andere ideeën wellicht? :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben opzoek naar het wphb. In de OP staat een "engels handboek" echter linkt deze naar het wphb van een honda cb500.

Waar vind ik heb wphb?

Groeten Arnold
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan